Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1805
Var på fest i går og tol 3 piller 36mg Concerta (en form flr ritalin) pg drakk det ned med en god del sprit. Merket jeg var veldig gira i starten, og alt føltes bra. Nå sitter jeg ca 8 timer senere med en vond hjertebank som ikke gir seg, søvnløshet og veldig små pupiller. Ringte legevakten og snakket med en lege som sa det ikke var dødelig dose, men har ekstremt panikk og føler meg veldig nedfor. Hjertebanken stopper ikke og dette er veldig ubehagelig. Er det noen som har noe tips på hva jeg kan gjøre? Tar hva som helst

Er også første gangen jeg har tatt noen form for ritalin med alkohol
Sist endret av Ombreks; 5. juni 2016 kl. 09:54.
Hei. conserta er depot tabeletter dvs. at de løses opp sakte i magen, over 12 timer. så du kan forvente å ha disse bivirkningene i hvertfall 12 timer. utover det, så er det ikke noe veldig stor dose du har fått i deg, så skal ikke være noe skadelig, annet enn at det kan virke skummelt. prøv å slapp av, se en film og prøv å få sove. gjerne prøv å få spist litt. formen vil være bedre etter å ha fått sovet litt Har gått på conserta selv, så er kjent med dette. slapp av, gjerne litt søvn, å få i deg litt mat. er ikke stort annet å gjøre.
Det er en rimelig stor dose uten toleranse, men er helt trygt om du har et friskt hjerte. Hjertebank på Concerta og ritalin er helt vanlig og ikke farlig. I tillegg er jo en av bivirkningene angst, hvilket gir hjertebank, samme gjelder alkoholnedturer som ofte gjerne gir både angst og hjertebank, heck søvnløshet er en årsak for angst og hjertebank. Virkestoffet metylfenidat vil også gjøre pupillene dine større, så det er jo en indikasjon på at du ikke reagerer for sterkt på dem. At du er søvnløs kan du skylde deg selv med, du tok stimulanter på natten i depotform (slow release) og da får man gjerne ikke sove. Vil tro du har hardere hjerteslag, angst som fører til sterkere hjertebank, og angst grunnet søvnløshet, stimulantpåvirkning, og alkoholnedtur. Angsten blir nok også forsterket av hjertebanken. Dette er en ond sirkel, man har hjertebank, får angst, så dunker hjertet enda hardere.
Slapp av. Rimelig sikker på at du ikke dør, gjør noe annet for ikke ha så mye fokus på det.
Trådstarter
Tusen takk for svar, leste de i går og det var veldig beroende. Når jeg ser tilbake på det så var det akkurat det Relevant skrev om, at alle bivirkningene forsterket hverandre. Fin i formen nå og prøver å ikke være så dum neste gang
Jeg er 48kg og har ikke toleranse på noe som helst. Skylte ned 54mg concerta med en flaske vin i helga, null problem. Kroppen er ganske flink til å ikke dø.
Har gjort det et par ganger før og synes de to er en bra kombinasjon, men jeg stripper pillen (vil jo ikke ha depoteffekt), deler den i to eller tre og tar litt etter litt fordi jeg er et forsiktig individ av natur, og så tar jeg seroquel så jeg får sove.
Dette er på ingen måte en anbefaling om misbruk av ulovlig anskaffede legemidler.
Det er concerta sin feil, har selv blandet ritalin på fester tidligere uten problemer. Problemet er når depoten taes, den gir seg ikke når leken er god Aldri bland alkohol med depot.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Det er concerta sin feil, har selv blandet ritalin på fester tidligere uten problemer. Problemet er når depoten taes, den gir seg ikke når leken er god Aldri bland alkohol med depot.
Vis hele sitatet...
Husk at ritalin depot finnes også, de kapselene med små kuler inni er slow-release. Et triks er å tygge kulene. Men en kan likesågreit tygge concertaen.