Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1966
Skal lage en plassbesparende foldeseng. Konstruksjonen blir litt box aktig der en ordinær og komplett seng plasseres in murphy bed box'n.

Har fått på plass det jeg trenger for selve folde ut og folde inn funksjonen. Nå trenger jeg å kjøpe inn plater. Disse kryssfiner platene var langt mer kostbare enn jeg hadde trodd, men men det må vel bli kryssfiner likevel mtp stabil konstruksjon og at sengen tåler bruk.

Blir vel kort og greit å kopiere denne tenker jeg. På en annen video har han lagt til en skrivepult og det tenker jeg må kopieres.
https://www.youtube.com/watch?v=7iH3cyIc-SQ

Noen ideer ang tykkelse på plate?

Er det rabatter hos trelasterne om en har org.nr? Tømrere etc har sikkert bedre priser enn det vi vanlige folk har?
Kult prosjekt, har alltid digga murphyseng.
På videoen ser det ut som han bruker 3/4 toms kryssfiner, så tilsvarende dimensjon i Norge blir vell 18mm. Tror tynnere plater vill bli noe ustabilt og gi for dårligt skruefeste.
Det er og stor forskjel på finerkvaliteteten, du ønsker bjørkefiner i møbelkvalitet, styr unna gran/furu det er noe dritt å jobbe med da de altid er vridde og fulle av stygg kvist og spunser.
Rabatt hos bygshops kommer ann på hvor mye du handler der, så om du kjenner en tmrer som handler mye en plass kan det klart lønne seg å få an til å handle for deg, ut over det er det lite å hente som bedrift utenfor bransjen som kommer å skall handle for noen tusenlapper og neppe vill legge igjen mer kr. hos butikken
Sist endret av sovtek; 22. november 2017 kl. 17:41.
Uten Filter
Trådstarter
Blir helt matt av alle betegnelsene på kvalitet. BB, B, S også viser det seg at kryssfiner av bjerk gjerne ikke er er av bjerk likevel men en hybrid plate av bjerk og gran.

Hvilken kode er det på finer av møbelkvalitet? Og hvem selger kryssfiner i bjørk som faktisk er bjørk?
Husk luftehull i rammen så madrassen får puste. Angående finer vet jeg ikke hvor du er lokalisert, men Oslo Finerfabrikk (aka finergrossist) selger til privatpersoner om du spør pent og skal ha litt kvantita. Eventuelt så har Billingstad trelast godt utvalg.
skjønner godt du blir frustrert over ulik og forvirende bruk av betegnelser, er forrvira selv men har som regel (men ikke alltid) fått kvaliteten jeg ville ha når jeg har bestilt 1/A. kvalitet/sortering AB kan og funke da er det en fin overflate og en mindre fin. Noen plasser bruker de betegnelsen skarpkant plater.
Har bestilt gjenom optimera (som kunn handler med bedrifter men monter er "sivilutgaven" deres og kan skaffe alt optimera har)
Uten Filter
Trådstarter
Ang luftehull. Madrassen ligger på spiler, og det vil være mellomrom mellom spilene og bunnen av sengen. Kan evt skjære noen slisser feks under der jeg lager nedfellbart skrivebord. Trenger vel ikke allverdens åpninger for sirkulasjon siden madrassen er på spiler og sånn sett ikke blir liggende rett på bunnen av sengen.

Sjekker utvalget i Oslo når jeg er tilbake i by'n.

AB er sikkert greit. Trenger jo ikke 2 flotte sider. Holder med 1.
Lime rehabgips på en side?