Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 24656
Sitat av etse
høyreklikk på skrivebordet - settings - configure. så velger du hvor du vil sette av plass og hvor mange pixels
Vis hele sitatet...
THX Nå er skrivebordet komplett
Evelen: Er det mulighet for å kun få opp den teksten der på vanlig xp desk? F:eks. den som viser hva du seeder/laster ned fra forskjellige torrenttrackere? Eller den som viser systemminne? Og vet du hvordan jeg kan bytte teksten på startknappen til noe annet en Start uten fjollete xp-modify-programmer?
Det er bare å innstallere samurize det og ikke innstallere emerge.
Hvordan skifte tilbake til vanlig windows visning. Fikk ikke dritten til å funke. Orker ikke styre mer med det ikveld. 14 timers arbeidsdag, så er ikke helt i slaget.

Hvordan skifte tilbake til vanlig windows visning. Fikk ikke dritten til å funke. Orker ikke styre mer med det ikveld. 14 timers arbeidsdag, så er ikke helt i slaget.

Edit: Det stoppa helt opp når jeg kom til:
og denne lappen spretter opp, her klikker du på knappen helt til venstre (Add Launch Applet)
Vis hele sitatet...
og der man skal velge og legge til forskjellige appleter. Kan du (evelen) eller noen andre utdype det videre for meg, litt mer nøye.
for og gå til vanlige Explorer shell gjør du som i det siste bilde
applet er de små "widgetsene" som følger med emerge
Jeg får ikke opp emergeLauncher.exe -.- eller jeg vet ikke hvordan jeg får iconer på den..
nå har jeg endelig fått somla meg til ett screenshot..
I see you...
NAPse's Avatar
Tenkte jeg skulle svare på noen spørsmål her.

Sitat av Dice
kule greier, åssen får jeg papirkurva mi? :P
Vis hele sitatet...
Først så må du lage en snarevei til papirkurven et sted. Så CTRL + høyereklikk på emergeLauncher -> Configure -> "Add item" -> "browse for an application" så finner du fram til snareveien til papirkurven din.

Sitat av cantwo
Veit du hvordan man bytter farge på klokka?
Vis hele sitatet...
Ja, de tallene som står i .eds fila så står det for eksempel: Color.font: 100,100,100. De tallene som står der er RGB Red Blue Green, altså er den forreste rød, neste blå og den siste grønn. Ved å blande farger lager vi en annen farge. Om du ikke kan det selv kan du for eksempel åpne Paint dobbeltklikke på en av fargene nede der -> Define Custom Colors. Der velger du den fargen du vil ha. For eksempel:
Der ser du hvor mye av hver farge du trenger, så er det bare å lime det inn i .eds fila.

Sitat av mondain
Håper noen sier ifra her hvis de finner ut åssen man kan lage en hotkey til desktopen.. Regner med jeg ikke er den eneste som vil ha dette?
Vis hele sitatet...
CTRL+høyereklikk på på emergeLauncher -> Configure -> "Add item" i stede for execute velger du command og der kan du bla deg nedover til noe som heter ShowDesktop.
Sist endret av NAPse; 26. august 2007 kl. 13:33.
Tok på Windows Explorer etter å ha installert Emerge. Hvordan får jeg på Emerge desktop igjen?
Sitat av hopalong
Tok på Windows Explorer etter å ha installert Emerge. Hvordan får jeg på Emerge desktop igjen?
Vis hele sitatet...
gå til mappa og start Emerge deskup eller noe å høyere klikk=)
siden vi koser egoet/skrivebordet vårt her, så slenger jeg opp ett par screens av hvordan jeg har det ca akkurat nå: http://utamaru.com/img/screenshot

Jeg bruker samurize, som er gjennomgått i tråden, og så bruker jeg blackbox 4 windows. Ganske lett å sette seg inn i, og så minimalistisk som man får det.
Men hvordan blir det når man ikke har taskbaren? Om folk skriver til deg på f.eks. MSN vil man jo da ikke se det med mindre man alt+tab'er, stemmer ikke det?

-Vidde <3
Vel. du vil se at det blinker et msn vindu på Task Appleten om noen skriver til deg.
Om det er en ny melding vil en slik "lapp" sprette opp akkurat som i vanlige windows


EDIT:2: åja, om du ikke har den, da ser du det vel ikke om du ikke bruker noen andre programmer til og vise den.
Sist endret av Evelen2; 26. august 2007 kl. 23:38.
Et par av linkene dine er døde evelen.
Slik ble det hos meg:



Men går det ikke an å få windows tasten + d å funke? Ganske greit å ha på skolen
bare den andre linken funker...

edit: er dette Det samme som den første filen?

og er serious samuriza updatet Det samme som den tredje?

Og er den fjerde filen nødvendig bortsett fra at den skifter farge på toppen av vinduene?
Sist endret av Leif Motorvei; 27. august 2007 kl. 21:11.
Er det ikke samme filen bare forskjellige linker da? Jeg lasta bare ned den fra den andre linken å det funka fett...
stemmer som Kristian23 sier.
ALLE LIKNENE ER DE SAMME FILENE
Eneste grunnen til at jeg har forskjellige host er i tilfelle noen fjerner dem.
Aha, jammen da er det jo greit
det merkeligste skjedde akkurat... En liten stund etter jeg restartet pcn etter å ha innstallert samurize går det plutselig ikke an å høyreklikke på dekstopen lengre:S

hva er dette for noe?
Kristian23: hvordan får du appletseme til og bli halv gjenomsiktige?
Bytt på alpha. F.eks. på den nederste der har jeg det slik: alpha.active: 40, alpha.inactive: 30, alpha.background: 50.
Etter jeg har startet samurize kommer det ingen "run on startup" alternativer. Jeg har fulgt oppskriften nøyaktig. Hva kan det være?
Heisann!

