Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  135 18703
http://theboombust.blogspot.no/2012/...-du-kjper.html

Sitat av Kestrel Vis innlegg
Penger er det som ødelegger verden mest.
Vis hele sitatet...
Interessant at du er inne på problemet men allikevel bommer. Se min forrige post.

Lnken alts.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Sågodt som alle på denne jord tenker på penger, penger å penger. ( bortsett fra land som Afrika obviously.)
Vis hele sitatet...
Afrika, verdens største land.
Sitat av isbilen10 Vis innlegg
Afrika, verdens største land.
Vis hele sitatet...
Og land som midtøsten. Der er det ikke lov med renter og sånn.
Tar innlegget ditt for å være halvveis seriøst nå. Unnskyld om det bare er ment som en parodi.

Kan godt være noe i dette. Innen moderne kapitalisme handler alt om å finne nye måter å øke omsetningen på. Det er ikke nok å tjene godt, man må hele tiden tjene mer enn det man gjorde i samme periode året før.

Smarte mennesker har da stor motivasjon for å finne nye utspekulerte måter å oppnå dette nå. Har f.eks. lagt merke til selv at det er mindre drops i godterposene nå enn det var før, samtidig som de er dyrere, uavhengig av den generelle prisveksten i samfunnet.

Får inntrykk av at det er om å gjøre å flå oss konsumenter så mye som mulig ut i fra det de vet de kan slippe unna med.

Dette er en konsekvens av grådighetskulturen i samfunnet der fokuset er mer eller mindre fullstendig på penger og inntjening.
Ostekonspirasjonen er bare et ledd i NWO sin strategi for å ta over verden, som forøvrig blir planalgt på Bilderberger møtene ! , neste steget at folk må få høre om DHMO !
Folk må lære seg at før det blir lys så må det være mørkt. Man kan ikke leve i suksess hvis alt er suksess, da blir man vant til at sånn er det, og sånn skal det være. Alle må begynne i det lille og ubetydelige. Alle kan ikke være like, hva slags verden ville det blitt. For å dra det litt langt så man kan skjønne hvor latterlig det er: Hitler ville at alt skulle være slik han så det, og trodde virkelig han hadde rett! Ellers hadde han aldri gjort det han gjorde. Men vi ser alt annerledes, for vi vet hva som kan skje, og hvor vondt alle fikk det, så vi endra på det. Verden forandrer seg etter hvert.

Breivik blir mange framstilt som en ond mann, ikke misforstå, jeg hater det han gjorde, og kommer aldri til å støtte det, tvert imot. Jeg prøver å sette meg inn i hvordan han har hatt det. Han følte seg aldri godtatt, han var bare der. Han ble så påvirka av det at han gjorde alt for å bli hørt, men et sted gikk alt galt. Han overførte sine sterke tanker ut i fysisk forsøk på å bli hørt.

Jeg prøver bare å gjøre folk oppmerksom på hvordan et liv kan bli, med feil oppdragelse. Ikke alle vil høre på og bare være der, folk vil også nyte livet på sin måte. Men det går å møtet hverandre halvveis, et samfunn trenger ikke endre seg helt fordi de blir tvunget til det. Det har blitt bevist gang på gang. Alt varer i en liten stund og så dør det ut, hvis man ikke skal endre alt så drastisk gang på gang.

Begynne i det lille, forandring gir motstand og hat. Kos deg ned det du vil i livet, ikke vær for opptatt av andre

Sitat av Lordtema Vis innlegg
Ostekonspirasjonen er bare et ledd i NWO sin strategi for å ta over verden, som forøvrig blir planalgt på Bilderberger møtene ! , neste steget at folk må få høre om DHMO !
Vis hele sitatet...
Husk på at alt er detaljer, litt og litt blir mye!
en tier her, en tier der, alt blir mye tilslutt.
Har ikke lest hele tråden her, enkelt og greit fordi jeg ikke gidder å lese 6 sider mes ostekonspirasjon!
Men TS du er klar over at du kan bøye ostehøvelen så den skjærer tynnere skiver ?

Send gjerne et bilde til jarlsberg eller hvem osteprodusent som prøvde å lure deg så du kan være vitne til din greatness i å ødelegge deres plan.
Hahahahaha !!! trodde TS skulle ta opp noe seriøst....

