Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2473
Hei.
Fant ut at dette er passende underforum.
Det har seg slik at min kone lånte bilen. Panseret er vasket og polert med grus. Dette må ha skjedd mens hun var på besøk hos bestemor. For det var ingen skader når hun reiste på besøk og panseret var ripa opp når hun kom hjem.

Reiste innom i nabohuset der bare mor og barn var hjemme, all kommunikasjon var via Google translate og hun beklaget veldig for skaden. Avtalte at mannen skulle ringe meg opp når han var ferdig på jobb.

Faren nekter selfølgelig all skyld at det var deres barn.
Men tilbyr seg å "fikse" skaden. Denne fiksingen består av å polere skapene, (fylle ripene med polish) og vaske bilen, på en blaut bil ser en ikkje riper så godt. Og madammen er happy. Nå har bilen tørka i 2 dager og ripene er like synlige som før fixen. Kjenner meg ikkje komfortabel med og konfrontere 3 menn på en vask og poler bilen helt svart uten kvittering.

Har lest meg opp og har funnet ut at foreldrene er ansvarlige for barnet sine handlinger opp til 5000kr, og skaden blir dekka av innboforsikring. Har fått taksert skaden til minst 8000,-.

Hvordan skal jeg ta saken videre? Bør jeg kontakte advokat? Legger til at bilen ikkje har blitt vaska i maskin og helpolert 1 gang i året siste 3 år. Så bilen er uten vaskeriper og swirls ellers.

Fpsdog
Hvorfor er du så sikker på at det var nabobarnet som hadde påført skadene?
Ved mindre du på noen måte kan dokumentere at det var de aktuelle barna som gjorde dette (eller foreldrene innrømmer det) kommer du neppe noen vei med hverken advokat eller forliksråd.
Uvaksinert 👍
Minner meg om en på jobben som kom ut til bilen med jord ved vindusviskerne. Han hadde dashcam som hadde fanget opp alt sammen, noen unger sto å kaste jord/sand fra en haug som lå 2-3 meter unna bilen. Foreldrene så dette og kom ut og kostet av bilen hans med kost. Alt dokumentert på film, de ble rimelig spake når han dukket opp på døra med filmen. Så anbefaler alle dashcam med parkeringsmodus så man kan dokumentere slikt.
Så det er ord mot ord. Mora spurte datteren om bilen og barnet "vaska" på døra og lo. Men da er dashcam neste investering. Er det umoralsk og tipse skattemyndighetene om dette "verkstedet" og vaskehallen som mannen jobber i?
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Så det er ord mot ord. Mora spurte datteren om bilen og barnet "vaska" på døra og lo. Men da er dashcam neste investering. Er det umoralsk og tipse skattemyndighetene om dette "verkstedet" og vaskehallen som mannen jobber i?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke umoralsk.. det er moralskt riktig!
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Så det er ord mot ord. Mora spurte datteren om bilen og barnet "vaska" på døra og lo. Men da er dashcam neste investering. Er det umoralsk og tipse skattemyndighetene om dette "verkstedet" og vaskehallen som mannen jobber i?
Vis hele sitatet...
Er ikke umoralsk, men syntes du ikke at det er litt "douchebag" å gjøre? Går vel utover kona og barnet?
Sitat av TheExpat Vis innlegg
Er ikke umoralsk, men syntes du ikke at det er litt "douchebag" å gjøre? Går vel utover kona og barnet?
Vis hele sitatet...

så du mener alle med familie skal få lov å være kriminelle?
Sitat av Pure_chris Vis innlegg
så du mener alle med familie skal få lov å være kriminelle?
Vis hele sitatet...
Så du tror på alt du leser på Internett? Du vet ingenting om det jobbes svart.
Tips i vei! Rett skal være rett, og det vil helt sikkert føles godt også!
Da er dashcam bestilt G1W. Men må forsikre meg om at han jobber på verkstedet, og ikkje bare er kompis med dei som jobber der.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Så du tror på alt du leser på Internett? Du vet ingenting om det jobbes svart.
Vis hele sitatet...
premisset er at jeg quoter theExpat som sier at det kan gå utover kona og barna. Om det jobbes svart, er utnyttelse av arbeidskraft ol, så er jo det ulovlig. MEN om alt er i skjønneste orden så vil det jo IKKE gå ut over kona og barna.

prøv å forstå konteksten før du svarer neste gang =)