Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2916
Oppsette er slik:
Har en 4000watts boss monoblock forsterker som driver en enkel 12" av magnat 800watt.
Disse to har jeg hatt i bilen i snart 2 måneder og frem til nå har dem spilt fantastisk. I dag begynte plutselig forsterkeren og veksle mellom protect og power.. Aner ikke hva det kan være. Noen ganger spiller subben bra i 2 sekund før den slås over til protect i 2 sekund og til samme spilling som før, og slik fortsetter det... Andre ganger kan der virke som om at når subben er på tur til å slå slår den seg i protect, og 2 sekund etter tilbake til power...

Noen som har erfaring med dette?
Sjekk koblinger. Dette skjedde i den pimpa corsaen min da eg var 18, var korslutting mellom terminalane.
Trådstarter
4 0
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Sjekk koblinger. Dette skjedde i den pimpa corsaen min da eg var 18, var korslutting mellom terminalane.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med kortslutning mellom teminalene? Er så å si nesten grønn på dette...
At det er kortsluttet mellom + og - ett eller annet sted på forsterkeren. Koble fra alle kabler, klipp dem og avisoler dem på nytt. Ikke avisoler unødvendig mye da dette kan føre til at kablene kommer i kontakt med hverandre. Deretter kobler du kablene til forsterkeren igjen, sørger for at alle sitter godt og kun berører terminalen de skal.
Sist endret av Atec; 15. november 2014 kl. 17:01.
Trådstarter
4 0
Sitat av Atec Vis innlegg
At det er kortsluttet mellom + og - ett eller annet sted på forsterkeren. Koble fra alle kabler, klipp dem og avisoler dem på nytt. Ikke avisoler unødvendig mye da dette kan føre til at kablene kommer i kontakt med hverandre. Deretter kobler du kablene til forsterkeren igjen, sørger for at alle sitter godt og kun berører terminalen de skal.
Vis hele sitatet...
Det funket ikke. Er akkurat det samme som før... Og jeg har sjekket alt. Når jeg kobler ut ledningene som går til suben, da står power på hele tiden uten at protection lampa lyser.
Sitat av ajo96 Vis innlegg
Det funket ikke. Er akkurat det samme som før... Og jeg har sjekket alt. Når jeg kobler ut ledningene som går til suben, da står power på hele tiden uten at protection lampa lyser.
Vis hele sitatet...
Så med andre ord har du en kortslutning med terminalene på forsterker, eller ved subben.
Avhengig av hvor du har lagt kablene kan du sjekke om det har blitt skade i isolasjonen på kabelen.
Trådstarter
4 0
Sitat av antring Vis innlegg
Så med andre ord har du en kortslutning med terminalene på forsterker, eller ved subben.
Avhengig av hvor du har lagt kablene kan du sjekke om det har blitt skade i isolasjonen på kabelen.
Vis hele sitatet...
Forsterkeren er skrudd fast på suben slik at hver ledning ikke er lenger en 20 cm. La helt nye kabler fra forsterker til sub nå i stad. Tok også å "rev" de fra hverandre slik at de ikke henger sammen noen plass, så skjønne ikke hvor problemet kan være. Skrudde opp suben i stad og sjekket ledningene inni der og dem var helt fine... Begynner å bli lei nå ja.. Kan det være noe inni forsterkeren som kan være problemet? Har også sjekket terminalene til begge og der er det heller ikke noe..











Her har jeg lagt til bilder av hvordan det ser ut.
Sist endret av ajo96; 15. november 2014 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde en forsterker som gikk rett i protection uansett hva jeg gjorde. Endte opp med å reklamere på forsterker, og da forsvant problemet. Letteste vil være å få lånt seg en forsterker og se om det funker da!