Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 41073
Noen som har gode mods som er et "Must"? Synes det er kjedeligt akk nå, da jeg ikke har egen lastebil ennå :P
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Kan anbefale denne siden da det kommer til mods

Har selv lagt inn "senking" på lastebilen jeg har, xenon-lys mod, gult lys på Scania, mod som gjør at hytta beveger seg da man gir på, bremser ned, svinger osv.

Kanskje litt juks, men la inn en mod som gjorde at jeg får 6k xp da jeg rygger slepet på plass selv, syns det tok en evighet fra lvl 9 og oppover
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Har litt lyst og kjøpe alkohol og prøve virituell fyllekjøring. Slipper og sette folk i livsfare ialllefall
Du trenger:
Ett par gamle slalåmbriller.
En gammel LCD skjerm.
Teip.

Bytt ut "glasset" i brillene med "glasset" i skjermen.
Fyllekjør med lastebil.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Du trenger:
Ett par gamle slalåmbriller.
En gammel LCD skjerm.
Teip.

Bytt ut "glasset" i brillene med "glasset" i skjermen.
Fyllekjør med lastebil.
Vis hele sitatet...
eller jeg kan ta av brillene ? nei skal prøve neste helg, skal ta opp med fraps eller noe slikt og lage en nff exclusive video
Hva er det beste merket? Hvordan bil bør jeg kjøpe, har akkurat nå den billigste Volvoen og det funker helt greit. blir å bytte den inn når jeg kommer i lv. 10.
Og hva bør jeg bruke poengene jeg får når jeg levler på? Har satt noe i økonomisk kjøring etc..
Vil bare si noe om winter mod på Euro Truck Simulator 2: Jeg brukte det, så kjørte jeg inni en annen bil eller noe så måtte jeg stoppe lastebilen fullstendig. Etter det da jeg skulle prøve å kjøre fram igjen, så var det umulig. (Skjer bare på motorveiene om jeg husker riktig), og da hjelper det ikke å rygge litt også kjøre frem, da må du ringe den tingetangen (har ikke så mye peiling) også blir du teleportert til verkstedet, så om man har winter mod så blir det "non-stop".
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg har prøvd å installere mod som lar deg kjøre raskere enn 90 km/h. Har prøvd linken i denne tråden og flere andre. .SCS-filen har jeg lagt i Dokumenter/ETS2/mod. Men får ikke til å kjøre noe raskere enn 90. Noe mer jeg behøver å gjøre, hvis ikke, noen som har en link til velfungerende mod?
Du må gå inn på profilen din, også redigere den på høyre side vil du se en liste av mods du har lagt inn der du må aktivere den ved å huke av den mod'n du la inn
Har ansatt ei kjærring til å jobbe for meg, men hun ligger jo faen bare og sover, og koster meg mer penger enn hun klarer å tjene inn på kjøring. Wadup?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har ansatt ei kjærring til å jobbe for meg, men hun ligger jo faen bare og sover, og koster meg mer penger enn hun klarer å tjene inn på kjøring. Wadup?
Vis hele sitatet...
I allefall i begynnelsen, så tjener de veldig dårlig, men så får de høyere og høyere level som gjør at de tjener mer. Du kan også spesifisere hva slags gods de skal kjøre ut i fra hvor gode de er på det forskjellige.

Jeg har personlig ingen ansatte siden inntekten er for dårlig i forhold til utgiftsposten.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
I allefall i begynnelsen, så tjener de veldig dårlig, men så får de høyere og høyere level som gjør at de tjener mer. Du kan også spesifisere hva slags gods de skal kjøre ut i fra hvor gode de er på det forskjellige.

Jeg har personlig ingen ansatte siden inntekten er for dårlig i forhold til utgiftsposten.
Vis hele sitatet...
Vil de få større startlønn når jeg blir høyere level?
Kan vel spesifisere at jeg kun var lvl 5 når jeg ansatte hun skløtta.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Vil de få større startlønn når jeg blir høyere level?
Kan vel spesifisere at jeg kun var lvl 5 når jeg ansatte hun skløtta.
Vis hele sitatet...
Det husker jeg dessverre ikke. De får i allefall større level etter hvert som de jobber. Men så vidt jeg husker, så finnes det mods som hjelper til med å skaffe de større level fortere.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det husker jeg dessverre ikke. De får i allefall større level etter hvert som de jobber. Men så vidt jeg husker, så finnes det mods som hjelper til med å skaffe de større level fortere.
Vis hele sitatet...
Awrite! Enn får bare prøve seg litt frem.
Slike hjelpende mods tar vekk mye moro fra spillet. Om noe, så synes jeg det er litt for enkelt allerede - til tross for at jeg er 6k i minus.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Prøver for øyeblikket å kjøre inn en last til Lyon i Frankrike. Er nesten kommet fram til leveringsdestinasjonen. Og rett før jeg skal inn i tunnellen før Lyon så krasjer spillet.

