Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 21875
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
så på en film der en tok å stakk seg selv med nål, og så smurte han inn med blekk og vasket bort. så satt blekken igjen der han hadde stukket, og han hadde tatovering. onkelen av en kamerat hadde visst gjort det samme. vet det er stor sjangse for blodforgiftig ved å gjøre dette, men vet ikke hvor stor. noen som vet?

(drit i å si "kjøp deg en skikkelig". har ikke sagt jeg skal gjøre dette )

ps. nei jeg er ikke full nå
Jeg vet ikke sjansen for blodforgiftning, men har en kollega som har tatt en slik, og det ser jo jævlig hjemme mekka ut da. Hvis du skal ha en tattoo resten av livet, så burde det vertfall se profft ut.
NB! Nei, det går ikke ann å fjerne. Kollegaen min har vært til 3 strålebehandlinger, og de har bare begynt å "fade" bittelittegranne.

Så, "Lag en skikkelig"
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Kjøp deg en skikkelig

--

Jeg fikk litt dårlig samvittighet for å ha postet dette, så jeg legger til litt matnyttig info om tatoveringer - for de som måtte lure:

En tatovering kan koste alt fra et par hundre til flere tusen. Det vanlige er dog rundt tusenlappen for en middels stor tatovering; slik f.eks mange jenter har nederst på ryggen.

Du kan selv lage et motiv. Dette lager du på et hvilket som helst hvitt ark som du medbringer til salongen. Der sprøyter tatovøren på en væske som gjør at blekket fra tegningen smitter over på huden din. Deretter streker han opp motivet med en sort tusj; som han like etterpå tatoverer over.

Selve "tatoveringspennen" er en nål som går opp og ned utrolig fort - omtrent som en vanlig symaskin. Hver gang nålen er inne under i huden spruter den inn litt blekk. Fordi nålen går så fort, kan tatovøren la nålen gli elegant over huden.

Man merker ikke så mye til nålen - men det kommer ann på hvor du blir tatovert. Har dere f.eks sett de gutta som har sorte "bånd" rundt bicepsen? Hvis dere ser nærmere etter vil dere se at de sjelden går helt rundt armen. Dette er fordi huden på innsiden av overarmen (mot armhulen) er såpass tynn at de fleste klarer å bli tatovert der.

Det er ikke farlig å bli tatovert ved norske salonger. De har alle en steriliseringsmaskin som nålen blir rengjort i før den blir brukt. De har også strenge krav de med følge med tanke på hygiene og pleie av sår og hud.

Etter at du har fått en tatovering vil det som regel danne seg et sår - som etter et par dager omgjøres til en skorpe. Ennå en uke senere er som regel skorpen borte, og selve tatoveringen blir synlig - om enn litt rød og sår.

Selv har jeg et tyresymbol bak i nakken; slik at tyrehornene akkurat stikker opp av tskjorte-kraven. Alle spørr om det gjorde vondt, og jeg syntes at det var mer deilig enn vondt. Hvis dere har vært hos frisøren før - og det har jo de fleste av oss - så kjenner dere sikkert til opplevelsen av å få gåsehud av barbermaskinen. Slik opplevde jeg hele tatoveringsprosessen.

Morsomt var det også å se reaksjonen til foreldrene mine. Selv om jeg tok tatoveringen i fjor (da jeg var 20), gjorde de store øyne - og pappa, en gammel sjømann, bare måpte og sa: "jeg håper virkelig det er noe du bare har tegnet på"



Sist endret av Stormen; 15. juni 2002 kl. 03:52.
Min home made tattovering er helt forsvunnet nå.. Man kunne se den i ca 3 år etter at jeg laga den.. Jeg brukte en gitarstreng (hadde sett det på film), som jeg fila skarpere. Så dyppa jeg den i blekk (fra ei penn) og stakk den inn i armen, dyppa i blekk og stakk i armen.. and so on..

Anyway.. Det bled ikke så stygt egentlig.. det eneste var at den var veldig svak og egentlig ikke helt ferdig.

