Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 614257
Googlet "girl bus house store movie" og fant lett ut at filmen heter Safe Haven.

Tror også det finnes en samletråd for "Hvilken film er dette?".
Ja, det er den!
Takk for hjelpen! Man tenker mer enn man har godt av når det er noe man ikke klarer å finne ut
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei Freak!

En kamerat mikset en ren banjo intro i kveld og dette vekket gamle minner, så: Husker det var en skapning som likte å spille på banjoen sin ute på "verandaen". Han bodde i en slags hytte i skogen hvor stillhet var det han likte best. Rundt hytten var det litt bart med gress før det ble tett skog 360 grader rundt.

Mener å huske at det alltid var noe eller noen som forstyrret freden hans der oppe på hytta, som førte til humor for seeren og aggresjon til denne stakkars banjo spilleren.

Vi kom fram til at det måtte være laget på enten 80 eller 90-tallet, i skype.
Usikker på om det var en tegneserie, tegnefilm, kortfilm eller noe slikt.
Satt med google i 40 minutter men vi så ikke noe som lignet.

På forhånd takk!
Sitat av futile Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei.
Husker jeg og søsteren min satt å så på canal + sikkert 10-12 år siden, husker ikke mye men det var en kar som døde/var i koma eller lignende så kom han på en måte til himmelen, der våknet de opp lenket fast i en seng mens en neger som på en måte var gud(?) klippet av fingre og tær mens de lå der fastspendt, omgivelsene rundt var helt hvitt og ikke noe annet, har googlet uten hell, noen som vet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
For ikke så lenge siden så jeg en trailer for noe som så ut som en indie-film.
Det lille jeg husker av handlingen er at en agent booker et band/noen form for artist til å opptre.

Det viser seg at bandet/artisten ikke er booket i det hele tatt, alt er en scam satt i stand av noen amatører.
Valget ender likevel på å late som ingenting og å kjøre show.
Forslag?
Hei!

Er det noen som vet hvilken sesong og episode dette klippet er hentet fra?

http://www.youtube.com/watch?v=17weg7weEkQ

Husker jeg lo godt av flere lignende klipp i samme episoden, men hvilken episode er det? Tror det handler om at Bart har fått dødstrusler av Sideshow Bob, men det har jo ikke skjedd bare en gang..
Første treff på google 'simpsons chainsaw': http://simpsons.wikia.com/wiki/Cape_Feare
Sist endret av Realist1; 26. januar 2016 kl. 12:12.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Første treff på google 'simpsons chainsaw': http://simpsons.wikia.com/wiki/Cape_Feare
Vis hele sitatet...
Jaggu! Den var jeg innom, men fikk det ikke helt til å stemme. Takker!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er på jakt etter en "bilfilm" som ble laget i Norge, ca 2005-2012 vil jeg tro. Det er ikke snakk om Børning. Jeg mener dette er en vanlig film som kanskje var ment som humor. Det var masse gatebiler i filmen Kanskje den også hadde en slags engelsk tittel. Jeg mener hovedrolleinnhaveren var på vei fra ett sted til et annet Beklager vagheten.

Jeg fant den http://www.imdb.com/title/tt0472224/ Filmen er ikke norsk, ser det ut som, men mye foregikk i Norge.
Sist endret av famadorian; 6. februar 2016 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei!

Håper dette er riktig plass å spørre
Har lett lenge etter et intervju på youtube, men finner det ikke.

I intervjuet spør de et par på gata om deres villeste sex-historien, der en hvit jente snakker ut om collegetiden sin da hun hadde seg med to mørke menn. Dette vet jo selvfølgelig ikke typen som står ved siden, og han ser helt forskrekket ut. Noen som vet hvilket klipp jeg snakker om? og evt kan linke meg det?

