Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 8743
Heisann!
Jeg og et par kompiser dro ut her en dag for å teste Canon 550D i kulde, og en ny 50mm linse. Hele kortfilmen er filmet og diktet opp på en time. Redigeringen tok litt lenger tid derimot. Her er plottet:

Filmen er satt til en nær fremtid, hvor vi mennesker har "endelig" klart å ødelegge planeten vår. Den dør. Farlige gasser siler inn i atmosfæren vår og får alt levende til å dø, inkludert mennesker. Dette skaper en intens jakt på mat mellom de som fant en vei å overleve på. Noen begynner til og med å jakte på hverandre.
Vi følger en helt vanlig gutts hverdag, hvor alt handler om å finne en måte å overleve på, helt til noe fryktelig blir kastet over han som en uvented bølge.

Filmen slutter ganske brått. Grunnen er: Vi vil ha forslag fra dere. Hva skal skje videre? Hvilke katastrofale hendelser skal innhente han?

Her er filmen: http://www.vimeo.com/18434759

Tar imot alle forlsag og kritikk med stor takk :-)
Du skylder meg 2minutter og 14 sekunder.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Du skylder meg 2minutter og 14 sekunder.
Vis hele sitatet...
eh, joda. Tusen takk
Jeg klarte ikke kjenne meg igjen i filmen og beskrivelsen du ga. Det var en gutt med gassmaske og en pistol? I noe som så ut som helt normale omgivelser. Ok han løp litt, men hva mer?
Med litt mer arbeid, tror jeg kanskje dere vil få et bedre resultat, for i det minste så så det ikke ut som noe som er laget i windows moviemaker.
Sist endret av Mongotryne; 5. januar 2011 kl. 16:15.
Som jeg sa er filmen kun laget som en testtil hva vi kunne få til på en time i minusgrader. Eneste grunnen til at en beskrivelse er gitt er fordi eller hadde jeg fått 1000 hatmeldinger. Glem historien, den er ikke viktig. Det er kamera arbeid og effekter, samt stemningen som skal settes i fokus.

I tilegg er den ikke ferdig, dere skal hjelpe med å lage filmen, som jeg også nevnte.
Sist endret av Jardoss; 5. januar 2011 kl. 16:19.
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Filmen slutter ganske brått. Grunnen er: Vi vil ha forslag fra dere. Hva skal skje videre? Hvilke katastrofale hendelser skal innhente han?
Vis hele sitatet...
Dere vil ha forslag fra oss. Slett hele filmen og begynn på nytt.
Hva skjedde i konteineren? Fikk ikke med meg siden det var spekk mørkt.
Det er kanskje noe du burde nevne tydligere i førstepost, da vil du nok få den kritikken du trenger/ønsker. I min tolkning så ønsket du tips til hvordan filmen kunne ende.
Likte egentlig ingen ting av filmen for å være ærlig. De effektene som feks når han får den gassen inn i seg. Og maske fra andre verdenskrig, slike brukes vell ikke lenger om jeg ikke tar helt feil. ''Filmen er satt til en nær fremtid, ''

Det kunne blitt en bra film ut i fra konseptet.
Gud, dere er sære mennesker.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Hva skjedde i konteineren? Fikk ikke med meg siden det var spekk mørkt.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest førstepost?
Effektene var fail egentlig.
Sitat av J Press Vis innlegg
Likte egentlig ingen ting av filmen for å være ærlig. De effektene som feks når han får den gassen inn i seg. Og maske fra andre verdenskrig, slike brukes vell ikke lenger om jeg ikke tar helt feil. ''Filmen er satt til en nær fremtid, ''

Det kunne blitt en bra film ut i fra konseptet.
Vis hele sitatet...
Alle har ikke tilgang til hypermoderne utstyr. Den masken beskytter mot gass, men ikke tett røyk. Har sjekket.

I første post står det: Filmen ble laget som en test for Canon 550D i kulde og ny 50mm linse. en TEST, ingen dyp meningsfull Oscar-film. en TEST
Sist endret av Jardoss; 5. januar 2011 kl. 16:24.
Eeeh, sats heller på stillbilder du
såså, ikke flipp av nå. Hadde dere noen tanker når dere begynte på dette? For på meg virker det desverre som en del usammenhengende filmklipp. Mer enn en slutt, trenger det noe fyll imellom hvert eneste "scenebytte".
jeg likte filmen, kunne godt likt og sett hva som skjedde vidre, men det er nå meg.
godt jobbet fra meg.
Hva var har tiltaket ?
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Gud, dere er sære mennesker.



