Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5040
Må fjerne fiberen fra stuen pga. oppussing, kan man demontere SC koblingen som brukes på altibox fiberen? Jeg må fjerne pluggen for å dra kabelen ut av veggen mens det bygges ny vegg.



Er forberedt på å få tekniker på besøk for å flytte fiberen til et nytt sted etter oppussing / koble fiberen til pluggen igjen, men vil unngå å betale gebyr til Altibox for brudd på fiber eller to besøk av tekniker.

Jeg har ikke forsøkt selv enda, og har lite erfaring med fiber. Er det mulig å demontere pluggen uten å kutte fiberen?
Du kan åpne kontakten og koble fra fiberen, men den har også en SC plugg som ikke kan demonteres. Skal du flytte hjemmesentralen er det ofte enklest å trekke ny fiber til uteboks.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av plohg Vis innlegg
Du kan åpne kontakten og koble fra fiberen, men den har også en SC plugg som ikke kan demonteres. Skal du flytte hjemmesentralen er det ofte enklest å trekke ny fiber til uteboks.
Vis hele sitatet...
Burde vært klarere på at det var pluggen i den lille boksen, som kommer fra uteboksen jeg lurte på.

Vil en teknikker trekke ny kabel fra uteboksen? Er det det som er normalt?