Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1154
Ok så nå sitter jeg med et problem.
En venn av meg fra amerika har nettop kjøpt en type Razor headset som han gleder seg til å bruke. TINGEN er; vi sitter nå på skype, han kan verken høre meg eller andre ting som youtube, eller netflix.
Jeg ser at mikrofonen hans plukker opp lyd fra alt.
Fra min side, så hører jeg alt som han spiller av.

Han bruker Win 10 (noe som jeg ikke har erfaring med)
Og hans nye headset er razer kraken pro
Siden han bare har en audio inngang så bruker han adapter.

Noen som har noe peil på å fikse dette?
Sist endret av Eranza; 2. mai 2016 kl. 23:05.
Eranza's Avatar
Trådstarter
24 2
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Kan dette hjelpe?
http://prntscr.com/azjxmj
Vis hele sitatet...
ah det hjalp ikke så mye

Update; Nå har jeg funnet ut hvordan han kan høre igjen. nå er siste problem... mikrofonen hans fungerer ikke :/
Sist endret av Eranza; 2. mai 2016 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høyreklikk på lyd instillinger, og velg "Playback devices". Finn det han bruker nå på listen og trykk på "Set Default".
Om det fortsatt ikke fungerer, finn ut om han bruker Razer Surround. Prøvde det ut selv for en stund siden, og hadde en del trøbbel med det, så det endte med at jeg bare slo det av.

Om DET ikke var problemet heller er vel det eneste jeg kan komme på å sjekke om det er noe i Razer Synapse for headsettet han ikke har stilt inn, og evt. drivere.
Eranza's Avatar
Trådstarter
24 2
Sitat av MrWiggles Vis innlegg
Høyreklikk på lyd instillinger, og velg "Playback devices". Finn det han bruker nå på listen og trykk på "Set Default".
Om det fortsatt ikke fungerer, finn ut om han bruker Razer Surround. Prøvde det ut selv for en stund siden, og hadde en del trøbbel med det, så det endte med at jeg bare slo det av.

Om DET ikke var problemet heller er vel det eneste jeg kan komme på å sjekke om det er noe i Razer Synapse for headsettet han ikke har stilt inn, og evt. drivere.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
fungerte fett!
Eneste og siste problemet han har nå er vel at mikrofonen hans rett og slett er for lav. Sjekket innstillingene hanners for mirkofon, og alt er på 100%, til og med på skype innstillingene er det justert til 100. hm... har du kanskje en løsning på det? (håper)
Sitat av Anogelia Vis innlegg
Eneste og siste problemet han har nå er vel at mikrofonen hans rett og slett er for lav. Sjekket innstillingene hanners for mirkofon, og alt er på 100%, til og med på skype innstillingene er det justert til 100. hm... har du kanskje en løsning på det? (håper)
Vis hele sitatet...
Akkurat der er jeg litt usikker, men om han sitter på en bærbar kan det jo være at maskina bruker den innebygde mikrofonen istedenfor den på headsettet. Isåfall er det samme prosedyre som tidligere med lydinstillinger, men "Recording devices" istedenfor "Playback".

Kan også være noe i Synapse om det var slik at han brukte det. Har ikke headset derifra, så vet ikke mye om den biten, men de har jo custom stuffs for produktene sine, så mulig det er en innstilling der som er satt lavt.

Dobbeltsjekk at det er mikken han driver og endrer på i skype, og at det er riktig mic som er valgt. Er ikke første gang det skjer at noen driver å trekker i feil sak der. :P

Om ingenting fungerer ser jeg for meg at det må være en form for driverfeil. Razer har ganske gode standarder, ihvertfall som jeg har fått med meg, så tviler på at de driver med dårlige mikrofoner.

Inntil videre får han vel bare stappe den godt inni kjeften om ikke noe annet fungerer.
Eranza's Avatar
Trådstarter
24 2
Sitat av MrWiggles Vis innlegg
Akkurat der er jeg litt usikker, men om han sitter på en bærbar kan det jo være at maskina bruker den innebygde mikrofonen istedenfor den på headsettet. Isåfall er det samme prosedyre som tidligere med lydinstillinger, men "Recording devices" istedenfor "Playback".

Kan også være noe i Synapse om det var slik at han brukte det. Har ikke headset derifra, så vet ikke mye om den biten, men de har jo custom stuffs for produktene sine, så mulig det er en innstilling der som er satt lavt.

Dobbeltsjekk at det er mikken han driver og endrer på i skype, og at det er riktig mic som er valgt. Er ikke første gang det skjer at noen driver å trekker i feil sak der. :P

Om ingenting fungerer ser jeg for meg at det må være en form for driverfeil. Razer har ganske gode standarder, ihvertfall som jeg har fått med meg, så tviler på at de driver med dårlige mikrofoner.

Inntil videre får han vel bare stappe den godt inni kjeften om ikke noe annet fungerer.
Vis hele sitatet...
Akuratt, vel da får jeg dobbeltsjekke når han kommer hjem fra jobb om noen timer Jeg mistenker at det er en driverfeil der, men lyden han hører fra er tipp topp.
Han bruker laptop, men jeg er ganske så sikker på at han bruker razor mikken. Jeg gir vel en lyd hvis jeg sliter igjen!