Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 15484
Tenkte å likesågodt våge meg på en skikkelig utfordring og forsøke å gjøre rede for det mest utrolige som har hendt meg. DMT-opplevelsen er HELT umulig å forklare nøye nok til at en leser skal kunne sette seg inn i opplevelsen, men jeg kan jo ihvertfall forsøke. Its a tough job, but someones gotto do it.....

Før jeg begynner må jeg bare gjøre et par ting klart: Å forklare DMT opplevelsen er minst 99,99999% umulig, ihvertfall med de eksisterende språkene vi har idag. Så dette blir en, at best, 0,000001% nøyaktig rapport. Og det er særlig de visuelle aspektene som blir redusert til metaforer og tilnærmelser av den faktiske opplevelsen.

Har lenge tenkt på å skrive en rapport om min første opplevelse med dette høyeste av sakramenter...men har hver gang kommet frem til at jeg forsøker meg på det umulige....men interessen for dette molekylet har med god grunn økt såppas mye siden vi først tok opp temaet, at jeg føler det er på tide å kaste seg i det.

So here goes:

Jeg ble først oppmerksom på DMT's eksistens igjennom Simon Posfords og Raja Rams ambientmusikkprosjekt "Shpongle" der de både har samplet Terence McKennas beskrivelse av hans DMT-opplevelser og hyller DMT som "Divine Moments of Truth." Etter å ha lest alt jeg kom over av bøker, lydforedrag og nettinfo om substansen og foretatt daglige meditasjoner med fokus på DMT, dukket plutselig sommerdagen der jeg og DMT møtte hverandre personlig opp.
Det var meg og de to nærmeste vennene mine som, bare en times tid etter at jeg først fikk høre om DiMiTris nærvær i byen, slo oss ned i stuen min med en Vapo2 lyspærepipe og en fyrstikkeske full av DMT-potent planteolje.

Senere fikk vi vite at oljen innholdt mest N,N-DMT, men også endel 5-MeO-DMT.

Vi hadde ikke noe vekt eller noen indikasjoner på hvor mange prosent av oljen som var ren DMT så vi bestemte oss for å ta det på øyemål. En klump seig planteolje på størrelse med et fyrstikkhode ble startsdoseringen.
Hvordan de to andres opplevelser var skal jeg ikke legge ut om her, så dette blir et sammendrag av de tre forsøkene jeg gjorde i denne settingen.

Pipen ble varmet opp med en stormlighter og den lille brune klumpen med alvekrydder som lå inni ble straks flytende, for så å fordampe til en klar hvit damp som fyllte hele glasskammeret.

Den karakteristiske lukten var gjennomtrengende i hele rommet. Veldig sær, men samtidig veldig behagelig.

Forsøk 1:
Jeg trakk inn dampen i et langt, dypt trekk og imens jeg holdt den inne varmet min venn opp pipen på nytt til den igjen var fylt av hvit damp. Jeg fant ut at jeg er en av de heldige som ikke føler noe ubehag av dampen i lungene. Jeg forventet meg å få en skikkelig hostekule, men dampen virket mild og nesten behageligere enn luft, der jeg kjente den bredde seg ut som fløyel igjennom bronkiene mine og inn i blodstrømmen.

Det var en merkelig stillhet i rommet....lydene fra trafikken utenfor fadet vekk og virket fjern og drømmeaktig....hjertet mitt slo raskt, men mykt i brystet.
Visuelt så alt normalt ut. Jeg forsøkte å lukke øynene, men ingenting utenom det vanlige...

Jeg slapp taket på trekket og pustet rolig ut igjen, før jeg tok trekk nr. 2. og begynte å holde det inne.
Et par sekunder senere begynte det....kroppen ble svært tung og jeg følte meg delvis bedøvet i armene. Samtidig bygget det seg opp en prikking i hele kroppen...veldig lik den følelsen man får når "beinet sovner" el. l., men litt mer behagelig.
Fargene i rommet ble gradvis mer intense og når jeg så på de to menneskene jeg satt der med, så de mykere og klarere ut. Jeg lukket øynene og syntes jeg kunne se masse små mørkerøde prikker flimre rundt i synsfeltet mitt. Det så ut som snøskjermen man får på en tv som ikke er tunet inn på en kanal, men istedet for hvite og sorte prikker var det mørkerøde og sorte.
Jeg følte meg lettere og lettere i hodet og tyngre og tyngre i kroppen og trodde tilslutt jeg kom til å besvime. Jeg pustet ut imens jeg sa: "Det er nok"....

Effekten roet seg gradvis ned tilbake til baseline over ca. to minutter.

Forsøk 2:
Hendelsesforløpet og opplevelsen var svært likt første forsøk, men denne gangen holdt jeg det andre trekket inne helt til tredje trekk var ferdig varmet opp, selv om jeg måtte kjempe litt mot meg selv for å klare det. Egoet mitt var helt klart bekymret.
Jeg trakk inn det tredje trekket og lukket øynene. De røde og sorte prikkene var der igjen, og denne gangen ble de akkompagnert av en summende tone som økte progressivt i frekvens og volum bzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZ.
Prikkingen i huden, de visuelle prikkene i synsfeltet og summingen i ørene akkompagnerte hverandre perfekt og jeg følte jeg opplevde den samme innputten med tre forskjellige sanser. Hørsel, Syn og Følelse.

De røde prikkene begynte å samle seg og danne en flimrende, rund flate i det sorte tomrommet bak øyelokkene mine. Den var todimensjonal og vag og ikke spesielt interessant i begynnelsen, men den ble hele tiden intensifisert og modulerte seg, bøyde seg og spant mer og mer. Men tilslutt fadet den bort og jeg åpnet øynene inn i den kjente stuen min igjen. Objekter i rommet så helt normale ut, men når jeg så rett på de intensifiserte de seg, dvs. de fikk mye mer dybde, detaljene ble mer markerte og omrisset eller siluetten av objektene ble mer intense.