PS. Jeg er mye gladere i de ordentlige tattoveringene mine..

http://www.bpvcentral.net/tattoo.jpg <-- den ene

Scha
Vel, home made kan kanskje bli bra, men som scha, dette er mye bedre

http://www.manowar.no/tattoo.jpg
hmm .. dette kunne blitt en artig tråd, om alle postet tatoveringene sine
jeg har desverre ingen bilder av mine .. hvertfall ikke på pc'en. kan se om jeg får oppdrevet noen.
Kan man bruke "alle" typer blekk?
Homemade hørtes kult ut. Ikke noe stort selfølgelig, bare et lite symbol eller noe. (Hvilket vil koste flere hundre i en salong.) Så lenge man er stø på hånda bør det vel gå bra? Når det gjelder blodforgiftning antar jeg at det har mer med blekktypen enn med noe annet å gjøre. Har ikke den minste peiling på slike ting men det er vel egentlig ganske innlysende.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Du får jo sånn tempovering dah Som forsvinner etter 7 år elns. Mia fortalte meg om noen sånne. ganske genialt egentlig. Sitter også en del folk på feks Karl Johan som tegner det du vil, og det forsvinner etter 8996585 vask liksom. Så de varer leeeenge men er ikke der for alltid. Tror jeg skal ha en sånn greie rundt overarmen elns. det eller en sak bakpå skulderen kanskje.... Ei dame jeg jobber sammen med fikk tatovering i 40års presang, hun tatoverte en flodhest på ankelen. Den er raw
disse som går vekk etter 7 år skal visstnok være farlige. Husker ikke helt hvordan. Uansett ser det ikke så fint ut med en utvaska sliten tattoo da.
sånne 7 års tatoo's blir det hvite prikke på (akkurat som en gammel tatoering). De blir STYGGE tilslutt...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
oook. *slå fra seg tanken om 7års tattoo* En kamerat av meg mekka seg tatovering med en passer og en kulepenn. dyppa passeren i blekket og pressa som faen ned i huden, det funka det.... Men så jævelig vondt ut så det anbefales ikke. Da går man heller for en skikkelig tattoo

<Btw offtopic>
Blazin: veit jeg har stilt dette spørsmålet før: men hva er det med deg og lisa lopez?? U addicted or something?
</btw offtopic>
Jeg mekka en liten strek bare for å teste liksom, og den gikk vekk etter en uke.
sånn temptoo ting som sitter i 7-8 år blir ikke pent etterhvert nei. ei venninne av meg har hatt en i tre år nå, den er pen foreløpig.. men jeg hadde ikke gjort det selv, liksom. skulle jeg tatt, skulle jeg tatt på ordentligponkli.
Tar du sånn 7 års greie blir den stygg etterhvert ja, men hvis du iløpet av den tida har finni ut at du har lyst til å ha den kan du bare gå over den med årntlipårntli..

Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Metz: hva slags blekk brukte du? Hvordan gikk du fram?

Fikk litt lyst å mekke en LITEN en

Noen som har ideer til bra "motiver"? hehe
spellingnazi
canonix's Avatar
Zpeef, mange motiver du kan bruke.
F.eks. stjernetegnet ditt eller andre dyr / objekter.
De som ikke vet hva de skal ha, men bare *vil* ha en tatovering tar jo en tribal-tattoo. (Flotte mønstere rundt overarm, over rygg, etc. Wherever egentlig.)
"NORSK FREAKFORUM" med store bokstaver på ryggen burde jo være et bra motiv

Faren for blodforgiftning er nok størst hvis nåla du bruker er uren eller enda værre; rusten.
Og hvilke kjemikalier som fins i vanlig blekk er ikke godt å si. Kan jo være endel giftstoffer som absolutt ikke skal under huden. Litt kjipt å måtte amputere armen etter å ha laget en tatovering, men du vil jo i tilfelle ha et merke som varer for livet.

Tror det lureste er å bruke endel penger på en ordentlig tatovering, for da har betalt endel for den, og du vil nok mest sannsynlig tenke litt mer over saken før du skaffer deg en.

Selv har jeg ingen tattoveringer, men blir nok å skaffe meg en før eller siden.
zpeef: hvis du er flink til og tegne eller kjenner noen som er det, lag avataren din på deg da..
Jeg skal legge ut bilde av "SCHA" tattoo'en min så fort jeg får scanna ett.. It kinda kicks ass... Det er 4 tastatur knapper med vær sin bokstav på.