En liten noob som er ute å sykler her. Jeg lurer bare på hva RRS feeden (eller hva det nå het) til norbits er?

takker på forhånd
Sitat av newkeN
Heisann!

En liten noob som er ute å sykler her. Jeg lurer bare på hva RRS feeden (eller hva det nå het) til norbits er?

takker på forhånd
Vis hele sitatet...
Det skal vel stå på norbits si hjemmeside en plass.
Hehe, okei! Tusen takk, kjappt levert
sjekk getrss.php, de fleste trackere bruker den
Nei huff, jeg må ha hjelp. Kan noen hjelpe meg med den RSSfeed greia? kan evt. gi bort noen invites til noen trackere som takk, dette kommer jeg ingen vei med :P
Sist endret av newkeN; 28. august 2007 kl. 08:44.
Jeg fikk det til på norbits. Du må først innpå http://www.norbits.net/getrss.php. Så må du krysse av for hvilke torrents du vil se og du må krysse av for ingen cookies, da kommer det opp en link som du kan bruke.
Åja! ingen cookies? xD *teste*


Edit: Der funka det! Mangetusen takk!
Sist endret av newkeN; 28. august 2007 kl. 09:19.
Hvordan kan jeg endre størrelsen på ikonene på emergetasken? Fikk det til på emerge launcher, men det går tydeligvis ikke an å gjøre det på samme måte på begge.

edit: hvor får jeg tak i filen GetRssFeed1.vbs ? Jeg har den ikke i mappen ( da jeg lastet ned alt seperat utenom dine linker)
Sist endret av Leif Motorvei; 28. august 2007 kl. 18:20.
Jo du skifter størrelse på ikonene på samme plass innpå emergetaske og emergelauncher. Eneste forskjellen at ikonene ikke kan bli like store på emergetask som på emergelauncher.

Last ned fra hans link da?
Sist endret av Mr. Duke; 29. august 2007 kl. 18:04.
Fins det en knapp til å komme direkte til skrivebordet? istedetfor å legge ned alt samma hele tiden.
Windowstast+d. Min Tv-guide har sluttet å fungere, den oppdaterer seg ikke. De andre rss-fedsene oppdaterer seg om det har noe å si.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har testet dette på skole pcen min nå. Og det fungerer utmerket!
Veldig fin guide!

Kanskje du skulle skrevet litt mer om RSS feeds etc.
Sitat av OoM
har testet dette på skole pcen min nå. Og det fungerer utmerket!
Veldig fin guide!

Kanskje du skulle skrevet litt mer om RSS feeds etc.
Vis hele sitatet...
Trådstarter er utestengt.
Bah, emerge launcher funker ikke mer, noen som har samme problem? Den lille saken som lager snarveier på skrivebordet.
Fant en bedre løsning på VLC problemet:

Åpne VLC og Trykk CTRL+S
Trykk på Video

Så tar du bort krysset der det står "Overlay video output"
Så trykker du på Save og lukker Preferences vinduet
Da skal det fungere knirkefritt etter du åpner en ny film vel og merke


Her er mitt resultat


http://www.xstasy.us/images/modndesk/skrivebord.jpg
Sist endret av Xstasy; 23. september 2007 kl. 13:42.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Emerge Laucheren har forsvunnet helt. Hvordan finner jeg den tilbake ? Nytter og ikke og ta den bort og legge den til igjen.
nå har eg leita til klokka 2 om natta på ein søndag for å få te detta RSS greiene..

Problemet mitt oppstår når programmet spør om RSS-feed..
1.eg har ikkje peiling på kor eg finne det
2. eg finne ingen som beskriver kva, eller kor eg finne dette noen plass

=( =( =( please hlep.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Skal bare være og starte den på nytt.
Nice!

Legger denne til denne i favoritter ^^
Sorry Dobbel post..
Men hva med en .zip fil? har ikke .rar på skolen.
Sitat av lillemaik
Sorry Dobbel post..
Men hva med en .zip fil? har ikke .rar på skolen.
Vis hele sitatet...
Last ned den portable versjonen av 7-Zip, og alle problemer er løst.

Link
Eller bare winrar.
http://rarlab.com/

Har du ikke mulighet for og installere software på skolen har du uansett meget lite nytte av guiden
▼ ... noen uker senere ... ▼
folkens! med emerge, går det ikke ann å legge ut mine dokumenter/min datamaskin/mine nettverksteder osv..på skrivebordet???
sikkert tatt opp før; men er det noen kjapp måte å endre tilbake til vanlig xp-utseende? uten å måtte avinstallere masse programmer osv? går det an å skifte til gammelt theme i skjerminstillingene, akkurat som vanlig?
kan noen fortelle hvordan du fikser hotkeys på emerge? har prøvd å sett litt rundt forbi på forums og fikse det selv, men ingen lykke...

Takk på forhånd!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjempe bra guide! Blir lagret i mine favoritter