Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2209
Da Star wars - episode II- svcden ramla ned i postkassa var jeg veldig spent på åssen den var.

To timer senere var jeg skuffet av åssen den var.

hva syntes dere andre om den?
Better than thou.
SKUFFET!? *klikke mongo* ;]
Neida, seff likte vi den. 6'er her.
Synes Episode II var utrolig bra jeg. Unødvendig å si at den banker ep. I på alle måter. Har nettop vært å sett den på kino for 2. gang nå
Jeg har ikke sett den men, men jeg synes starwares er utrolig tåpelig.
Better than thou.
DØDØDØ!!

;]
Divxtrader's Avatar
Trådstarter
34 0
jeg synes at Hayden spilte utrolig dårligo g at det liksom ikke var noen historie........

deriomt var effektene veldig bra og ewan mcgregor spilte nokså bra
original reprint
xaff's Avatar
Miracelix: Du står på min drapsliste, sammen med Bondevik.

Gawd damn trekkie!
Opprinnelig postet av Divxtrader
To timer senere var jeg skuffet av åssen den var.
Vis hele sitatet...
takk for at du advarte meg, sparte 75,-, hadde en liten tanke om se den på kino idag... (ta med noen øl og lade opp for by'n... men nå er det by'n direkte...)

men anyways liker ikke den 'serien' der uan'zeth'...
Opprinnelig postet av Xaff
Miracelix: Du står på min drapsliste, sammen med Bondevik.

Gawd damn trekkie!
Vis hele sitatet...
lol, så er sånn tåpelig jerk som har det gøy og se på de stygge dyrene som kler seg ut i "space" drakter
nFF Marshall
morten's Avatar
Men seriøst, hvis noen (inkludert meg) syntes at Starwars er kult, så kan du vel bare akseptere det? Jeg mener, bare fordi du syntes det er dumt så kan det vel hende at en god del andre folk ikke syntes det er dumt.

Filmen er genial, slår 1'ern lett, men jeg er enig med det noen sa, han Ani duden spilte litt dårlig, selv om det er en vanskelig rolle å spille. Jeg hadde ikke klart det, eller jeg skulle klart klinescenene *mesa lub portman*

Better than thou.
Opprinnelig postet av Miracelix


lol, så er sånn tåpelig jerk som har det gøy og se på de stygge dyrene som kler seg ut i "space" drakter
Vis hele sitatet...
Trenger man egentlig kommentere den der?

Opprinnelig postet av Xaff
Miracelix: Du står på min drapsliste, sammen med Bondevik.

Gawd damn trekkie!
Vis hele sitatet...
Hey, ikke mess med StarTrek FFS! ST eier hårdt!
Sist endret av Carlo; 24. mai 2002 kl. 22:35.
Jeg synes den var bra. Infridde alle forhåpninger

Og for noen scener *sikle*
Opprinnelig postet av Divxtrader
jeg synes at Hayden spilte utrolig dårligo g at det liksom ikke var noen historie........

deriomt var effektene veldig bra og ewan mcgregor spilte nokså bra
Vis hele sitatet...
historien var der, men den var på en måte så usammenhengende på grunn av pendlingen mellom anikan og obi-wan.
ok, når yoda tok fram light-sabern toppet filmen seg så jævli at jeg bare måtte klappe!, gutten(dyret) var jo reine jenna med kjeppen jo!!! sum a sumarum; vanvittig bra, på høyde med 5`ern (the empire strikes back) blir sikkert å se den 5 ganger på kino + at jeg skaffet meg Something.We.Had.Laying.Around.SVCD.TS-Centropy

yes, i have the force in my pocket!
hva kan man si. likte den seff, men alikvel, den blei for lys, for barnevennlig. lucas solgte seg litt da han gjorde den dealen med lego.
men don't get me wrong. den var dritfet og jeg gleder meg som faen til 3'ern det blir på en måte 3 filmer som står litt i sin egen klasse og da må den selfølgelig sees med nye øyne. yoda med lightsaberen og stående i det skipet og kontrollerte battlefielden. åhå! det er jo helt konge
original reprint
xaff's Avatar
Har sett gjennom Episode II nå, og synes det var en bra film jeg. Skjønner ikke hva så mange har i mot Episode I, bortsett fra Jar Jar.

*hoppe rundt, vifte med lightsaber, bruke kraften*
Hvordan kan du si at den var skuffende? Natalie Portman var jo med
original reprint
xaff's Avatar
Digital Hybrid: Skal si meg enig der, Natalie Portman er pen.
Du ser faktisk puppene til Natalia Portman, når hun går i den hvite drakten
see thru ja.. på den måten kan mann jo se alles pupper!
så den nettop på kino, grei nok den
men lol så mange bugs i den norske oversettelsen
når ble invincible, usynlig på norsk ?
og Artoo, Arfour, o.l
skal de absolutt ha norsk teksting så burde den ivertfall være riktig oversatt
lenge leve non-subbed cinema's!
ja.. det irriterte vennen min
men jeg leser ikke teksten, jeg er god nok i engelsk *skryte*
original reprint
xaff's Avatar
*Tilbe Digital Hybrid*