Scha
scha, din überleete nerd.. :>
Opprinnelig postet av Canon2k

De som ikke vet hva de skal ha, men bare *vil* ha en tatovering tar jo en tribal-tattoo. (Flotte mønstere rundt overarm, over rygg, etc. Wherever egentlig.)
Vis hele sitatet...
hehe, dette er så harry.
Sånne tatooer som "varer" i 7 år blir som regel stygge og du ender opp med at de aldri forsvinner ordentlig. Det er bortkasta penger!
kjenner en som skal ha Tux på overarmen...
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Jeg synes synd på han...
hvorfor?
ja, bsd demonen på tissen er mye bedre
The Rhymenocerous
polle's Avatar
heller en tatoo med kvalitet over enn en som ser ut til å være tegna med sprit tusj. Sier no jeg.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
hvorfor? fordi jeg ville ikke hatt en linux tatovering for resten av livet.
Opprinnelig postet av polle
heller en tatoo med kvalitet over enn en som ser ut til å være tegna med sprit tusj. Sier no jeg.
Vis hele sitatet...
Scha tatto'en min har sånn passelig tusj-look... Bokstavene er en eller annen font som ligner litt på Comic sans.

Scha
original reprint
xaff's Avatar
Hvis jeg skal ha tatto skal jeg først ha større mektigere muskler, så skal jeg ha en drage som går fra halsen og dekker hele ryggen og utover en arm.

Og da skal jeg drite i om det er så kaldt at jeg detter sammen, skal gå i bar overkropp og se skikkelig kung fu ut.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg har en tatto i nakken.. som alekk, aka. Sitesman har mekket.. Ikke at jeg husker at den ble tatt, men den er litt små fresh, selv om den ser ut som det er sprittusj..
Det er en smileyface ting, men den er ikke helt rund, mer oval og strekene oppe treffer ikke hverandre skikkelig..den ene streken går over den andre, også er det to loddrette streker til øyne og en fin smilemunn..
Som sagt husker jeg ikke at jeg tok den, men merka det 2 dager etterpå, fordi jeg trodde jeg var blitt solbrent.. men neida.. da var hadde jeg merka meg forlivet.. eller noe. jah!

-sp3q
sp3q; høres jo bra ut, men da har du hvertfall et minne fra en periode du ikke husker en dritt fra.
Men nå virket ikke den tattoveringen som noe bra kunstverk, jaja, i værstefall så koster det vel ikke så mange tusen å fjernet en tattovering.
Må man være 18 for å ta en tatto?
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
ikke hvis du gjør det selv.
Opprinnelig postet av Darris
Må man være 18 for å ta en tatto?
Vis hele sitatet...
Nei, men man må ha underskrift fra foreldrene så lenge man er under 18...
tja jeg fikk min når jeg var 16. hadde ikke med noen lapp jeg. kommer jo sikkert på hvor du tar tattooen og hvor seriøse folka er . Men den kan jo nytte og ta av seg kjettingen på lommeboka og lar skateboardet ligge hjemme når du stikker på butikken.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Som et supplement til Stormen sin fine post så gir jeg dere noen flere tips. Noen nyttige, andre litt mindre nyttige.

• Hvis du klarer å vente, unngå å tatovere deg på våren og sommeren. Ja, vi vet at du vil ha den NÅ, men faktum er at en ny tatovering er et sår med blekk i som ikke leges før omtrent tre måneder etter at du har tatovert deg. Når du shower off i sola med den nye tattisen din, vil den ta ekstra stor skade disse første månedene.

• Vent til du er fullt utvokst - det vil som regel si til du er 18-20 år. Det er ingen lov mot å tatovere for eksempel 16-åringer, men man bør like vei vente, siden det skjer mye med hud, muskulatur og kroppsfasong som kan påvirke tatoveringen i arene før hormonene faller til ro.

• Solen bleker alt som har farge, og din tatovering er intet unntak. Bruk sun-block på tatoveringen (minst faktor 20), og sørg for at solkremen er vanntett, eller at du smører deg etter hvert bad. Tatoveringen vil uansett eldes i takt med huden din, men hvis du ikke beskytter den, vil den eldes enda fortere. Det vil du unngå.

• Ta deg god tid før du bestemmer deg for såvel motiv som tatovør. Forhør deg om tatovøren, vurder rensligheten i studioet og kjenn etter om du føler at du er på nett med tatovøren, etc. Tenk også grundig gjennom synlighet/plassering på kroppen, og det faktum at tatoveringen din tar du med deg for resten av livet. Prøv å forestill deg selv 20-30 år frem i tid med en eldet tatovering på et godt synlig sted. For noen går det helt fint, for andre ikke. Ta selvtesten, og plasser en eventuell tato deretter!

