Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 740
Hei,

Jeg har en gammel spill kontroll som jeg ønsker å installere på min win 10 64bit pc, driveren er selvfølgelig usignert og jeg har problemer med å installere den =/

Så til problemet:
Jeg har tidligere installert denne på win10 64bit pc ved å enten boote pcen opp i "testmode" eller ved å boote opp med "Disable Driver Signature Enforcement" som skulle gjort det mulig å installere usignerte drivere, men på denne pc'en så fungerer det ikke!!!!!"#&%#€%€"#!

Blir gal =P har søkt igjenom hele internettet tror jeg uten hell, finner 1 som har samme problem, men ingen har løsningen. Noen smarte data huer her inne som har noen forslag.
Vil det si at du har skrudd av Driver Signature Enforcement, eller går heller ikke det?

Hvis det er av, er det mest sannsynlig driveren som ikke støtter Windows 10. Har du sjekket for alternative drivere? Gamle spillkontroller har vel en del "hjemmemekk" ute på internett.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Ja har skrudd det av. Å så vidt jeg vet så er det bare XBCD som har mekka driver til den orginale xbox controllen. Greia er at det ligger guider ute på hvordan man får dem inn på win 10 (64bit) å jeg har selv gjort dette før, men på akuratt denne pcen så er det ett problem.

Kan det ha noe med at jeg kjører win 10 enterprice på denne?
Kan det være en update til windows som har gjort ting enda mer natzi på usignerte drivere?
Hold shift og trykk restart. Så får du sånn advanced options meny, trykk neste og F7.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
jo takk for tipset trippy men dette har jeg allerede prøvd flere ganger =/