Tusen takk!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Var ikke dette en liten bit fra Chapelles show?
Har sett den selv, og mener det er fra Jimmy Kimmel, eller Fallon!
Søker du på "sex story interview" på YouTube så er den på side 1:
https://www.youtube.com/watch?v=DmcwbOwOTM0
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Søker du på "sex story interview" på YouTube så er den på side 1:
https://www.youtube.com/watch?v=DmcwbOwOTM0
Vis hele sitatet...
Fant den der jeg og, men det er ikke den jeg tenkte på :P (selv om den er veldig lik), er en hvit jente som blir stilt spørsmålet.
Men takk for svar!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Huskar ikkje tittel, men var ein av dei første skrekkfilmane eg såg. Var med ein slags kakarlakkar med størrelse med mus eller rotter. Var ein heil haug med dei og dekka heile gater. Folk måtte rømma og hoppa opp på bilar og greier. Det er det eg hugsar.. Var på slutten av åttitallet vil eg tru.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av Anti-Jante Vis innlegg
Huskar ikkje tittel, men var ein av dei første skrekkfilmane eg såg. Var med ein slags kakarlakkar med størrelse med mus eller rotter. Var ein heil haug med dei og dekka heile gater. Folk måtte rømma og hoppa opp på bilar og greier. Det er det eg hugsar.. Var på slutten av åttitallet vil eg tru.
Vis hele sitatet...
Kan det være enten The Nest (1988) eller Bug (1975)?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leter etter en animert barnefilm som handler om en gjeng med dyr, kyr, griser osv. som feirer jul i en låve
Hei! Halvveis offtopic da det ikke er en spillefilm jeg leter etter, men et klipp jeg så på Facebook for et par uker siden.

I filmen ser man først en sportsbil, ved siden av den står en offroadbil. Føreren av offroadbilen skulle ønske han hadde sportsbil. Ved siden av offroadbilen står en normal ny bil. Føreren av denne skulle ønske han hadde en offroadbil. Ved siden av den nye bilen står en gammel bil og ved siden av den igjen står det en sykkel. Begge skulle ønske at de hadde bedre transportmiddel. Ved siden av sykkelen igjen står en rullestol med en kar som skulle ønske han kunne gå.

Noen som kjenner dette igjen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
leter etter en film der to engeslke nerder reiser til amerika ,leier en bobil for å krysse amerika.på turen møter de en alien som er uforskamma,røyker og kan bli usynlig. han blir med på turen deres for å finne en dame som han traff når han komm til jorden.
Kommer ikkke på tittel så hvis noen freakrere vet vilen film jeg leter ettter så er jeg nermere en god helg.
God helg til alle freaks
Sitat av sanasana Vis innlegg
leter etter en film der to engeslke nerder reiser til amerika ,leier en bobil for å krysse amerika.på turen møter de en alien som er uforskamma,røyker og kan bli usynlig. han blir med på turen deres for å finne en dame som han traff når han komm til jorden.
Kommer ikkke på tittel så hvis noen freakrere vet vilen film jeg leter ettter så er jeg nermere en god helg.
God helg til alle freaks
Vis hele sitatet...
Paul: http://www.imdb.com/title/tt1092026/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Denne er nok vanskelig, og jeg må ta fra husken fra jeg var typ 10 år gammel. Dvs filmen er ca 20 år gammel.

Eneste scenen jeg så var i et slags glassrom. Det er en figur som kan minne om Mr Freeze fra Batman, blek og snodig. Denne figuren får strupen skåret over, og ut kommer det en sverm med bier. Så mener jeg at mye av glasset i dette rommet knuser.

Ikke mye å gå etter, men det var så mye jeg så før muttern bustet meg i å smygtitte på film jeg ikke hadde lov til å se...

Lett etter hint om denne filmen i årevis, og jeg har sett mye film!
Husker jeg så deler av en film når jeg var ganske ung, for sikkert omkring 10 år siden. En type har kidnappet et barn, husker ikke om det var en gutt eller jente, og har ungen med seg i en båt. Han har ungen i et rom i båten som er ganske godt isolert, og det dukker ofte opp scener hvor tilfeldige folk potensielt kunne ha funnet barnet, men ikke gjør det. Mener å huske at barnet blir funnet til slutt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sjangeren er science fiction og filmen handler for det meste om at man har brikker med minner som man kobler opp mot hjernen. I begynnelsen ser man et bestialsk mord av en kvinne som har fått hjernen sin koblet om mot morderen. Midt i filmen gjør en mann i rullestol en tjeneste for antagonisten, i gjengjeld får han en brikke med minner fra en som løper på en strand. Vet noen her hva filmen heter?
Sitat av Cappy Vis innlegg
Sjangeren er science fiction og filmen handler for det meste om at man har brikker med minner som man kobler opp mot hjernen. I begynnelsen ser man et bestialsk mord av en kvinne som har fått hjernen sin koblet om mot morderen. Midt i filmen gjør en mann i rullestol en tjeneste for antagonisten, i gjengjeld får han en brikke med minner fra en som løper på en strand. Vet noen her hva filmen heter?
Vis hele sitatet...
Kan det være Strange days du tenker på?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Kan det være Strange days du tenker på?
Vis hele sitatet...
Der er den. Tusen takk!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mener å huske at jeg så denne filmen midt på natten/tidlig på morgenen på tv2 filmkanalen om sommeren i 2008 eller 2009.
Tror det handlet om tenåringer på biltur til en liten landsby. Antar at de snakket engelsk i filmen men tror kansje at denne landsbyen var i et annet land (some frankrike elns). Landsbyen var ganske forlatt uansett og folkene var ikke så interessert i å snakke. Mye av filmen skjedde om natten tror jeg. husker at fargen blå gikk igjen veldig mye i omgivelsene. Foruten om en scene som foregikk inne på en folketom restaurant som hadde rød og hvit rutete duker på bordene. Det jeg husker best er at de ble forfulgt av en gammel bil uten at vi noen gang fikk se om noen kjørte den. Det kunne se ut som en gammel toyota hiace. Lurer også på om ungdommene ble smittet av en eller annen sykdom eller zombie/vampyr opplegg som gjorde at de ble ond på en måte.

