Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 33170
Kunne lagt til Mozilla SeaMonkey under nettleserene, det er egentlig nokså likt Mozilla Firefox men har en nokså annen utforming og et par andre funksjoner (mener det likner noe på det som før var Netscape).
Du burde ha med net tools. The ultimate hacking-tool.
Vis hele sitatet...
Ikke last den ned fra piratebay, det er en utrolig bra laget og automatisert virus i den (trojan) som ødlegger hele maskinen din!
Jeg ville fjernet Trillian. Bra klient, men den inkluderer spyware.
PIXreziser: Enkelt program for å endre størrelsen på bilder. Gratis og uten adds.

PhotoFiltre: Veldig bra gratis bilde redigerings program, veldig mange og bra funksjoner for å være gratis.

DVDShrink: Gratis program som legger dvd'en på valgt plass. For bedre kvalitet kan man f.eks bruke deep analyze for å bedre kvalitetet hvis man skal gjøre den til en enkelt fil som .xvid.

handbrake: Ganske bra gratis program for å gjøre om dvd til en enkelt fil som f.eks .xvid. Fungererer veldig bra sammen med DVDShrink.

audiograbber: Gratis cd ripper, kvailitet og fart!

free download manager: Gratis, kjapp, pålitelig og ad free download manager.
Flott post, KP om jeg hadde hadt
MagicDisc

Dette er en overlegen iso maker. Kan også komprimere iso filer og kjøre virtuel disk. Anbefales på det sterkeste
Sist endret av Arath.inc; 23. juni 2007 kl. 23:42.
[quote=Milkshake]savner Avast ( AntiVirus ) også.[/QUOTE[b]]

!avast Home Edition

Dette antivirus programmet er definitivt verdt å nevne, det gir god beskyttelse og er veldig brukervennlig. Krever lite maskinkapasitet og er gratis for personlig bruk.

http://avast.com/eng/programs.html

Utgaver til både Windows og Linux.
Avast Anti-virus er ikke gratis program.

Meningen med denne posten er å foreslå de beste "gratis" programmene.
Sist endret av Arath.inc; 24. juni 2007 kl. 12:57.
Paint.NET er det beste gratis bildebehandlingsprogrammet.
Foxit Reader
Raskere og bedre enn Adobe Reader.

uTorrent
Torrentprogram med som bruker lite maskinkraft.

Eclipse
Genialt til Java-programmering. Pluginmuligheter.
Sitat av Arath.inc
Avast Anti-virus er ikke gratis program.

Meningen med denne posten er å foreslå de beste "gratis" programmene.
Vis hele sitatet...
Neivel?

Avast er da virkelig gratis
Beklager. Er vel bare jeg som er utdatert på dne infon, når jeg prøvde de var det trial periode.

Offtopic men:

Jeg syns det egentlig er verdt å betale noen få lapper for anti-virus siden det er et veldig viktig program.
Sist endret av Arath.inc; 25. juni 2007 kl. 00:21.
Sitat av Shade~
Jeg ville fjernet Trillian. Bra klient, men den inkluderer spyware.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å fjerne haka der du blir spurt om å installere programmene?
▼ ... noen uker senere ... ▼
amsn

- Jeg syns at denne meldingsklienten banker windows live messenger. Den inneholder de samme funksjonene som windows live messenger, i tilegg er det fane basert i steden for at man må ha flere vinduer oppe hvis man snakker med flere. Ellers syns jeg layouyten/stilen til programmet er ganske bra, man kan også laste ned skins. Jeg syns layouten til windows live messenger er forferdelig, amsn traff blinken, både i funksjoner og layout.

(vet at noen har nevnt denne , men det var uten forklaring, tenkte jeg kunne legge til det)

Tok ikke med linker til de jeg foreslo sist, her er de:

- PIXresizer

- PhotoFiltre

- DVD Shrink

- handbrake

- audiograbber

- free download manager
▼ ... over en uke senere ... ▼
AVG har også gratis antispyware som er bra, men du må laste ned oppdateringer manuelt etter prøveperioden (les:klikke på en knapp...)

Andre fine gratisprogrammer: GOM player er min favoritt-mediespiller. Rainlendar er en allsidig kalender. uTorrent er den beste torrent-nedlasteren som jeg har prøvd. DAEMON tools er kjekk å ha.
Så vidt jeg kan se har ingen nevnt Picasa ?

