Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3623
Heihei!
Okei nå kommer verdens teiteste spørsmål, men hvordan kan man bli mest mulig skev?
Har røyket i bare noen måneder eller noe, så blir jo ganske lett påvirket. Men merker at jeg ikke blir like påvirket som før, så lurte på om noen hadde noen gode tips?
Skal det røykes så er det vell bøtte eller en skikkelig glassbong som smeller mest.

Eller så skal vist oralt inntak være enda mer heavy, men dette har jeg aldri hatt noe suksess med, men andre rapporterer at det smeller som bare det og varer mye lengre, typ hele dagen.
Man lage skakao (kakao med mitt hasj som er smeltet i litt smør eller olje, eventuelt noe type mat eller bakst med høyt fett innhold.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyk bedre greier, røyk mer greier eller ta en pause for å nøytralisere toleransen.
Ikke begynn å røyke bong og bøtte. Du kan spare deg selv for mye usunn og usjarmerende ruskultur hvis du klarer å hoppe over dette stadiet i din karriere som cannabisbruker. Ha heller fokus på å kose deg med selve røykingen, fremfor å skulle tyne mest mulig effekt ut av hver smule. Jeg skjønner at man kan ha dårlig råd når man er ung, og derfor ønske å røyke så økonomisk som overhodet mulig, men det blir en helt annen måte å bruke cannabis på IMHO, når man går over til vannbonger og den slags. Bedre å ha et litt casual forhold til røyking, enn å være den som alltid lukter bongvann.

Edibles er en god måte å få mye ut av varene sine på. Et annet fint alternativ er å lage olje som du kan vape.
Skal si meg veldig enig i at bøtte er en uting, men glassbong er da ikke så ille?
Nja, skjønner godt hva mentalmelt mener. Selv om man selvsagt kan være den som ruller jonas på jonas og kjederøyker, så er min erfaring at det er mye enklere å røyke mer og oftere når bongen står klar og det bare er å pælme oppi mekket/potten/bønna. Selvsagt ikke alle det skjer med, folk er forskjellige. Men føler selv at det er fort å begynne å "junke" når man har prosessen såpass kjapt og enkelt, kontra ritualet med å rulle etc.

Er fæl på det med kjede-bongrøyking sjæl, så er ikke meningen å være hypokrit, do as I say, not as I do
1. Rull en joint.
2. Tenn på joint.
3. Røyk joint.
4. Bli fjern.
5. Gjenta 1 til 4 om nødvendig.

Skal du bli "mest mulig" fjern er vel bong veien å gå.
Rusen er i mine øyne mye kraftigere en ved joint men også en del kortere.
Edibles kan slå litt begge veier, enten så merker du ingenting eller så er du helt ødelagt i et par timer til en dag.


Lukte bongvann fra å røyke bong?
Det har jeg personlig aldri kjent noen som har gjort.
Klarer man å passe litt på hvor man setter ifra seg ting, så klarer man også å holde bongvannet der det skal være.
Det er ikke bare selve bongen det handler om, men også røykekulturen og stemningen som settes av det brukerutstyret man velger. Holdningen min er kanskje litt biased. Det er selvsagt forskjell på om man har en liten vannbong stående til seg selv, og om man henger i et miljø der bongrøyking er et sentralt tema. Understreker at dette er min oppfatning basert på mine erfaringer. Jeg finner bonger avskyelige. Mye pga. lukten, men også pga. assosiasjonene det gir meg til usunne rusmiljøer fra ungdomstiden.
Ingen som har nevnt vaporizer?
Det koster litt, men det sies at man fort sparer inn den tusenlappen eller to det koster. Er også mindre ille for lungene og "røyken" smaker bedre (har jeg lest her mang en gang. Har ikke prøvd selv, måtte slutte å røyke (bortsett fra et par "episoder" i året. Må liksom minne meg selv på hvorfor jeg ikke kan røyke mer).
Men det beste tipset er å røyke sjeldnere. Når man kjenner toleransen øker er det best å ta en to-tre uker pause. Da blir rusen generelt diggere også.
Men uansett hva man gjør blir det aldri så bra som det var i begynnelsen.
Sist endret av Splooge999; 1. oktober 2018 kl. 23:20.
Jeg røyker alltids litt på for å avslutte dagene, jeg endte med vaporizer. Det er en del mer økonomisk, ingen lukt som setter seg i vegger og klær, bedre for helsa, samt at det gir en renere high for min del.

Tar et par jointer i måneden, det er jo noe som er litt spesielt med highen du får fra en joint.