To minutter senere var alt normalt igjen. Jeg bestemte meg for å forsøke en siste gang og bygget opp motet til å virkelig gi alt denne gangen.

Forsøk 3:

Etter tredje trekk var jeg så lammet i kroppen at det ble en prøvelse å ta fjerde trekk....da tenkte jeg "nå klarer jeg fysisk ikke å ta et trekk til." Men med litt oppmuntring fra pipevarmeren: "Kom igjen...ett trekk til nå" klarte jeg å trekke et femte trekk også før jeg fikk sagt med et forvirret tonefall "Nå skjønner jeg INGENTING" og nærmest falt om i sofaen og lukket ufrivillig øynene.

Det røde, flimrende mønsteret vred kaotisk på seg og vokste imens lilla, blå og oransje prikker fylte inn de sorte feltene. Jeg kunne ikke merke om jeg pustet bortsettfra om jeg tok dype åndedrag og følelsen av kroppen min var helt fraværende.

Plutselig så jeg ut i en enorm tak-/gulvløs korridor av lysende, gyldne vegger, dekket i små kvadratiske gullrammer. Det var uendelig mange av dem og de strakk seg i alle retninger.
Inne i dette veldige rommet var det en skikkelse.....jeg merker jeg allerede her begynner å slite med å forklare hva jeg så, for selv om denne entiteten forsøkte febrilsk å oppnå øyekontakt med meg, klarte jeg ikke å se direkte på den....synet mitt gled tilside hver gang jeg forsøkte, og det føltes som motivasjonen min for dette var frykt. Frykt for å se hva det egentlig var.
Jeg husker jeg skimtet et par store tallerkenrunde, klare øyne med kullsorte, stikkende pupiller og et bredt, zany glis med store, melkehvite, kvadratiske tenner.
Overflaten på matrealet den var laget av hadde klare, plastikkaktige farger og hadde et lite gjenskinn i seg, akkurat som klar plastikk. Det beveget seg lynraskt rundt meg imens det lagde tegneserieaktige lyder som gjentok seg raskere og raskere.
"Boing.....klank.....ping.......bzzz......plopp......spjoing .....tatatata......bonk.....popp...boing..klank..ping..bzzz. .plopp..spjoing..tatatata..bonk..poppboingklankpingbzzzplopp sjoingtatatatabonkpopp"
Og raskere og raskere dyttet entiteten synsretningen min mot en av rammene samtidig som rammen gled ut av veggen som en skuff og nærmet seg meg såppas mye at jeg kunne se hva som foregikk inne i dem.

Inne i hver ramme var det et tredimesjonalt hendelsesforløp og alle var forskjellige. De varierte i karakter fra gudommelig buskapsbringende til klovneaktig humoristisk til direkte skremmende. Jeg husker ikke så mange av dem i detalj. Det gikk så raskt imellom hver ramme at det føltes som jeg så hundrevis av dem i sekundet, men samtidig fikk jeg med meg mye av det.
Jeg husker for eksempel en der det stod en naken dame på en gresskolle. Hun minnet meg om den bibelske Eva der hun stod med hendene foldet over skrittet og langt, brunt, bølgete hår som dekket brystet og magen hennes. "Spjoing" sa det, så spratt det opp et stort tre bak henne. Så så hun ned på gresset foran seg, og "Spjoing" sa det igjen idet en liten blomst spratt opp av jorda foran føttene hennes.

Den neste var en tegnefilmaktig mann med hatt, stokk og blårutete bukser som danset rundt med et sinnsykt smil. Han snudde seg med rompa mot meg og stakk tommelen i munnen og blåste, og straks blåste rompa hans seg opp mer og mer og tilslutt fylte den hele "skjermen" og imens jeg ble dyttet til neste rute hørte jeg lyden av en ballong som sprakk.

Neste rute var et virkelighetstro nærbilde av menneskelige organer som lå i en haug og pulserte. Jeg kunne se tarmer, hjerte, lever, magesekk, lunger.... bildet zoomet ut og jeg kunne se at det var meg som lå naken på et stålbord med alle organene mine flytende ut at rompa.
Uttrykket i ansiktet "mitt" var tomt og likegyldig. Over "meg" stod det en skikkelse i hvit legefrakk og mundbind. Øynene hans blinket i forskjellige farger og man kunne se på rynker rundt dem at han gliste under mundbindet. Armene hans var tynne og veldig lange med mange ledd.
Den ene strakk seg under bordet "jeg" lå på og opp på andre siden og holdt en stor sprøyte som inneholdt en grønn lysende væske. Den andre tok tak i haugen med organer og dyttet den tilbake opp i kroppen min til man kunne se fingrene hans stikke ut som fem horn av pannen "min" imens "jeg" begynte å le ukontrollerbart og crazy.

Neste ramme var planeten jorden sett fra månens perspektiv. Det ble zoomet inn i en veldig fart ned mot en skog, (fikk ikke med meg hvilket kontinent) mot et tre, mot en gren, mot et blad og tillsutt staset bildet på en sommerfugl som satt på bladet med lukkede vinger. Den åpnet vingene og avslørte et par feminine, sminkede menneskeøyne med lyseblå bakgrunn. Øynene var tredimensjonale og de lange øyevippene strakk seg utenfor vingens "ramme" og endte i spiraler. Det ene øyet blunket flørtende til meg før vingene ble lukket igjen.

Hele tiden imens dette pågikk var det en stemme som snakket inne i hodet mitt som sa: "Nei, ikke bli satt ut, bare se, bare følg med. Følg med. FØLG MED! SE! SE! SER DU? Har du sett DETTE før? Eller DETTE?!? NEI! IKKE BLI SATT UT! SE! SE!!! SE!!!!!! SER DU? FORSTÅR DU? FØLG MED! FØLG MED!!

