Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 2344
Okey, jeg klarte det ass. Er det noen mulighet for å fikse den? Den skriver masse tegn av seg selv, jeg har ikke kontroll på den lenger. Ouch
Sist endret av Aceface; 17. desember 2010 kl. 19:47.
Slå den av fortere enn svint, og dra ut batteriet. Legg telefonen til tørk i håp om at den blir tørr og enda er brukende.
Ta ut batteriet, og la den tørke i hvertfall et døgn. Godt mulig den er død allerede tho
legg den i ovnen på 30Celcius i 2 timer, uten batteri
Edit: legg den oppå en kork eller lignende, så den ikke har direkte kontakt med stekebrettet, hvis du har en fin telefon vil du sikkert ikke ha noe gris på den...
Sist endret av ZELDUR; 17. desember 2010 kl. 19:55.
Gjør som onkelen av mamma, hiv den i mikroen!
Sitat av daaa Vis innlegg
Gjør som onkelen av mamma, hiv den i mikroen!
Vis hele sitatet...
Det funket vel bra, eller?
Å steke den i ovnen på veldig lav temperatur er bra, men hvis du ikke kan ta ovene på ca 30 grader, så kan du legge den oppå et skap noen dager. Det funket med en iPod nano 2g som fikk seg en tur i vaskemaskinen.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det funket vel bra, eller?
Vis hele sitatet...
Funka veldig bra det, haha.. skal nevnes at mannen er litt spesiell!
Det du gjør er og fjerne batteri, åpne deksel osv foran hvis det er mulig ta ut flashcard hvis det finnes. Så putter du hele greia oppi salt. La den ligge et minutt or so, før du tørker vekk alt saltet (Hvis du av en eller annen grunn skulle hatt masse sånne poser som følger med klær og sko osv kan du bruke det) så putter du den i ovnen på 40 grader i minst 6-7 timer til både fuktigheten og kondensen i skjermen er borte.

Hvordan telefon er det?

Sitat av daaa Vis innlegg
Gjør som onkelen av mamma, hiv den i mikroen!
Vis hele sitatet...

Skjønner ikke helt hvordan det skal funke, iom. at det er sinnsykt masse aliminium og metaller (og små kretskortting og tang) inni telefonen som reagerer på mikrobølgene. Kommer jo til og kortslutte hele greia en gang for alle?
Hmm, ja, prøvde å slå den på først, det funka dårlig i og med at den ble nullstilt og skrev masse forskjellige tegn og tall uten at jeg trykket på noe. Nå har jeg skrudd den av og på igjen etter litt tørking, og den funka å ringe med. I håp om at den skal føle seg bedre snart, driver jeg og får vekk tåka fra skjermen med en hårtørker hvert 10. minutt..

Den tåka der var jo ikke der før...

Høres forresten jævla sjukt ut å stappe mobilen i mikron eller ovnen!
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Det du gjør er og fjerne batteri, åpne deksel osv foran hvis det er mulig ta ut flashcard hvis det finnes. Så putter du hele greia oppi salt. La den ligge et minutt or so, før du tørker vekk alt saltet (Hvis du av en eller annen grunn skulle hatt masse sånne poser som følger med klær og sko osv kan du bruke det) så putter du den i ovnen på 40 grader i minst 6-7 timer til både fuktigheten og kondensen i skjermen er borte.

Hvordan telefon er det?




Skjønner ikke helt hvordan det skal funke, iom. at det er sinnsykt masse aliminium og metaller (og små kretskortting og tang) inni telefonen som reagerer på mikrobølgene. Kommer jo til og kortslutte hele greia en gang for alle?
Vis hele sitatet...
ja... du tok poenget, gratulerer. jævlig morsomt da . gamle onkler er alltid det.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Hmm, ja, prøvde å slå den på først, det funka dårlig i og med at den ble nullstilt og skrev masse forskjellige tegn og tall uten at jeg trykket på noe. Nå har jeg skrudd den av og på igjen etter litt tørking, og den funka å ringe med. I håp om at den skal føle seg bedre snart, driver jeg og får vekk tåka fra skjermen med en hårtørker hvert 10. minutt..

