Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1470
Hvordan får jeg brukt mitt nvidia gt 540m på steam ?? får bare brukt det intrigerte grafikkortet (
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Du bruker ikke det på steam.... Steam er jo bare et program.
Trådstarter
24 1
Spillene på steam da....
Åpne Nvidia-innstillinger som ligger nede til venstre på skjermen og velg automatisk valg av skjermkort...
Sist endret av Intet_Inside; 13. april 2013 kl. 03:52.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Åpne Nvidia-innstillinger som ligger nede til venstre på skjermen og velg automatisk valg av skjermkort...
Vis hele sitatet...
Det fungerte ikke.. har sett på youtube at mange med det grafikk kortet har hatt problemer med steam. alle andre spill går. men ikke steam og orgin.

Så derfor kjøpte jeg ny
Laste ned driveren?
Sette fast kort i BIOS? Sette Steam som en applikasjon som kan bruke det dedikerte skjermkortet?
vent nå litt, du har et 540m, noe som tilsier at du har en bærbar pc, right? Hvordan planlegger du å bytte skjermkort i en laptop?
Han har vel sikkert en laptop som kan bytte mellom nvidia-kortet og et som integrert fra intel eller noe sånt. Så han vil låse laptopen til alltid å benytte nvidia-kortet når han spiller..
sikker på at spillene på steam ikke bruker 540m allerede? Steam vil ikke oppdage annet enn det integrerte skjermkortet, fordi det andre kortet kun startes opp og brukes når det trengs. (f.eks. når du starter et spill).
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av djhkan Vis innlegg
Det fungerte ikke.. har sett på youtube at mange med det grafikk kortet har hatt problemer med steam. alle andre spill går. men ikke steam og orgin.

Så derfor kjøpte jeg ny
Vis hele sitatet...
Så du byttet ut et 540M kort med hva for å være nøyaktig?
Jeg har et 540m i min laptop og har bare låst grafikkkortet til å brukes hele tiden. NVIDIA kontrollpanel gjør det veldig lett.
Sist endret av Redfreak; 18. september 2013 kl. 12:43.
Trådstarter
24 1
Kjøpte ny pc. solgte det gamle skottet fra toshiba, og ja det var en bærbar har nå et supert graffik kort Nvidia geforce GTX 765m