Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2921
Jeg planlegger en reise til Barcelona, og lurer bare på tips til hva jeg absolutt må sjekke ut og hva jeg burde få med meg.
Unnskyld hvis jeg la ut denne tråden på feil sted.
Mye god brus og weed, prøv å ungå og se på feil damer når du er på byen, da spretter det 7-12 lokalfolk på deg (personlig erfaring for typ 2uker siden). UTROLIG mye fet grafitti der nede så et kamera er verdt å ta med om du har interesse! Fantastisk sted om du er av den litt shady typen
La Sagrada Família er absolutt verdt å få med seg.
Port Aventura er en kul park, vært der mange ganger.

Husk at de snakker katalansk i Barcelona, ikke spansk. Kan hende de snakker spansk og, men..
Hvis du liker fotball kan du prøve å få en guidet tur på Camp Nou.
Ellers er som nevnt La Sagrada Familia et must.
Sist endret av s1gh; 9. februar 2012 kl. 23:27.
El Classico på camp nou må jo være tidenes opplevelse for de med et snev av interesse innen fotball. Ikke helt sikker på når neste er, men om du har sansen for fotball kan du jo planlegge turen slik at du får med dette. Pass på at du har rett skjorte på rett plass dog...
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
La Sagrada Família er absolutt verdt å få med seg.
Port Aventura er en kul park, vært der mange ganger.

Husk at de snakker katalansk i Barcelona, ikke spansk. Kan hende de snakker spansk og, men..
Vis hele sitatet...
De fleste kan castellano (spansk), men grunnet blant annet diktaturet til Franko hvor det i praksis ble forbudt å snakke catalan, er det mange som i dag ikke er villige til å snakke castellano da de heller vil holde på sitt eget språk. Så vidt jeg vet er ikke catalan så veldig utbredt i Barcelona, det kan i alle fall ikke sammenliknes med tilstandene i Valencia, så snakker du litt castellano greier du deg nok helt fint.

Det du burde være obs på er at spanjoler generelt er dårlige i engelsk, grunnet at de fleste lærer fransk på skolen.

Forøvrig er, som PerPerPerPer nevner, La Sagrada Família et must!
Sist endret av OstiasMoscas; 10. februar 2012 kl. 00:45.
99 % av alle katalanere snakker spansk og katalansk. La Sagrada er nevnt over her, og det er noe du må se. Generelt alt av Gaudi er verdt å se. Vil spesielt anbefale Casa Batllo, et helt utrolig bygg, både inn- og utvendig, og du burde også se Parc Guell, en park designet av Gaudi.
Prøv å få med deg Barcelona-kamp også, hvis det spilles mens du er der. Uavhengig av om du er Barcelona-, eller i det hele tatt fotball-fan, så er det en stemning på Camp Nou som man sjelden opplever!
Barcelona i mitt <3. Besøk denne siden: www.fellinabcn.com Et fantastisk statlig bordell med utrolig vakre kvinner. Koster omlag en 100 euro, men da får du hilse på alle damene, få en jente for en time, og VIP service. Fantastisk sted. Anbefaler også å ta turer utenfor Las Ramblas da man blir til slutt bare gående opp og ned dit. Er også masse spenndende smågater hvor de selger diverse. For meg er Barca en kongeby å shoppe i. Gled deg
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Er du interessert i mat? Kultur? Underholdning? Natur? Underground? Strender? Sightseeing?

Er selv fra Barcelona, og det er ekstremt mye å oppleve der, bare man kjenner til de rette stedene. F.eks prøv å unngå de åpenbare turistfellene, spør kanskje litt rundt om bedre alternativer. Er du sånn som liker å gå på Starbucks i utlandet? Koman, ta deg heller en tur på en lokal kafé som har 10 ganger bedre kaffe for 1/10 av prisen.
Anbefaler klubbene/restaurantene ved stranden på Passeig Maritim. Shoko er en av de bedre nattklubbene i Barcelona, men husk å ha på bukser og ikke shorts . Og ved siden av ligger CDLC som også er en klubb, og har mat og vin i michelinklasse, billigste glasset med vin koster 34euro. er marokkansk inspirert og damer gir deg massasje mens du spiser.

http://www.shoko.biz/
http://www.cdlcbarcelona.com/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumper denne tråden litt siden jeg er i barcelona nå.
Jeg liker godt graffiti, så hvis dere har noen tips hvor man kan finne fin graffiti
Og hvor man kan kjøpe litt falske ting.. Slikt som beats eller lignende..
Og andre morsomme ting
Takker for svar
Det er så mye graffiti generelt i spania, så det er bare gå rundt å se.
Jeg ville tatt en tur innom statuen "Kiss Of Death"! Tror den ligger litt i utkanten, men vil tro det er verdt turen!
http://www.kuriositas.com/2012/03/kiss-of-death.html