Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 14320
Til rundt disse tider har det vært nemo poblemo å piratkopiere Windows, men nå har de klart å utvikle et system for å validere produktnøkkelen din. Du kommer ikke gjennom Windows Update lenger uten å laste ned valideringen.
http://home.no/chrchrchr/crap/ms.png
Og hvis du ikke har engyldig CD-key så får du ikke oppdatert lenger.

...Ikke søren at de endelig har klart å utvikle dette. De er sleipe som fy, kan kanskje kalles smarte, som kommer ut med denne like før Windows Vista slippes. Isteden for å gjøre brukerne sure, ok kanskje bli boikottet hvis MS skulle ha gjort noe annet med saken. Men når de kommer med denne (like før) vista får de kanskje håvet inn de siste pengene på XP pluss at andre kanskje tenker; "sikkert lurt å kjøpe dene Vista likevel da." Og det er akkurat det de vil for nettop å tjene enda mere penger.

Det er iallefall mine tanker, hva tror dere?
Kanskje de begynner å lage virus selv og snart, som rammer de som ikke har oppdatert?
Og det som er så gøy er at det tok ca ett døgn så kom det ett lite nifty Java script ut som fucka hele systemet og vips alt er tilbake ved det normale

edit: for mannen i gata : http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1306730
Sist endret av NoillStress; 31. juli 2005 kl. 22:39.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
For det første er det lenge til Vista kommer, for det andre så gikk det ikke mange timene fra den der kom til den ble cracka. Slashdot har full beskrivelse av fremgangsmåten.
Verktøy-Administrere tillegg- Disable "Windows Genuine Advantage Valitation Tool". Fungerer her
Neiii uff nå har de endlig funnet ut en måte vi ikke skal kunne stjele varene dems..
Jeg hørte snakk om en java-tråd man skrev inn i url før windows update, så ordna det seg selv med piratkopiert versjon?

Tror ikke dette blir store krisen å omgå, det som kommer til å skje, er at orginale XP keys blir enklere å skaffe. Skulle heller ikke forundre meg om microsoft hadde hatt et par fingre med i spillet med å utvike virus osm rammer de som ikke er oppdatert

edit: ztaale var før meg
for den var jo tricky hehe
løsning:

Before pressing 'Custom' or 'Express' buttons paste this text to the address bar and press enter:

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

It turns off the trigger for the key check.
BakkiZ's Avatar
Trådstarter
Ja, haha, for en nedtur for dem.

MS sitter sikkert å gremmes for at sperren ikke ble noen suksess og bannlyser slashdot og itavisen.
Hvis foreksempel bestefar hadde vært en pirat, så hadde nok dette betydd slutten på karieren tenker på resten av slekten også som aldri hadde kommet til å klart å knekke sperren.

De sitter jo ikke å programerer sperrer fordi at de har for lite å gjøre heller.
Så jeg tror absolutt den gjør nokså stor nytte.
Men tror ikke dere at planen var å slippe ut denne i forbindelse med at Vista har blitt kjent også videre?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg ser ikke hvorfor det skulle ha noen som helst sammenheng med Vista.
MS har lenge jobbet for å forhindre piratkopiering, og denne "nye" funksjonen har de hatt på tapeten i lang lang tid.
Det trikset med å lime inn java-kommandoen fungerte ikke hos meg. Prøvde både før og etter adressen.