Har du i det hele tatt lest førstepost?
Vis hele sitatet...
Ja jeg har det, står ingenting om hva som skjer når han leter i konteineren/søppelkassa eller hva det var.
Ikke for å være totalt drittsekk eller noe, men wow. Shit.
Dette er min første post på dette forumet, og dere klager jo på alt, bokstavelig talt. Ikke akkurat noe godt førsteinntrykk.

Gammel gassmaske? Gud, en film er da aldri realistisk er den det? Gassmasken ser bra ut, det er alt man trenger, og den ser ut som en gassmaske..
Dårlige effekter? Joda, den er grei. Det får være opp til deg.
Forlsag: Slett hele filmen. Kom igjen, hold det for deg selv.

Alt jeg har spurt om er å få en tilbakemelding ut i fra at jeg sa det var en test, diktet opp og filmet på en time. Dere behandler jo denne som en Oscar film jo ... Jeg vurderer å lage dette om til en stor film, med manus, budsjett og hele pakka, men ville se om kamera funket. en TEST

Sitat av no1left Vis innlegg
jeg likte filmen, kunne godt likt og sett hva som skjedde vidre, men det er nå meg.
godt jobbet fra meg.
Vis hele sitatet...
aaaa, takk. tusen tusen takk. Hva synes du burde skje videre? Jeg spør deg

Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja jeg har det, står ingenting om hva som skjer når han leter i konteineren/søppelkassa eller hva det var.
Vis hele sitatet...
Jo, en konstant leting etter mat for å overleve ..
Litt mørkt noe steder, kunne lett blitt ordnet opp med bare en lampe. Så uansett hvor kort/dårlig film du skal lage, så enten vær helt sikker på at det er nok lys på location, eller ta med et lys.

Kameraarbeidet var helt OK, litt mye ute av fokus, men jeg vet det kan være litt vanskelig med dslr-filming til tider.
Jeg ville selv kanskje fargekorrigert alt litt grønnere og gråere, så man får en følelse av det er litt "giftig" vis du skjønner hva jeg mener..

Når han fyren får problemer med å puste burde du legge fargekorrigert enda mer annerledes fra det andre. Jeg så du la på noe overlay/pattern aktig greier, dette blir fort litt teit når det er samme bilde og når det ikke er noe bevegelse i det.

Ellers, HELT greit til å være en test, vis det faktisk er det (o_0)
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Ikke for å være totalt drittsekk eller noe, men wow. Shit.
Dette er min første post på dette forumet, og dere klager jo på alt, bokstavelig talt. Ikke akkurat noe godt førsteinntrykk.

Gammel gassmaske? Gud, en film er da aldri realistisk er den det? Gassmasken ser bra ut, det er alt man trenger, og den ser ut som en gassmaske..
Dårlige effekter? Joda, den er grei. Det får være opp til deg.
Forlsag: Slett hele filmen. Kom igjen, hold det for deg selv.

Alt jeg har spurt om er å få en tilbakemelding ut i fra at jeg sa det var en test, diktet opp og filmet på en time. Dere behandler jo denne som en Oscar film jo ... Jeg vurderer å lage dette om til en stor film, med manus, budsjett og hele pakka, men ville se om kamera funket. en TEST



aaaa, takk. tusen tusen takk. Hva synes du burde skje videre? Jeg spør deg
Vis hele sitatet...
Du spurte etter kritikk, du fikk kritikk. Vi freaks tror jeg ikke er kjente for å alltid gi positive tilbakemeldinger. Husk, ærlighet varer lengst !
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
såså, ikke flipp av nå. Hadde dere noen tanker når dere begynte på dette? For på meg virker det desverre som en del usammenhengende filmklipp. Mer enn en slutt, trenger det noe fyll imellom hvert eneste "scenebytte".
Vis hele sitatet...
det er en test, det var ikke noe forarbeid. Det ble laget der og da med en gassmaske og et gevær ... thats it

Sitat av qtippz Vis innlegg
Hva var har tiltaket ?
Vis hele sitatet...
En enkel test for å se om Canon 550D fungerte i minusgrader (noe den ikke gjorde særlig lenge. Vi måtte varme det under jakka mellom hvert shot) og en 50mm linse
Protip om det er farlige gasser: sørg for at gassmasken er tett rundt halsen...
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Du spurte etter kritikk, du fikk kritikk. Vi freaks tror jeg ikke er kjente for å alltid gi positive tilbakemeldinger. Husk, ærlighet varer lengst !
Vis hele sitatet...
det er som om dere på dette forumet oppsøker ting dere kan gi dårlig kritikk på, og når dere finner noe høljer det på :P

