Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 903
Er det noen som vet om det er mulig å varmeherde Biltemas hobbymaling på sprayboks for å få et mer holdbart og blankt resultat? Jeg vet at billakk blir varmeherdet, så jeg lurte derfor på om det er mulig å gjøre det samme med hobbymalingen.

Hvor varmt må det evt. være og hvor lenge skal varmeprosessen pågå?
Jeg er ingen ekspert, så skyt meg om jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at varme blir brukt for at lakken skal herde raskere, ikke bli hardere.
Har forsøkt å google, men finner ingenting som sier noe om at varme skal gjøre lakken hardere, bare at den tørker raskere.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg er ingen ekspert, så skyt meg om jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at varme blir brukt for at lakken skal herde raskere, ikke bli hardere.
Har forsøkt å google, men finner ingenting som sier noe om at varme skal gjøre lakken hardere, bare at den tørker raskere.
Vis hele sitatet...
Dersom du lakkerer en bil uten å bruke varme, så kan du faktisk klore av lakken etter at den har tørket.
Snakker du om pulverlakk eller spraymaling? At det kan ta veldig lang tid før det er skikkelig herdet hvis det er kaldt, det er jeg klar over, men har aldri hørt at bil-lakk som sprayes på må tilføres varme for å herde skikkelig.
Her er en side som forklarer litt om herdeprosessen.
Kommer vel kanskje an på om det er spraylakk eller spraymaling..?
Har det for meg at det går bedre med lakk enn med malingsprodukter, er langt i fra noen ekspert men det man bruker på bil er jo lakk.
Spørs om det går like bra med maling tenker jeg bare..