Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6242
Etter mange år med utrolige fine chille oppleveleser så ble det brå stopp. og etter en tur på M i desember fikk psyken nok og sendte meg rett i kjellern. Det er nesten ikke før nå jeg begynner og føle meg litt normal igjen og godt er det. En nedtur i nesten 3 mnd hvor jeg ikke har klart å snakke med andre uten att jeg begynner og rødme, svette og hodet begynner å spinne med en klump i magen har vært et rent hælvete.

Flere ganger hvor jeg nesten har besvimt i butikken av angst når jeg har hatt folk rundt meg, spesielt når man står i køen ved kassa. til og med det og være rundt familie og venner har vært en utfordring.

så sånn som jeg har holdt på så har det vært et par jays i helgene og en gang i mnd så har det vært noe psykedelisk eller MDMA. ja så 3 år med det brukermønsteret der så ble det for mye av det gode for meg.

peace!
Var det bare MDMA? Eller har du gått på benzo o.l også? Høres veldig likt ut som mine kindling benzo abstinenser
Sitat av Duffz00r Vis innlegg
Var det bare MDMA? Eller har du gått på benzo o.l også? Høres veldig likt ut som mine kindling benzo abstinenser
Vis hele sitatet...
Ja var bare M. Har ikke prøvd benzo
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan var dosen?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gratulerer med sannsynligvis den beste avgjørelsen du har tatt på lenge. Lenge leve psyken og fremtida
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan var dosen?
Vis hele sitatet...
200mg og en redose på 100mg etter 1 time ca.
Sitat av Nettopaino Vis innlegg
Etter mange år med utrolige fine chille oppleveleser så ble det brå stopp. og etter en tur på M i desember fikk psyken nok og sendte meg rett i kjellern. Det er nesten ikke før nå jeg begynner og føle meg litt normal igjen og godt er det. En nedtur i nesten 3 mnd hvor jeg ikke har klart å snakke med andre uten att jeg begynner og rødme, svette og hodet begynner å spinne med en klump i magen har vært et rent hælvete.

Flere ganger hvor jeg nesten har besvimt i butikken av angst når jeg har hatt folk rundt meg, spesielt når man står i køen ved kassa. til og med det og være rundt familie og venner har vært en utfordring.

så sånn som jeg har holdt på så har det vært et par jays i helgene og en gang i mnd så har det vært noe psykedelisk eller MDMA. ja så 3 år med det brukermønsteret der så ble det for mye av det gode for meg.

peace!
Vis hele sitatet...
Har du sluttet å røyke også?
Sitat av Skepty Vis innlegg
Har du sluttet å røyke også?
Vis hele sitatet...
Ja har ikke rørt noen form for rus etter den turen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå er det over 5 mnd siden jeg rusa meg sist. Hadde en periode hvor jeg trodde det gikk riktig veien, men nå virker det ikke som jeg klarer å bli kvitt den selvpåførte sosiale angsten jeg fikk av mdma.

Har en veldig sosial jobb hvor jeg møter nye mennesker hverdag, men like vel så klarer jeg ikke og holde en samtale uten at kroppen reagerer med angst. blir faktisk skjelven i stemmen og kroppen når jeg snakker med folk og spesielt vis de snakker mye sånn at jeg står litt passivt og må høre på de.

i tillegg så går jeg konstant rundt med en følelse av uro en slags adrenalin følelse i kroppen. har gjort om på kostholdet og spiser ganske sunt har i tillegg begynt og trene litt løping/styrke og det er faktisk da uroen forsvinner for et lite øyeblikk, før den kommer tilbake når jeg er ferdig.

Begynner å bli ganske sliten mentalt av og gå rundt sånn uten og fungere "normalt". Alt har blitt ganske flatt egentlig. Lite glede, lite latter er på en måte ikke lei meg men er heller ikke glad er egentlig bare uro jeg føler om dagen.

vet ikke helt hvorfor jeg gidder å skrive det her men kanskje litt som en liten advarsel for de som begynner å falle i fristelsen av å bruke mdma litt jevnt. De som ikke ser på det som et problem å bruke det 1 gang i mnd, så er alle litt forskjellige. Noen tåler den slags bruk greit men for andre så går det plutselig skeis. 3 år var grensen min tydeligvis. sikkert ikke mer en 8-10 gram totalt.
Det tar mye mer enn 5 mnd å komme seg etter et liv med rus ihvertfall. Om du fortsetter å gjøre gode valg som du gjør nå så er jeg nesten helt sikker på at det blir bedre, om enn sakte.