Slik fortsatte det i hva som føltes som måndtesvis. Og det er ikke rart de to vennene mine som satt og så på meg kunne rapportere kraftige, raskt skiftende følelsesuttrykk i ansiktet mitt. Alt fra fullstendig overveldende forbauselse til brede smil til ubehag. Og jeg kan si med sikkerhet at dette er de sterkeste følelsene jeg kan huske å ha hatt i hele mitt liv.
Og nå og da nikket jeg visst og formet ordet "ja" med munnen.
Jeg husker jeg forsøkte å åpne øynene et par ganger, men fant ut at jeg var der og så det samme enten jeg hadde øynene lukket eller åpne.

På et punkt ble hele synsfeltet overveldet av intrikate symboler og lysende mandalaer som morfet og smeltet inn i hverandre og jeg ble fyllt av en varm trygghet og en følelse av at jeg våknet opp i en annen virkelighet. Jeg hørte en kjent, men ubestemmelig stemme som sa, "Nå er han her snart. Ja kom igjen nå, litt til. Litt til. Kom igjen!"

Entiteten min hadde, i motsetning fra hva McKenna sa om sine opplevelser, armer og den skapte objekter ut av ingenting i hendene sine. Disse objektene var så utrolig vakre at jeg mistet pusten av å se på dem, men samtidig er det nå helt umulig for meg å helt huske hvordan de så ut eller forsøke å forklare dem til andre. Men de var levende, akkurat som entiteten selv og de lagde nye objekter ut av seg selv de også. "Hva med DET HEEEER???" "Eller hva den DENNE HEEEEER???"

Det hele nådde et punkt der alt kollapset inn i hverandre og ble en smørje av farger og former med tegneserieaktige øyne og smil dukkende opp her og der. Fra det punktet husker jeg ikke stor mer av hva som skjedde, før jeg befant meg ute i verdensrommet og så på en treliknende, diger maskin som blinket i forskjellige farger som gled over den metalliske overfalten.

Jeg åpnet øynene og så meg rundt i stua. De tre hvite dørene i stua mi lyste rosa og lyset fra sola utenfor gled over gjenstander så det så ut som sola snurret over himmelen i veldig fart. De to vennene mine satt i nøyaktig samme stilling som de satt i da jeg lukket øynene for mange år siden føltes det ut som.....eller var det bare noen sekunder? Utrolig nok føltes det både som det hadde gått litt kortere tid enn det egentlig hadde (ca. 7 minutter.) og mye lengre tid. Mine venners ansikter glødet oransje og jeg tenkte på hvor inderlig glad jeg var i dem.

Etter ca. et minutt til var alt tilbake til normalt, bortsettfra at jeg bærte på en euforisk glede som varte i flere timer etterpå. Å gå ut i gaten og se på folk var en særdeles merkelig opplevelse etter det jeg nettopp hadde opplevd. Det var som om jeg var hundrevis av år eldre enn alle og alikevel fullere av liv enn alt.
Utvilsomt den merkeligste og en av de mest betydningsfulle og livsforandrende opplevelsene jeg har hatt.

Det skal sies at jeg glemte mye av opplevelsen etterpå, men igjennom å meditere på den, og da spesielt meditasjon under innflytelse av Ayahuasca har hjulpet meg med å huske mange av aspektene jeg hadde glemt.

Det kan kanskje høres ut som en wacky, tegnefilmaktig tripp. Ja, det er en særdeles wacky opplevelse, men det var så ABSOLUTT ikke bare det. Den vanskeligste delen å forklare er den sakrale undertonen i det.
Det gudommelige er jo ofte vanskelig, om ikke umulig å forklare korrekt.

Vel....There you have it....Ikke i NÆRHETEN av å virkelig forklare opplevelsen, men jeg gjorde så godt jeg kunne.
Sist endret av Vasall; 6. januar 2008 kl. 22:51. Grunn: den obligatorise trykkleif-rettingen
Fin rapport. Savner flere rapporter om DMT. Slikt et spennende stoff. Gleder meg til den dagen jeg endelig tester det.
Flott rapport kjære Vasall, og godt beskrevet så langt det i det hele tatt er mulig.
Dette var en utrolig god rapport! Meget bra skrevet - komplekst, men likevel forståelig. Interessant sier jeg bare. Meget, meget interessant!
Nice raport.
Utrolig intresant stoff.

Høres ut som det minner litt om salvia?(Ikke i det heletatt egentlig)
Tenker på at rusen er så intens, og føles som den varer så mye lengre en den gjør.

Annyway, gleder meg til jeg en får min første opplevelse med DMT, god lesing var det og!
Ah, herlig rapport Vasall!

Jeg har kviet meg lenge for å begi med ut på denne oppgaven, og nå som du har gjennomført den så bra kan jeg utsette det en stund til

Tusen takk for innsatsen!
Sist endret av mentalmelt; 7. januar 2008 kl. 01:45.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Veldig spennende lesing! Var gøy å se mellom linjene hvordan egoet ditt strevde for å holde deg på plass og hvordan du tilslutt brøt ut og kom til den andre siden. En rapport som denne har vært sårt savnet
Veldig spennende! Nydelig rapport! Fint skrevet!
Takk for gode tilbakemeldinger folkens.
Forøvrig så utelot jeg endel av opplevelsen fordi mye av det er for kjært og personlig for meg til å legge ut om på nettet. Det synes jeg må være lov.
Utrolig spennende å lese om opplevelsen din Vasall.

Den første skikkelsen du beskriver har jeg faktisk også hatt et møte med(nå går jeg ut ifra beskrivelsen). Men dette var faktisk i en drøm jeg hadde, under litt harde tider. Men det var fortsatt så utrolig virkelig at det sitter i minnet enda.