I mine "yngre" dager, brukte jeg stort sett bare bong med samboeren. Jeg føler at det har hatt en litt negativ påvirkning på hvordan personligheten min var før i tiden. Alt fra hvordan jeg følte meg selv (følte meg litt... knarker) til miljøene man vanket i.
Sist endret av Mumrikken; 1. oktober 2018 kl. 23:33. Grunn: typo
Trådstarter
13 0
hahaha ups!! kanskje lurt å presisere at jeg mente røyk som i sigaretter, og ikke hasj... sorry
Drit i sigaretter, please.

Seriøst, slutt med det faenskapet nå mens du ennå klarer det.
Skækk av sigg er det vel litt verre med. Når du først har startet å røyke så skal det mye til å få nikotinsjokk (som jeg regner med er det du mener med skev?). Røyker du mild prince så kan du sikkert få litt ekstra boost av å gå over til vanlig prince.. Men hele opplegget hørtes snålt ut. Ta heller å slutt før du er for deep.
Trådstarter
13 0
hahaha ja mener nikotinsjokk! tenker det er bedre foreløbig, enn å skulle gå over til ulovlige narkotiske midler�� men tusen takk! har paramount og marlboro, men er det forskjell på dem og hvilken man får mest nikotinsjokk av?
Jeg henger med en del som røyker bøtte med vanlig tobakk. Bare større kopp der man pleier å ha cannabisen også stappe på med rød 3. Pass på å ha en god lighter evt. lange fyrstikker. Gir alltid det deilige nikkosjokket man trenger for å roe ned etter kveldsnytt.

Er forøvrig en episode med tobakksbøtte som fikk Jon Almås ut av nyttpånytt, men kan ikke skrive mer om det her, pm hvis du er interressert.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Jeg henger med en del som røyker bøtte med vanlig tobakk. Bare større kopp der man pleier å ha cannabisen også stappe på med rød 3. Pass på å ha en god lighter evt. lange fyrstikker. Gir alltid det deilige nikkosjokket man trenger for å roe ned etter kveldsnytt.
Vis hele sitatet...


Merkelige spm fortjener merkelige svar?
Sitat av 123pia Vis innlegg
hahaha ja mener nikotinsjokk! tenker det er bedre foreløbig, enn å skulle gå over til ulovlige narkotiske midler�� men tusen takk! har paramount og marlboro, men er det forskjell på dem og hvilken man får mest nikotinsjokk av?
Vis hele sitatet...
Slutt å røyke sigg. Kjøp deg en vape istedenfor, så kan du blåse store skyer med hvilken smak du vil, og du kan blande inn akkurat så mye nikotin som du selv ønsker. Det er bittelitt å sette seg inn i, men det er ikke vanskelig, og hvis alternativet er å fortsette å patte på stinkende kreftpinner, så er dette et av de beste valgene du kommer til å gjøre noen gang.

Also, røyking er ikke kult, og det er ekkelt å kline med folk som røyker. =)
Sitat av 123pia Vis innlegg
Heihei!
Okei nå kommer verdens teiteste spørsmål, men hvordan kan man bli mest mulig skev?
Har røyket i bare noen måneder eller noe, så blir jo ganske lett påvirket. Men merker at jeg ikke blir like påvirket som før, så lurte på om noen hadde noen gode tips?
Vis hele sitatet...
Vill du ha ett tips som fungerer i lengden? Røyk mindre.
Edit: Vent litt... Hææ sigaretter?
Sist endret av Alge; 2. oktober 2018 kl. 00:42.
Haha! Da er nok ikke vaporizer det beste! Noen muligheter:
•Knekk av filteret på siggen.
• Røyk Rød 3 rullings, eller enda bedre: Rød 2 på pipe.
•Bruk hånda som "sjobang" (ha siggen mellom langfinger/ringfinger, knyt hånda sammen så det blir som et lite tett kammer, legg leppene på åpninga mellom tommel/ pekefinger og sug til du ikke klarer mer. Bruk gjerne den andre hånda for å tette bedre).
Men dette er min sterkeste anbefaling, og som en ekstra bonus slipper man å hoste opp svart slim på morgenen og få KOLS og lungekreft:
•Bruk en sterk snus istedet. Mye kraftigere rus (haha. "Rus"...) enn sigg, og varer mye lengre.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Haha! Da er nok ikke vaporizer det beste!
Vis hele sitatet...
I beg to differ. En vaporizer er det desidert beste, av nevnte grunner, og så klart fordi de negative helseeffektene ved det er forsvinnende små i forhold til ved bruk av tradisjonelle tobakksprodukter.
Sitat av 123pia Vis innlegg
hahaha ja mener nikotinsjokk! tenker det er bedre foreløbig, enn å skulle gå over til ulovlige narkotiske midler�� men tusen takk! har paramount og marlboro, men er det forskjell på dem og hvilken man får mest nikotinsjokk av?
Vis hele sitatet...
Sjekk på pakkene, hvilken pakke har høyest innhold av nikotin?
Den med høyest er den du da vil få best mulighet for nikotinsjokk av.
Slutt med tobakk. Bare tull det der, det nikkosjokket du snakker om får du kun noen få dager/uker og innen du ikke får dem lenger så har du faen meg begynt å røyke. Sånn jeg tenkte også når jeg var mindre, "skal slutte å røyke når jeg ikke får nikkosjokk lenger" haha ja her sitter jeg typ 15år sener og har røket 20 om dagen omtrent siden første dagen jeg testa min første sigg.
Skal slutte selv nå, for hundrede gang.... men denne gangen!
Trådstarter
13 0
Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
Sjekk på pakkene, hvilken pakke har høyest innhold av nikotin?
Den med høyest er den du da vil få best mulighet for nikotinsjokk av.
Vis hele sitatet...
Men hvor? har prøvd å se, men står jo så lite på de nye pakkene. står det i koder, eller er det bare jeg som er dum og ikke forstår? hahah

