Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 7506
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
ok. du blir svindla selv i en post som du selv har lagt ut, og vil gjøre alt for å få pengene tilbake.
Men når du svindler andre, og ikke engang vurderer å betale tilbake, ja da er du faen meg dummere enn hva som burde vært tillatt, hadde jeg kjent deg, eller i det minste visst hvem du var, hadde du fått deg en på trynet for lenge siden.
Makan til hykleri og lavmål finner jeg ikke engang blant tunge narkomane. IDIOT!
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Slik svindel er et ganske stort problem. Det at du bidrar til å gjøre problemet større har jeg svært liten respekt for. Takket være sånne som deg så er det et helvete å kjøpe ting brukt på nett.

Tusen takk!
det skal ikke være noe spørsmål. Vet du ikke hva du skal gjøre i sånne tilfeller, burde du holde deg LANGT unna qxl, finn.no etc.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg fikk da drapstrusler for 700kr, er ikke så utrolig mye mer!
Er utrolig hva folk gjør når dem vet at dem ikke får igjen pengene sine.
Vis hele sitatet...
Det er utrolig hvor små summer noen mennesker svindler andre for. Å gjøre noe kriminelt for småpenger er uforståelig og lavmål.

Jeg håper trådstarter ikke betaler tilbake, blir anmeldt, og får en hard straff for å "statuere et eksempel" i hans nærmiljø. Hadde vært flott om du fikk en saftig bot.
▼ ... over en måned senere ... ▼
JEg bruker selv denne typen lisens på mine win 7 maskiner. løst enkelt med en windows loader. funker fett.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Selv om det lett kan løses med 7Loader/RemoveWAT så har det INGEN ting å si

Når du kjøper en Windows lisens, så skal den være ekte og fult fungerende, Det er litt motsiende å KJØPE en windowslisens som ikke funker, for å så cracke den, Gratulerer, du har nettopp kjøpt noe som er gratis...
Om det bare er 400kr har ingenting å si.

Hadde jeg blitt snytt for så lite som 400kr, og hatt anledningen til å stikke innom vedkommende uten at det ble for mye bry for meg - ja, trådstarter, da hadde det ringt på døra di, og du hadde møtt en sinna steroidebruker når du lukka opp.

Rent prinsipp.
forget it, rører
Sist endret av skepsis; 11. august 2010 kl. 15:48.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Boxiom Vis innlegg
niks .
Vis hele sitatet...
Spenna som du har lurt kjøperene for er ditt minste problem tenker jeg!
Det faktum at du har solgt "ulovlige" lisenser er værre.

MS og de store selskapene har dykrige advokater og forfølger alle tilfeller hvor de ser at det er "organisert" svindel med deres produkter.
1. folk ser at det kan være "utrygt" å kjøpe deres produkter=lavere salgs-tall.
2. de ser at lisenser er solgt, lisenser som ikke er lovlige i salg, og forfølger dette som at du har solgt et av deres produkter som ikke er i salg. = Du etterforskes for svindel av MS. (Google hvilket land de har hovedkontor, og forsøk å google hvor hissige de er på å forfølge svindlerene). Jeg ville ikke hatt en anmeldelse på meg fra US. Da plikter Norsk politi å straffeforfølge deg, selv om de kanskje ville henlagt saken dersom det var en anmeldelse levert inn i Norge.

Vi sier bare lykke til!
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Spenna som du har lurt kjøperene for er ditt minste problem tenker jeg!
Det faktum at du har solgt "ulovlige" lisenser er værre.

MS og de store selskapene har dykrige advokater og forfølger alle tilfeller hvor de ser at det er "organisert" svindel med deres produkter.
1. folk ser at det kan være "utrygt" å kjøpe deres produkter=lavere salgs-tall.
2. de ser at lisenser er solgt, lisenser som ikke er lovlige i salg, og forfølger dette som at du har solgt et av deres produkter som ikke er i salg. = Du etterforskes for svindel av MS. (Google hvilket land de har hovedkontor, og forsøk å google hvor hissige de er på å forfølge svindlerene). Jeg ville ikke hatt en anmeldelse på meg fra US. Da plikter Norsk politi å straffeforfølge deg, selv om de kanskje ville henlagt saken dersom det var en anmeldelse levert inn i Norge.

Vi sier bare lykke til!
Vis hele sitatet...
Ja, for dette var jo svært realistisk...

Microsoft har svært lite å tjene på å forsøke straffeforfølging av en ungdom som har solgt 10 ugyldige lisenser. Microsoft har laget programvaren slik at de som har kjøpt ugyldige lisenser ender opp med et uekte produkt med manglende/dårligere funksjonalitet, og blir nødt til å handle gyldig lisens fra autorisert forhandler. Microsoft får derfor pengene de skulle hatt.

Med andre ord er det forbrukeren som blir straffet for å ikke handle fra autorisert forhandler.
Sist endret av danielsk; 20. august 2010 kl. 23:17.