Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1072
Det er en ting jeg finner forvirrende med Seeds og Peers.
Seeds er personer som har hele filmen. F.eks HELE filmen, om det er en film man laster ned. Og Peers er personer som bare har en del av filen.
Det jeg ikke skjønner er at omtrent ALLTID når jeg finner en film i f.eks piratebay så har den filen f.eks 1 seeds og 0 peers, men når jeg har trykket "last ned torrent" og ser den i BitTorrent så står det der at filen har 0 seeds og 0 peers. Og når filene er satt til nedlasting så har de alltid færre seedere og peersere i BitTorrent enn det som står på torrentsiden.
Hvorfor er det? Eller er dette bare en feil?
Så noe annet jeg lurer på. Dersom en film har ingen seedere men kanskje har 200 peersere, får jeg da lastet ned hele filen, eller er det sånn at jeg MÅ ha minst en seeder for å få lastet ned hele filen?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tipper du får et mer oppdatert antall en det trackeren viser.
Og er ikke alle som konstant seeder.
Antall Seeds å Peers som er oppgitt på torrentsiden er vel totalt.
Når du har åpnet torrenten i valgt program, så står det hvor mange som deler filen i nåtid, altså hvor mange seeds som deler filen akkurat da.

Man kan jo ikke dele en fil offline eller hur?
med mindre man deler fra server(?)

Høres logisk ut for meg
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Så noe annet jeg lurer på. Dersom en film har ingen seedere men kanskje har 200 peersere, får jeg da lastet ned hele filen, eller er det sånn at jeg MÅ ha minst en seeder for å få lastet ned hele filen?
Vis hele sitatet...
Dersom de som er peers allerede har alle bitene så skal nok noen før eller senere bli en seeder.

Så lenge alle de forskjellige "bitene" av puslespillet finnes rundt om hos de som er tilkoblet trackeren (eller DHT) så skal du nok få ned hele filen.
Sist endret av JohnMichael; 17. februar 2011 kl. 20:49.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
en seeder er en som har lastet ned hele filmen og seeder den, en leecher er en som laster ned filmen og vanligvis seeder de delene han har. det med at det ikke stemmer overens i programmet med siden er jo forsåvet greit nok, man kan ikke oppdatere en side hvert millisekund men det gir deg en ide om hvor mange det er som seeder. og ikke last ned filmer som har lite seeds, og aldri en film som har flere leechers enn seeders.. da tar det (bokstavelig talt) år og dager.
Hvis 200 peersere har hele fil til sammen. Kan det være du har flaks. Men jeg er ikke helt sikker.
Vist du plages med lite seeds på f.eks piratebay, ta å sorter søkeresultatet etter seedere. Da får du torrenten med flest seedere øverst.

Sist endret av Ondskap; 17. februar 2011 kl. 20:53.
Noe annet som funker for å få bedre fart er å loade flere trackers. En side som er veldig bra på dette er torrentz.eu, hvor du kan finne en liste over trackers på forskjellige torrents. Det er en link under "Torrent Trackers" hvor det står "µTorrent compatible list here", og hvis man trykker på den får man opp en liste man kan legge inn i torrents i µTorrent.

For å legge inn flere trackere i µTorrent: Høyreklikk på torrent > Propeties > Limer inn listen i tekst-boksen

Da får man mye flere seeds og peers, og nedlastningen går fortere.