Sitat av Kolobok Vis innlegg
Protip om det er farlige gasser: sørg for at gassmasken er tett rundt halsen...
Vis hele sitatet...
I know, men gassmasker finnes ikke i "barne størrelse" det var den minste de hadde. Men tro det eller ei, er bare kanten som er løs. Fullstendig tett der inne, går ikke å puste med filter "proppen" festet, det fikk vi ganske klart frem når vi laget den hahaha :P
Sist endret av Jardoss; 5. januar 2011 kl. 16:35.
Du burde kanskje lese litt mer rundt her før du kommer med slike utsagn Om du har dårlig kritikk skal vi ikke skrive den da, men bare la de som har noe bra å si komme fram? Mener ikke å være nebbete, men om man ber om kritikk får man tåle den på godt og vondt uten å klage over at vi gir respons.
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Ikke for å være totalt drittsekk eller noe, men wow. Shit.
Dette er min første post på dette forumet, og dere klager jo på alt, bokstavelig talt. Ikke akkurat noe godt førsteinntrykk.
Vis hele sitatet...
Forumlivet er hardt. Ser du har lagt ut en post på Norsk filmforum, der får du nok tilbake litt bedre tilbakemeldinger enn alle her.

Husk, mange her vet ikke hvor vanskelig det er å lage en film, så som oftest så dømmer de deg faktisk etter storfilmer som de ser til vanlig (skulle man ihvertfall tro).

Sier bare:

http://lastopp.no/filer2/55280c5135df41a706ee0d447724a950.jpg
Sist endret av Prins Bæsj; 5. januar 2011 kl. 16:37. Grunn: skriveleif
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Du spurte etter kritikk, du fikk kritikk. Vi freaks tror jeg ikke er kjente for å alltid gi positive tilbakemeldinger. Husk, ærlighet varer lengst !
Vis hele sitatet...
Det er en jævla stor forskjell på møkkakritikk og konstruktiv kritikk. Det de fleste har gjort hittil er å flame og klage.

Når man legger ut en film for å få litt konstruktive meninger fra andre medlemmer så forvente det i det minste at de som svarer har noe konstruktivt å si om filmen og ikke bare kommentarer som: "Dette suger" og "Slett filmen og begynn på nytt."

Jeg forstår at mange av medlemmene på Freak tror de er overmennesker og tror de vet best, men da får dere faen meg komme med litt ordentlig kritikk i stedet for bare dritt.
Sist endret av BigFigWasp; 5. januar 2011 kl. 16:40.
Sitat av Prins Bæsj Vis innlegg
Litt mørkt noe steder, kunne lett blitt ordnet opp med bare en lampe. Så uansett hvor kort/dårlig film du skal lage, så enten vær helt sikker på at det er nok lys på location, eller ta med et lys.

Kameraarbeidet var helt OK, litt mye ute av fokus, men jeg vet det kan være litt vanskelig med dslr-filming til tider.
Jeg ville selv kanskje fargekorrigert alt litt grønnere og gråere, så man får en følelse av det er litt "giftig" vis du skjønner hva jeg mener..

Når han fyren får problemer med å puste burde du legge fargekorrigert enda mer annerledes fra det andre. Jeg så du la på noe overlay/pattern aktig greier, dette blir fort litt teit når det er samme bilde og når det ikke er noe bevegelse i det.

Ellers, HELT greit til å være en test, vis det faktisk er det (o_0)
Vis hele sitatet...
hehe, du sier noe. lys er alltid et problem. Men som du og jeg sa, dette var en test. Vi hadde ingen planer om hvor, eller hva vi skulle filme.
Grunne til at fokus går inn og ut er for å skape en usikker følelse. Kan virke litt dumt, men se på det en gang til med det i bakhodet.Da gir det mer mening

Sitat av MartinB Vis innlegg
Det er en jævla stor forskjell på kritikk og konstruktiv kritikk. Det de fleste har gjort hittil er å flame og klage.

Når man legger ut en film for å få litt konstruktive meninger fra andre medlemmer så forvente det i det minste at de som svarer har noe konstruktivt å si om filmen og ikke bare kommentarer som: "Dette suger" og "Slett filmen og begynn på nytt."

