Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 5828
Har endel tid til overs da jeg bare jobber 4 timer per dag. Er nokså hekta på pcen min (glad i den ja) og ser mye serier og hører mye på musikk. I det siste har jeg liksom gått tom for serier å se. Er veldig kresen på seriene jeg ser (må være bra laget og fengende plot)

Har i det siste sett alle 5 sesonger med House MD, alt av The Sarah Connor Cronicles, og Dexter.

Trenger tips til _bra_ serier jeg kan se! Kom med forslag!
En serie som veldig få nordmenn har fått med seg er Damages. Det omhandler et advokatmiljø, men det er ingen "advokatserie" sånn sett. Den er velskrevet og spennende, historien rulles sakte fram i løpet av de tretten episodene i hver sesong, og det er en enorm mengde twists. Sesong en er veldig bra men sesong to er bare sånn passe. Se de første par episodene av førstesesongen og se hva du synes.
Dersom du ikke har fått med deg Lost, anbefaler jeg deg det! Utrolig spennende, men krever at du som seer setter deg litt inn i serien. How i met your mother og Kongen av Queens er bra dersom du ikke orker å sette deg inn i Lost-verden. Lett humor.
Vi har også en tråd om dette med serier her på forumet. http://www.freakforum.nu/forum/showt...=anbefal+serie
Der er det litt mer info om de forskjellige seriene
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Du kan jo prøve å se en anime serie, Code Geass og Death Note er utrolig gode serier.

Death Note er en serie helt for seg selv, og alle bør se den, selv om de mener anime er teit. Historien og handlingen er noe helt for seg, og som i TV-Serien Dexter så er det en seriemorder som er hovedpersonen.

I Code Geass er også hovedpersonen "ond", og ender opp som hatet. Kan nesten ikke si mer om seriene for da ender jeg opp med å spoile alt . Så ikke les for mye på wikipedia.
Sjekk denne siden.

http://next-episode.net/

Hvis du synes noen av seiene virker intresang.
Kan du bare besøke Bukta.

Ps: Denne siden viser, når en episode er vist i Usa.
Siden ingen har nevt den må jeg nevne Psych! Fikk selv tips om den fra nFF for 2-3 uker siden og ble hekta på den. Ler meg skakk i hver epidose! Vet ikke om det passe kriteriet ditt til bra plot osv, episodene er vel stort sett uavhengig av hverandre, sånn ca. Men om du vil ha litt useriøs humor så mener jeg den er genial!

Siden jeg faktisk ikke har sett de du nevner vet jeg ikke helt hva du liker. Selv er jeg mer sci-fi/humor.

Farscape f.eks. er også genial! (Hey, nye "webisodes" i 2009)
Jeg ble nylig oppmerksom på serien "Sons of Anarchy" og må si jeg likte den meget godt. Hardbarka bikere for alle pengene. Give it å shot og se om det faller i smak.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Du kan prøve deg på The 4400 om du liker vanlige-mennesker-som-får-superkrefter-serier. Handler om 4400(!) mennesker som er blitt bortført over et århundre, for så å komme tilbake alle på en gang i en lysende kule. Ligner litt på Heroes.

http://www.imdb.com/title/tt0389564/
Sist endret av ticks; 6. april 2009 kl. 22:00.
Andbefaller dexter! har snart sett hele serien til sesong 3 nå og syns den er utrolig bra!
Beste serien jeg har sett tror jeg.
Handler om dexter som er en seriemorder, han har en trang til å drepe men har blitt opplært av fosterfaren sin at han bare skal drepe andre mordere som er i stand til å drepe på nytt og som går fri.
Det er hoved handlingen, men det er fremdeles bare en liten del av handlingen.
Alle jeg har snakket med om den serien som har sett den, syns den er utrolig bra!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
En serie som veldig få nordmenn har fått med seg er Damages. Det omhandler et advokatmiljø, men det er ingen "advokatserie" sånn sett. Den er velskrevet og spennende, historien rulles sakte fram i løpet av de tretten episodene i hver sesong, og det er en enorm mengde twists. Sesong en er veldig bra men sesong to er bare sånn passe. Se de første par episodene av førstesesongen og se hva du synes.
Vis hele sitatet...
Støtter DonTomaso på den, så Damages sesong 1 for en del måneder tilbake, bra serie!

