Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4568
Vet ikke om dette er riktig forum men prøver uansett.

Det har seg sånn at jeg skal bestille en soft-gun sniper til norge fra hong kong (http://www.wgcshop.com eller http://www.uncompany.com)

vi bestille sammen jeg og en kamerat, noen som vet sånn ca hvor mye post oppkdrava blir på 10kg og noen som vet åssen det går med gevær gjennom tollen? blir vi tatt? noen som har bestilt fra noen av disse sidene før?

MvH Joachim
Jeg vet kanskje ikke så veldig mye om softgun, men det skal nok ikke ha noe å si. Jeg bestillte oppgraderinger til Tippmannen min (paintball markør), og n3xuZ her på forumet kjøpte seg en Tippmann A-5. Dette kjøpte vi fra USA, jeg bestillte en pakke fra der først og han kjøpte senere markøren sin. Jeg ba om at de skulle sende det som en gave og ikke som en vanlig pakke, med det så slapp jeg å fortolle oppgraderingene jeg skulle ha.

Dermed skulle n3xuZ kjøpe utstyret sitt og sa ikke fra at de skulle sende det som en gave, og da måtte det fortolles (Fortollinga skjedde i Norge). Men når det kom til postkontoret så viste ikke han tosken hvordan han skulle ta merverdiavgiften på 25% så da slapp han det også (litt offtopic men)

Frakta våres kom på etter hvor mye verdien på varene koster.
Men dette var fra USA, jeg vet ikke om det er slik fra Hong Kong og de kretser der.

Akkurat mer kan jeg ikke si. Send de en mail og spør de hvordan de gjør det med frakt så finner du ut av det.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Um, ikke noe problem å kjøpe paintball ihvertfall fra USA. Bestilt flere markører derfra + oppgraderinger osv, aldri hatt noe problem med. Men det er PAINTBALL da, de ser jo ikke ut som replika ak47'er osv... Bare å sjekke www.toll.no så tror jeg du finner ut av det..
Når det gjelder frakt så kommer det an på hvordan metode du bruker. Jeg har fra USA brukt både UPS og USPS, sistnevnte er billigere men går treigere. Med ups betalte jeg 100 dollar og hadde pakka 3 dager senere, USPS kosta 30 dollar og tok ca to uker. Kan jo ta flere måneder også, hvis du velger shipping by boat eller noe. Ihvertfall fra Hong-Kong..
-totto
Sokkull's Avatar
Trådstarter
men hvis ikke airsofting er lov i norge nå så blir det surt når de ser en gunner i røngten da.. hehe

Og blir 25% av alt vi betaler lagt på igjen? så når vi kjøper for 5000 må vi ut med 1250??? det var jo svin dyrt
For å si det sånn, leeenge før jeg og n3xuZ bestillte sendte jeg en mail til tollen, og spurte hvordan det var med våpen i tollen, da tenkte jeg først og fremst på paitball markører.
Da fikk jeg et svar der det stod at det ikke ville bli noe mer vanlig enn å fortolle pakka, og sende den videre. (tror den ville nok ha blitt undersøkt hvis det ikke er noe serienr. eller ulovlig serienr. på den, men det er ikke aktuelt i dette tilfellet)

Så hvis pakka deres må fortolles, må dere nok ut med 1250,- ekstra ja!

Airsoft er ikke ulovlig, i norge. Finnes webshops, f.eks sandefjordpaintball.no der selger de airsoft. På TG 2002, solgte de jo også air soft våpen.
Sokkull's Avatar
Trådstarter
men hvis ikke airsofting er lov i norge nå så blir det surt når de ser en gunner i røngten da.. hehe

Og blir 25% av alt vi betaler lagt på igjen? så når vi kjøper for 5000 må vi ut med 1250??? det var jo svin dyrt


edit; sendte vist 2 ganger. unskyld

Pakkepost fra utlandet

(09.12.02) Får du pakker fra utlandet får du ofte også krav på et såkalt "fortollingsgebyr". Dette er betaling for utførte tjenester, ekspedisjonsgebyr, og kreves av firmaet som utleverer pakken. Dette har ikke tollvesenet noen befatning med. Dersom du ønsker å klage på "fortollingsgebyret" må du derfor ta kontakt med firmaet som har utstedt gebyret.