Men hvordan har det vært i ettertid(utenom det du har skrevet)? Jeg tenker da på småting som flashbacks, syn o.l, hvis du i det heletatt har fått noe slikt av det da.
Vasall's Avatar
Trådstarter
Beefman:
Jeg kan ikke si om jeg har hatt flashbacks el. l av DMT, men hvordan jeg opplever virkelighetsoppfatningen min er jo ihvertfall radikalt anderledes etter jeg først støtte på åndemolekylet.
Jeg blir følelsesmessig mye mer affektert av omgivelsene mine, men det oppleves som en positiv forandring for min del.

En lengre periode etter opplevelsen hadde jeg problemer med å ikke KONSTANT gruble, analysere og tenke over det jeg hadde sett og følt. Slik ensporethet er selvfølgelig ikke bra i lengden uansett hva det er man tenker på, så jeg måtte ta meg selv litt i nakken. Problemet er jo at denne opplevelsen skaper så mange interessante spørsmål som er umulig å svare på, så man kan lett bli litt fastlåst i "grublesirkler".

Generelt sett føler jeg at jeg er langt mer følsom for omgivelsene mine og bærer på en større kjærlighet for verden enn tidligere.
Ja, lett å havne i en skikkelig "grublesirkel" som du sier, etter slike opplevelser. Men fint at du har fått noe positivt ut av denne opplevelsen da. Må ha vært en opplevelse man sent glemmer.

Takk for spennende rapport nok en gang.
Sitat av Vasall
Takk for gode tilbakemeldinger folkens.
Forøvrig så utelot jeg endel av opplevelsen fordi mye av det er for kjært og personlig for meg til å legge ut om på nettet. Det synes jeg må være lov.
Vis hele sitatet...
Er glad for at du i det hele tatt deler så mye som det oppe her, såklart er det lov
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Beefman
Utrolig spennende å lese om opplevelsen din Vasall.

Den første skikkelsen du beskriver har jeg faktisk også hatt et møte med(nå går jeg ut ifra beskrivelsen). Men dette var faktisk i en drøm jeg hadde, under litt harde tider. Men det var fortsatt så utrolig virkelig at det sitter i minnet enda.

Men hvordan har det vært i ettertid(utenom det du har skrevet)? Jeg tenker da på småting som flashbacks, syn o.l, hvis du i det heletatt har fått noe slikt av det da.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver her med at du møtte den samme skikkelsen i en drøm osv., er noe med at DMT produseres naturlig, og kontrollerer drømmer i hjernen?

Folkens?


Sitat av Vasall
Inne i hver ramme var det et tredimesjonalt hendelsesforløp og alle var forskjellige. (...) Jeg husker ikke så mange av dem i detalj. Det gikk så raskt imellom hver ramme at det føltes som jeg så hundrevis av dem i sekundet, men samtidig fikk jeg med meg mye av det.
Vis hele sitatet...
Noe svært liknende det du forteller her har jeg også opplevd, men ikke på DMT, men på salvia(!). I mitt tilfelle var det gullfargene flotte tykke rammer rundt hvert hendelsesforløp.. hmm
battlecaT:
Ja, var det jeg også lurte på..

En del her på forumet, mener dmt utløses når man fødes og når man dør. Men på et par videoer på youtube, sier brukeren at dmt utløses når man sover, for å skape drømmer.
man vet endå ikke hva dette molekylet utgjør i våres kropp, men er en haug av teorier.

skape drømmer og utløsning når det skjer en dramatisk hendelse (død/fødsel), er vel de mest utbredte.

det er de som menner at når et sinn blir så kraftig kulturelt stimulert som i form av en dyp relgiøs hendelse ville dette utløse dmt i kroppen våres. dette kan jo være en god sanhet, pågrunn av relgions betydning for veldig mange individer. der de har bestemt seg for at de har svaret på alt igjenom "foreksempel" en bok. de har et så kraftig egen forståelse av omverdenen at vist noe som kan skade deres forståelse vil det ødelegge dem og derfor utløses dmt for at de skal oppleve en hendelse som de kan forbinde med sin tro.

jeg tror selv at dmt har en medvirkning på alle disse punktene og sikkert endå mer, jeg ser det på en måte som uverdig at et så kraftig hjelpemiddel skal ha mindre oppgaver en noe så enkelt som serotin:P som balanserer alt fra kjærlighet til sult. jeg liker selv og tro at dmt er det ultimate overlevelse stoffet. andralin forkommer når man opplever en form for tillært frykt. foreksempel frykten for fysisk konfrentasjon. mens dmt "hjelper" til når det virkelig er en fare for din eksistens. må bare få si at dette siste avsnittet er min helt egen lille teori, og er ganske usikker på dens troverdighet og/eller mulighet.

svaret på dmt sin virkning i kroppen er vel vi langt unna og finne en besvarelse på, men kanskje den gang psykadeliker igjen vil bli brukt til det mange bruker det her inne til, nemelig å såkalt svømme i seg selv. vil vi nokk finne svaret på gåten. siste avsnitt her er min teori med hjelp av hoffmans framtids håp om psykadeliker.

jeg vil og gi vasal skryt for en fantastisk raport som gir oss endå ventende et bedre innblikk i hva det vil si å tilføre dette hjelpemiddelet.
Sist endret av warrior; 27. mars 2008 kl. 09:12.
Jævlig bra rapport, mann! Gleder meg enda mer til i sommer!
Herlig rapport, likte måten du forklarte deg på. Jeg har testet salvia et par ganger, og gjennom rapporten din -- så kom jeg på mer og mer fra mine tripper.

Good job..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Den har vært nevnt mange ganger før, men for dere som virkelig har lyst å utforske teoriene om DMT, så er rick strassman sin bok DMT: The Spirit Molecule et MUST å lese.