Jeg forstår at mange av medlemmene på Freak tror de er overmennesker og tror de vet best, men da får dere faen meg komme med litt ordentlig kritikk i stedet for bare dritt.
Vis hele sitatet...
å endelig. Takk for en som faktisk forstår. Hør på han her, kom igjen )
Sitat av Prins Bæsj Vis innlegg
Litt mørkt noe steder, kunne lett blitt ordnet opp med bare en lampe. Så uansett hvor kort/dårlig film du skal lage, så enten vær helt sikker på at det er nok lys på location, eller ta med et lys.

Kameraarbeidet var helt OK, litt mye ute av fokus, men jeg vet det kan være litt vanskelig med dslr-filming til tider.
Jeg ville selv kanskje fargekorrigert alt litt grønnere og gråere, så man får en følelse av det er litt "giftig" vis du skjønner hva jeg mener..

Når han fyren får problemer med å puste burde du legge fargekorrigert enda mer annerledes fra det andre. Jeg så du la på noe overlay/pattern aktig greier, dette blir fort litt teit når det er samme bilde og når det ikke er noe bevegelse i det.

Ellers, HELT greit til å være en test, vis det faktisk er det (o_0)
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med Prins Bæsj her (Fantastisk navn forresten ) og mener du burde ha litt mer "giftig" luft. Samtidig var det litt teit når personen ble "forgiftet". Prøv å gjøre dette mer, hva skal jeg si, dynamisk og actionfylt, ikke bare en fyr som ser ut som han brekker seg i døra, om du skjønner hva jeg mener. Prøv å få frem litt lyd fra ham som tilsier at han har blitt forgiftet.

Ellers må du ha litt mer sammenheng mellom klippene, muligens noen som er i bakgrunnen som en så vidt kan skimte gjennom blurren?
Nå kaster jeg bare idéer rundt, men jeg tror at filmen kan bli bra om du hører på litt av kritikken herfra. Ikke mist håpet fordi de sier "Døh, den der var elendig". Spør heller hva de synes var elendig istedenfor å være tøff tilbake, for så å forbedre det de synes var elendig.
Og om du jobber litt mer med plottet og greier, så kan dette sikkert bli ganske bra

Stå på, jeg gleder meg til å se resultatet.
Sist endret av Deadlock Radium; 5. januar 2011 kl. 16:43.
Sitat av Prins Bæsj Vis innlegg
Forumlivet er hardt. Ser du har lagt ut en post på Norsk filmforum, der får du nok tilbake litt bedre tilbakemeldinger enn alle her.

Husk, mange her vet ikke hvor vanskelig det er å lage en film, så som oftest så dømmer de deg faktisk etter storfilmer som de ser til vanlig (skulle man ihvertfall tro).

Sier bare:

http://lastopp.no/filer2/55280c5135df41a706ee0d447724a950.jpg
Vis hele sitatet...
hehe, der sier du noe. Men trodde kanskje 70% hadde litt vett is skallen :P Disse VIL jo krangle
Sitat av MartinB Vis innlegg
Det er en jævla stor forskjell på kritikk og konstruktiv kritikk. Det de fleste har gjort hittil er å flame og klage.

Når man legger ut en film for å få litt konstruktive meninger fra andre medlemmer så forvente det i det minste at de som svarer har noe konstruktivt å si om filmen og ikke bare kommentarer som: "Dette suger" og "Slett filmen og begynn på nytt."

Jeg forstår at mange av medlemmene på Freak tror de er overmennesker og tror de vet best, men da får dere faen meg komme med litt ordentlig kritikk i stedet for bare dritt.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter den, har lagt merke til at flere og flere (prøver å få kp?) ved å være "morsome" eller frekke. Men nå er det jo også noen som har gitt konstruktiv kritikk her også, eller tar jeg helt feil?
Sitat av Jardoss Vis innlegg
hehe, du sier noe. lys er alltid et problem. Men som du og jeg sa, dette var en test. Vi hadde ingen planer om hvor, eller hva vi skulle filme.
Grunne til at fokus går inn og ut er for å skape en usikker følelse. Kan virke litt dumt, men se på det en gang til med det i bakhodet.Da gir det mer mening



å endelig. Takk for en som faktisk forstår. Hør på han her, kom igjen )
Vis hele sitatet...
Jeg vet at ufokusering brukes som et hjelpemiddel, men det ble litt mye til tider. Dette er selvfølgelig bare min mening, vis du liker at det er sånn så skal jeg ikke hindre deg i å lage det slik. ;D
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Jeg støtter den, har lagt merke til at flere og flere (prøver å få kp?) ved å være "morsome" eller frekke. Men nå er det jo også noen som har gitt konstruktiv kritikk her også, eller tar jeg helt feil?
Vis hele sitatet...
Jo, det er det, men flertallet skriver bare piss.