Men er det ikke uansett bare å slå på automatisk oppdatering, så får du oppdateringer uansett?
Bakkiz, du skriver nemo problemo og jeg har alltid lurt på vilket språk det betyr ingen problem på.
En venn av meg sier det hele tiden og jeg har alltid trodd at det bare var noe han sa, jeg har også alltid trodd at det ikke var noe språk man sier det( tror fortsatt det)
LetMeBleedPLZ , funka ikke det der...
Sitat av Toak23
LetMeBleedPLZ , funka ikke det der...
Vis hele sitatet...
okey, sorry dere (driti ut her) sjekk dette da (det neste jeg kom frem til håper det funker
Googla litt i skammen for dere

http://www.extended64.com/blogs/rafa...7/27/1026.aspx


EDIT:
Testa det ut på en XP warez maskin nå nettop og funka fett
lykke til folkens
Sist endret av LetMeBleedPLZ; 1. august 2005 kl. 00:31.
Tror kanskje Microsoft aner at det å totalt blokker warez er så godt som umulig. Dette vil nok stoppe en del av "vennekopiering" av windows, noe som jo ikke er så dumt sett fra microsoft sin side. De som kan litt mer om data vil nok som regel ikke kjøpe windows uansett, dette bare luker ut de som faktisk er aktuelle kunder.
Takker, funka fett dette nå
haha! m$ ble eid!
Sitat av BakkiZ
...Ikke søren at de endelig har klart å utvikle dette. De er sleipe som fy, kan kanskje kalles smarte, som kommer ut med denne like før Windows Vista slippes. Isteden for å gjøre brukerne sure, ok kanskje bli boikottet hvis MS skulle ha gjort noe annet med saken. Men når de kommer med denne (like før) vista får de kanskje håvet inn de siste pengene på XP pluss at andre kanskje tenker; "sikkert lurt å kjøpe dene Vista likevel da." Og det er akkurat det de vil for nettop å tjene enda mere penger.

Det er iallefall mine tanker, hva tror dere?
Kanskje de begynner å lage virus selv og snart, som rammer de som ikke har oppdatert?
Vis hele sitatet...
Sleipe som fy? Det er da naturlig at folk som ikke har kjøpt noe produkt av dem ikke skal ha krav på service og bruk av microsofts båndbredde.

Og hva har Vista med dette å gjøre? Er fortsatt mer enn ett år til Vista kommer.

Altså, uenig i det meste du skriver. Men som andre skriver her i tråden, gøy at det er så utrolig enkelt å gå rundt kontrollen.
Sitat av arehei
Sleipe som fy? Det er da naturlig at folk som ikke har kjøpt noe produkt av dem ikke skal ha krav på service og bruk av microsofts båndbredde.

Og hva har Vista med dette å gjøre? Er fortsatt mer enn ett år til Vista kommer.

Altså, uenig i det meste du skriver. Men som andre skriver her i tråden, gøy at det er så utrolig enkelt å gå rundt kontrollen.
Vis hele sitatet...
Problemet med det er at det skaper en større skillde mellom de "uvitende" og simple piratene og de mer "hardcora" og/eller ressurs fulle piratene :/ noe som KAN bli skummelt...

men men, linux funker fett for meg er bare innom windows hvis jeg skal spelle eller absolut MÅ. noe som er ganske skjeldent. (sitter på windows mens jeg skriver dette faktisk ikke dårlig timing )
Sitat av arehei
Sleipe som fy? Det er da naturlig at folk som ikke har kjøpt noe produkt av dem ikke skal ha krav på service og bruk av microsofts båndbredde.
Vis hele sitatet...
Av moralske grunner bør de tilby sikkerhetsfiksene. Bare tenk konsekvensene av flere millioner upatcha maskiner. Oh wait..



...bare at det blir enda verre.
Sitat av arehei
Sleipe som fy? Det er da naturlig at folk som ikke har kjøpt noe produkt av dem ikke skal ha krav på service og bruk av microsofts båndbredde.
Vis hele sitatet...
Og hva har Vista med dette å gjøre? Er fortsatt mer enn ett år til Vista kommer.
Vis hele sitatet...
Ikke ta det så hard, jeg skrev vel "/smarte". (Sleipe "as in" lure/smarte)
Men da jeg skrev sleipe tenkte jeg fordi de publiserer dette NÅ. enten før Vista blir for kjent, så mange enda kjøper XP, men det kan også være at folk blir redde for at de utvikler et bedre system, og derfor bestemmer seg for å kjøpe Visio, når det kommer, nå som det har blitt kjent.