.... Men OSTEHØVLER ... WTF !?!?!? Goddammm
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Har ikke lest hele tråden her, enkelt og greit fordi jeg ikke gidder å lese 6 sider mes ostekonspirasjon!
Men TS du er klar over at du kan bøye ostehøvelen så den skjærer tynnere skiver ?

Send gjerne et bilde til jarlsberg eller hvem osteprodusent som prøvde å lure deg så du kan være vitne til din greatness i å ødelegge deres plan.
Vis hele sitatet...
orker ikke ta dette opp hele tiden, men poenget i tråden er ikke hva som tråd i førstepost - men heller hva som står mellom linjene. Jeg er da fullt klar over at jeg kan kutte mindre ost, at firmaer er ute etter å tjene penger og at ostehøvelen de delte ut ikke var betalt av noen oste-firmaer.

Les førstepost en gang til, og fokuser heller på det som står mellom linjene, så kanskje du får med deg hva jeg egentlig prøvde å si.
Er så enig med TS, se mellom linjene, ikke ta alt bokstavelig. Det meste har en mening bygd inni seg. Alt er meninger som blir "bedregjort".
Sitat av binkabi Vis innlegg
Jeg er helt enig med deg! Har merket akkurat det samme i tørkepapir-industrien.
For få år siden var et tørk ca 50% større enn dagens tørk. Dette førte til at ett tørk ofte var nok til enkle oppgaver. Nå derimot, med den reduserte størrelsen, må det til minst to tørk for majoriteten av oppgaver. Dette gjør at vi bruker mye mer tørkepapir. Industrien melker oss for penger!
Vis hele sitatet...

Kjøper av og til noen digre tørkepapir-ruller på Europris. De koster rundt 30,- pr stk, men har ca dobbel diameter sammenlignet med vanlige ruller.
Siste parti jeg kjøpte (3 ruller) viste tydelig at nå var arkene veldig store blitt, sikkert 30-40 cm lange. Prøver man å rive halvveis får man bare flerra av en liten flekk eller hele arket.

Så da kjøper jeg ikke de mer (fra Europris altså).
Sist endret av Mechie; 29. juli 2012 kl. 21:25. Grunn: korreksjon
▼ ... over en måned senere ... ▼
Haha! XD Jeg forventet en stor åpenbaring eller kanskje ihvertfall noe tygge på når en kjeder seg, but this made my evening
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Har ikke lest hele tråden her, enkelt og greit fordi jeg ikke gidder å lese 6 sider mes ostekonspirasjon!
Men TS du er klar over at du kan bøye ostehøvelen så den skjærer tynnere skiver ?

Send gjerne et bilde til jarlsberg eller hvem osteprodusent som prøvde å lure deg så du kan være vitne til din greatness i å ødelegge deres plan.
Vis hele sitatet...
Pass deg, ved å opplyse om ostehøvelens svakheter kan du få ostehøvel industrien på nakken, de er jo som kjent illuminatis høyre hånd.
Sist endret av Petter H; 16. september 2012 kl. 22:10.
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Steder hvor du får servert drikke i glass, med masse isbiter i Plukker du ut isbitene, er det sikkert bare 1/3 av glasset igjen med brus. Faktisk utrolig smart. Det er verre de gangene du får utvannet brus...de som driver med sånt burde skamme seg.
Vis hele sitatet...
Eller at de serverer drikken først sånn at du drikker den opp føre du får maten, dermed kjøper du en ny en når du får maten.
Meget bra innlegg! Siden potetgull er nevnt i tråden, vil jeg minne om at en vanlig type inneholder ost og løk. Kan det være at osten som blir brukt i potetgullet er tatt fra hullene i jarlsbergosten?! En slags dobbelt kynisk svindel, med andre ord!

Forøvrig: Et aslørende eksperiment som jeg ber alle utføre hjemme hos seg selv. Kjøp en ost på 1kg. Høvle den helt ned. Legg alle flakene utover gulvene i huset og la dem tørke over noen dager. Vei dem deretter på kjøkkenvekten. Vekten er nå en brøkdel av sitt gamle jeg! Konklusjon: Mestparten av det de tar betalt for er simpelthen vann! (Er det rart Stein Erik og gutta blir rike?).
Angående originalposten så har jeg noe å skyte inn her.