Picasa (http://picasa.google.co.uk/) er en gratis programvarenedlasting fra Google som hjelper deg å:

-finne og organisere alle bildene på datamaskinen
-redigere og legge effekter til bildene med noen få enkle klikk.
-dele bilder med andre via e-post, utskrifter og på nettet: Det er raskt, enkelt og gratis.

Veldig bra program til lette retoucher på bilder. Er også veldig oversiktelig. Programmet søker etter nye bilder når du åpner det, så det er alltid oppdatert.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Freenas. Er serverprogramvare, men kan kjøres i vmware...så med litt godvilje kan det vel legges til.
For de av oss som er helt lei ustabile og mangelfulle nas-løsninger. Med freenas kan du bygge en helt custom nas-boks av all hardware som støttes av freebsd. Du kan kjøre den headless, fra cd/hd/minnepinne/cf-kort(med ide-adapter). Støtter ftp,ssh,unison,afp,rsync,iscsi,cifs/samba mfl.

http://www.freenas.org
AD-Aware er et bra anti Adware program, som finner og fikser problemene
Superantispyware funker FETT! Virkelig til og anbefale.
http://www.giveawayoftheday.com/

Den siden gir bort et gratisprogram for hver dag. de har ofte bra program, men av og til gir de bare ut screensavers og sånn da. Men en god side=)
Sist endret av ghosty; 20. august 2007 kl. 22:36.
Bare informere at Gaim nå heter Pidgin.
Hitman Pro er en veldig nice spyware/malware fjerner som er gratis=)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Masse bra her, men ser dere mangler et veldig kjekt program.

TuneUp Utilities er et freeware som fungerer sinnsykt bra. Der kan du scanne for ormer og trojaner, disk opprydding, du kan style windows, rette feil i windows, se hva for merker og typer du har av hardware i maskinen, den gir tilnærmet maks ytelse på internett hastigheten, og en del annet!

De som ikke har prøvd dette burde prøve! Har aldri brukt Norton eller noe, kun testet. Her er det kun TuneUp som ordner opp

www.tune-up.com
TuneUp er da aldeles ikke freeware. De har en femten dager trial, og så må man betale.
30 dagers ja, men uansett så er det ikke så sinnsykt stress å reinstallere? Om du absolutt nekter å bruke serials.ws så kan du jo bare slette regedit etter 30 dager og reinstallere? Null problem!
Du kan jo også legge til Paint.net: www.getpaint.net/
Sitat av KimKim55
30 dagers ja, men uansett så er det ikke så sinnsykt stress å reinstallere? Om du absolutt nekter å bruke serials.ws så kan du jo bare slette regedit etter 30 dager og reinstallere? Null problem!
Vis hele sitatet...
Du har irkeli misforstått. Det er jo fortsatt ikke freeware!
Freeware betyr at det er GRATIS.

INGEN trial eller lignende.

Alle programmer kan jo være 'freeware' i dine øyne bare man cracker det? wtf?
GREIT, SORRY FOLKENS.

Det er ikke et freeware, nei. Men jeg tipser bare om programmet, for å fortelle folk.. Men for guds skyld, slakt meg.

Jeez
▼ ... noen uker senere ... ▼
Og når jeg sier -like så er det virkelig ganske likt!

Til og med gratis, og omtrent like funksjonellt som Acronis True Image Home 10. Mangler kun egen backup av email, dokumenter og..har glemt hva det siste var.

Tar også backup av linux ext3 partisjoner (ext4 og andre vet jeg ikke).

Bare å laste ned: Seagate DiskWizard . Scroll ned til et eller annet språk (jeg ville valgt engelsk)



Edit: Glemte å ta med et lite tillegg for tweakere.

Som alle andre programmer, som tror at den eneste grunnen i hele verden at du har PC er for å ha det programmet, så har den et par services i bakgrunnen som ikke trengs.

Ok, det er kanskje ikke så mye, og noen ganger vil man kanskje ha funskjonaliteten, men jeg syns det er greit at kun de programmer jeg velger å starte kjører.

Diskwizard og acronis 10 er ganske like der.


