Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3927
Finnes det noen måte man kan hadle softgun på når man er under 18?
Sjekker nettbutikkene alderen din eller er det bare å bestille?
Er det noe straff for å besitte softguns under myndighets alder, vi skal ikke skyte på dyr men på hverandre under kontrollerte omstendligheter.
Hvilken straff ville noen over 18 få for å "lange" oss en softgun?
Du får ganske lett handla deg en softgun over nettet selv om du er -18 .
Lov er det jo ikke, og politiet vil konfiskere det om du blir tatt med det. Bruker du det til noe ulovlig (ran\skyte på folk), så blir det straks mer alvorlig.
bare og oppgi feil årstall når du bestiller så det ser ut som du er eldre
Noen i klassen min viste bare fram mopedlappen når de skulle handle, så trodde ho i kassa at det var bilappen.
Så bare pass på at det er en blond dame i kassa når du skal kjøpe :P
Sitat av Falken Vis innlegg
Noen i klassen min viste bare fram mopedlappen når de skulle handle, så trodde ho i kassa at det var bilappen.
Så bare pass på at det er en blond dame i kassa når du skal kjøpe :P
Vis hele sitatet...
Nå gjelder vel ikke dette alle butikkansatte, og det spørs om det er veldig mange "blonde damer" som selger soft guns i Norge - dessuten tror jeg trådstarter siktet til nettbutikker.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Noen norske nettbutikker sjekker opp navnet ditt i det norske folkeregister ved kjøp av ting ved aldersgrense.

Skjedde med meg, de ringte meg og sa de ikke fant noen ved navn XXXX som var 18 år
Sitat av Fleff Vis innlegg
Noen norske nettbutikker sjekker opp navnet ditt i det norske folkeregister ved kjøp av ting ved aldersgrense.

Skjedde med meg, de ringte meg og sa de ikke fant noen ved navn XXXX som var 18 år
Vis hele sitatet...
Høres ut som en big lard of bullcrap! Folkeregisteret er ikke noe du bare kan sjekke ved å besøke www.folkeregisteret.no og pjåtte inn navn. Svært få har direkte tilgang til folkeregisteret.
tror ikke dette er noe stress bare prøv å bestill , siden du er under 18 så rekner jeg med at du vil bestille med postoppkrav ? da har du jo heller ingen ting å tape jeg gjikk inn på wasteland i bergen da jeg var 14 og kjøpte en ganske kraftig gass pistol. så jeg tror ikke det er så vanskelig. Det med lovlig og ikke lovlig, det er ingen som bryr seg så lenge du ikke drar den med på skolen og vifter med den , og vist du skal spille så for guds skyld ikke spill i nærheten av tur stier og andre plasser det kan ver folk. En kompis av meg fekk snuten på nakken da noen hadde oppservert " en maskert person som sprang rundt i skauen med et maskin gevær" var ikke så digg når han måtte forklare seg
Bestiller du med oppkrav ligger det med en lapp som sier du må være over 18 for å få utlevert pakken.
Du kjenner garantert noen som er over 18, bruk den personens navn ved bestilling og få h*n til å hente den ut for deg.
Sist endret av eclipze; 2. mai 2010 kl. 02:40.
får å hindre å betale med oppkrav kan du kjøpe SpendOn kort på en narvesen og lade det og betale på internet
Har du lov av foreldra dine?
om du har det er det jo ingen stress.
Bare å godsnakke litt med han far å få han til å bestille med hannes visa. Eller med oppkrav kan du få en av dem til å hente pakken
Jeg ble tatt med softgun eller gasgun eller noe sånt ( Husker ikke helt hva det var nå )
Jeg fikk 3000,- i bot. Hadde den kun i sekken!

Så pass på og ikke ha den på deg!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Merkelig, tror det lovlig å frakte den fra A til B, Uten at den er synlig.

Vi vet jo alle at diskusjon.no ikke er like bra som freak. Men uansett: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1072855

Utklipp:

1. Ha gyldig grunn til å ta de med deg, uten en særskilt grunn har du ikke lov til å gå rundt med disse.
2. Pakke de ned på en slik måte at det ikke er synlig at du frakter våpenkopier.

Dersom du blir sett med softguns kan det være straffbart, selv om du står inne i din egen hage/garasje og bare skyter på blink.


I praksis har du kun lov å ta med deg våpene til eller fra spill, men du trenger tillatelse (skriftlig, muntlig duger ikke) fra grunneier i tillegg til at du trenger dispensasjon fra politiet. Er du under 16år kan du bare glemme det, er du mellom 16-18år kan du få tillatelse dersom du er i følge med en verge (som er over 18år). Er du over 18år blir det lettere, men såvidt jeg vet må du være medlem av en godkjent eller autorisert klubb.

Så, du kan frakte våpen god nedpakket til og fra spill hvor det er gitt dispensasjon eller tillatelse til å bruke airsoftvåpen både fra grunneier og politi.
Vis hele sitatet...
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Deezire Vis innlegg
Høres ut som en big lard of bullcrap! Folkeregisteret er ikke noe du bare kan sjekke ved å besøke www.folkeregisteret.no og pjåtte inn navn. Svært få har direkte tilgang til folkeregisteret.
Vis hele sitatet...
Sitat av GameOn
Identitet og aldersgrense
Ved kjøp av produkter med 18års grense, må kunden taste inn fullt fødselsnummer for å kunne gjennomføre handelen. Dette oppbevares ikke, men kryss sjekkes kun imot Folkeregisteret for å verifisere at kunden er over 18år.
Vis hele sitatet...
Her er link til GameOn, det står nederst på siden.
Link
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg var rimelig sikker på dem sa det til meg, ser ut til å stemme også.

Edit: Flere butikker som driver med dette

http://www.modnet.no/infopage.php?in...9085ef961c5c9a

Alle personer som vil handle på postoppkrav her, må gjennomføre en alderskontroll mot folkeregisteret.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fleff; 3. mai 2010 kl. 19:19.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Merkelig, tror det lovlig å frakte den fra A til B, Uten at den er synlig.

Vi vet jo alle at diskusjon.no ikke er like bra som freak. Men uansett: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1072855

Utklipp:
Vis hele sitatet...
Ligger litt mere bak det.
Jeg var i skikkelig godform! skulle gå inn og sjekke øl prisene, jeg tenkte jo ikke på at jeg gikk inn med sekk! Der lå gunnern + en sixpack med pils som jeg hadde med fra hjemme. Ble selfølgelig anklaget for og stjele bla bla!

Siden politiet her oppe hater meg klarte dem og ta meg for pistolen men ikke ''tyveriet''