Beklager at alt er så vagt foruten noen randome detaljer. Så denne filmen i sommerferien etter å ha sovet veldig lite og sett veldig mange andre eldre grøssere på tv2 filmkanalen. Tror jeg så marksommer dagen etterpå. Håper noen aner hva jeg snakker om, min værste frykt er at det viser seg at jeg bare har drømt hele filmen eller blandet mange andre filmer til en ny film osv. Den grusomme bilen hadde en tendens til å dukke opp i marerittene mine i flere år etterpå. Forresten, tror kansje filmen er fra 80 eller 90 tallet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
De første/den første episoden handler om Jack the Ripper, og serien tar plass i slutten av 1800 tallet. I de neste episodene, og sesongene utforsker de andre draps scener og mysterier. Husker ikke hva den het, men kanskje noen av dere gjør?
Heter ikke den bare "Jack the Ripper"?

http://www.imdb.com/title/tt0095388/
jamen yolo da.
luni's Avatar
Ripper Street.
Sitat av luni Vis innlegg
Ripper Street.
Vis hele sitatet...
Takk! Var nøyaktig den.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!
Trenger litt hjelp med å finne ut hvilken film jeg så da jeg var liten. Har satt litt spor i meg, og har veldig lyst til å muligens se den igjen, hvis jeg tørr!😊
Her er litt stikkord fra ting/scener jeg husker:
Et gammel slott. Et stort bilde over peisen der øyene beveger. Dusjscenen der den som dusjer blir gasset. Kommer gass ut av dusjhodet. En dame/jente med blå nattkjole som er et gjenferd.

Vet at det ikke er så mye å gå etter, men kanskje noen vet hvilken film jeg snakker om 😊
Når var du liten? på 90-tallet? 2000? Vanskelig for oss å vite. Hva slags film var det? Ordentlig skrekkfilm, eller en tullefilm for barn? Mange her er nerder når det kommer til å søke på ting, men da trenger vi mest mulig info.
Beklager litt new in the game!�� Det var på 90-tallet, og det var en skrekkfilm.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enkelt sagt:
Martin som hovedperson leter etter faren sin, samt hadde han en form for sykdom som gjorde slik at han blødde neseblod i nesten hver episode.
Også brukte han å spille pc-spill med en annen kompis online.

Husker ikke hvilken kanal dette gikk på men noe skurrer i hodet at det var på Nrk. Det er mange år siden det gikk på tv men etter 2000-tallet.

Takker for svar!
Var det en norsk serie?

Ringer ingen bjeller, men hvis det var en norsk serie kan du sjekke: https://no.wikipedia.org/wiki/Alfabe..._TV-programmer
Ja Norsk serie. Skal sjekke linken.

Fant serien. Han het ikke Martin. Men Thomas! Thomas. P Gutten som hører det andre tenker.
Sist endret av Ghostskull_96; 28. september 2017 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Husker denne serien selv, kan det stemme at den gikk på TV rundt 2006-2008?

