Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2116
Hei, jeg jobber deltid som selger hos narvesen å jeg har planlagt å slutte 1 juni.

I arb. kontrakten står det: Oppsigelsesfristen er ved tiltredelsen 1 mnd., og følger bestemmelsene i arb. miljøloven (AML) §15-3.

Har jeg da 1 mnd oppsigelse?
Sku tru det ja..
Sitat av eplesaftogvann Vis innlegg
Hei, jeg jobber deltid som selger hos narvesen å jeg har planlagt å slutte 1 juni.

I arb. kontrakten står det: Oppsigelsesfristen er ved tiltredelsen 1 mnd., og følger bestemmelsene i arb. miljøloven (AML) §15-3.

Har jeg da 1 mnd oppsigelse?
Vis hele sitatet...

Du har en måned i tillegg til den måneden du sier opp. Sier du opp i april, må du jobbe ut mai.
Ok, takk. Da leverer jeg oppsigelsen i morgen
Du kan trygt vente til slutten av april med å levere oppsigelsen. Sluttdatoen vil bli den samme, 31.mai.

Kan være greit å vente til slutten av april om du mistenker det blir dårlig stemning. Om ikke så kan det være greit å si opp nå, og gi de bedre sjans til å finne en erstatter. Kanskje får du lov å gå før oppsigelsestiden er gått helt ut og om det er noe du ønsker.
Sitat av gsxr600 Vis innlegg
Du kan trygt vente til slutten av april med å levere oppsigelsen. Sluttdatoen vil bli den samme, 31.mai.

Kan være greit å vente til slutten av april om du mistenker det blir dårlig stemning. Om ikke så kan det være greit å si opp nå, og gi de bedre sjans til å finne en erstatter. Kanskje får du lov å gå før oppsigelsestiden er gått helt ut og om det er noe du ønsker.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det blir dårlig stemning, jobber uansett bare 2-3 ganger i uken å vi jobber alltid alene. Men tenkte å bare få levert den nå så er jeg ferdig med det ^^
Arbeidsgiver kan lett la deg gå "på dagen" om han/hun vil, om du selv ønsker dette da.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Arbeidsgiver kan lett la deg gå "på dagen" om han/hun vil, om du selv ønsker dette da.
Vis hele sitatet...
Nja, holder på å spare penger til ferie så tenkte å jobbe til 31.05/01.06..

Er faktisk veldig lite folk på jobb atm, en er sykemeldt i flere mnd osv så vil være på den sikre siden å levere oppsigelse.
Bare å levere inn oppsigelse som sier at du vil si opp den xx.
Evt få en skriftlig kvitering på at han har mottatt den
Sist endret av Vod0; 4. april 2013 kl. 16:44.
Sånn her ser oppsigelsen min ut nå: (Har byttet om på navn, sted, data osv)

Ola Norman
Strandgata 1
1111 Oslo

Oslo, 04/04/2013

Narvesen
Oslogata 1
1111, Oslo

Oppsigelse av arbeidsforhold
Jeg, Ola Norman født 01/01/1990, sier med dette opp min stilling som selger i Narvesen å sluttdato vil da være 31.05.2013.

Med vennlig hilsen

Ola Norman

EDIT: Ser det ok ut?
Sist endret av eplesaftogvann; 4. april 2013 kl. 16:54.
"OG sluttdato".
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
"OG sluttdato".
Vis hele sitatet...
Får ikke karakter på dette
Den er god og ryddig; og fyller de formelle kravene til informasjon godt... men det er vanlig å putte inn litt mer høflighetsdall. Det kan være en god ide for å vise at du gjerne jobber der igjen... og fordi oppsigelser er typisk noe som faktisk blir spart på.


Ola Norman
Strandgata 1
1111 Oslo

Oslo, 04/04/2013

Narvesen
Oslogata 1
1111, Oslo

Oppsigelse av arbeidsforhold
Jeg, Ola Norman ansatt ved Vika Narvesen, ønsker med dette å si op min stilling som selger hos dere. Dette på grunn av ferie og påfølgende studier. Ifølge kontrakten vil dermed siste arbeidsdag være 31.05.2013.

Jeg takker herved for et ryddig og godt arbeidsforhold.

med vennlig hilsen
Ola Norman
Vis hele sitatet...
Sist endret av DumDiDum; 4. april 2013 kl. 17:43.