Om det blir virkelig vanskelig å håndtere hverdagen så må du ikke nøle med å ta kontakt med legen din, eller fortsett å oppdatere her om du føler at det hjelper.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvordan går det nå?
Du kan prøve betablokkere mot angst. Det senker blodtrykket ditt og hindrer deg i å få det verste av hurtig puls og hjertebank. Det har hjulpet flere mot angst.

Og det er ikke benzo heller så legene bør hjelpe deg fint med en resept på dette uten å stille seg for vrang. Så lenge du har normalt blodtrykk går det bra.
Sist endret av Mia123; 11. august 2020 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor gammel var du når du først prøvde MDMA? Jeg var nemlig for ung og jeg hadde faktisk en liknende erfaring etter første gangen jeg tok MDMA. Det suget/ klumpen i magen som du snakker om ga seg etter 3-4 år, men ble jevnt mildere som tiden gikk. Etter dette tok jeg MDMA igjen (idiotisk nok), og det gikk helt fint. Har siden tatt mdma over 10 ganger uten å få nedtur som varer lengre enn ei uke. Det som virkelig tok knekken på denne kjipe følelsen for min del var når jeg helt kuttet ut alt som kunstig påvirket hjernekjemien min. Null kaffe, null snus, lite alkohol. Lykke til, det årner seg.
Sist endret av Relevant; 11. august 2020 kl. 21:56.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hvor gammel var du når du først prøvde MDMA? Jeg var nemlig for ung og jeg hadde faktisk en liknende erfaring etter første gangen jeg tok MDMA. Det suget/ klumpen i magen som du snakker om ga seg etter 3-4 år, men ble jevnt mildere som tiden gikk. Etter dette tok jeg MDMA igjen (idiotisk nok), og det gikk helt fint. Har siden tatt mdma over 10 ganger uten å få nedtur som varer lengre enn ei uke. Det som virkelig tok knekken på denne kjipe følelsen for min del var når jeg helt kuttet ut alt som kunstig påvirket hjernekjemien min. Null kaffe, null snus, lite alkohol. Lykke til, det årner seg.
Vis hele sitatet...
Hvor ung var du når du tok emma, og har du virkelig klart å slutte med både koffein, nikotin og pils/alkohol i helgene? Isåfall virkelig credz til deg. Personlig tror jeg aldri at jeg hadde klart de der. Koffein, kanskje. Nikotin er så og si umulig når alle venner gjør det, og alkoholen på fester i helgene eller hyggelige kvelder ser jeg for meg hadde vært vanskelig å være foruten. Disse vanene som kommer når man er sosial er en ting, men når man gir opp disse vanene ser jeg for meg at man også gir opp veldig masse av det sosiale. Hvordan har dette funket for deg?
Sist endret av Dartrix; 11. august 2020 kl. 22:13.
Sitat av Dartrix Vis innlegg
Hvor ung var du når du tok emma, og har du virkelig klart å slutte med både koffein, nikotin og pils/alkohol i helgene? Isåfall virkelig credz til deg. Personlig tror jeg aldri at jeg hadde klart de der. Koffein, kanskje. Nikotin er så og si umulig når alle venner gjør det, og alkoholen på fester i helgene eller hyggelige kvelder ser jeg for meg hadde vært vanskelig å være foruten. Disse vanene som kommer når man er sosial er en ting, men når man gir opp disse vanene ser jeg for meg at man også gir opp veldig masse av det sosiale. Hvordan har dette funket for deg?
Vis hele sitatet...
Jeg var alt, alt for ung. Koffein, nikotin, og alkohol ble bare kuttet ut i ca. et år for å se om det hjalp, og i løpet av det året så gjorde jeg en 100% recovery mtp. plagene jeg opplevde etter MDMA-bruken min. Nå er vel bruken av både nikotin, koffein og alkohol helt sinnsykt høy.