betyr det at vi kun skal betale det som selskapet jeg bestiller fra skal ha? eller blir det noe 25 % på osv?
Sist endret av Sokkull; 22. juni 2005 kl. 00:01.
Jeg vet ikke om fortollingsgebyret varierer etter prisen på det du bestiller, men jeg har bestilt ting til rundt tusenlappen, og da ble fortollingsgebyret på ca 150.-

Og ja, du må uansett betale 25% moms på det du importerer hvis det koster over 200.-
www.airsoftguns.info
der står alt
dessuten er det lov men 18 år i norge.
16 med verge å søknad til politi å norges airsoftforbund.
Airsoft er lov i Norge, 18 års aldersgrense på kjøp.
Moms på 25% som DonTomaso sier, med fortollingsgebyr på ca 80-250 kr.

Enkelte forhandlere gir gratis frakt, og vanligvis står det hvor mye frakten blir på i handlekurven.

Redwolf Airsoft, UN Company og WGCshop er alle gode butikker.
jeg kjøpte en fra danmark engang, gikk knirkefritt
Hadde med meg en på flyet ifra USA til norge i 2001, gikk fint.. Seff i kofferten da men.. I ettertid var vel dette kanskje ikke så lurt, hadde blitt teit å blitt dratt inn på et avlukke og fått 3dje grads forhør pga en liten plast-pistol..
Sokkull's Avatar
Trådstarter
Takk for mye informasjon hadde gått på en smell om jeg hadde bestilt. dette blir litt for komplisert og dyrt for meg.

Tar meg heller en tur over til sverige jeg.
Har Kjøpt masse ifra http://www.uncompany.com/, aldri opplevd noen problemer underveis!
minner på om at vi har norske forhandlere på dette å.
wastland feks. de er offesiel leverandør til NASF
Jeg kjøpte en Berretta i Skottland. Ble nesten lagt i jern på flyplassen.. Så det gikk ikke akkurat knirkefritt for meg.
Jeg har hatt med mange softguns i kofferten på flyplasser. Aldri hatt noen problemer med det. men jeg har aldri bestilt. Tar det langt tid ca. når man bestiller fra UNCompany? Og blir ikke frakten jævlig dyr?
Sokkull's Avatar
Trådstarter
frakten blir på ca 800kr for meg.

Og når jeg skal bestille for 5000 blir det plus 1250kr med moms her i norger
Sitat av cryo
jeg kjøpte en fra danmark engang, gikk knirkefritt
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper også en god del softguns og utstyr fra Danmark, og siden de sender det som gave, går det vanligvis greit. Men tollen syns det var merkelig at de sendte over 600 pakker som gaver til Norge, så nå krever de at det legges ved faktura.
men ettersom at softgun nylig ble lovlig i norge skal vel dette gå knirkefritt
Jeg og noen venner bestilte softguns fra Danmark en gang, og det gikk knirkefritt. Trengte ikke betale toll heller, siden pakken ble sendt som gave, og da er det jo ikke toll.

Og som sagt er softguns lovelig i Norge, og dermed er det værste som kan skje at du må betale toll.
Sitat av Popp
men ettersom at softgun nylig ble lovlig i norge skal vel dette gå knirkefritt
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat nylig...

Sitat av effie
Jeg og noen venner bestilte softguns fra Danmark en gang, og det gikk knirkefritt. Trengte ikke betale toll heller, siden pakken ble sendt som gave, og da er det jo ikke toll.

Og som sagt er softguns lovelig i Norge, og dermed er det værste som kan skje at du må betale toll.
Vis hele sitatet...
Eventuelt om kjøperen er under 18 år. Men tviler sterkt på at tollen/andre sjekker opp alderen.
Jeg viste det var en tråd som lignet på denne, og nå fant jeg da endelig den:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=40675
Sitat av NightWolf
Vis hele sitatet...
180-190 m/s er jo helt vilt da. Min går ca. 60m/s og svir når man treffer....
Stemmer! Denne er svært billig i forhold til hva man får for pengene, løp og kjøp karer!
Sitat av NightWolf
Stemmer! Denne er svært billig i forhold til hva man får for pengene, løp og kjøp karer!
Vis hele sitatet...
Hmm... Du er ikke tilfeldigvis selgeren?