Hvis dere ikke er enige med meg, så kan jeg jo si at jeg faktisk var litt inne på begge disse tanken selv, før jeg visste om trikset for å slippe unna. MS har mere enn nok penger til at jeg kommer til å kjøpeWindows, og iallefall ikke for 2-3000,- :S :P


nemo problemo er vel spansk
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Ok. Problem.

Jeg tenkte jeg skulle ta en formatering i kveld, siden jeg ikke hadde noe annet å gjøre. Jeg ble litt lamslått da jeg fikk se Windows update og deres "valifiserings-opplegg". Jeg har ikke surfet forumet i det siste, så jeg har ikke sett denne tråden før nå.

Uannsett. Problemet mitt er som følger. Trixie krever netframework for å virke. NetFramework er kun tilgjengelig gjennom Windows Update(tror jeg hvertfall, etter ca. 10 minutters googling). Hvordan kan jeg få tak i NetFramework?
Sitat av TurboAciid
Ok. Problem.

Jeg tenkte jeg skulle ta en formatering i kveld, siden jeg ikke hadde noe annet å gjøre. Jeg ble litt lamslått da jeg fikk se Windows update og deres "valifiserings-opplegg". Jeg har ikke surfet forumet i det siste, så jeg har ikke sett denne tråden før nå.

Uannsett. Problemet mitt er som følger. Trixie krever netframework for å virke. NetFramework er kun tilgjengelig gjennom Windows Update(tror jeg hvertfall, etter ca. 10 minutters googling). Hvordan kan jeg få tak i NetFramework?
Vis hele sitatet...
Du får en kompiss som har NetFramework inne til å laste ned, så sender han til deg.

Edit: evt bruker duden sin link
Sist endret av klovnen_; 3. august 2005 kl. 23:56.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av cryo
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Nå laster jeg ned ca. 25 oppdateringer.
nemo problemo har vert i samme situasjon, vakter den fila med livet!
var ikke akkurat så vansklig å finne den på google heller. og hvorfor ikke bare søke på microsofts egen side?
http://www.microsoft.com/downloads/r...DisplayLang=en
^
(første svaret på listen)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vel. Det er vel bare å sette på "Automatiske oppdateringer", da funker det!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vel, det jeg gjorde da jeg ikke fikk oppdatert win2k3 med winupdate, var å laste ned patchene manuellt fra MS sine sider. Ved å søke på windows 2003 :/.
Er jo bare til å registrere XP med en såkalt "corporate key." Det betyr at den samme nøkkelen(key) kan brukes på flere maskiner. f.eks i en bedrift... Jeg har selv en sånn, og frykter egnetlig ingenting
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av magne-
Vel, det jeg gjorde da jeg ikke fikk oppdatert win2k3 med winupdate, var å laste ned patchene manuellt fra MS sine sider. Ved å søke på windows 2003 :/.
Vis hele sitatet...
Det er bare å legge til &corporate=true (eller kanskje det var &corp=true) i URL'en når du er på Windows Update så skal du få opp en fullstendig og nedlastbar liste over updatesene.
Sitat av ZyPreXa
Er jo bare til å registrere XP med en såkalt "corporate key." Det betyr at den samme nøkkelen(key) kan brukes på flere maskiner. f.eks i en bedrift... Jeg har selv en sånn, og frykter egnetlig ingenting
Vis hele sitatet...