Det var nok faktisk enklere å kutte ut nikotin i den tilstanden jeg var i, jeg hadde et sug i magen/ brystet hele tiden uansett som kunne minne om sterke nikotin-abstinenser så det utgjorde vel ikke en så veldig stor forskjell uansett.
Sist endret av Relevant; 11. august 2020 kl. 22:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ingen her som tenker på å foreslå at TS snakker med psykolog om hen ikke har gjort det enda?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Lykkestjerna Vis innlegg
hvordan går det nå?
Vis hele sitatet...
Går bedre en det gjorde i vinter, klarer å gå på butikken uten å freake ut nå wohoo men sliter fortsatt en god del med det sosiale.
Sitat av Nettopaino Vis innlegg
Går bedre en det gjorde i vinter, klarer å gå på butikken uten å freake ut nå wohoo men sliter fortsatt en god del med det sosiale.
Vis hele sitatet...
Grattis! Du er flink, og jeg heier på deg! Fortsett sånn! Gjerne oppdater oss videre underveis og, hvis det lar seg gjøre.
Sist endret av Jokke; 28. august 2020 kl. 00:29. Grunn: typo
Konge,stå på! Holder på å styre med det samme selv,2mnd uten noe som helst nå.Etter 8 år med tung drikking og tidvis høyt inntak av pepper er jeg spent på åssen dette vil utarte seg videre.Perioden rett etter at jeg kuttet var grusom,stiv i blikket svettet som en rennestein osv,kuttet cold turkey ..Hodet prøver å tricke meg til å sprekke ved å lage masse far out tanker men vet at dette er en del av "healingen" så klarer å stå i.Ønsker deg masse lykke til videre på din vei

Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Konge,stå på! Holder på å styre med det samme selv,2mnd uten noe som helst nå.Etter 8 år med tung drikking og tidvis høyt inntak av pepper er jeg spent på åssen dette vil utarte seg videre.Perioden rett etter at jeg kuttet var grusom,stiv i blikket svettet som en rennestein osv,kuttet cold turkey ..Hodet prøver å tricke meg til å sprekke ved å lage masse far out tanker men vet at dette er en del av "healingen" så klarer å stå i.Ønsker deg masse lykke til videre på din vei
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre åssen det ligger an med søvn ? Jeg sliter voldsomt med dette,føles til tider ut som jeg knapt nok har sovet de siste mnd.Sliter med at jeg ikke "kommer ned" skikkelig etter jeg har lagt meg i sengen,kroppen slapper av men hodet går i sentrifugehastighet.
Sist endret av Bjørneboe; 28. august 2020 kl. 11:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Benzo er en dårlig ide. Symptomlindring på kort sikt, økt angst over tid.
Ville anbefalt deg 50mg Quetiapin til kvelden. Roer tankekjør og hjelper søvnen. Vanligvis er det noe underliggende som trigges når du blir så dårlig over tid, Mdma har nok bragt d til overflaten, og det kan det komme noe bra utav : Erkjenne, identifisere og akseptere. Har du mulighet, gå til privat psykolog, gjerne kognitiv terapi.
Sist endret av Afrodite; 28. august 2020 kl. 12:40.
Har du sjekket med lege/noen som vet om kostholdet ditt faktisk er bra nok for deg? Har du også tatt sjekk av vitamin-nivåer, stoffskifte, osv?

Sånt er greit å sjekke før du antar noe. Bare et par blodprøver, men du må ofte be om det. Kan da også bli noen spørsmål, som kan være greie å svare på og tenke litt igjennom.

Generelt sett ikke en god ide å begynne å selvmedisinere hvis du har sosial angst på jobb.
Altså: hvis det er kjipt at kollegaer merker at du er litt sliten i hodet fordi du har angst, så er det lettere å forklare — og ikke minst mye vanskeligere å holde mot deg — enn hvis du "har tatt noe" eller er bakis.