Det skjer kun i Lyon, overalt ellers så går det greit. Har slått av mods for å sjekke om det var noen av dem som laga krøll, men det hjalp ikke.

Noen andre med samme problemet? Kanskje en bugs?

Kan selvsagt holde meg unna akkurat Lyon, men det er bedre om alt virker som det skal.

Edit: Det viste seg å være en mods likevel. En trailerpakke som laga krøll kun i Lyon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Ingan11 Vis innlegg
hei jeg vil kjører fortere en 90 kmh
jeg har prøvd og finne en mod finner den ikke noen som har en link har prøvd denne
http://ets2-mods.com/

funker fint til meg
har kjørt der sjøl
Vis hele sitatet...
Denne skulle duge.
Finnmarking
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dæven, 240kmt?

Noen som vet om det er lisens på vei til Mercedes?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Med 4 stykker som sier det er virus? Ikke at jeg har prøvd den selv men, hehe.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Med 4 stykker som sier det er virus? Ikke at jeg har prøvd den selv men, hehe.
Vis hele sitatet...
Åh. La ikke merke til det. Oppdaterte min ETS2 nå, og fant ut at man kan slå av fartsperra i menyen. tips tips.

Forutsetter at man har ekte lisens vel og merke da. Tror ikke den er cracket sålangt.
Finnmarking
De talentløse svina som jeg har ansatt begynner endelig og lvl'e og tjene litt spenn!
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.promods.net/ denne linken fører dere til oppdaterte kart med de nordiske landene. norge har oslo bergen, stavanger og kristiansand med byene i mellom. du kan for eks kjøre rv7 eller e16 fra oslo til bergen. sjekk det ut om det er noe for dere :-)
En kar jeg driver å følger litt på YouTube har annonsert at han skal ha en stor livestream event på lørdag. Sjefen for SCS, Mr. Pavel skal være der, pluss noen modder's. Gleder meg veldig til det. Mr. Pavel skal snakke litt om Euro truck og hvor han har tenkt til å ta spillet videre. I tillegg er han åpen for spørsmål og tips fra publikum, absolutt verdt å få med seg!

Legger ved en link til en "announcement trailer", med all info.
http://www.youtube.com/watch?v=rCNpNlNZWsc

Tror dette blir bra, tenk så gøy med en multiplayer i ETS for eksempel! Kan gå sammen om å lage selskap å kjøre sammen i en stor virtuell verden
Sitat av trauMa Vis innlegg

Tror dette blir bra, tenk så gøy med en multiplayer i ETS for eksempel! Kan gå sammen om å lage selskap å kjøre sammen i en stor virtuell verden
Vis hele sitatet...
Gleder meg til ets 3 kommer med online del ja, må være helt genialt å kunne sette opp eget firma eller være en del av ett større firma med kjøring i hele europa. jeg har selv spilt med promod for nordiske land fra det kom og har base i oslo. skulle gjerne hatt større og mer detaljert kart for norge med flere steder som for eks lørenskog, drammen lier/hønefoss over skaret med flere. også nordover. men kanskje det kommer til nr 3 i rekken.
jeg bruker ikke mange mods utvoer kart men har så jeg kan pimpe opp ett par typer men scania er favoritt også i spillet:-)

jeg bruker også noen trialer packs så jeg kjører rundt med trailere fra norske kjente og ukjente firmaer, og ikke minst heavy loads med store gravere/rør osv. selv med 1200hk motor skal du måtte gire ned i bakkene :-)

jeg er usikker på hvilke lvl jeg er på men har i alle fall nok kjøring til at jeg har maxa ut kompetansen på alle og har en feit konto men har da også kjørt for meg selv uten ansatte. kun kjøpt opp bygg i de ulike byene for transportere meg selv raskt frem og tilbake ved behov.

i ets3 ser jeg for meg en del jobber som går på berging og flytting av biler etc som flølge av skader eller nyinnkjøp. jeg håper de retter bugs som luft trykk mangel slik at du ikke kan kjøre. det er bra at du kan bruke det men du kan desverre ikke reparere skader så når du først begynner å slite så går det ikke over før du har ny bil.
videre ser jeg for meg at du kan leie deg ut til for eks tollpost med egen bil eller prøve å konkurere ut tollpost på anbud med eks antall biler for ulike oppdragsgivere. det hadde vært litt stas tror jeg. og beholde kjøre opplevelsen fra ets 2 så de ikke går over mot for eks scania truck driver simulator.