Må legge til samtlige sesonger av the Wire og.
Sist endret av Cheroxx; 6. april 2009 kl. 23:35.
Mine favoritter:

Twin Peaks(David Lynch mesterverk)

Six Feet Under(Mesterlig familieskildring med fokus på temaet døden)

Deadwood(surrealistisk western med innslag av overnaturlighet og intelligent svart humor)

Flight of the Conchords(Humor og Musikk)

Weeds(Samfunnskritisk og morsomt)

Carnivalé(Mystisk og spennende om et omreisende tivoli på 1930-tallet)

Sons of Anarchy (Barsk Bikerserie)

Simpsons
South Park (enough said)
Family Guy

Eller er ledighet en ypperlig mulighet til å lære seg noe nytt og bli underholdt på en gang, så hvorfor ikke slå seg ned med en god dose dokumentarer?
Av naturdokumentarer vil jeg anbefale ALT av David Attenborough, ellers er det masse interessante emner å finne på nettet.
Sjekk f.eks ut den siden her: http://bodocus.com/
Kan anbefale Flight of the Conchords og Arrested Development. Mine to all-time favorittserier.
Curb Your Enthusiasm er en serie alle MÅ se. Det er selveste Larry David som er hovedrolleinnehaver, og skribent. For dere som ikke vet hvem han er, er det mannen bak Seinfeldt. Serien tar for seg hverdagsproblemer med herlige twists som får deg konstant til å le. Vil til og med si at det er bedre en Seinfeldt (men må nevnes at Seinfeldt var før min tid da).

Ellers har du jo The Office både UK og US versjonen. Begge er svært godt skrevet, og utrolig morsomme hvis du liker klein-humor.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Sjekk denne siden.

http://next-episode.net/

Hvis du synes noen av seiene virker intresang.
Kan du bare besøke Bukta.

Ps: Denne siden viser, når en episode er vist i Usa.
Vis hele sitatet...
Du har jo funnet en side som er rotete uten like da. Epguides har mye bedre oversikt.

Til trådstarter anbefaler jeg:
  • The Sopranos
  • The Wire
  • Breaking Bad
  • Battlestar Galactica
  • Oz
    og ikke minst verdens beste serie, imho
  • Band of Brothers
Om Du liker humor og charlie cheen
BØR DU SE Two and a halfmen Det er jo riktig nok latterspor da..
Men en del av tinga som skjer i verden Til Familien Harper er i grunn helt Rått!
jeg er frelst av denne serien og har sett(med sikkerhet) alle episoder jeg har kommet over sikkert 100 ganger nå.

Du finner hele bunten her: http://www.surfthechannel.com/cat/61406/t.html
Bla deg ned Til Two And A Half Men.
Ps Mega video er bra, men er sånn 74 minutters block der om du ikke går Premium. Men en annen side som kan være litt teit noen ganger, men som regel er bra er :Sina.com.cn
der kan man se flere episoder etterhverandre uten og måtte streame på nytt fra surfthechannel.

ENJOY.
Sitat av charz0r Vis innlegg
og ikke minst verdens beste serie, imho[*]Band of Brothers[/list]
Vis hele sitatet...
Wørd! Har du ikke fått med deg denne har du 14(?) av de beste timene i livet ditt foran deg!
The big bang theory, lett humor, ikke beste plottet men
Sjekk ut den britiske serien Skins!
Knight Ride bør du helt klart få med deg. Dog er oppføleren(?) til 80 tallsserien med David Hasseloff i hovedrollen.
Sitat av charz0r Vis innlegg
Du har jo funnet en side som er rotete uten like da. Epguides har mye bedre oversikt.

Til trådstarter anbefaler jeg:
  • The Sopranos
  • The Wire
  • Breaking Bad
  • Battlestar Galactica
  • Oz
    og ikke minst verdens beste serie, imho
  • Band of Brothers
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at Next-episode er rotete? Registrerer du en bruker blir det mye enklere. Men siden du linket til har jo forferdelig uoversiktlig design?