Hva het den?
Leter etter en film som dreier seg om en liten afro amerikaner som stjeler et par joggesko (Nike tror jeg) . Det hele ender i en slags fangeleir for ungdom ute i ørkenen, hvor en annen gutt lærer ham å skrive/lese. De gjør vel mye faenskap men det resulterer i at de stikker avsted og så "oppdager" han ene squash? Tror han var veldig tørst så finner han det.
Sist endret av Bisind; 30. september 2017 kl. 17:26.
Sitat av Bisind Vis innlegg
Leter etter en film som dreier seg om en liten afro amerikaner som stjeler et par joggesko (Nike tror jeg) . Det hele ender i en slags fangeleir for ungdom ute i ørkenen, hvor en annen gutt lærer ham å skrive/lese. De gjør vel mye faenskap men det resulterer i at de stikker avsted og så "oppdager" han ene squash? Tror han var veldig tørst så finner han det.
Vis hele sitatet...
Holes.

http://www.imdb.com/title/tt0311289/...e?mode=desktop
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av børre Vis innlegg
Hei. Leter etter en film jeg plutselig kom på at jeg har sett for mange år siden. Jeg mener å huske at den handler om en mann som er fattig og lever sammen med en gjeng gatebarn. Mener det er litt "Robin Hood opplegg - Stjele fra de rike, og gi til de fattige". Han stjeler med hjelp fra gatebarna for at de skal klare seg. Mener at hovedpersonen sminker seg som en klovn/mimer (typ sånn her: http://www.cincinnatiwriters.org/images/mime.jpg ) når de skal stjele noe. Mener også at han bruker sixpence. På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Tillater meg å quote mitt eget innlegg fra syv år siden, da jeg fortsatt ikke har funnet denne filmen.. såeh, tips?

Linken i det opprinnelige innlegget var død, så legger inn en ny http://www.gettyimages.no/detail/pho...mage/173000946
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som husker/vet tittelen på denne ?

Er en form for post apocalyptic verden, hvor mesteparten av filmen handler om å gå opp alle trappene i en veldig høy bygning,
på veien opp dør flere, pluss at de ser mange folk som har tatt selvmord.alt er trist og grått, samt at det er minimalt med dialog.
målet med å komme opp på taket av bygningen er etter hva jeg kan huske, å treffe GUD…

Feil
Ascension.
I det store og hele en ganske skuffende film.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Ascension.
I det store og hele en ganske skuffende film.
Vis hele sitatet...
Der har vi den ja, takk skal du ha..

Mange år siden jeg så den, forstår ikke hvorfor, men jeg likte den filmen veldig godt.
Absolutt alle andre jeg har diskutert den filmen med, mener unisont at det er en dritt film..

Skal bli spennende å se om jeg fremdeles liker den etter så mange år..

Feil
Sist endret av FeilFreak; 27. april 2018 kl. 21:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tror det ble vist på NRK men jeg har ikke funnet noe der enda.

Det var en liten dokumentar e.l. om, såvidt jeg husker, spesifikk by i statene der etterkommere av Nordmenn prøvde å bevare Norsk kultur.
De hadde en McDonalds som hadde et veldig vikingorientert interiør: Mye tre, graveringer av midgardsormen o.l.
Jeg husker spesifikt en scene der noen ungdommer spiser der og en av de spør om Mcdonalds er slik i Norge, hvor en annen svarer at han kjenner noen som har vært i Oslo og "Its just regular McDonalds, like the ones in Chicago or something".

De hadde også en Norsklinje, men jeg er ikke sikker på om dette var videregående eller universitet. Man får være med å høre på deler av en muntlig prøve.
Ofte var intervuene med ungdommer, hvordan den Norske kulturen blir holdt i live og hva de synes om det hele.

Noen ideer?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!

Jeg så slutten av en film som egt gikk ut på å henge ut venstresiden. Jeg så bare slutten, der noen hippiefeminister hadde tatt over wallmart og gjorde det de kunne for å protestere mot kapitalisme. Ganske banalt opplegg.

Amerikansk film.

Noen som vet hva denne filmen heter? Finner den ikke på google.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen Office(us) fans her, trenger hjelp til å identifisere en episode.

- Dwight snakker med Pam om Jim, for å gi et eksempel på hva som er galt med Jim sier Dwight sånn ca følgende til Pam....

Dwight: One time i asked Jim (husker ikke hva det gjaldt), and he said he didn't know that word . But he knew the word (husker ikke hva order var) and asked me if that would be helpful.

Kan være en scene fra episode eller deleted scenes.
Ikke veldig mye å gå utifra men kanskje nok for en skikkelig Office fan

Feil