Den tåka der var jo ikke der før...

Høres forresten jævla sjukt ut å stappe mobilen i mikron eller ovnen!
Vis hele sitatet...
Tåken du ser er fordampet vann som var inne i telefonen din som kondenserer igjen på skjermen. Bare fortsett med det du driver med hvis ikke du har lyst til å ta sjangsen på å åpne telefonen helt for så å tørke den skikkelig, del for del.

Tror det er mer effektivt å hive telefonen i ovnen da.

Sykt å hive telefonen i mikroen: Ja.
Sykt å hive telefonen i ovnen på 30-50 grader: Nei. Så lenge batteriet er ute vil ikke denne temperaturen skade telefonen på noen som helst måte. Bare tenk deg at du har telefonen i lommen, der kan det jo bli opp til 37 grader varmt.
Okey, men mamma baker kaker, så ovnen er 200 grader. Heia hårtørker! Hehe.. Men når det kommer til å åpne den så får jeg det ikke til. På noen mobiler går det, på andre; ikke. Så kjipt for meg hvis det ikke funker utenfra.
Sist endret av Aceface; 17. desember 2010 kl. 20:19.
Hørt at det å putte telefonen i en pose med ukokt ris skal hjelpe.. Er en smule skeptisk til å ovnsbake den som alle andre over her sier. Risen tiltrekker fuktighet, hvis du lurte på hvorfor den skal i en pose med middagsris
Sitat av stehal Vis innlegg
Er en smule skeptisk til å ovnsbake den som alle andre over her sier.
Vis hele sitatet...
En spesiell grunn til akkurat dette? Vi snakker jo om lave temperaturer, gjerne maks 50 grader. Selv grillet jeg min telefon på 70 grader da jeg mistet den i sjøen, og den fungerte etter det.

Skjønner bare ikke helt hvorfor det skulle være noe problem med dette.
1. Ta telefonen i hånda
2. Legg den oppå ei hylle eller et annet tørt sted hvor det er litt varmt
3. Vent noen dager og håp på det beste.
4. ?????????
5. Profit(forhåpenligvis)!
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Skjønner ikke helt hvordan det skal funke, iom. at det er sinnsykt masse aliminium og metaller (og små kretskortting og tang) inni telefonen som reagerer på mikrobølgene. Kommer jo til og kortslutte hele greia en gang for alle?
Vis hele sitatet...
Akkurat det som skjedde med søstra mi sin mobil. Det blinka godt inni mokroen da, ja :P
fikk du bæsj på den ?

men ja, steikeovn på 30 grader funker det. og ukokt ris som er sagt..
Ta ut alle delene å legg de i en skål med ris og la det stå ca 24 timer +
Det har jeg også klart hele to ganger faktisk! Hver gang har jeg testet å tørke den osv, men uten hell. Mener å ha hørt et sted at det å miste mob i dassen er slik flest menn ødelegger moben sin. Damer glemmer den på taket på bilen og kjører av sted.
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Det har jeg også klart hele to ganger faktisk! Hver gang har jeg testet å tørke den osv, men uten hell. Mener å ha hørt et sted at det å miste mob i dassen er slik flest menn ødelegger moben sin. Damer glemmer den på taket på bilen og kjører av sted.
Vis hele sitatet...
Mihi, gjør vi det? Mistet min i dass gitt! (;
En forskjell jeg merker er at laderen min sier; "Ikke lader" istedetfor "Lader".... DET er merkelig.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
En forskjell jeg merker er at laderen min sier; "Ikke lader" istedetfor "Lader".... DET er merkelig.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nok satt moben til tørking i et par dager før jeg setter den i laderen.
Sitat av Bartman2k Vis innlegg
fikk du bæsj på den ?