På lik linje er pihkal og tihkal det gamle og nye testamente innen kjemi/psykedelika/research chemicals

Disse bøkene gir så utrolig mye om emnene, kjøp de og les de, flere ganger!
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2008 kl. 15:13.
Takk for tipset Dodecha, den skal leses
Jeg klarer bare ikke og fatte hvorfor et psykoaktivt stoff gir nesten alle visuals om alver\portvakter, når de fleste andre vanligvis ikke gjør det. For meg som leser disse rapportene uten å ha prøvd, så er det veldig like på akkurat det punktet.

Man skulle nesten tro det var noe mer bak, et slikt stoff kommer jo ikke forhåndsprogramert med opplevelser og tanker, men endrer bevistheten din så du opplever noe som er preget av personligheten din, altså bakgrunn, gener, humør and so on.

Noen som har tenkt på det før eller har noen gode forklaringer, kanskje det bare er litt som en placebo effekt(bare at det ikke er placebo i det hele tatt, bare manglet ord) slik at de som tar dette vanligvis har lest veldig mye om disse DMT og disse alvene og forventer å se dem, noe som utspiller seg i trippen? Virker litt logisk da DMT ikke er så utbredt blant narks men et sjeldent stoff som er mer vanlig blant dere psykonauter med litt mer bagasje og erfaring. Har likevell litt vansklig for å tro at det bare er dette..
Sist endret av torsken; 27. mars 2008 kl. 17:54.
noen andre som har noen DMT erfaringer de vil dele? helst n,n DMT
Kudos for ekstremt interesant og lærerik rapport. Må være en av de beste på forumet! Fikk litt lyst å prøve DMT etter å ha lest rapporten, jeg som trodde salvia var ekstremt når jeg prøvde det i sommer...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du er veldig flink til å formulere deg!

Når du forteller om de situasjonene og setningene som du hører, høres det ut for meg som det er ved fødselen din. Også siden du nevner at du ser leger...kansje de lydene er de du hører inne i magen..


Også med dette at du hører se, se , følg med...etc...
Høres akkurat ut som hva jeg sier til babier jeg kjenner, hvis jeg prøver å vise eller lære dem noe...



Tror du det kansje er noe der?
Kansje et minne som du ikke du viste eller kunne tro du hadde som hentes ved dette stoffet...Rett og slett henter minner du har "glemt"
Sist endret av TylerDurden; 4. juni 2008 kl. 00:48.
Artig sammenligning =) men en lege og en biomekanisk, seltransformerende lys-entitet har ikke så mange åpenlyse likhetstrekk utover det at de begge ser rare ut hvis man aldri har sett dem før.

Nå skal jeg ikke svare for Vasall her, og selv om jeg naturligvis ser parallellen du trekker, så tør jeg påstå at denne typen opplevelser er langt ifra noe så enkelt som minner om din egen fødsel. Hvis du synes det høres slik ut så har du misforstått beskrivelsen tror jeg..
Muligens, men han sier at han ikke kan beskrive det helt og at han ikke vil si alt fordi det er for personlig.
Den seltransformerende lys-entitet, kunne jo vert første gang han så tv, spedbarn kan ikke se hva som foregår, og de klarer heller ikke å se sammenhengen.

Jeg er vel kansje helt på jordet, men kansje noen kunne tenkt på dette på deres neste trip


Ville bare si det, fordi det er så utrolig mye som ligner
Sist endret av TylerDurden; 4. juni 2008 kl. 05:56.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
dj6230: Det som er interessant med disse synene er at skapningene oftest er innen visse typer: Greys (aliens), Insektioider eller Reptilioider.

Anbefaler virkerlig Rick strassman sin bok "DMT: spirit molecule" om du interesserer deg.
Mye tolkning om hva visjonene er og er vel fremdeles det eneste kliniske forsøket med n,n-DMT på mennesker i vesten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For et stoff, fikk endelig prøvd DMT for en liten stund siden. Har nok aldri hatt en mer utrolig reise i mitt eget sinn. Tidligere prøvd lsd, sopp og salvia; men dette var over all forventning..

Kommer nok med en tripprapport når jeg får tid
Sitat av Beefman
For et stoff, fikk endelig prøvd DMT for en liten stund siden. Har nok aldri hatt en mer utrolig reise i mitt eget sinn. Tidligere prøvd lsd, sopp og salvia; men dette var over all forventning..

Kommer nok med en tripprapport når jeg får tid
Vis hele sitatet...
I og med at du sier DMT så mener du n,n-dmt, rigth? Å skriv gjerne en opplevelse rapport , dog vi ikke har verken mange 5-meo-dmt eller n,n-dmt rapporter.
Da mener jeg n,n-dmt ja. Får se om jeg får skrevet ned en liten rapport ja
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vasall's Avatar
Trådstarter
Spennende teorier, folkens, men DMT-flashet har for meg ikke noe mer med minner å gjøre enn at man husker at man har opplevd det før, sansynligvis i øyeblikket man oppnår bevissthet som foster. Greia med det visuelle er jo det at man forstår at man ser ikke på det som faktisk kommuniserer med deg, men det translingvistiske, hyperdimensjonale visuelle språket som de bruker for å kommunisere. Ergo, når man ser vesner i legefrakker som arbeider på deg får jeg lyst til å tolke det som "Vi skal helbrede deg" eller "Vi skal forbedre deg" Akkurat som alle andre religiøse beskjeder vi får i livet er også denne symbolsk. Viktig å ikke ta ting bokstavelig. Uansett, kult at folk interesserer seg for dette magiske molekylet For dette betyr noe, without doubt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sted: I hjemmet.
Til stede: haugesund mannen.
Dosering: ca. 70 mg til sammen.
Inntaks metode: Først en joint, 30 mg også 40 mg i vaporizer.