nikotinsjokk får jeg fortsatt, og er ikke særlig redd for å bli avhengig eller få kreft, så det er null stress �� tenkte bare mer på hvordan jeg kan få mest ut av det på en måte
Sist endret av 123pia; 2. oktober 2018 kl. 01:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp det sterkeste nikontinplasteret de har på apoteket og klipp det i mindre biter til du finner "doseringen" din. Når toleransen blir for sterk kan du dampe eller sigge i også, kanskje ta en snus i tillegg? At noen velger å begynne med nikotin som rusmiddel i 2018 fordi det er lovlig må være noe av det dummeste jeg har lest her inne, men lykke til. Skriv gjerne en triprapport om hvordan du blir grønn i trynet, svimmel og spyr til advarsel for andre.
Trådstarter
13 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøp det sterkeste nikontinplasteret de har på apoteket og klipp det i mindre biter til du finner "doseringen" din. Når toleransen blir for sterk kan du dampe eller sigge i også, kanskje ta en snus i tillegg? At noen velger å begynne med nikotin som rusmiddel i 2018 fordi det er lovlig må være noe av det dummeste jeg har lest her inne, men lykke til. Skriv gjerne en triprapport om hvordan du blir grønn i trynet, svimmel og spyr til advarsel for andre.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! skal skrive egen triprapport bare for deg å sende til deg på pm etterhvert <33
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må nok legge den ut offentlig her siden jeg svarer anonymt. Kan legge til at jeg er en miljøvernfanatiker med dyssosial personlighetsforstyrrelse og dermed heier på alle former for menneskelig selvdestruktivitet, så rådene mine bør tas med en bøtte salt, i likhet med det meste annet du leser på internett.
Sitat av 123pia Vis innlegg
Men hvor? har prøvd å se, men står jo så lite på de nye pakkene. står det i koder, eller er det bare jeg som er dum og ikke forstår? hahah

nikotinsjokk får jeg fortsatt, og er ikke særlig redd for å bli avhengig eller få kreft, så det er null stress �� tenkte bare mer på hvordan jeg kan få mest ut av det på en måte
Vis hele sitatet...
På Lucky Strike står det hvertfall i en hvit rute på siden av pakken.

"Tjære
10mg
Nikotin
0,8mg
Karbonmonoksid
10 mg"

Rulletobakk og karvet blad (Msorensen har det) er vel sterkere tobakk en hva som blir brukt i sigaretter.
Finner ikke noe eget innhold på tobakkspakkene eller nett så litt vanskelig å få sjekket nøyaktig.

Bare tobakk på en bong vil vel da gi mest "rus" men smaken er nok ikke spesielt god å trekke inn.
Lag en ghettobong og prøv.
Det eller å røyke flere sigaretter samtidig vil vel gjøre susen.
uff, kun tobakk på bong høres nasty ut. Har gjort feilen med å dritkjapt få i meg to sigaretter rett før man går på scena og skjønner ikke helt hvorfor trådstarter er ute etter å bli grønnkvalm og jævelig.

om du absolutt skal være idiot og leke med nikotinavhengighet så ville jeg gått for snusen. Plutselig har du lyst på en sigg en dag du ikke har tenkt å "ruse deg", plutselig frister det med en etter middag. Og så må du selvsagt ta en før du legger deg. Før du vet ordet av det røyker du en pakke om dagen.

Skulle ikke bli avhengig selv, men etter at flerfoldige tusen er gått opp i røyk må jeg legge meg flat.
Antar du er yngre ut i fra temaet og bitterheten... lekte litt med røyk selv men får rett og slett for dårlig samvittighet for kroppen så begynte med vape. Mindre skadelig og avhengighetsskapende, og man lukter ikke dritt. Blir nok god «skev» av 24mg e-juice for ikke snakke om nikotin salter som finnes opp mot 50mg (som jeg vet om)