Til trådstarter:

Du burde se Battlestar Galatica, absolutt den beste serien jeg har sett.
Sjekk ut IT Crowd, det er fantastisk morsomt!
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Har i det siste sett alle 5 sesonger med House MD, alt av The Sarah Connor Cronicles, og Dexter.
Vis hele sitatet...
jeg vil også anbefale Death note og Code geass da disse er mine alltime favoritt animer og er lik de du allerede har sett på et vis.

ellers vil jeg anbefale:
Heroes
Stargate
The Big Bang Theory
Chuck
psych
Generation Kill, amerikanske soldater i Iraq. 7episoder av 1 time.
BAND OF BROTHERS FTW
Chuck
Prison Break
Lost
The Real hustle
Hustle
SouthPark
NCIS
CSI:Miami
CSI:Ny
CSI:Las Vegas, eller bare kjent som CSI
Manshow
Torsdag kveld fra nydalen
House
Scrubs ( men det har tapt seg i siste sesongen)
How i met your mother
Her er noen av mine favoritter:
  • My Name Is Earl
  • Weeds
  • The Black Donnellys
  • Californication
  • Cops
  • The Kill Point
Ohh, glemte en serie: Boston Legal. Utrolig velprodusert og utrolig morsomt.
Ville gått for lost , 24 , prison break
Husker da jeg kom over The Shield jeg.. Ble helt hekta, fra første stund og pløyde igjennom alle sesongene på relativt kort tid, noe jeg angrer litt på. The Shield blir "beskrevet" av Xprtaplaokvcaplca i tråden Yellowpill linker til i sin post.

Forøvrig bør du også sjekke ut The Unit. Samme produsent som The Shield.

The Shield er ferdig, etter 7 sesonger, mens det fortsatt blir produsert episoder til The Unit, som for øyeblikket er på sesong 4.
Benytter anledningen til å be deg om å ta en titt på "Rescue Me", en serie om F.D.N.Y etter septemper 11 2001, følger Engine 62, et branncrew i New York, mye svart humor blandet inn i en herlig suppe av famile drama, sex and the city og brannslukking.

Denis Leary er både skaper og co-writer og humoren er derfor helt herlig inteligent. Anbefales på det sterkeste. Enda et FX show (The Shield, Sons of Anarchy, Nip/tuck, Damages).
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Entourage er helt klart en serie verdt en titt. Jeg er hvertfall hektet.
Mine all-time-serier er som følger:
I bold anbefales spesielt

Six Feet Under
The Wire
Dexter
Big Love
Breaking Bad
Taken
Oz
Peep Show
Arrested Development
Dead Set
True Blood
Planet Earth
Generation Kill
The Corner

Samtlige er utrolig gode serier, svært gode ratings på IMDB.com, noe som er et kvalitetstegn, mange av de har du kanskje ikke hørt om, men alle er bedre en det middelmådige skvipet du får på tv nå om dagen(lost,24,prison break,house,etc..). Skulle så gjerne ønske at jeg fortsatt hadde disse seriene til å gode å se :`-(
du bør se på lost
jeg lasta ned første sessong i begynnelsen av vinterferien. Da jeg hadde sett den var jeg totalt avhengig, og da vinterferien var slutt hadde jeg sett sessong 1,2,3 og 4 ..
haha ! du bør hvertfal se fra sessong 1, og ikke hoppe rett inn i sessong 5 som går på tv.. :P
Jeg vil faktisk anbefale Burn Notice.
Den handler om en spion, Michael Westen, som blir "Burned" (altså, får sparken, men han har ikke noe jobbhistorie, penger, sted og bo, og kan ikke forlate byen du er plassert i).

Dette er ihvertfall etter min mening en veldig bra serie, der en får noen innslag av humor og action.

Du må nesten se den for og se om du liker den.

IMDB

Mvh.
Deadlock Radium
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Synderen Vis innlegg
Du kan jo prøve å se en anime serie, Code Geass og Death Note er utrolig gode serier.
Vis hele sitatet...
Likte ikke så godt Death Note, jeg da. Den første sesongen(?) var ganske fet, men så tok det jo bare helt av og ble teit synes jeg.