Jeg hadde tenkt å la dette være et svar i DMT tråden til xtapolacetl, men etter å ha skrevet litt utviklet det seg til å bli en triprapport og ville ikke ta opp plass i hans tråd, derfor postet jeg den på nytt her.
Først og fremst må jeg si at det var en fantastisk rapport xtaplapcetl. Utrolig bra skildret og jeg kjente meg godt igjen i det du beskriver. -> http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=129471 -< xtapolacetl's rapport.

Jeg hadde selv en prøve tur med n,n-DMT for en liten stund siden og måten du beskriver opplevelsen på i form av følelser og starten på det visuelle, føler jeg har en god del likhetstrekk med det jeg opplevde . Dagen før hadde jeg inntatt LSD og fleinsopp, og følte at jeg skulle ta DMT som en "avsluttning" på en liten pause fra psykadelia for en periode. Hvorvidt dette påvirket DMT opplevelsen min vet jeg ikke. Men jeg har inntatt n,n DMT tidligere i større doser, men alikevel ikke fått en slik opplevelse som jeg gjorde denne gangen.
Først som sist kan jeg bare starte med å si at jeg på ingen måte klarer å skildre min opplevelse på en skikkelig måte. Det være seg dysleksi og ikke minst mangel på ord som i det heletatt kan beskrive en slik opplevelse.

Jeg røykte først en joint med n,n-DMT ca. (30mg), der planen var at det egentlig skulle bli med det. Men da jeg først hadde røyka det på den måten og fikk en såpass overaskende kraftig effekt av det, fant jeg frem vaporizeren og fyllte opp ca. 40 mg.
En kompis av meg fyrte for meg og jeg innhalerte røyken uten noe som helst problem. Tidligere har jeg hatt problemer med en svie i halsen der den har hatt en tendens til å si *STOPP*, mens denne gangen gikk det ned som "fløte". Jeg tok ètt stort trekk, holdt det inne, for så å blåse ut - der jeg allerede da kjente ganske på effekten stoffet gav meg. Jeg måtte tvinge meg selv til å ta et trekk til, før det bare sa "*bam*".
Følelsen av å bli lammet/stein tung i kroppen kom umiddelbart og blå rutete fraktaler sildret nedover i spiraller med ca. 5-10 cm avstand fra hverandre. Første tanken min var mer eller mindre *FUCK*!, der jeg måtte ta meg selv i være rolig og bare legge meg ned med det samme. Alle bevegelsene mine gikk i slowmotion og jeg la meg godt til rette på sofaen mens jeg lukket øynene.

Det første jeg ser er et sammensurium av av farger, som om noen hadde tilgang til alle verdens mest klare og intense (malings)farger og splæsjet det utover "synet mitt". Dette begynner raskt å ta form til noe som kan ligne en fontene laget av alle disse fargene, bare at det i stedet for vann som sto å sprutet opp fra fontenen var det masse armer og hender i forskjellige størrelser som på en snodig måte kunne se ut til å vinke til meg. Det var også en klar og tydelig regnbue over hele synsfeltet mitt , der jeg husker at jeg tenkte noe wierd som > 'YES' nå kan jeg klart å tydelig se konturen som skiller fargene som er i regnbuen. < (?!)
Det var som en tredoblet Carebears regnbue der jeg kunne se et klart og tydelig skille mellom hver farge ringer. Eneste jeg kan forklare det som er som å se en 3D animasjonsfilm med 3D briller.

Den farge sprudlende fontenen vinket fremdeles til meg, der det med et kom inn en skikkelse som jeg oppfattet som et kvinnelig vesen.
Hun kom på en måte på et slags rullebånd (typ. flyplass rullebånd) inn på skrå fra venstre mot høyre side av synsfeltet mitt. I begynnelsen kunne jeg bare se konturen av en blå aktig kvinne skikkelse som mer eller mindre så veldig digital ut, men etterhvert hvor jeg slappet av ble det til en kliss lik levende kvinne skikkelse som viste meg vei inn på et kjøkken.
Jeg skvatt til, ettersom det jeg hadde opplevd frem til da kun kan beskrives som "digitalt formet", dog med verdens beste grafikk ever.
I det 'CEV' gikk fra å være digitalt til en "virkelig hendelse" ble jeg nødt til å åpne øynene. Igjen var verden veldig dissosiativ med en haug med farger og fraktaler som sildret nedover formet som lange strimler av DNA molekylet.
Jeg syntes det var mer behagelig å ha øynene igjen og kom raskt tilbake til dette kjøkkenet.
Regnbuen var nå forsvunnet, men fontenen og selve kjøkkenet var mer klart og tydelig, dog denne skikkelsen hadde trukket seg litt mer tilbake. Jeg oppfattet henne som hyggelig, men også litt "små ertete". Som om hun prøvde å irritere meg , men på en god måte - (Nei, det går ikke ann å forklare med ord.) Tankene mine var relativt klare og jeg husker stort sett alt jeg tenkte under opplevelsen. Det som ødelagte litt for meg var at jeg ikke kunne høre eller kjenne om jeg selv pustet, så det gjorde at jeg anstrengte meg litt og brukte litt tid til å kjenne etter om jeg virkelig pustet. Tankene rundt grunnen for at jeg ikke pustet, var ikke fordi jeg ikke klarte å puste. Men fordi jeg flere ganger tok meg selv i å holde pusten, f.eks som man gjør i en berg og dalbane der man gjerne holder pusten og/eller glemmer å puste inn/ut på det mest intense.