Hadde klippet vært helt forferdelig hadde jeg forstått det, men det er det altså ikke.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Du burde kanskje lese litt mer rundt her før du kommer med slike utsagn Om du har dårlig kritikk skal vi ikke skrive den da, men bare la de som har noe bra å si komme fram? Mener ikke å være nebbete, men om man ber om kritikk får man tåle den på godt og vondt uten å klage over at vi gir respons.
Vis hele sitatet...
Som han under her sa, det er stor forskjell på krittikk og møkka kritikk. Å si at filmen suger er ikke kritikk, det er å be om en krangel.

Å si: dette kunne du jobbet med, eller dette, så hadde filmet blitt bedre. det er ordtnlig kritikk.
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Ikke for å være totalt drittsekk eller noe, men wow. Shit.
Dette er min første post på dette forumet, og dere klager jo på alt, bokstavelig talt. Ikke akkurat noe godt førsteinntrykk.
Vis hele sitatet...
Jeg skal være helt 100% ærlig med deg.

Filmen var direkte kjedelig. Uansett om du klarer å filme litt med et godt kamera, så er det ikke nok til å fange folks interesse. Stadig flere får tak i det kameraet der, og er så fordømt fornøyde med seg selv at de filmer hva som helst og vil ha tilbakemelding. Når du lager en historie der en må ha gassmaske fordi atmosfæren er giftig, og han går inn i mørke og skyter på noen, er det egentlig nok? Er det noe å bygge på? Du kunne like godt spurt oss om en idé til en film, fordi dette her er som å starte på bunn igjen.

Tips: På dette forumet prøver vi å presse frem kvalitet fra alle brukere, ved å gi realistisk kritikk, og heller ikke alltid konstruktiv. Om man poster noe som ikke er godt nok til noe, så føler nok andre at tiden er bortkastet, og vil si ifra om dette. Vi har flere her inne som har postet halvferdig arbeid, og deretter ønsker kritikk på det - det blir å kaste bort folks tid.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jo, det er det, men flertallet skriver bare piss.

Hadde klippet vært helt forferdelig hadde jeg forstått det, men det er det altså ikke.
Vis hele sitatet...
Takk. Har vært bra krittik her, og de har jeg svart på ordentlig
Det er helt klart, men nå har aldri jeg sagt at filmen suger heller Jeg sa at jeg ikke skjønte sammenhengen i historien, og da er jo det noe som kanskje kunne bedres? Samt at jeg nevnte at jeg tror dette kan bli bra med litt mer arbeid. Er ikke ute etter å være drittsekk om det var din oppfattning av meg, jeg sa bare min mening. Uansett så ser det jo ut som at du har fått en god del "ordentlig kritikk nå om du ser bort i fra de første innleggene? Lykke til
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jeg skal være helt 100% ærlig med deg.

Filmen var direkte kjedelig. Uansett om du klarer å filme litt med et godt kamera, så er det ikke nok til å fange folks interesse. Stadig flere får tak i det kameraet der, og er så fordømt fornøyde med seg selv at de filmer hva som helst og vil ha tilbakemelding. Når du lager en historie der en må ha gassmaske fordi atmosfæren er giftig, og han går inn i mørke og skyter på noen, er det egentlig nok? Er det noe å bygge på? Du kunne like godt spurt oss om en idé til en film, fordi dette her er som å starte på bunn igjen.

Tips: På dette forumet prøver vi å presse frem kvalitet fra alle brukere, ved å gi realistisk kritikk, og heller ikke alltid konstruktiv. Om man poster noe som ikke er godt nok til noe, så føler nok andre at tiden er bortkastet, og vil si ifra om dette. Vi har flere her inne som har postet halvferdig arbeid, og deretter ønsker kritikk på det - det blir å kaste bort folks tid.
Vis hele sitatet...
Du har åpenbart ikke lest førstepost ordtentlig. Dette er en liten scene i det som kan brette seg ut til en kjempestor film med deres hjelp. Har du hørt om manusbegrepet: the hook? Der skjer det mye uforstålig som ikke har noen mening, og en ting som muligens får seern til å se videre på hva som skjedde i slutten(dette tilfellet den rare tilfeldige skytingen.) Dette kan være midt i filmen, kanskje filmen begynner på en helt annen måte, jeg vet ikke. Det var derfor jeg postet den her.
Jeg er ikke på noen måte noen ekspert, min kritikk er mitt eget syn.