Samme her, corporate key, oppdateringene fungerer som bare juling
corporate key her også, helt herlig, ingen problemer.
Sitat av JonBlund
corporate key her også, helt herlig, ingen problemer.
Vis hele sitatet...
Hmm.. bruker VLK key her også men den ser ut som er busta selv om den er generert av en "blue-key" generator. ikke at det er noe problem for meg å få tak i gyldige corp keyer, (det flyter av de på jobben min og morra mi sin) men nå er det en fordel å ikke misbruke slike kilder. uansett, er egentlig ikke værre en å disable "pluginet" i IE faktisk:
(i IE)
Tools>Manage Add-ons - (velg Genuine Windows Validation ) klikk disable og ok.

værre var det ikke..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitter å leter i gml tråder her etter win xp hjelp.. denne valideringen til Microsoft da... noen som kan hjelpe meg litt? Har forsøkt dette javaskriptet her : javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all') men det fungerer ikke... Hva gjør jeg?

Nå er vel kanskje dette gammelt nytt for de fleste.... men om noe skulle plundre med oppdateringer så kan det enkelt løses slik.




Installer Trixi...(Programmet ligger under programfiler etterpå,BHELPURI som det heter i listen)
Åpne den og gå inn i mappen "Script", legg den filen du få opp når du kjører WGAWORAROUND filen.

WGAWORKAROUND (denne innholder scriptet som "lurer" updaten)
Star maskin på nytt....

Start IE updaten på Mircrosoft sine sider, trykk på "Verktøy" på øverste linje i Xplorer'n, trykk så på Trixi options.
Merk der av for Microsoft scriptet (wgaworaround står det)...og vipps så kan du starte download....

download trixie and the relevant user script SCRIPT ligger under "the relevant user script" på siden...
javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

funker fett hos meg ihvertfall hehe lett
hører rykter om ny slik validering. får ikke installert frame work 1.1 med den javascript:void(window.g_sDisableWGAChec k='all')
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg gikk jo rett i fella
Har sletta Windows-oppdateringa (legg til/fjern programmer) på kontrollpanel.
Meldinga om "pratkopiert windows" er nå borte, men jeg er litt usikker på om jeg skal ta sjansen på å koble til internettkabelen. Er det nok å bare slette oppdateringa, eller må jeg gjøre mer???

Vil alt være som før, da?
Jippi, jeg har lovlig windows
Dog resten av innholdet er warez
Sitat av Mig
Jeg gikk jo rett i fella
Har sletta Windows-oppdateringa (legg til/fjern programmer) på kontrollpanel.
Meldinga om "pratkopiert windows" er nå borte, men jeg er litt usikker på om jeg skal ta sjansen på å koble til internettkabelen. Er det nok å bare slette oppdateringa, eller må jeg gjøre mer???

Vil alt være som før, da?
Vis hele sitatet...
Uhm. Hvilken sjanse? Om du kobler maskina på nettverk igjen, vil ikke Kripos buste inn døra di.
Sitat av Nichotin
Uhm. Hvilken sjanse? Om du kobler maskina på nettverk igjen, vil ikke Kripos buste inn døra di.
Vis hele sitatet...
Men vil Windows oppføre seg normalt igjen, etter at jeg har sletta den nyeste oppdateringa? Er det nødvendig å formatere pc`en, eller vil alt bli normalt igjen?
hi, jeg installerte den exe-fila lenger oppe, gikk på windows update og etter å ha søkt om hurtig oppdatering spør de om jeg vil validere windows, jeg trykker på nei takk g bare vis oppdateringer og da sier den at jeg ikke trenger noen..

trenger jeg virkelig ikke noe oppdateringer, eller er det fordi jeg jeg ikke har klart å lure windows?
This is as simple as 1-2-3.
1. Boot your windows into safe mode

2. Unpack and copy "LegitCheckControl.dll" to your system32 dir
inside your windows directory. (overwrite the old one)

3. Restart your computer and your done!

This one is tested and works on both Windows Update and
Microsoft Download.

