Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5940
Noen som har lenker til diagrammer/tegninger for litt mer avanserte flasher for LED (3W), enn timer kretsen NE555 eller to transitorer? Jeg vil trenge en krets som gir 2 blink i første LED, så ett blink i LED nr 2 innen ca 1.5 sekunder, så en pause på ca 2 sek., så gjentar dette seg. Ja, skal monteres på min drone for noe bedre gjenkjenningsverdi, der oppe i lufta.
Perfekt jobb for en Attiny13 f.eks. om du liker å holde på med sånt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
99 3
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Perfekt jobb for en Attiny13 f.eks. om du liker å holde på med sånt.
Vis hele sitatet...
Det ble en Arduino Nano USB, + 4 LED constant current LED drivere. Funka perfect!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av roof55 Vis innlegg
Det ble en Arduino Nano USB, + 4 LED constant current LED drivere. Funka perfect!
Vis hele sitatet...
Du kan nok spare noen gram om du går for en ATtiny85
Trådstarter
99 3
Sitat av BjornTore Vis innlegg
Du kan nok spare noen gram om du går for en ATtiny85
Vis hele sitatet...

Så jo nice ut. Denne lille snerten sak av en ATTINY85 Micro USB Development manglet en ting, PWN nr 4. Alternativt måtte jeg ha sløyfet serie blink for RØD led, med et fast blink for denne. I dag blinker grønn led med 95mS etter hverandre, hvert 3. sek, mens rød blinker i 95mS etter hverandre hvert 4. sek. I tillegg, jeg måtte lært meg prog.språk for ATTINY85.

Men jeg har satt chippen bak mitt øre, vil komme flere prosjekter i fremtiden hvor en slik unit med fordel kan anvendes.
Sitat av roof55 Vis innlegg
Så jo nice ut. Denne lille snerten sak av en ATTINY85 Micro USB Development manglet en ting, PWN nr 4. Alternativt måtte jeg ha sløyfet serie blink for RØD led, med et fast blink for denne. I dag blinker grønn led med 95mS etter hverandre, hvert 3. sek, mens rød blinker i 95mS etter hverandre hvert 4. sek. I tillegg, jeg måtte lært meg prog.språk for ATTINY85.

Men jeg har satt chippen bak mitt øre, vil komme flere prosjekter i fremtiden hvor en slik unit med fordel kan anvendes.
Vis hele sitatet...
Det skal være mulig å programmere attiny med Arduino sin API.
Ref
Trådstarter
99 3
Det skled litt ut her... Utstyr for pgrogramering? Litt internet forbindelse, litt downloading av code, en USB kabel. Et compiler program. Load up code.
Sitat av roof55 Vis innlegg
Det skled litt ut her... Utstyr for pgrogramering? Litt internet forbindelse, litt downloading av code, en USB kabel. Et compiler program. Load up code.
Vis hele sitatet...
Forklar hvordan du legger over koden din til den her med en USB-kabel
http://highlowtech.org/wp-content/uploads/2011/10/ATtiny45-85.png

Ser nå at du i så fall går for et utviklingskort, da er selvfølgelig det du trenger inkludert.
Sist endret av Latrakx; 22. januar 2016 kl. 07:33.
Trådstarter
99 3
Sitat av Latrakx Vis innlegg
Forklar hvordan du legger over koden din til den her med en USB-kabel
http://highlowtech.org/wp-content/uploads/2011/10/ATtiny45-85.png

Ser nå at du i så fall går for et utviklingskort, da er selvfølgelig det du trenger inkludert.
Vis hele sitatet...
En beskrivelse her.

En Attinny 85 USB chip her.
Sitat av roof55 Vis innlegg
En beskrivelse her.
Vis hele sitatet...
Sitat av Latrakx Vis innlegg
Det skal være mulig å programmere attiny med Arduino sin API.
Ref
Vis hele sitatet...
Ser du likheten? Poenget er at for å direkte programmere mikrokorntolleren trenger du feks. en Arduino.
Men det er egentlig ganske irrelevant, som jeg refererte til i nøyaktig den posten du siterte:
Ser nå at du i så fall går for et utviklingskort, da er selvfølgelig det du trenger inkludert.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
99 3
Så ble det en Attiny 85 http://www.ebay.co.uk/itm/3810685140...%3AMEBIDX%3AIT

Men denne skal jeg benyttes til en strobe lys med 3X10W LED, ca 10Cd i lysstyrke, og settes sammen i en "trekant mønster" sett ovenifra. Hver LED blinker to strobe 110mS, og roterer i rekkefølgen. Da ble det Atinny, likevel. Til info.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har testet eBay versjonene av både "Digispark Kickstarter Attiny85 USB Development Board for Arduino" og "Digispark ATTINY85 General Micro USB Development Board for Arduino", men får ingen av dem til å kjøre. Jeg har imidlertid klart å programmere ATtiny85 direkte med å følge denne linken. Eneste ulempen er at jeg bare klarer å nyttegjøre meg 50% av minnekapassiteten til brikken https://www.youtube.com/watch?v=30rPt802n1k
Trådstarter
99 3
Jeg fulgte Matt Richardson sin lession for ei stund siden, men fant ut at det burde finnes ferdig chip med ferdig med USB oppsett for Attiny85. Hvorvidt den chip jeg tok inn fra eBay er fungerende eller ikke, gjenstå å prøve ut nærmere. Foreløpig ligger delene i sin skuff, klar for utforskning. Forøvrig fant jeg adson og driver som skulle være fungerende her
Sitat av roof55 Vis innlegg
Jeg fulgte Matt Richardson sin lession for ei stund siden, men fant ut at det burde finnes ferdig chip med ferdig med USB oppsett for Attiny85. Hvorvidt den chip jeg tok inn fra eBay er fungerende eller ikke, gjenstå å prøve ut nærmere. Foreløpig ligger delene i sin skuff, klar for utforskning. Forøvrig fant jeg adson og driver som skulle være fungerende her
Vis hele sitatet...
Wow, spennende. Jeg har liggende 3 forskjellige ATtiny85 kretskort med ymse USB-porter. Nå må jeg finne dem fram å teste denne driveren :-) Hadde egentlig gitt litt opp og bruker nå mest Arduino PRO Mini.