• Ikke mal deg inn i et hjørne. Folk som tar sin første tatovering, tror stort sett at det skal bli med den ene. Det de ennå ikke vet, er at tatovering for mange er avhengighets-dannende. Derfor bør du ha statistikken i mente når du tatoverer deg for første gang. Når du som semispirituell 18-åring tatoverer et lite yin/yang-symbol på skulderen, har du på sett og vis mait deg inn i et hjørne - dersom du noen år senere vil ha noe større på den samme skulderen. Enten må du integrere den i den nye tatoveringen, eller du må bare dekke over den med massivt blekk. Okke som blir det sjelden pent.

• Vær forsiktig med små tatoveringer. De fleste tatovører rapporterer at dette er en klassisk nybegynnerfeil mange angrer bittert på. Siden det å tatovere seg oppleves som en ganske skremmende barriere å bryte, vil mange bare bryte den lin. Dette resulterer gjerne i små tatoveringer det er vanskelig å komme seg ut av når man etter hvert har fått mot til større saker. Noe av det mest visuelt rotete som finnes, er mange små tatoveringer spredt rundt på kroppen.

• Også små tatoveringer kan bli fine, men da må de i tillegg til å plasseres klokt, heller ikke være for detaljerte og intrikate, siden blekket alltid vil flyte ut i ettertid. For eksempel vil en avlang liten note på baksiden av øreflippen neppe være noe du angrer på, mens en liten marihøne på skulderen etter noen år bare vil se ut som en merkelig føflekk. Husk at tatoveringens størrelse bør stå i forhold til kroppsdelen.

• Pass altså på at det er nok luft i tatoveringen. Når du kommer til tatovøren og vil ha en snirklete keltisk sak full av lekre detaljer, er det slett ikke sikkert at tatovøren er så elskverdig å gjøre deg oppmerksom på at den tatoen som imponerer mest i dag, med stor sannsynlighet vil se ut som en blågrå diffus klatt om tre eller ti år, avhengig av hvor godt du har beskyttet deg mot solen, og hvor god jobb tatovøren gjorde i utgangspunktet.

• Poenget er at blekket alltid vil flyte litt utover med tiden. Se for deg en avis det kommer litt vann på. Hadde bokstavene vært lenger fra hverandre og fontene større, ville avisen fortsatt vært like leselig. Sånn er det med tatoveringer også. Ikke for snirklete, detaljert og intrikat, og med nok utatovert hud til at piecen har plass til å strekke seg litt uten at motivet/figuren blir vesentlig endret av den grunn.

• Unngå steder på kroppen som vil strekke tatoveringen. Jenter som tatoverer seg på magen, vil oppleve at tatoveringen ikke makter å følge med i svingene ved en eventuell graviditet, og når ungen er ute i det fri vil tatoen være mer eller enda mer ute av sine proporsjoner. Vær også forsiktig med kroppsdeler der cellulitter og strekkmerker kan dukke opp med årene. Tenk fremover, langt fremover: Det kan være at en hengepupp med tatovering vil oppleves som mer usexy enn en uten.

• På samme måte er det for kroppsbyggere. Bolere som bygger seg opp i stort tempo vil finne at endringene går i raskeste laget for tatoveringen, som til slutt vil ende opp med å se enda mer latterlig ut enn boleren selv. Tålmodig kroppsbygging er ikke noe problem.

• Hvis poenget er å skille seg ut, unngå kli-sjésonene! Nå har sikkert hver tredje jente mellom 20 og 30 en tatovering i truselinning-en, for å ta ett eksempel. Du har en hel kropp å ta av, og det skader ikke å vurdere litt uvante steder.

• Vær forsiktig med symbolbruk. Mange som tatoverer seg, og kanskje særlig unge mennesker, vil ha en tatovering som betyr noe, som de føler speiler hvem de er eller vil være. Tenk deg godt om før du merker deg med noe som senere kan føles anstøtelig, banalt eller umorsomt i fremtiden. Det er slett ikke sikkert at symbolet du føler er akkurat deg i dag, vil være det om ti år, eller om tre måneder for den del. Tatoveringen din kan fort bli et tungt kors å bære.

• l det hele tatt bør du vurdere om tatoen i det hele tatt bør «bety noe». Kanskje den først og fremst bør være anatomisk stilig, som et smykke som bare skal pynte, og ikke nødvendigvis fortelle omverdenen noe annet enn at den er der.

• Huden på hender og hals eldes raskere enn på resten av kroppen. Tatoveringer her forfaller altså raskere.