Gode animeserier som er verdt å få med seg er Samurai Champloo (wiki og en teaser)
Samt Hellsing viss du liker vampyrer (wiki og teaser) Litt harry musikkvideo, men du skønner vel tegninga. Og ikke se hele youtube-filmen, for der er noen spoilere viss du vil se serien
Sist endret av Joey; 14. april 2009 kl. 16:07.
Paradise Hotel! <3<3<3
Weeds, Oth, Pb, lost, Dark Angel,X FILES, 24, csi osv osv ! sjekk ut tråden om serier!
vil veldig gjerne anbefale Sopranos og Dexter.

ekstremt kule serier!
Supernatural er jo alltid spennende
Du burde se House, dexter, heroes og 24.
Jeg vil anbefale at du ser på That '70s show utrolig bra.. Vet det går på tv, men har kjøpt alle sessongene, og har sett dem 3 ganger nå Knallserie
The one and only, Hank Moody. Prøv Californication. Sykt fett!
Denne er lett! THE WIRE!
Uten og lese alt alle har postet:
Terminator: Sara connor chronicles(kjempebra!)
King of Queens(kjempebra!)
Supernatural (kjempebra!)
Chuck
Lost
House(kjempebra!)
Bionic Woman
Everybody Loves Raymond (Kjedelig i lengden, men greit nå og da)
Heroes(kjempebra!)
Jericho (kjempebra!)
That 70's Show
The Big Bang Theory
Og sist men ikke minst IT Crowd.

;-)
Sist endret av MagicalTrevor; 16. april 2009 kl. 07:44.
Hvis du skal surre deg inn i anime anbefaler jeg Naruto !
ser at Death Note også er nevnt men syns personlig at Naruto er bedre. One Piece funker også
http://www.imdb.com/title/tt1073507/

Anbefaler denne serien. 30 minutters episoder.

Det er en sitcom med litt sånn lavmælt humor hvor du sitter og humrer deg gjennom hver episode. Det er masse små pussige situasjoner og dialoger som skaper svært underholdende episoder.

Den er ganske ny, så det er kun sendt 3-4 episoder til nå. Men ..kremt..få tak i episodene og sjekk om det er noe for deg.



Ellers er jeg enig med han som nevnte "Damages", men 1. sesongen var mye bedre enn 2. sesongen da.. Håper det tar seg opp igjen (dvs om det blir en 3. sesong?)
http://www.imdb.com/title/tt0914387/



Piloten til "Caprica" var KONGEBRA! Over all forventning! Om du ser Battlestar Galactica trenger du selvfølgelig ikke å bli fortalt at du skal se denne. Men om du ikke ser Battlestar Galactica, så har du jo 2 forslag i dette avsnittet.
Skal riktignok sies at jeg er usikker på hva som skjer videre med "Caprica" i forhold til om det blir noe mer, og når i så fall. Men om du ser Battlestar Galactica først, så vil piloten til "Caprica" faktisk fungere som en grei "film" å se for bakgrunn (men fungerer ikke like godt som enkeltfilm om du ikke har sett Battlestar Galactica først da).
http://www.imdb.com/title/tt0407362/


Personlig mener jeg dessuten at britene dødsgode på TV. Er klar over at ikke alle er av samme oppfatning (desverre..)
Men nevner likevel:

"Foyles War"
Britisk krim (jeg har vært forelsket i det i årevis..) med handlingen satt til 2. verdenskrig.
http://www.imdb.com/title/tt0310455/

"Spooks"
MI-5 og de utfordringene agentene der møter. En standard spenningsserie som er svært godt gjennomført. Meget god underholdning.
http://www.imdb.com/title/tt0160904/
Vil anbefale deg å sjekke ut disse seriene: Lost, It's Always Sunny In Philadelphia, Heroes, X-Files, Weeds og Arrested Development og The Office (US, har ikke sett mye av UK, så kan ikke bedømme) - dersom du ikke har gjort det allerede... Sjekk ut titlene på IMDB for å få en pekepinn på hva slags serier det er. =)
Som andre har nevt, og jeg kan gå god for:

Californiacation
og
Entourage.