Når det gjelder acronis 10:

2 services blir innstallert:

- Trueimage monitor - kan bli disabled i Autoruns fra sysinternals

- schedul2.exe - Denne trenger ikke gå hele tiden (om du ikke vil ha en scheduled backup da..). Men du kan ikke disable den i autoruns-programmet nevnt over, da vil ikke acronis starte image-prosessen.
--Bare slett den i regedit, enten det er i:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Run]
eller
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Run]

-- Deretter, start-meny, kjør "services.msc", og sett "acronis scheduler 2 service" til "manual"

Etter at acronis har kjørt, vil prosessen schedul2.exe kjøre. Kan stoppes manuellt, eller bare la den gå til neste restart.


Diskwizard er ganske lik, bare at den har en "diskwizardmonitor" isteden, eller i tillegg til trueimagemonitor (eller noe annet, er litt usikker. Men det ser man kjapt). Ganske lik fremgangsmåte som over.
Sist endret av 10goto10; 4. oktober 2007 kl. 17:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Avast er freeware. http://avast.com/eng/download-avast-home.html Der er det og der står det, eneste du må gjøre er og registrere deg for og få produktkey på mail. Er ganske sikker på at de aller fleste veit dette, men etter det jeg leste er det en del som sier det ikke er gratis.

Winrar er jo også et kjekt program. så ikke det oppført her, men det er veldig mye brukt. Det komprimerer filene på samme måte som winzip men bruker annet filformat. den tar også .zip filer. De fleste veit sikekrt om dette, men sikkert noen som ikke veit om det også
Sist endret av carty; 8. desember 2007 kl. 15:07.
▼ ... noen uker senere ... ▼
winrar er IKKE gratis. Dette programmet har en trial periode. Det er ikke noen sperrer etter at trial perioden har gått ut så de kan takke seg selv for at folk ikke kjøper.

Denne tråden så skal bra GRATIS programmer opplyses, ikke shareware programmer.

Som et alternativ til audiograbber så anbefaler jeg freerip
Sist endret av Arath.inc; 28. desember 2007 kl. 17:48.
Ta med Dustbuster og PC-DeCrapifier ?? Gjør mirakler med pc'n din!

EDIT: Hva er det jeg ser!!?! Eller rettere sagt.. Hva er det jeg IKKE ser!! GIMP!!!!!!!!!! Nesten like bra som Photoshop (har begge). Photoshop er litt bedre, men GIMP er GRATIS! ^^

EDIT: Enda en edit jeg kom på HijackThis . Sletter all spyware og ting du ikke trenger. Det kommer opp et tekst-dokument etter den har skannet. Det tekstdokumentet kopierer du og limer inn på denne siden og så får du opp en liste over alle tingene som ble gjennomsøkt, og det står hvilke du burde beholde, og hvilke du burde fjerne!
Sist endret av Blå Gummitenner; 29. desember 2007 kl. 20:51.
Vil bare legge til komprimeringsprogrammet 7-zip
Det tar de aller fleste filtyper (tror den tar alle som WinRAR tar), komprimerer liksågodt som og er litt raskere enn WinRAR.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bra innlegg Masse gode programmer her.

Gratis Brenneprogram:
Vet ikke om noen har nevnt det, men http://cdburnerxp.se/ er et universalt brenneprogram som burde holde for de fleste. For meg har det erstattet bla. Nero Smart.

Gratis kryptering:
http://www.truecrypt.org/
Mange nyttige funksjoner. En av funksjonene lar deg lage en virtuell kryptert disk som enkelt mountes (med passord ocf.), og får egenskaper tilnærmet lik en helt vanlig disk. Krypteringen skjer "on-the-fly", det vil si at man ikke trenger bruke tid på å dekryptere filene hver gang man skal bruke dem. Når man ikke skal bruke filene mer dismounter man volumet, og man står igjen med en ugjenkjennelig kryptert fil (det samme vil skje når du skrur av PC'en, eller ved strømbrudd og liknende).
Jeg mener det er på tide med en oppdatering snart Denne tråden er jo over 2 år gammel
Takk for disse, her er en fin 1 også.
Gratis Acronis True Image version 10, bare under annet navn(DiscWizard )
Last ned mens du kan.
http://www.seagate.com/www/en-us/sup...iscwizard-eula

mvh Muddy
Mother
▼ ... over en uke senere ... ▼
Blir det noe oppdatering av tråd snart? Opplever også at noen av linkene ikke fungerer..
Sitat av stian3108
Blir det noe oppdatering av tråd snart? Opplever også at noen av linkene ikke fungerer..
Vis hele sitatet...
Så rart, tråden er bare nesten tre år gammel. Hvis linkene ikke funker vil jeg anbefale deg å bruke en søkemotor.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
sjekk www.filehippo.com der er det meste av det essensielle..
Takk for informasjonen