Truckerboy
Sitat av trauMa Vis innlegg
En kar jeg driver å følger litt på YouTube har annonsert at han skal ha en stor livestream event på lørdag. Sjefen for SCS, Mr. Pavel skal være der, pluss noen modder's. Gleder meg veldig til det. Mr. Pavel skal snakke litt om Euro truck og hvor han har tenkt til å ta spillet videre. I tillegg er han åpen for spørsmål og tips fra publikum, absolutt verdt å få med seg!

Legger ved en link til en "announcement trailer", med all info.
http://www.youtube.com/watch?v=rCNpNlNZWsc

Tror dette blir bra, tenk så gøy med en multiplayer i ETS for eksempel! Kan gå sammen om å lage selskap å kjøre sammen i en stor virtuell verden
Vis hele sitatet...
Minner om at denne streamen er i kveld om en time!
Link til stream.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hei hei!! jeg har ett spørsmål: jeg lurer på om hvordan man setter mp3 eller andre norske radioer på euro truck. jeg har prøvd det som står her men det kommer ikke in på gamet :P trenger hjelp
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Prøvde den men når jeg ber ETS2 om å spille fra P4 er det bare helt stille.
Noen som har en som virker?
Her er noen bilder av Scania-en jeg har:

http://i42.tinypic.com/1zbfc7c.png

http://i43.tinypic.com/20su5xf.png

http://i41.tinypic.com/2ppziwk.png
Sitat av Enon Vis innlegg
Prøvde den men når jeg ber ETS2 om å spille fra P4 er det bare helt stille.
Noen som har en som virker?
Vis hele sitatet...
Fant en på P4 sin hjemmeside: http://mms-live.online.no/p4_norge_mp3_hq

stream_data[196]: "http://mms-live.online.no/p4_norge_mp3_hq|P4 Norge"
Ligger noen screenshots på world of trucks profilen min

Her er et bilde av scanian min
Sist endret av trauMa; 22. januar 2014 kl. 19:29.
Har kommet meg til "lvl"23 samt en annen profil til lvl15. ETS2 var spillet som fjernet avhengigheten jeg hadde til World of Warcraft :P Helt enkelt genialt, og skal få lagt inn Skandinavia-kartet etterpå så da blir det enda mer kjøring :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann, her er link til en live_stream.sii fil jeg har laget med 53 norske radio kanaler Dette er min Public DropBox Mappe, Her vil jeg oppdatere Radiofilen om jeg må gjøre endringer. se kommentar i filen når den ble siste oppdatert.
https://www.dropbox.com/home/Public/...ve_streams.sii

Have Fun Driving
Har et problem i spillet som gjør at personen min nekter å sove. Jeg står på "soveplassene" men han vil ikek sove uansett. Så jeg får bot hele tiden pga av det. Noen som vet hvordan man fikser det?
Sitat av iColdman Vis innlegg
Har et problem i spillet som gjør at personen min nekter å sove. Jeg står på "soveplassene" men han vil ikek sove uansett. Så jeg får bot hele tiden pga av det. Noen som vet hvordan man fikser det?
Vis hele sitatet...
Stenger du av motoren også? Om problemet vedvarer kan du slå av trøtthets simuleringen i innstillinger.
Sist endret av chr1974; 5. februar 2014 kl. 20:41.
Sitat av chr1974 Vis innlegg
Stenger du av motoren også? Om problemet vedvarer kan du slå av trøtthets simuleringen i innstillinger.
Vis hele sitatet...
Ja motoren er skrudd av.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Ja motoren er skrudd av.
Vis hele sitatet...
Hmm.. ikke vært borti dette før, har du nyeste versjon 1.8.2.5? Kansje en mod som skaper problem om du har innstallert mods? prøv å lag en ny profil som ikke bruker mods og se om problemet vedvarer. se også i logg filene etter [error] beskjeder. disse finner du i mine dokumenter/Euroo truck simulator 2/ mappen.

Håper du finner ut om av det, dette er kun det jeg kommer på i farten. du kan sende game.log.txt og game.crash.txt filer til SCS support, men de krever at alle mods er avinnstallert for å gi support.

Lykke Til
Dropbox linken funker ikke. jeg kommer bare til min egen "dropbox" Hjemmeside. Ny link som funker hadde vært kjempe bra
Sitat av iColdman Vis innlegg
Har et problem i spillet som gjør at personen min nekter å sove. Jeg står på "soveplassene" men han vil ikek sove uansett. Så jeg får bot hele tiden pga av det. Noen som vet hvordan man fikser det?
Vis hele sitatet...
Har du modda henger? Eksta lang eller ekstra bred? Da får du ikke muligheten til å sove, da må du ditche vonga et annet sted også kjøre til p plassen for å sove.
Sist endret av trauMa; 11. februar 2014 kl. 18:15.
Klarer ikke å skifte fra keyboard til mus for å styre.Har prøvd reinstallere men kun taster.Kjører kun demo versjon foreløpig.Noen som vet?
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Dette spillet er utrolig koselig å spille. Jeg er langt fra interessert i lastebiler, men jeg har sittet i flere dager med dette. Det jeg liker mest ved dette spillet er å sette på en helt tilfeldig utenlandsk radiokanal og kjøre lange turer. Skulle gjerne hatt oculus rift, ratt og pedaler!

