Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3286
Hei

Vurderer å starte opp med å selge ulike elektro komponenter som er vanskelig å få tak i. Ønsker å finne ut hva det er marked for, har derfor lager en kort spørreundersøkelse. Hadde vært fantastisk om noen kunne brukt 30sekunder på den.


https://docs.google.com/forms/d/e/1F...FcQDw/viewform
Svarte på undersøkelsen, men ingen av produktgruppene du nevner er særlig vanskelig å få tak i hverken over disk eller nett i Norge.
Det er ett tøft marked du sikter mot men jeg ønsker deg lykke til
Hei, spørreundersøkelse vil ikke hjelpe deg stort. Men jeg kan ta en etterspørselsanalyse når jeg kommer på jobb i morgen om du ønsker. Fint om du har en mail jeg kan nå deg på Dersom du fortsatt lurer såklart.
Uvaksinert 👍
Mitt høyeste ønske er å kunne gå inn i en butikk og handle alt slikt, savner Arngren. Det var tider det, da kunne man finne ett prosjekt man ønsket å bygge og lage seg en handleliste og dra inn i butikken(e) hans og kjøpe alt sammen.
Kan du spesifisere litt hva du mener med "vanskelig å få tak i"?

Er dette salg over disk eller over internett?
Det eneste jeg ikke har sett i "vanlige" butikker er elektronikkomponenter som motstander, kondensatorer etc. Men dette er latterlig billig å kjøpe direkte fra kina, så jeg tviler på at det er et marked for dette. Ta en titt på prisene til http://www.taydaelectronics.com feks. Tviler på at det er mange som vil betale et mellomlegg bare for at du kan ha en dropshipping service. Alt annet på listen din kan kjøpes på biltema og clas ohlson, og de har også veldig lav pris.
Sist endret av Ferner-Jensen; 19. januar 2017 kl. 09:42.
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Det eneste jeg ikke har sett i "vanlige" butikker er elektronikkomponenter som motstander, kondensatorer etc. Men dette er latterlig billig å kjøpe direkte fra kina, så jeg tviler på at det er et marked for dette. Ta en titt på prisene til http://www.taydaelectronics.com feks. Tviler på at det er mange som vil betale et mellomlegg bare for at du kan ha en dropshipping service. Alt annet på listen din kan kjøpes på biltema og clas ohlson, og de har også veldig lav pris.
Vis hele sitatet...
Clas selger motstander i butikk, kjell & co selger både motstander, transistorer, kondensatorer og mange andre komponenter over disk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bedrifter bruker Elfa for elektronikk komponenter. De sende komponentene utrolig raskt, noe som er viktig. Ellers er Radio Spares RS en konkurent til Elfa. Privatpersoner bestiller direkte fra Kina, og har tid å vente...
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Bedrifter bruker Elfa for elektronikk komponenter. De sende komponentene utrolig raskt, noe som er viktig. Ellers er Radio Spares RS en konkurent til Elfa. Privatpersoner bestiller direkte fra Kina, og har tid å vente...
Vis hele sitatet...
Ang privatpersoner så er jeg ikke helt enig. Jeg har selv diy prosjekter gående veldig ofte og det finnes ingenting som er verre enn å ha prosjekter liggende halvferdig i påvente av pakker fra Kina.

Problemet blir ofte at butikker som skal selge slikt til privatmarkedet må ha veldig mange forskjellige komponenter liggende på lager, og de lave ordreverdiene gjør at man ofte må ha så stort påslag på prisen at kundene biter i det sure eplet å går for Kina.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Virker som noe lignende HobbyKomponenter.no (som dessverre døde, for lite trafikk tror jeg?)
Tråd

Komponenter som er vanskelige å få tak i har som regel en mye mindre kundemasse enn mer vanlige komponenter.
Det er alltid små filleting jeg mangler dersom jeg holder på med et prosjekt, det å vente 2-3 uker er topp.

Skal du gjennomføre dette må du ha lave priser, selvsagt ikke like lave som rett fra ebay/aliexpress, men lave nok til at folk vil droppe førstnevnte.
Det andre du trenger er å ha delene på lager, skal jeg vente, så kjøper jeg heller billigere et annet sted.