men ja, steikeovn på 30 grader funker det. og ukokt ris som er sagt..
Vis hele sitatet...
Må innrømme at dette er jeg litt nysgjerrig på også, haha
Litt off-topic, men søstra mi mistet telefonen i dassen, og noen hadde vært der før henne.. Mobilen var brunt
Åja, nei. Min er ikke det. Jeg hadde heldigvis ikke vært på dass først, hahaha
Sist endret av Aceface; 17. desember 2010 kl. 23:32.
Mobiler overlever det meste. Min overlevde en vaskebøtte, og en do samme sommeren. Funker fortsatt, nå et år etter. Begge gangene dro jeg bare ut batteriet, og tok ut så mange kort jeg kunne. Så lot jeg den bare ligge på badegulvet e.l.(varmt sted) til dagen etter. De klarer seg som regel bra så lenge det ikke rekker å kortslutte før du får ut batteriet
Enkleste er jo bare å ta ut batteriet o.l. og la den tøker i en dag eller to. Funka med ipoden min som fikk bade seg litt i en innsjø på tur
hehe, så noen nevnte en mikro..

Anbefales da ikke, selv om det er ganske obvious!
gjorde det selv når jeg var mindre. Fint lysshow though, fascinerende at det kan bli så mye lys av en telefon
Massevis av kompiser som har stappet ødelagte GoPro-kameraer (som skal tåle det meste) i stekeovnen på 30-40 grader i et par timer for å få vekk fuktighet etc, og det funker fjell!

Lykke til!
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Litt off-topic, men søstra mi mistet telefonen i dassen, og noen hadde vært der før henne.. Mobilen var brunt
Vis hele sitatet...
lol, hvem faen så ikke spyler ned shiten sin ? :P
Hahahah. Nei, altså. Eneste problemet jeg har med den nå er jeg ikke får lada den. Det står bare; "Lader ikke" når jeg putter inn laderen. Det har det aldri gjort før.
Hvis du har prøvd å slått den på ganske kort tid etter du mista den i toalettet, så har du redusert sjansen ytterligere for at den vil fungere i senere tid.
Sitat av stehal Vis innlegg
Hørt at det å putte telefonen i en pose med ukokt ris skal hjelpe.. Er en smule skeptisk til å ovnsbake den som alle andre over her sier. Risen tiltrekker fuktighet, hvis du lurte på hvorfor den skal i en pose med middagsris
Vis hele sitatet...
Bare ikke spis risen etterpå siden mobilen tross alt har vært i dass
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Hvis du har prøvd å slått den på ganske kort tid etter du mista den i toalettet, så har du redusert sjansen ytterligere for at den vil fungere i senere tid.
Vis hele sitatet...
Faen. Var mest for å sjekke om den funka.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Okey, men mamma baker kaker, så ovnen er 200 grader. Heia hårtørker! Hehe.. Men når det kommer til å åpne den så får jeg det ikke til. På noen mobiler går det, på andre; ikke. Så kjipt for meg hvis det ikke funker utenfra.
Vis hele sitatet...
Kunne bare putta mobilen i en kake og hatt 'mobil i kaka' istedenfor mandel i grøten. Husk å ikke vaske mobilen før du legger den i kaka.


uh, nasty
Jeg har også mistet min HTC Desire i dass for 2 dager siden tilbake. Det jeg gjorde var å:

1. Ikke slå på telefonen.
2. Ta ut alle delene inkl. batteriet
3. Legg det ved siden av en radiator/varmeovn
4. Vent ca 3 timer.
5. Profit ??

Kunne ikke tro at min HTC Desire funket etter å ha mistet den langt nedde i dassen. Telefonen ble helt oversvømt, ihvertfall da jeg tok ut dekslet, rant det ut mengder av vann!

Det som var sprøtt var at telefonen faktisk var i god stand da jeg tok den ut fra dassen. Dette merket jeg ved at det blinket øverst på desire, og at det var slått av for strøm sparing. Hadde lurt på hva som hadde skjedd hvis telefonen faktisk var på men men.. Telefonen er god som ny! Kanskje den er vanntett?
Hmm, ja, heldig der Zirto. Problemet (tror jeg) er at jeg skrudde den på før det hadde gått 3 timer... Eneste som hindrer meg i å kunne bruke den til hva som helst er jo at den ikke lader. Rimelig kjipt!