Osteindustrien er tydeligvis noe skikkelig snusk, først det her som TS peker på, i tillegg har jeg bitt meg merke i at det i det siste gradvis har blitt mindre og mindre ost på Grandiosa pizzaene. Det er tydelig at Grandiosa og osteprodusentene samarbeider for å tvinge folk til å kjøpe ferdig revet ost - mer penger i kassa.

Værste er at det faktisk fungerer også, jeg har sett meg nødt til å kjøpe revet ost å ha liggendes til når jeg skal ha Grandis. Er egentlig ganske fælt.
Syretripp..???
Men når jeg har lest alle sidene her så tenker jeg..

Hvorfor gjør ingen noe liksom? Driver staten og manipulerer oss så vi ikke har den ekstra energien til og gjøre motstand?

Ikke det at det skulle forundre meg..
Sist endret av 1nameless; 17. september 2012 kl. 00:59.
Fantastisk underholdende tråd!
Sitat av etse Vis innlegg
Dette jeg skal fortelle dere om nå er noe jeg har følt lenge, og som jeg lenge har mistenkt. Etterhvert
som tiden går har jeg sett fler og fler beviser for at dette er sant. Jeg har prøvd å søke rundt på nettet men finner lite forskning rundt dette - og det finnes lite materiale om det på nettet. Jeg er usikker på om dette er fordi folk rett og slett overser problemet i hverdagen, eller om folk er kjøpt og betalt for å ikke snakke om dette. Jeg er sterkt redd for at det er det første.

Så før jeg begynner å snakke om problemer vil jeg be dere være våkne, og klar for å se verden for hva den er. Og ikke for hva du er lært den skal være. For det jeg skal fortelle dere er faktisk veldig viktig og selv om dette gjelder et spesifikt tema misstenker jeg at det samme skjer i alle andre industrier.

Det jeg vil fortelle der om er oste-industrien, og hvor ond denne industrien er. På mange felter har denne industrien virkelig funnet ut hvordan lure fra oss mest mulig penger, uten at folk merker dette.

Det hele begynte for et par dager siden, jeg var en tur på butikken hvor man kunne få en gratis ostehøvel om man kjøpe ost hos dem. Med første øyekast virket det som en god dyd, og at butikken var snille og ga folk en gratis ostehøvel. Men dette er ikke sannheten, og her begynner det.

Når jeg kom hjem og skulle lage meg en skive med ost merket jeg med en gang at denne kuttet mye tykkere skiver enn det den vanlige ostehøvelen jeg hadde før gjorde. Og her ble jeg fort mistenkelig. Jeg tror osteindustrien her har betalt butikken for å dele ut akkurat denne ostehøvelen fordi dem vet at denne kuttet tykkere skiver. Dette var i et håp om at jeg skulle bruke mer ost, og dermed kjøpe mer ost av dem. Det hele var rett og slett en utspekulert tanke for å lure penger fra meg.

Jeg tenkte så videre, går det hele dypere. Jeg hadde akkurat denne gangen kjøpt en jarlsberg og la merke til at den var full hull. Noen vil kanskje si at dette er noe som skjer under prosessen mens man lager denne osten – men jeg misstenker at dette er feil. Jeg tror de har puttet disse hullene i osten med vilje for å lure mer penger fra oss.

Rent psykologisk har man et ønske om å dekke hele skiven med ost, og når det er hull i osten blir dette vanskelig – og man må bruke mer ost for å dekke hele skiven. På denne måten vil man igjen bruke opp osten enda fortere, og kjøpe mer ost. Som igjen betyr at de tar mer av våre penger.

Jeg tror ikke det hele stopper her, og jeg ber dere våkne opp og se verden for hva den er. Konspirasjonsteoriene er tydeligvis sanne – og vi kan ikke gå med på dette. Jeg er stygt redd for at disse tendensene kanskje ikke bare gjelder oste-industrien, men kanskje gjenomsyrer alt. Så det er viktig at vi er våkne.
Vis hele sitatet...
Hva piller går du på?? Skulle gjerne hatt noen for makan til galning skal du lete lenge etter. Tror du skal komme deg ut av kjelleren og sosialisere deg istedenfor å lage syke tvangs tanker.
Helt ærlig kompis, røyker du? ^^
Sist endret av Adrenalinex; 17. september 2012 kl. 03:51.
Denne teorien/vrangforestillingen kan vel sammenlignes med teorier som at dronningen av England egentlig er en reptil fra verdensrommet..

