Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1983
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vært syk lenge, over 20 år. Det startet i en alder av 15, over natten hvor jeg plutselig og hver eneste dag, minutt og time etter den dagen har gått konstant kvalm, svimmel, vondt i alt som progresserte til dyp depresjon. Etter titalls konsultasjoner har de iofs kommet frem til "det er noe en må lære seg å leve med", men det er enklere sagt enn gjort når en konstant lever i et smertemareritt, med følelsen av å kaste opp konstant 1 minutt unna som gjør en ekstremt passiv - de siste 20 årene har vært å fokusere på pusting for å ikke kaste opp.

For ca 1 år siden sa psyken stopp og eneste jeg ønsker er å avslutte livet. Rapporterte til DPS, men fikk avslag med begrunnelse de ikke mente det var forsvarlig med DPS-behandling da de syntes det var korrekt å behandle med benzodiapiner, stillnoct og oxynorm videre og det ikke var vits med behandling der.

Er det noen andre som lever i et smertemareritt, og har kommet til det nivået en rett og slett ikke orker lengre, og hva er det å gjøre med det? Eneste jeg finner meg gjøre er å google etter metoder, og hodet går konstant i tanken "jeg orker ikke mer, jeg orker ikke mer"
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt sykt at DpS avslår søknader der en er på randen av selvmord. Dessverre er du ikke den eneste, mine søknader har også blir avslått tiltross for at jeg helt ærlig vurderer å ta livet mitt.
Prøv å søk privat psykolog med avtale. Tror at dps nesten kun tar inn de med mindre problemer som er enkle å behandle, eller dersom de anser deg i stand til å komme ut i arbeid igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
gått konstant kvalm, svimmel, vondt i alt
Vis hele sitatet...
Har du fått en diagnose på dette?
For at man skal få behandling på DPS må det være noe vits i det da. Er ingen automatikk i at man får hjelp. Det at du går på benzo er jo et problem i seg selv da behandling ikke er like effektivt.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Har du fått en diagnose på dette?
Vis hele sitatet...
Nei, de vet ikke hva som gjør det - det som er mest frustrerende
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
For at man skal få behandling på DPS må det være noe vits i det da. Er ingen automatikk i at man får hjelp. Det at du går på benzo er jo et problem i seg selv da behandling ikke er like effektivt.
Vis hele sitatet...
Ikke uenig benzo ikke er en langvarig løsning, og har trappet ned betydelig, fra en periode jeg gikk permanent på en blanding av xanor og valium hver dag til 5mg valium et par ganger uka, redusert oxynorm fra 80mg til 5mg og gått fra 30mg stillnoct til 10mg, så jobbet hardt med å redusere opiater og benzoer.

Nå er det lege og DPS som kom til konklusjonen jeg burde fortsette da smertene og tankene har totalt overtatt livet.

For referansens skyld var det en god ide å kutte ned på legemidler - med smerter på toppen satt jeg hele dagen med "brain fog" på så mye medikamenter som bare gjør en enda mer passiv en ikke gidder å svare på telefon, meldinger etc mer.
Jeg har opplevd å bli suicidal pga benzo. Har du vurdert å trappe helt ned på det?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg har opplevd å bli suicidal pga benzo. Har du vurdert å trappe helt ned på det?
Vis hele sitatet...
Ja. Dog lite trolig jeg klarer cold turkey. Xanor ga meg mer angst, og det innså jeg selv. Valium har hjulpet bedre, men tanken var så gå til sobril enn valium også kutte ned helt innen ganske kort tid. Oxy er svært, svært sjeldent nå, og bare under smerteanfall.

Aldri hatt noen særlig abstinenser når jeg har tatt 2-3 mnd uten medisinene, men jeg vil innrømme de er en krykke, og det er vanskelig å kunne forestille seg de ikke er tilgjengelig i skapet.
Man skal ikke slutte cold turkey da vettu. Med langsom nedtrapping er det veldig varierende hvor mye man kan kjenne av abstinenser. Gikk av etter 3 år på rivo uten å kjenne noe spesielt, mens andre ganger med brattere nedtrapping har vært helt jævlig. Man kan bli veldig depp etter en stund på benzo, det er i alle fall sikkert. Og så kan det hende det er større sjans for å få hjelp på DPS også hvis du ikke går på det.

Men er man en lost cause eller behandlingsresistent er det vanskelig å få hjelp på DPS tror jeg.
Sist endret av TrippyKing; 8. mars 2020 kl. 20:33.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har slitt med suicidale tanker i 10 år. Det gikk ikke en dag hvor tanken på selvmord streifet tankene mine - mer eller mindre. Har nylig fått diagnosen "cyklotymisk mønster." Lamiktal hjelper endel. Som TrippyKing har jeg også merket at benzo - i mitt tilfelle diazepam - gjør meg mer suicidal. Det verste er at man sjeldent innser det selv..
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I mitt tilfelle har Benzo hjulpet og fucka meg helt over. Jeg var veldig likegyldig og destruktiv, så kom Alprazolam inni bildet, og gjorde meg til et super menneske (kunne holde samtaler, var motivert etc.). Så nå hver gang jeg slutter blir jeg deppa fordi alt er så mye bedre når jeg har tatt det (inkludert serier, filmer, spill). Så egentlig har det hjulpet meg å innse hvor likegyldig jeg var og hvor deppa jeg var. Så litt Love/Hate relationship. Er egentlig ikke sikker på om jeg burde fortsette eller bare slutte siden jeg var såpass destruktiv, likegyldig og deppa før jeg starta på det.. Tror jeg fortsetter for å være ærlig.
Anonym bruker
"Ergerlig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lever ganske likt deg, har kroniske smerter over alt og gjør det ikke vondt den ene plassen en dag så gjør det vondt andre plasser. Jeg har ikke gått på medisiner på noen år, legen mener jeg bare må lære meg å leve med det. Jeg får heller ikke hjelp av VPP da de har kastet meg ut av systemet så mange ganger å nå får jeg ikke komme tilbake. Jeg vet hvordan det er og konstant ville ta livet sitt, det er mentalt slitsomt.. Jeg håper ting går bedre med deg ettervært. Utrolig trist og vite at det finnes mennesker der ute med samme problem og skjebne som meg.
Så trist å høre, det må være helt ufattelig vanskelig.. Kan ikke forstå at ingen kan finne ut av hva som er galt.. Har du noe erfaring med psykadelika? Eller hørt om kambo? Jeg kjenner et par som sliter med kroniske smerter, men langt ifra hva du beskriver her. De har hatt god hjelp av kratom for bla årelange ryggsmerter, ketamin for nervesmerter, depresjon og suicidale tanker, og mikrodosering av ayahuasca for alt nevnt over og mye mer. Opprett deg en bruker og send meg en PM, så kan vi snakke litt hvis du vil
Jeg skyter nok i blinde her, men har du forsøkt å undersøke om du har fibromyalgi? Kortisolnivåer skal være utenfor normalen når man har det. Det skal gå an å måle kortisol ved hjelp av fastlegen. Det kan være et sted å begynne - måle kortisol og kanskje vitaminer og mineraler i blodet i tillegg, bare for å utelukke mangler.