Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3180
Er det noen som har erfaring med solide boltsakser?
Av typen som kan knekke disse låser: http://www.safeteknikk.no/images/5653.jpg

Eller alternative metoder som utelukker bruk av strøm.
Klipte en lignende lås seinest for et par uker sida med en vanlig sånn man ofte bruker til å klippe ned greiner i hagen med ol. Funka helt fint.
Biltema har jo sånne i ganske grei størrelse da, hvis du får tennene på saksa langt nok inn i bøyla på låsen kan du hvertfall presse forholdsvis hardt - støypejern / rørkonstruksjon.
Vacant: Phail.

Du får ikke klipt over en trioving-lås av ypperste kvalitet med en hagesaks.
Alternativ metode: Thermite.
Sist endret av drittunge; 17. august 2008 kl. 20:07.
Sitat av drittunge
Vacant: Phail.

Du får ikke klipt over en trioving-lås av ypperste kvalitet med en hagesaks.
Alternativ metode: Thermite.
Vis hele sitatet...
Merkelig, for jeg har gjort det samme som vacant med en sånn hagesaks. Denne rakk meg til haken da, det var ikke lille greia, og etter ganske mye bøying og twisting så knakk den trioving låsen.
Trådstarter
15 0
Hm. Ja vi har prøvd med forskjellige sakser, men alle har måtte gi tapt for låsen så.
Tørr jeg spørre hvorfor du skal åpne en slik lås?

Prøv med borr i der du detter inn nøkkelen?
Trådstarter
15 0
Det er en lås som sitter på naustet vårt på hytta, og nå har vi mista nøklene og. Så, ja
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Ofte er det mye enklere å gå på det låsen sitter på. Så hvis du ikke får tak i en boltsaks, så kan jo det være et alternativ.
Trådstarter
15 0
Jo det er sant det du sier, men skal liksom prøve å ikke ødelegge for mye =/ Men kan alltids prøve det.
Trådstarter
15 0
Ikke akkurat nå nei, men kan ta bilde neste gang vi drar innover om jeg husker på det. Er en times kjøring så.
Med skjærebrenner bruker man under 1 min på den låsen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Største boltsaksa på biltema duger..
Begynne å kødde med å borre opp en hengelås tar lang tid, og mye streving..

Er ikkje alle som har plass te et acetylen apparat i bilen eskimo..
Er ikke alle som har et acetylen-apperat liggende i garasjen heller. Men stor boltsaks bør klare den der, men ikke regn med at den er like skarp etterpå. Det jeg pleier å gjøre er å klype rett over huset, altså nederst på bøylen, og se brekke og bøye mye. Har tatt større låser enn det der, med litt arbeid.
hva med å skru av braketten som holder dørene sammen da? Eller møte opp med bensindrevet vinkelsliper? mange muligheter
http://nordics.orica.com/NR/rdonlyres/641F5D9A-A43C-4B8B-A4FF-AD815B3CF394/0/DynoRex1.jpg


alltid en mulighet?


Edit:
Fant ingen måte å få bilde mindre på så vær snill å ikke skyt meg
Sist endret av Fuzz; 10. september 2008 kl. 01:56.