Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 997
tenker på internett sider som f.eks psdata...


har litt deler fra før så trenger ikke alt. har tastatur/mus/skjermkort(nytt)/ dvd/cd/cd brenner.

så det eg trenger er hovudkort/prosessor/ram ++++

noen som har noen tips til ka eg bør kjøpe?

vil ha minimum 1300 mhz og minimum 256 mb ram..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
alt kommer jo an på hvor mye gryn du har. jeg synes du burde kjøpe en amd thunderbird, eller en xp hvis du har en del å svi bort. hovedkortet bør støtte ata133, ha 5 ide sloter, 1 til floppy, 2 til ata 100/133 og 2 til 33/66. det bør også støtte ddr ram.
Hardware.no har akkurat pelt ut webshop vinnerne av 2001 - det var vel snakk om www.databutikken.com www.itbutikken.no og noen til (de hadde tilsammen over 80 stk da). Gå på www.hardware.no og se litt =)
Drit i det Gusto sa om at hovedkortet må støtte ATA133. Dagens disker klarer ikke engang å utnytte ATA100, så da er eneste fordelen med ATA133 at du kan ha større disker. Husker ikke grensen på harddisk størrelse med ATA100, men du klarer nok ikke å fylle den før Serial ATA har blitt standard.

Jeg ville anbefalt MSI K7T266PRO2 (ca 1500 på psdata med raid og usb 2.0, eller 1300kr uten) eller EPoX 8KHA+ (ca 1000kr på databutikken) som hovedkort. Som prosessor ville jeg valgt Athlon XP 1700( ca 1300kr). Minne 256Mb DDR PC2100 (ca 1000 kr).
http://www.komplett.no

http://www.itbutikken.no

socket A Palominio prosessor xp 1900+1.6 GHz, og A7V266-E RAID Hovedkort Socket A
512 mb DDR-dimm ram pc2100

Alt ca 5600
hp1
Trådstarter
4 0
har tenkt å bruke ca 5-6000 + evt en skjerm..


har funnet noen tilbud:

AMD XP 1800
Rask og rimelig CPU fra AMD. 1.53GHz Socket-A 266MHz FSB.
1695 kr. (psdata)

IBM 80GB Harddisk
Rask og stor harddisk fra IBM deskstar 120GXPserien. UDMA100, 7200RPM, IDE, 80GB.
(1695) (psdata)

Hyundai 19"
1600x1200 @ 85Hz, 110kHz, TCO99, ImageQuest.

2445 (psdata).

er dette bare dritt eller er det noe å bruke penger på? vil ha noe som holder en stund og ikke dritt elkjøp maskiner som holder 1 mnd

noen som har tips til hovudkort / minne ?

ps. noen som vet kor lang garanti det er på dvd spillere som følger med elkjøp pcer ? den funker til det meste, men når eg skal spille dvd filmer får eg bare opp en gul skjerm i dvd playeren
EPoX EP-8KHA+ KT266A 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM Audio SocketA ATX
1046,- @ www.databutikken.no
hp1
Trådstarter
4 0
ja la merke til denne. kan denne brukes sammen med prosessoren eg har funnet fram til? er prosessoren bra? når det gjelder hardisk er western et bedre alternativ? koster 100 kr mer for en 80 GB
Ser ut som ett greit kort.... Skulle gå bra sammen med prossessoren og trur jeg... (Regner med du skjekka det zeth)
Personlig synes jeg IBM er ett berde valg enn western... kommer stort sett best ut i tester og slikt....

Bare pass på at det er 7200 RPM
A7V266-E RAID Hovedkort ka med dette hovedkortet?? Ka er d beste hovedkortet på markedet no...?? noen som veit?