Med det sagt:

Pros:
-Til tider meget bra kamera-arbeid, spesielt i begynnelsen.
-Gamle gassmasker er skitkule!
-Likte utseendet på filmen. (Farger, etc.)
-Lydsporet var fantastisk, veldig stemningsfullt.

Cons:
-Ble litt for hektisk mot slutten, vanskelig å få med seg alt. (Jeg er rimelig overbevist om at det var meningen, men jeg likte det ikke helt.)
-Filteret som var lagt over bildet når gassen(?) kom ut så altfor falskt ut. Desverre. (Jeg likte dog "boble-effekten.")
-Litt for kort.
-Litt vel vanskelig å vite hva som har skjedd. Jeg sitter igjen etter kortfilmen, og har lyst å vite hva som har skjedd i forkant av denne hendelsen som gjør at han må bruke gassmaske. Befinner vi oss i en postapokalyptisk fremtid? Har ninjaer tatt over verden? Eller sjøhester?

Med andre ord: Jeg vil se mer! Og det er kanskje ikke så negativt?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jardoss, før du lirer av deg noen flere butthurt-kommentarer om hvor forferdelige vi er, kan det lønne seg å huske på følgende:

På nFF er vi stort sett ærlige når vi gir kritikk. Det betyr at når vi sier vi synes noe er bra, så gjør vi det. Synes vi noe er shit, så er det det som blir sagt.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Det er helt klart, men nå har aldri jeg sagt at filmen suger heller Jeg sa at jeg ikke skjønte sammenhengen i historien, og da er jo det noe som kanskje kunne bedres? Samt at jeg nevnte at jeg tror dette kan bli bra med litt mer arbeid. Er ikke ute etter å være drittsekk om det var din oppfattning av meg, jeg sa bare min mening. Uansett så ser det jo ut som at du har fått en god del "ordentlig kritikk nå om du ser bort i fra de første innleggene? Lykke til
Vis hele sitatet...
tusen takk for tilbakemelding. Som jeg sa til en her:

Har du hørt om manusbegrepet: the hook? Der skjer det mye uforstålig som ikke har noen mening, og en ting som muligens får seern til å se videre på hva som skjedde i slutten(dette tilfellet den rare tilfeldige skytingen.) Dette kan være midt i filmen, kanskje filmen begynner på en helt annen måte, jeg vet ikke. "The hook" skal bli oppklart senere, det er ikke meningen å forstå med en gang. Det var derfor jeg postet den her.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Tips: På dette forumet prøver vi å presse frem kvalitet fra alle brukere, ved å gi realistisk kritikk, og heller ikke alltid konstruktiv. Om man poster noe som ikke er godt nok til noe, så føler nok andre at tiden er bortkastet, og vil si ifra om dette. Vi har flere her inne som har postet halvferdig arbeid, og deretter ønsker kritikk på det - det blir å kaste bort folks tid.
Vis hele sitatet...
For noen så kan det jo virke veldig bra, for resten av trolla er det helt elendig. Man presser jo ikke fram bra kvalitet, man skremmer vekk nye folk som vil ha litt god kritikk på sine første prosjekter. Selvom dette er et freakforum betyr ikke dette at alle er "freaks" på sitt fagfelt og kan levere høykvalitets produkt hver gang. At det kaster bort folks tid er jo dems feil, ingen truer andre til å se på produktet. Tror heller ikke at to min er så farlig for mange av disse som ikke gjør mye annet enn å sitte foran skjermen store deler av dagen. Har de viktigere ting å gjøre foran skjermen så er vel ikke forumloking den rette veien å gå..
Sitat av Nekran Vis innlegg
Jeg er ikke på noen måte noen ekspert, min kritikk er mitt eget syn.

Med det sagt:

Pros:
-Til tider meget bra kamera-arbeid, spesielt i begynnelsen.
-Gamle gassmasker er skitkule!
-Likte utseendet på filmen. (Farger, etc.)
-Lydsporet var fantastisk, veldig stemningsfullt.