• Vis sunn skepsis når det gjelder tatovering i utlandet. Det som ved første øyekast later til å være et billig og fint ferieminne, kan fort bli kostbart dersom du senere må rette opp svakt arbeid her hjemme. Tatoverer du deg hjemme, vil tatovøren normalt fikse eventuelle svakheter gratis dersom du ber om det.

• Tenk deg om før du bruker farger i tatoveringen. Kanskje du digger The Hives og The Strokes og føler at du bare må ha rødgule flammetatoveringer, men det er grunn til å tenke seg om en ekstra gang. Riktignok er det delte meninger om fargebruk blant tato-vører, men generelt kan man si at farger fader fortere enn svart blekk, og at lyse farger (som for eksempel gult) blekes fortere enn mørke. Hvilket igjen selvsagt betyr at det som er den tøffeste tattisen i dag, i morgen kan være en heller blass og uskarp affære.

• Unngå tatoveringer med «begrenset varighet». Nei, vi snakker ikke om sånne som går bort etter et par uker, men om den nye varianten tatoveringer som ideelt skal gå bort etter 3 - 7 år. Disse tatoveringene blir lagt i ytre hudlag, og skal ideelt sett forsvinne i takt med at huden skifter seg ut, men det kan ingen garantere. Resultatet blir ofte at tatoveringen etter to-tre år er så blass at den ser ut som den har vært der ti ganger så lenge, uten at den nødvendigvis vil forsvinne helt. Ta skrittet fullt ut eller bli stående.

• Av samme grunn som over bør du unngå smertestillende medikamenter når du tatoverer deg.

• Hvis du er gravid, er bløder elier har diabetes, bør du la være å tatovere deg.

• Det er vondt å tatovere seg, men verst de første minuttene, før endorfinene, kroppens eget smertestillende vidunder, kicker inn. Generelt er tatovering vondest der huden er tynnest, og der det er bein rett under.

• Unngå alkohol den dagen du beriker kroppen med et kunstverk - og dagen i forveien. Alkohol tynner ut blodet, og har du drukket, selv små mengder, vil du blø mer når du tatoverer deg. Du vil også blø mer dersom du har tatt aspirin og enkelte andre medikamenter/droger, samt hvis du ikke har spist.

• Jevnt inntak av vitamin E sies å være bra for at tatoveringen skal holde seg fresh.

• Etterbehandlingen i gro-fasen, altså de første 7 - 10 dagene, er essensiell. Følg tatovørens anvisninger. Disse vil du som regel kunne få med deg skriftlig, så du ikke roter det til hjemme hos deg selv.

• Ikke prut og ikke si dumme ting i stolen. Hvis tatovøren synes du er en kjip jævel eller en usympatisk dust, er sjansene større for at a certain someone slips up. Det er deg slikt går utover.

• If worst comes to worst: Laserklinikker kan fjerne tatoveringer, men erstatter dem med et arr og slunken lommebok.

Tekst: Martin Thronsen. Spirit, April 2002.
Sist endret av Phun Q; 9. januar 2003 kl. 00:41.
Ikke dumt, Phun. Informativt.
▼ ... over et år senere ... ▼
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Defekt: i agree
..sa han 1 år etter
Jeg har en tatovering som jeg laget på hånden for 2 år siden, den syns ikke så veldi godt men den syns hvertfall.. jeg tok en tapetkniv å brente den litt, så tegna jeg opp et lite symbol på hånden (over tommelen) og skar etter streken (Veldi vondt), når d var dypt nok, tok jeg en tube blå akryl-maling og klinte over og lot d tørke.. Så tok jeg et plaster over og lot d gro.. etter noen dager hadde d blitt skorpe, å når den datt av var d en liten blå/grønn tatoveringe på hånden!

(syns ikke så veldi godt + webcam suXX0r!)
Det er ikke noe problem å lage en tattovering med blekk og en nål selv. Men det tar lang tid, er ekstra vondt og man kan bare lage rette streker. Altså man kan ikke fylle i ett helt område med blekk. Nålen må være supertynn. Og man begynner med å tattovere på seg tattoveringen med en spritusj. Så tar du nålen stikker først nedi hver plass streken snur seg, har i blekk. Også fortsetter du ett par mm fra der du stakk sist og fortsetter nedover tattoveringen. Anbefaler en tattoveringssjappe. Kan bli en kjip tur på legevakta av dette!
Gadd ikke lese hele threaden, så skyt meg hvis jeg gjentar noe som er sagt før...