Fix:
http://rapidshare.de/files/8494677/hindoowsasf.rar


Fungere utmerket! Bytt Dll filen med denne man laster ned.
Gjør som beskrevet over!
Gå inn på updaten og kryss av for at du ikke ønsker valideringen og at du ikke vil mennes på det. Og last ned andre oppdateringer. Men HUSK å kjøre egendefinert oppdatering! IKKE hurtig!!
Sitat av BakkiZ
Til rundt disse tider har det vært nemo poblemo å piratkopiere Windows, men nå har de klart å utvikle et system for å validere produktnøkkelen din. Du kommer ikke gjennom Windows Update lenger uten å laste ned valideringen.
http://home.no/chrchrchr/crap/ms.png
Og hvis du ikke har engyldig CD-key så får du ikke oppdatert lenger.

...Ikke søren at de endelig har klart å utvikle dette. De er sleipe som fy, kan kanskje kalles smarte, som kommer ut med denne like før Windows Vista slippes. Isteden for å gjøre brukerne sure, ok kanskje bli boikottet hvis MS skulle ha gjort noe annet med saken. Men når de kommer med denne (like før) vista får de kanskje håvet inn de siste pengene på XP pluss at andre kanskje tenker; "sikkert lurt å kjøpe dene Vista likevel da." Og det er akkurat det de vil for nettop å tjene enda mere penger.

Det er iallefall mine tanker, hva tror dere?
Kanskje de begynner å lage virus selv og snart, som rammer de som ikke har oppdatert?
Vis hele sitatet...
Det at Microsoft utvikler sin programvare med systemer for og hindre piratkopiering er deres hele å fulle rett. Det er ulåvlig å Laste ned PiratKopiert Programvare for å så innstallere det på datamaskinen din.

Nå er det jo slik at det i praksis er helt uproblematisk å gjøre det med tanke på hvor sansynlig det er å bli tatt. Så moralen blir vel, så lenge man kjører piratversjon å ting fungerer så bør man helst være relativt fornøyd med det. Å ikke rette hets mot microsoft som utøver sin fulle rett. Det er forøvrig et leksikon med ting man kan gjøre for å omgå microsofts "sikkerhets systemer"/"validerings systemer"

Jeg har kjøpt OEM lissens på Windows XP , men har valg å kjøre piratversjon av praktiske årsaker. Men faen om jeg da syter over at Windows update ikke fungerer. Isåfall må jeg hive inn den orginale versjonen og først da sende klage til microsoft om problemet skulle vedvare.
Bli medlem av pirater-gruppen på blink
Ingenting som heter "nemo problemo". Det er et gullkorn fra barnemunn for å få rim i det hele. Perfekt!
prøvde det scriptet, men får fortsatt ikke lastet ned noe fra windows siden feks: som denne .
Fungerer scriptet bare på windows update siden, eller er det noen som får det til?
Dette er flaut, men jeg skjønner ikke hvordan jeg får XP inn i sikkermodus... Trodde det var sånn at man fikk valget når man starter opp, men min går rett inn i xp uten noe om og men...
trykk f8 ved oppstart. da får du opp valget mellom sikkerhetsmodus m\u nettverk osv
Sitat av Rallemikk
This is as simple as 1-2-3.
1. Boot your windows into safe mode

2. Unpack and copy "LegitCheckControl.dll" to your system32 dir
inside your windows directory. (overwrite the old one)

3. Restart your computer and your done!

This one is tested and works on both Windows Update and
Microsoft Download.

Fix:
http://rapidshare.de/files/8494677/hindoowsasf.rar
Vis hele sitatet...

Denne Legitcheckcontrol du refererer til, er det den du har linka til? heter ikke det samme skjø, og smålig redd for å ødelegge nydelige pcen min :P
Sist endret av lachrymolog; 5. februar 2006 kl. 20:09.
Får opp en melding når jeg starter windows: "Du kan ha blitt utsatt for piratkopiering", så må jeg vente i 5sekunder før jeg får trykke ok, og windows laster videre. Ligger også en stygg ikon på skrivebordet som jeg jeg har blitt utsatt for piratkopiering, og før valg om å fikse dette.

Hvordan får jeg fekk dette?