Cons:
-Ble litt for hektisk mot slutten, vanskelig å få med seg alt. (Jeg er rimelig overbevist om at det var meningen, men jeg likte det ikke helt.)
-Filteret som var lagt over bildet når gassen(?) kom ut så altfor falskt ut. Desverre. (Jeg likte dog "boble-effekten.")
-Litt for kort.
-Litt vel vanskelig å vite hva som har skjedd. Jeg sitter igjen etter kortfilmen, og har lyst å vite hva som har skjedd i forkant av denne hendelsen som gjør at han må bruke gassmaske. Befinner vi oss i en postapokalyptisk fremtid? Har ninjaer tatt over verden? Eller sjøhester?

Med andre ord: Jeg vil se mer! Og det er kanskje ikke så negativt?
Vis hele sitatet...
tusen takk for den beste tilbakemeldingen ) Dette kanskje oppklarer litt:

Har du hørt om manusbegrepet: the hook? Der skjer det mye uforstålig som ikke har noen mening, og en ting som muligens får seern til å se videre på hva som skjedde i slutten(dette tilfellet den rare tilfeldige skytingen.) eller lurer på hvordan personen havnet i situasjonen han er i. Dette kan være midt i filmen, kanskje filmen begynner på en helt annen måte, jeg vet ikke. "The hook" skal bli oppklart senere, det er ikke meningen å forstå med en gang. Det var derfor jeg postet den her.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Det er en jævla stor forskjell på møkkakritikk og konstruktiv kritikk. Det de fleste har gjort hittil er å flame og klage.

Når man legger ut en film for å få litt konstruktive meninger fra andre medlemmer så forvente det i det minste at de som svarer har noe konstruktivt å si om filmen og ikke bare kommentarer som: "Dette suger" og "Slett filmen og begynn på nytt."

Jeg forstår at mange av medlemmene på Freak tror de er overmennesker og tror de vet best, men da får dere faen meg komme med litt ordentlig kritikk i stedet for bare dritt.
Vis hele sitatet...
Støtter den der. Tror at noe av kritikken bare er KP sankere som håper KP utifra spydige kommentarer som ofte kan dukke opp her på bruket om man ikke vet hvordan man skal poste.

Synes det er unødvendig å flame Jardoss. Skal dere komme med kommentarer så kom med saklige kommentarer til saken og ikke bare "dritt film".

Husker da jeg ble medlem her så ble jeg bannet en uke og flama. Nu var det min egen feil fordi jeg posta som en drittsekk....
Beskrivelsen av filmen passer ikke til miljøet. Jeg skjønner det bare var en test, men skulle dette ha vært en god gjennomført film så hadde miljøet sett helt annerledes ut. Det så ut som alle menneskene bare hadde forsvunnet, ikke død etter en kamp for å overleve. Ikke syntes jeg skuespilleren gjorde det sørlig bra heller, han levde seg ikke inn i rollen.

Det så mer ut som han tenkte "Nå skal jeg våkne, gå bort til søpplebøttene og så late som jeg får oksygenmangel siden det står i manus" enn " Jeg er en gutt i helvete, hva skal jeg gjøre for å overleve? Hvorfor våknet jeg her? Jeg må få meg noe mat, burde kanskje sjekke søpplebøttene". Viste ingen tegn på utslitthet eller at det miljøet du beskrev faktisk eksisterte rundt han!

Lykke til videre, kult konsept!
Sitat av Prins Bæsj Vis innlegg
For noen så kan det jo virke veldig bra, for resten av trolla er det helt elendig. Man presser jo ikke fram bra kvalitet, man skremmer vekk nye folk som vil ha litt god kritikk på sine første prosjekter. Selvom dette er et freakforum betyr ikke dette at alle er "freaks" på sitt fagfelt og kan levere høykvalitets produkt hver gang. At det kaster bort folks tid er jo dems feil, ingen truer andre til å se på produktet. Tror heller ikke at to min er så farlig for mange av disse som ikke gjør mye annet enn å sitte foran skjermen store deler av dagen. Har de viktigere ting å gjøre foran skjermen så er vel ikke forumloking den rette veien å gå..
Vis hele sitatet...
gud, så bra sagt

Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Støtter den der. Tror at noe av kritikken bare er KP sankere som håper KP utifra spydige kommentarer som ofte kan dukke opp her på bruket om man ikke vet hvordan man skal poste.

Synes det er unødvendig å flame Jardoss. Skal dere komme med kommentarer så kom med saklige kommentarer til saken og ikke bare "dritt film".