1...Såkalte "7-års tatoveringer" finnes ikke. Det kan godt hende sjappene kaller det for det, men det som de i virkeligheten gjør, er å tatovere med samme blekket og utstyret som er _laget for_ makeup-tattoo. Dette utstyret er ikke likt det vanlige, og blekket forsvinner delvis fra trynet etter en stund, fordi dette bare er syltynne linjer, men når det f.eks. blir laga tribals med det, så sklir det bare ut, og blir jævlig etter hvert. Blir seende ut som en svær grønnblå føflekk. Og husk: folka som gjør dette har ofte liten og ingen erfaring med tegning/tattoo, kun med sminke/makeuptattoo...

2...sagt det 1000 ganger før, men jeg tar det igjen. Det finnes ikke aldersgrense på tattoo (eller piercing) i Norge. Aldersgrense er noe studioene setter selv, for å kanskje bli tatt seriøst av folk og bransje, og for å slippe plagsomme foreldre som kommer og skal drepe dem hvis de lager noe på gullungen sin. Dersom studioet er medlem i foreningene (det finnes en "fagforening" for tatovører og en for body-piercere) så stilles det krav fra foreningen om aldersgrense i studioet.
▼ ... flere år senere ... ▼
[IMG][/IMG]
Sitat av jdG Vis innlegg
Jeg har en tatovering som jeg laget på hånden for 2 år siden, den syns ikke så veldi godt men den syns hvertfall.. jeg tok en tapetkniv å brente den litt, så tegna jeg opp et lite symbol på hånden (over tommelen) og skar etter streken (Veldi vondt), når d var dypt nok, tok jeg en tube blå akryl-maling og klinte over og lot d tørke.. Så tok jeg et plaster over og lot d gro.. etter noen dager hadde d blitt skorpe, å når den datt av var d en liten blå/grønn tatoveringe på hånden!

(syns ikke så veldi godt + webcam suXX0r!)
Vis hele sitatet...

[img=http://img340.imageshack.us/img340/3184/tattoori2.th.jpg]

her er min tatovering hjemmelaga med nål og blekk, hatt den i 4 dager så er spent på hvordan den blir når den gror. Håper å slippe turen til legevakten også^^
▼ ... over et år senere ... ▼
Wow, kult!
Fikk lyst til å lage en tåre under øyet!!
dæven! du fant en tråd fra 2002! uansett, jeg prøvde dette på foten en gang for ca 4 år siden, jeg stakk meg med en passer slik at det ble en smily,så tegnet jeg hardt over med kulepenn, det gjorde jævlig vondt, og fargen er borte, nå er det et hvitt arr. anbefales ikke, og du som har tenkt å gjøre dette under øyet, glem det.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Lagde tattoo på en kompis en gang, i snytfylla!
Smurte inn foten hans med blekk, og stakk med sikkerhetsnål! hehe Resultatet trenger vi vel ikke si noe om?

Men synes det er cult med hjemmelagde tattoos..
Holder selv på med en maskin, hjemmelaget.

Poenget er ikke å få en veldig fin tattoo, men noe spesielt!
Jeg har mange tatoveringer som er hjemmelagd. Såre enkelt å få til, men man bør være stø på hånda når man skal tatovere.(Det hjelper også å ha tegne-evner.) Man må også ha tålmodighet, for det tar ganske lang tid :/ har 5 tatoveringer, og alle er hjemmelagd. Jeg er fornøyd med alle sammen, bortsett fra en. (Den første jeg lagde. Men den lagde jeg bare for å teste ut metoden.) Så de kan bli bra. Ikke alle hjemmelagede er stygge
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Eh.. Ble skikkelig redd da jeg leste litt her. I går rissa jeg inn et peace-tegn på arma, og tegna over med sprit-tusj ca 5 min senere. Etterpå smurte jeg det med vaselin og tok på plastikk, som jeg hadde på over natta. Veit ikke om det er farlig eller noe, hadde bare hørt om noe sånnt, og gjorde det for å dekke et arr fra noe jeg rissa inn for lenge sida. Selv om denne tråden er utrolig gammel, håper jeg på svar! Vil virkelig ikke amputere hånda heller! Ingen som har noen tips, slik at den ikke blir ødelagt eller noe? Den er ca 5 cm stor. Kan legge ut bilde om noen vil se ;-)