Dette førte som sagt til en engstelse som gjorde at jeg ikke helt klarte å holde fokus inne i den andre dimensjonen.
Da jeg etter en liten stund klarte å tenke rasjonelt og fikk inn i hodet at jeg selfølgelig pustet, klarte jeg igjen å fokusere på denne hendelesen som fant sted rett under øyelokkene mine. Denne kvinnelige skikkelsen viste seg alltid først i en digital form. Hun var metallisk blå og jeg så konturer av bryster og kvinnelige lår. Selve ansiktet og håret var veldig vanskelig å få tak på. Det var på en måte som om jeg ble blendet av synet og kan på ingen måte sammenligne denne skikkelsen med noen andre jeg har møtt mtp. bekjentskap/filmer/tv-serier osv.
Da jeg igjen klarte å slappe av så *flashet* hele denne "scenen" fra å gå fra å være en digital verden til å utspille seg til en "ekte" hendelse der jeg følte jeg var på besøk hos denne skikkelsen. Jeg var bare tilstede i hennes dimensjon der det kunne virke som om hun på en eller annen måte inviterte meg inn på kjøkkenet hennes ved å veive med ene armen i rettning kjøkkenet. Igjen ble jeg såpass satt ut at jeg skvatt og hun ble med ett til en digital blå metallisk kvinne skikkelse igjen.
Dette skjedde en gang til, men alikevel var det ingen hint eller skille mellom når skikkelsen gikk fra *KNIPS* å være digital til *VIPS* å bli et klin ekte vesen som lignet på en slags menneske aktig skapning på en prikk. Dette gjorde også at jeg skvatt litt og følte at det ødelagte litt for meg selv.
Jeg fikk på en måte følelse av at hun testet ut min frykt og det kunne også til tider se ut som hun fikk en glede av dette i form av at hun syntes det var morsomt.
Etter det tredje *flashet* begynte ting å roe seg ganske betraktelig, CEV var mer eller mindre borte og mens det visuelle forsatt satt igjen med åpne øyne. Alt rundt meg syntes å være mye klarere og øynene hadde en tendens til å ha et slags gult, men klart skjær/filter over seg.

Å beskrive bodyload under opplevelsen er vanskelig fordi jeg ikke kan huske å ha kjent så mye etter. I det jeg blåste ut røyken kan det føles litt som en stein følelse, dog veldig vanskelig å beskrive. Det er en slags utrygg , men allikevel trygg følelse. Blanding mellom panikk og tilfredsstillese. Dog, dette er kun i det jeg blåser ut røyken og må samle tankene for å tenke klart nok til å bare legge seg ned. Det burde jo i og for seg være en enkel sak, men jeg ble så satt ut at det tok meg ca 30.sek på å gå fra sittende til liggende stilling.
Når den mest intense delen var over og jeg hadde åpnet øynene satt jeg for det meste å lo og prøvde å samle tankene. Det tar en god stund å fordøye opplevelsene og jo mer jeg har tenkt på det , jo mer har jeg klart å huske og komme på. Men å føre dette ned på "papir" er så og si umulig.
DMT kan ikke sammenlignes med noen andre stoff i det heletatt. Ikke det visuelle, ikke følelsen i kroppen. Alle farger og former er så mye mer klare, detaljerte og mer fargerik enn noen andre stoff alene eller også mtp. forskjellige komboer jeg har kjørt.

DMT er det stoffet som har fått meg til å tenke og filosofere mest, noen gang. Da både under og etter men spesielt etter turen. Det er så intenst, EKTE, wierd, skummelt, men allikevel trygt, varmt og kjært.
Sist endret av spQ; 23. april 2009 kl. 18:42. Grunn: avsnitt.
Wow, speq
Du sier det blir vanskelig for deg å forklare nøyaktig osv, men du ga hvertfall en utrolig følelse. Nå har ikke jeg fått prøvd dette åndemolekylet, men for hver eneste tripprapport jeg leser, får jeg bare frysninger og en indre glede inni meg for å prøve dette. utrolig bra skrevet! Kudos!
Ah, herlig! Varmer mitt hjerte å se at DMT aktiviteten blusser opp på forumet her. Virker som om du hadde en svært spennende opplevelse speq, keep it up!
Fint rapport :P DMT er undervurdert
Sitat av Crashwangdoodle Vis innlegg
Fint rapport :P DMT er undervurdert
Vis hele sitatet...
Undervurdert? Hvordan får du det til å stemme? De fleste jeg kjenner får nærmest ærefrykt i stemmen når de prater om det.
Sitat av Crashwangdoodle Vis innlegg
DMT er undervurdert
Vis hele sitatet...
folk flest har ingen ide om hva det er engang.
også er det mange som ikke har interesse for det.

tørr jeg påstå?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Irulan Vis innlegg
folk flest har ingen ide om hva det er engang.
også er det mange som ikke har interesse for det.

tørr jeg påstå?
Vis hele sitatet...
Nei, du har nok sikkert rett i det. Folk flest har nok større intresse av å ruse på stimulanter og andre typer stoffer.
Dog, jeg tror nok at det er en god del av folka som har intresse for psykadelia som da også er veldig klar over hva det er. Problemet er at det er ikke et vanlig street drug, ergo vanskelig å få tak i. Jeg tror nok det mange nye og gamle psykonauter som ønsker å få fingrene sine i dette "krydderet". Personlig har jeg fått meg noen overaskelser der personer har begynt å prate om DMT uten at jeg har nevnt det, eller at det skulle være noen spesiell grunn for at personen skulle nevne det for akkuratt meg. Slik jeg forstår det er det mange som har hørt om det og lest om det, men få som klarer å få tak i det. Unntaket er ofte at folk har prøvd 5-MEO-DMT, men sikkler etter N,N-DMT.
Vasall's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinister Vis innlegg
Undervurdert? Hvordan får du det til å stemme? De fleste jeg kjenner får nærmest ærefrykt i stemmen når de prater om det.
Vis hele sitatet...
Hey. Selv med ærefrykt i stemmen ungår man ikke å undervurdere DMT
Hehe, så sant. Man blir slått i fjeset like hardt hver gang =)
N, N, DMT høres veldig spennendes ut! lest mye om det nå og jo mere jeg leser Tenker jeg på 9 klasse...
Grunden til at jeg tenker på 9 klasse er at i 9 klasse lukta jeg ganske ofte på bensin og det ente altid i ville tripper som DMT. DMT høres helt likt ut, bare at man er mere til stede!