Uansett om denne osteteorien hadde vært sann *wææ*, so what?

Altfor mange som mangler rasjonell tankegang her.
Ble litt usikker her... Var trådstarter ironisk med hele innlegget?? - ikke akkurat noe nytt dette...
Trodde det var verre konspiransteorier enn om osteindustrien.

Konspirasjonsteorier om OST? HAHAHA, dør av latter.
Neste gang du er i butikken, sjekk upoppet popcorn på glass. Se under glasset, der har du konspirasjon!
noen av dere siste som har kommentert som har hørt om ironi eller? OP forteller jo at innlegget var ment ironisk tideligere i tråden.
Sitat av Ravn111 Vis innlegg
KILLUMINATI!!!
Vis hele sitatet...
Ja? titegn
Haha, genialt You have summoned Killuminati!
Sist endret av Buddapower; 23. september 2012 kl. 18:25.
En 15" widescreen som er 1280 px bred har 33% færre piksler (over 300 000 faktisk) enn en 15" vanlig skjerm.

Det å tillate sex later også til å være en sammensvergelse som går ut på å skape nye kunder.

Men det værste av alt er det lokket på dassen. Hva er det egentlig til? Fire ganger så mye plast/tre som selve ringen.

Vi kan imidlertid avkrefte at kapitalistene gjør alt for å skaffe seg nye kunder ved å se på innvandringspolitikken: dess mer kapitalistisk parti, dess mer imot innvandring, som tross alt er ny kjøpekraft.
Finnes jo hav av slikt "lureri". Så lenge vi ikke tenker oss om to ganger før vi kjøper noe, "støtter" vi denne utviklingen.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Det kommer mer og mer sjokolade med luftbobler og. Nå får man gedigne melkesjokolader fulle av luft... har aldri skjønt poenget med luft i sjokolade.
Helt enig med bobler i sjokoladen. Det er for at de skal selge mindre sjokolade, for mer penger. De lurer oss trill rundt, og robber oss for de pengene vi arbeider hard for. Det er mye greier i sving her nå. Kylling, boblesjokolade, oster og masse annen drit. JÆVLA ILLUMINATI!!!!
/irony off

Det er noen som liker det mer porøst med luft i sjokoladen.
Det overrasker meg at ingen nevner husdyr sammen med møbler. Husdyr er trent av møbelkjedene før de selges til å ødelegge mest mulig av ditt innbo, for å få deg til å regelmessig bytte ut slitte møbler.
valar morghulis
skralle's Avatar
Prisen på grandiosa har i årevis vært relativt konstant. Lite visste forbrukeren om at Stabburet gradvis reduserte nettovekten istedenfor å øke prisen.

Genial markedsføring.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg ser at dette er en gammel post, men jeg har også opplevelser å dele. Kantine på skole, som selger matpakker for 400kr for 64 brødskiver. Legger man alt i sammen, så blir det dyrt per brødskive. 6.25 per.

Man får et helt brød for så lite som 6-8 kr. Pålegg til 10-30kr. Og hvor mange skiver er det per brød?...

Alt handler om å dekke behov på en måte som går til favør for dem som skal ha pengene. For eksempel er det veldig greit å komme på skole, å ha matpakke der. Du glemmer aldri mat, du har bedre tid på morgenen osv. De selger skivene og tjener fett på det!
De selger også alt annet av mat og drikke helt overpriset, og man kan gå 200 meter for å få tak i det samme, men billigere, på rema. Kantina er på en vgs, i en liten "by".
(Dette sier litt om latskapen til ungdom i dag...)

Det kommer alltid til å være grådige og utspekulerte folk.
Jeg har gang på gang spurt meg om det er mulig å gjøre noe med, men ettersom halve kloden er "død" i topplokket, så er det der vi må starte.
Lettere sagt, enn gjort tho.
Sist endret av Pinkeyepat; 11. juni 2013 kl. 01:56.
Dette er trolig den beste tråden jeg noen gang har lest.. Og noen gang kommer til å lese!