Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1486
Noen som vet noe om hvordan kombinasjonene av escitalopram, truxal, alkohol og evt. andre rusmidler fungerer?
Cipralex er helt ubetydelig i denne sammenheng.

Truxal + alkohol kan andre svare på, høres ut som date-rape-kombo spør du meg.
Sist endret av åJasså; 15. juni 2016 kl. 20:33.
Cipralex virker på sentralnervesystemet, men lite indikerer på at det vil få alvorlige konsekvenser. Jeg ser ingen grunn til å tro at dette skal være veldig skadelig, men ikke ta mitt ord for det. Rådhør deg heller med legen din.

Sitat av RELIS
Produsentene av citalopram og escitalopram angir at ingen farmakokinetiske interaksjoner er forventet hvis alkohol gis sammen med escitalopram. Heller ingen farmakodynamiske interaksjoner (potensering av kognitive og motoriske effekter av alkohol) er sett i kliniske studier der citalopram var gitt med alkohol, og det er heller ikke sett for escitalopram. Likevel oppfordres det fra produsentens hold til å unngå samtidig bruk, antagelig siden begge legemidlene virker på CNS og også på grunn av risikoen for alkoholmisbruk hos deprimerte pasienter (1).
Vis hele sitatet...
Truxal og alkohol går an å blande, men ville ikke overdrevet det. Jeg vil tro du er helt trygg, kommer veldig an på dosene. Å kaste nedpå mengder av alle sammen vil betydelig øke sjansen for alvorlig skade eller død. Alt i moderasjon.
Truxal og alkohol er ikke gode venner, dager det bedre å droppe Truxalen
Klem fra Betty
Har drukket på escitalopram og truxal, blir mye fortere full på truxal. på cipralex ble jeg kvalmere enn vanlig, veldig ubehagelig. Men jeg ble kvalm av cipralex på generell basis da. Men det er ikke noe farlig å drikke på de, bare ta det rolig den første gangen og drikk litt sakte så merker du fort hvordan du tåler det. Jeg pleier også å la være å ta truxal når jeg har drukket mye, da venter jeg heller til morgenen etter.