Hva er farene med DMT ? dødsfall, overdose osv!
Får jeg tak i så blir det nok å teste det for å se om det virkelig funker sånn som det høres ut som.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av sykofant Vis innlegg
N, N, DMT høres veldig spennendes ut! lest mye om det nå og jo mere jeg leser Tenker jeg på 9 klasse...
Grunden til at jeg tenker på 9 klasse er at i 9 klasse lukta jeg ganske ofte på bensin og det ente altid i ville tripper som DMT. DMT høres helt likt ut, bare at man er mere til stede!

Hva er farene med DMT ? dødsfall, overdose osv!
Får jeg tak i så blir det nok å teste det for å se om det virkelig funker sånn som det høres ut som.
Vis hele sitatet...
DMT og bensin kan ikke sammenlignes uansett hvor stor god vilje du legger til. DMT alene kan ikke sammenligens med noe annet stoff i det heletatt. Det er noe helt eget, noe helt for seg selv, noe spesielt, noe unikt. Jeg vil bare legge til at LSD og sopp heller ikke kan sammenlignes med DMT, og da kan du selv tenke deg at løsemidler som bensin absolutt ikke har noen ting med DMT opplevelsen å gjøre.
Det er ikke likt _at all_!

Farene med DMT kan du lese på erowid.org. Så vidt jeg vet er det ikke registrert noen dødsfall eller overdose av DMT. Hvis din intresse for stoffet er stor vil jeg foreslå å lese mer grundig om stoffet for å sette deg inn i historien bak det, doseringer, overdoser og dødsfall.
DMT er ikke et stoff som brukes bare for å ruse seg fordi man kjeder seg, slik mange gjerne gjør med andre rusmidler.

Du avslutter med at du vil ha tak i det for å se om det virkelig fungerer slik det høres ut som. Det gjør det. Enkelt og greit.
Lest en god del om det, men lite om farene!
Det med at jeg syns det høres ut som bensin er at da jeg sniffa bensin fikk jeg sånne livaktige hallisjoner som er beskrevet her og i andre DMT Tråder, kunne se alt fra hekser til roboter som kom opp av vannet, til alle disney figurene osv, noen ganger kunne hele værden bli snudd på hode slik at det regnet oppover isteden for nedover osv.

Det virker som noe av det samme, bare at du er mere våken, mere til stede der hvor du er, hallisene er mere levende isteden for en drøm.

Men det får jeg nok svar på en gang håper jeg...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Beefman Vis innlegg
Utrolig spennende å lese om opplevelsen din Vasall.

Den første skikkelsen du beskriver har jeg faktisk også hatt et møte med(nå går jeg ut ifra beskrivelsen). Men dette var faktisk i en drøm jeg hadde, under litt harde tider. Men det var fortsatt så utrolig virkelig at det sitter i minnet enda.

Men hvordan har det vært i ettertid(utenom det du har skrevet)? Jeg tenker da på småting som flashbacks, syn o.l, hvis du i det heletatt har fått noe slikt av det da.
Vis hele sitatet...
Etter jeg har lest veldig mye om DMT stoffet nå tenker jeg veldig mye tilbake på mine tidligere drømmer. Når jeg var veldig liten hadde jeg hyppige rare drømmer. Det var to forskjellige drømmer som stadig vekk kom tilbake og skremte meg like mye hver gang(de har kommet noen ganger i senere alder også, noe som jeg syns er veldig rart).Drømmene jeg drømte var alltid HELT like. De drømmene har en viss sammenligning med de rapportene jeg har lest ang. dmt trips. Har lest at man utløser DMT når man drømmer, ved fødsel og død. Jeg er ikke veldig flink til å forklare men hiver meg uti...

Den ene drømmen starter med et sort rom med en rød/hvit firkant som blir større og større. Etter at firkanten har tatt plass over hele "bildet man ser"/drømmen begynner det å dette ned bittesmå avlange rundinger i forskjellige farger som alltid sier "bom" når de treffer den nederste delen av firkanten. Etterhvert blir rundingene større og lyden kraftigere og det går fortere og fortere før alt går ut i et hav av farger og alt og ingenting. Jeg pleier som regel å bråvåkne av det siste store smellet når alt flyter sammen.

Den andre drømmen er bare masse stjerneskudd av farger som blir større og større og smeller hardere og hardere for hver gang et stjerneskudd går av.

Vet at drømmene er veldig like og at det er svært dårlig forklart. Men jeg har alltid lurt på hva disse drømmene har betydd/om det har betydd noe i det hele tatt og hvorfor jeg drømmer akkurat de drømmene så ofte. Jeg har alltid veldig merkverdige og spesielle drømmer og jeg husker de like godt etter hver natt.. Vet ikke om dette har noe sammenheng, men når jeg skulle bli født var jeg noen få sekunder fra å dø og siden dmt blir utløst under drømmer, fødsel og død, så kanskje ikke hjernen min utløste mye nok DMT da jeg ble født sånn at det er derfor jeg drømmer så mange utrolige drømmer?! eller er jeg helt på jorde nå..?
▼ ... over et år senere ... ▼
Thompson S Hunter
MEGET bra rapport! Imponert over hvordan du forklarer det såpass detaljert (med tanke på hvor komplekst det faktisk er). Kjenner meg spesielt igjen i den rød svarte hallusinasjonen du hadde. Også veldig lik den første hallisen i filmen Enter The Void.

Jeg har etter 6-7 måneder klart å lage en stakkarslig rapport om min opplevelse av DMT: http://freak.no/forum/showthread.php?t=217890