Sitat av Luric

MSN Messenger
MSN Messenger er det mest brukte lynmeldingsprogrammet vi har i
dag. Programmet har en drøss med funksjoner, blant annet mulighet for
webkamera-samtaler. Alle som har en .NET-konto kan benytte seg av
programmet. Registrering av .NET-konto kan gjøres fra MSNs nettside.
Vis hele sitatet...
Jeg finner faktisk ikke frem til der vi kan registrere .NET-kontoer. Er det bare til å trykke på registrer?
Sitat av stigi
BUMP. Ingen som vet det?
Vis hele sitatet...
https://accountservices.passport.net...4&sl=1&lc=1044

Noen andre treff her

Tror det var på den øverste linken jeg registrerte min gmail til msn-bruk.
Sist endret av tamadrummer; 26. oktober 2008 kl. 13:13.
Tusen takk Tamadrummer. Er ikke god til å finne frem på sånn sider.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Burde legge til film-redigeringsprogrammer som Movie Maker, Vegas osv?

Åsså CCleaner, dritbra program til å slette alt mulig av crap på pcen så bl.a. internetten fungerer mye fortere
Den gjør også så folk ikke kan se hva du har vært inne på

Sitat av berserker Vis innlegg
AVG har også gratis antispyware som er bra, men du må laste ned oppdateringer manuelt etter prøveperioden (les:klikke på en knapp...)
Vis hele sitatet...
Ikke nå lenger
Bare å laste ned 2008 versjonen (mulig det har kommet en 2009 og men..) der er alt gratis, og oppgradering kommer av seg selv/du laster ned via programmet
Sist endret av puffxd; 11. februar 2009 kl. 14:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Microsoft Technet har mange freeware programmer for det ene og det andre.

Jeg trenger egentlig ikke anbefale noe, egentlig, da topp 10 listen har klargjort hva som er mest populært.


Til eksempel kan jeg nevne #1 på listen Process Explorer - dette er en alternativ oppgavebehandling for bedre oversikt og mer kontroll.
Sitat av AudunlS Vis innlegg
EDIT: Enda en edit jeg kom på HijackThis . Sletter all spyware og ting du ikke trenger. Det kommer opp et tekst-dokument etter den har skannet. Det tekstdokumentet kopierer du og limer inn på denne siden og så får du opp en liste over alle tingene som ble gjennomsøkt, og det står hvilke du burde beholde, og hvilke du burde fjerne!
Vis hele sitatet...
Eg vil fraråde å stole blindt på ein slik teneste. Sjølve opplever eg ofte feil, og dersom ein legitim prosess ligg ein anna plass enn der HijackThis meiner den skal ligge vert det rapportert som feil. Det største problemet er og at ein del "feil" i HijackThis kan ikkje fiksast ved hjelp av programmet og ein treng andre program/fixar.

Per dags dato vert SUPERAntiSpyware (tross sitt litt suspekte namn) og Malwarebyte's Anti-Malware rekna som dei best programma for fjerning av malware av dei som driv med dette på "dagleg" basis.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg vil bare føye til en
DriverBackup 2.0 . Den lar deg ta backup av alle drivere på maskinen. Perfekt hvis du har formatert.
http://itpro.no/fil/1774.html~nedlasting og omtale
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Arath.inc Vis innlegg
winrar er IKKE gratis. Dette programmet har en trial periode. Det er ikke noen sperrer etter at trial perioden har gått ut så de kan takke seg selv for at folk ikke kjøper.

Denne tråden så skal bra GRATIS programmer opplyses, ikke shareware
Vis hele sitatet...

På side 1 sier TRÅDSTARTER at han har et program som må registreres etter 30 dager, men som ikke KREVER registrering.. Jeg har hatt WinRar i ett lite år nå, men jeg har ikke betalt en krone...
hest er best
epledisco's Avatar
http://www.google.no/chrome
Googles nye nettleser som jeg personlig er blitt veldig glad i. Den har fin layout, de 10 mest brukte sidene kommer opp som forslag når du åpner ny tab og du kan dra en tab ut av nettleseren og da blir det et nytt eget vindu.