Husker da jeg ble medlem her så ble jeg bannet en uke og flama. Nu var det min egen feil fordi jeg posta som en drittsekk....
Vis hele sitatet...
setter pris på det du sier

Sitat av Dice Vis innlegg
Beskrivelsen av filmen passer ikke til miljøet. Jeg skjønner det bare var en test, men skulle dette ha vært en god gjennomført film så hadde miljøet sett helt annerledes ut. Det så ut som alle menneskene bare hadde forsvunnet, ikke død etter en kamp for å overleve. Ikke syntes jeg skuespilleren gjorde det sørlig bra heller, han levde seg ikke inn i rollen.

Det så mer ut som han tenkte "Nå skal jeg våkne, gå bort til søpplebøttene og så late som jeg får oksygenmangel siden det står i manus" enn " Jeg er en gutt i helvete, hva skal jeg gjøre for å overleve? Hvorfor våknet jeg her? Jeg må få meg noe mat, burde kanskje sjekke søpplebøttene". Viste ingen tegn på utslitthet eller at det miljøet du beskrev faktisk eksisterte rundt han!

Lykke til videre, kult konsept!
Vis hele sitatet...
Du leste kommentaren under eller? hadde jeg ikke skrevet noe hadde jeg fått 1000 hat meldinger. Jeg har prøvd før andre steder uten beskrivelse -.-

Dette kanskje oppklarer litt: Har du hørt om manusbegrepet: the hook? Der skjer det mye uforstålig som ikke har noen mening, og en ting som muligens får seern til å se videre på hva som skjedde i slutten(dette tilfellet den rare tilfeldige skytingen.) eller lurer på hvordan personen havnet i situasjonen han er i. Dette kan være midt i filmen, kanskje filmen begynner på en helt annen måte, jeg vet ikke. "The hook" skal bli oppklart senere, det er ikke meningen å forstå med en gang. Det var derfor jeg postet den her.
Ødeleggelse av planeten ? Det er fortsatt strøm altså ? i og med at han skrur på lyset ?. Dere burde iallefall finne en litt med øde og skummel setting. En helt normale omgivelser. Prøve med litt lyssetting ?
Ja, jeg gir deg kritikk ut ifra hva du gjør. Skriver du en beskrivelse til filmen, så tar jeg den med i vurderingen.
Jeg vet godt hva The hook er, har du gått på videregående har du nok hørt om begrepet, som det så fint heter In medias Res. Kritikken min står alikevel med fullt poeng, miljøet ser ikke troverdig ut, og skuespilleriet var utroverdig. Det er min konstruktive kritikk. Teknisk var den god, sett bort ifra de billige/ ikke troverdige effektene.
Sitat av Natz Vis innlegg
Ødeleggelse av planeten ? Det er fortsatt strøm altså ? i og med at han skrur på lyset ?. Dere burde iallefall finne en litt med øde og skummel setting. En helt normale omgivelser. Prøve med litt lyssetting ?
Vis hele sitatet...
du leser ikke komentarer før du slev kommenterer eller hva? -.-

Se her, det var en TEST. Grunnen til det såkalte "plottet" var for ikke å fylle en hat side med spørsmål om hvorfor i pokkers-land-og-riket han brukte gassmaske og lette i en søppelbøtte :P Vi brukte enkelt og greit det vi fant

Sitat av Dice Vis innlegg
Ja, jeg gir deg kritikk ut ifra hva du gjør. Skriver du en beskrivelse til filmen, så tar jeg den med i vurderingen.
Jeg vet godt hva The hook er, har du gått på videregående har du nok hørt om begrepet, som det så fint heter In medias Res. Kritikken min står alikevel med fullt poeng, miljøet ser ikke troverdig ut, og skuespilleriet var utroverdig. Det er min konstruktive kritikk. Teknisk var den god, sett bort ifra de billige/ ikke troverdige effektene.
Vis hele sitatet...
Den er grei, takker for kritikken
Tja, syns det var en grei film hvis du er nybegynner Det virker litt inspirert fra S.T.A.L.K.E.R-spillene, men det er bare kult, syns nå jeg Godt jobbet, dere har mye å bygge på hvis dere legger mer tid i det.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Tja, syns det var en grei film hvis du er nybegynner Det virker litt inspirert fra S.T.A.L.K.E.R-spillene, men det er bare kult, syns nå jeg Godt jobbet, dere har mye å bygge på hvis dere legger mer tid i det.
Vis hele sitatet...
Takker, har du noen forslag ?