Jeg hørte noen jobber på en multiplayer mod. Gleder meg til den :P
Så en som skrev under en youtube-video:
"setting>gameplay>truck speed limiter off - no mods needed"
Stemmer dette?

Anbefaler folk å kjøre på høyeste grafikkinnstillinger som mulig, var som å gå opp 3-4 år i grafikk og det ble mye diggere å kjøre. Slet blant annet med at alt utenom trafikklysene var helt svart når det var natt, noe som gikk vekk etter det.
Det stemmer, speedlimiter ble "fjernet" i en av patchene
Hvis du er lei av default map, og lei av Pro mod så vil du kanskje sjekke ut Hungarian map mod?

Her er en first look video, med link i til DL i beskrivelsen, og han forklarer også hvordan du installerer den.

NB! Krever en ny profil.
Hørtes ut som et digg spill når man bare vil slappe av og kose seg.

Men hvordan er det å skaffe seg dette spillet fra bukta? Dette skal vel ikke være noe problem mtp at det ikke er noe online/multiplayer funksjon?

Jeg er i en "gråsone" hva angår om jeg tror jeg kommer til å like det eller ikke. Så jeg gidder ikke kaste bort 200 spenn på å kjøpe noe jeg ikke liker. Så ja, jeg kommer til å kjøpe det om jeg liker det
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Hørtes ut som et digg spill når man bare vil slappe av og kose seg.

Men hvordan er det å skaffe seg dette spillet fra bukta? Dette skal vel ikke være noe problem mtp at det ikke er noe online/multiplayer funksjon?

Jeg er i en "gråsone" hva angår om jeg tror jeg kommer til å like det eller ikke. Så jeg gidder ikke kaste bort 200 spenn på å kjøpe noe jeg ikke liker. Så ja, jeg kommer til å kjøpe det om jeg liker det
Vis hele sitatet...
Prøv demoen først da vel. Hvis du pirater det så får du ikke tilgang til word of trucks. :/
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Hørtes ut som et digg spill når man bare vil slappe av og kose seg.

Men hvordan er det å skaffe seg dette spillet fra bukta? Dette skal vel ikke være noe problem mtp at det ikke er noe online/multiplayer funksjon?

Jeg er i en "gråsone" hva angår om jeg tror jeg kommer til å like det eller ikke. Så jeg gidder ikke kaste bort 200 spenn på å kjøpe noe jeg ikke liker. Så ja, jeg kommer til å kjøpe det om jeg liker det
Vis hele sitatet...
Muligens det har blitt løst nå, men tviler litt på det, og det er at du ikke får lagt inn de nyeste patchene når du har en piratversjon.

Som @trauMa sier, så kan du teste ut demoen. Denne er god nok til å gi deg et pekepinn om du vil kjøpe den eller ei.

Husk at om du velger å kjøpe den, så kan du legge inn en hel del mods etterhvert som gjør det mye artigere for deg. Jeg har lagt inn scandinavia, og lagt inn andre trekkvogner som erstatning for de jeg ikke likte så godt der.

Jeg er ikke så veldig interessert i dette i det virkelige liv, men det er koselig å bare sitte og kjøre og slappe av med litt musikk på siden av en sen kveld med en kaffe eller øl på siden. (Fyllekjøring er tillatt!!)
Forresten, noken som har interesse for en tandem truck mod?

Dvs. att då kan du installere en tandem chassis som gir deg en fast body på en måte. Blir mer likt de bilene som kjører her i norge.


http://i.imgur.com/Ybgp6Zb.jpg
http://mods2013.com/scania-streamline-bdf-trailers/ (Trur eg lasta ned fra den sida sjølv, men ta en virus sjekk for å være sikker.)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet streaming adressa til NRJ romerike? så jeg får lagt inn den også??
ETS2.LT er en skikkelig bra side for ETS2 mods!

Og nei, siden er ikke på latvisk, haha!
Sist endret av SuperNgeeK; 12. mai 2014 kl. 16:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dere veit at Multiplayer alpha mod har blitt releasa?
▼ ... over et år senere ... ▼
Vurderer å kjøpe meg Logitech Driving Force GT. Noen som har testa det med ETS2? Og Funker rattet/pedalene med Win10?

Neste år kommer American Truck Simulator, samme folka som snekra ETS2. Gleder meg :P