Skal kjøpe meg denne også på DVD. Det er litt trist da at det kan maksimalt komme en til film.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
yoda eide hardt
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av starbox
så den nettop på kino, grei nok den
men lol så mange bugs i den norske oversettelsen
Vis hele sitatet...
bergen kino viste den uten teksting. bare engelsk tekst når folk fra andre galakser snakket

det var sikkert på grunn av den digitale framvisningen. jeg klager ikke
Better than thou.
Opprinnelig postet av Xaff
Skal kjøpe meg denne også på DVD. Det er litt trist da at det kan maksimalt komme en til film.
Vis hele sitatet...
Hm? 7, 8 og 9 da? Forøvrig syntes jeg Jar-Jar hadde alt for liten rolle. Han er jo uberraw!
lucas vil lage 7 8 og 9, men det er ikke sikkert han rekker det, han begynner å bli gammel. jeg leser de episodene i tegneseriehefter nå. samleheftene av de offesielle tegneseriene gitt ut i USA. dark empire heter de. og jeg for min del håper at han rekker og filmatisere de. historiene er jo helt konge

[edit] carlo: hehe, den var da ikke så spoiler er man star wars fan visste man nå dette, men greit *borte* [/edit]
Sist endret av sorath; 26. mai 2002 kl. 21:21.
original reprint
xaff's Avatar
Kommer det flere?!

/me viste ikke dette men nå har livet en mening etter Episode II. Vil da vel alltids være noen som kan fikse filmene hvis han ikke rekker det. *håpe*
først får vi vel glede oss til 3'ern som er nærmere enn 6 7 og 8.
Better than thou.
Sorath: Fyyy, rediger bort spoileren!

[Edit]
Litt spoiler var det. ;]
[/Edit]
Sist endret av Carlo; 26. mai 2002 kl. 21:59.
original reprint
xaff's Avatar
Jeg tror jeg leste de seriene før, men jeg trodde ikke det skulle bli film av dem. Dritfett uansett.
Opprinnelig postet av Miracelix
Jeg har ikke sett den men, men jeg synes starwares er utrolig tåpelig.
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke sett noen starwars-filmer, siden du ikke greier å stave det rett engang....
Har hørt at det var en del feil i oversettelsen ja. Selv har jeg ikke sett den. Liker ikke Starwars, synes Startrek er en knapp bedre. Men alt i alt foretrekker jeg en film som "We were soldiers" e.l.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
klassisk feiloversettelse i episode 1 var at light saber var oversatt til lettsverd.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Divxtrader, du så svcd, hva faen forventer du.... SW er en film du er nødt å nyte første gang på kinoen
Jeg er fornøyd med episode 2,
den ligner på ep1 i begynnelsen, men tar seg opp etterhvert og begynner å minne om de gamle filmene.

Forresten er det nesten verdt å betale bare for å se Yoda bruke lightsaber.
Jeg så den igår, jeg er en stor SW fan, men *gjesp*, som vanlig vil Lucas heller tilfredstille fjortisene enn fansen.
Hold på å kjede meg ihjel i salen, handlingen var drepende kjedelig, skuespillerne platte og kjipe, barnetvdialog, og en romanse som var som tatt ut av en Steven Seagal film. *gjesp*. les en artig artikkel om romansen her

Jeg trodde krigsscenen mellom droidene og klonene var en spøk når jeg så det. Det eneste vi fikk se var at de klippet mellom to scener, droidene går fremover og skyter, neste scene, klonene går fremover og skyter, vi får ikke se noe dø, en eksplosjon her og der.

*SPOILER* Og etter at Anakin har lagt på gulvet uten arm i 5minutter, hvorfor er ikke gulvet en stor bloddam?

Nei, det ser ut som om Lucas har mistet gnisten og vil heller selle leker. Alt vi kan håpe på er at Lucas faller om å dør slik at vi får en ny fyr til å lage episode 3. En som kan skrive dialog og ansette skikkelige skuespillere.

Anakin var som i ep1. en gnålende drittunge, jeg er glad Obi Wan dreper ham, og han gjennopstår som Vader. Da er vi kvitt Anakin for godt

Sorry for å være så negativ her, men filmen holder ikke mål for folk over 15år. Men på den positive siden var jo ep1, en film for elleveåringer, så kanskje ep3 vil endelig bli voksen.
Og det var jo et gledelig gjennsyn med de C3po og R2d2


Det kommer nok ikke til å komme en ny triologi etter denne, Lucas gidder ikke mer. Og hvis de skulle lage dem, hadde Dark Empire tegneseriene vært en god begynnelse, men på den andre siden ville filmene da i værste fall fått 18års aldersgrense(eller 15), og det er jo uakseptabelt for sw.
Pluss at Lucas er kontrollfreak, så han ville nok heller skrevet ny historie
Sist endret av Xarion; 30. mai 2002 kl. 09:39.
Her er en gøy sak som jeg fant nylig, den setter jo bare på spissen hvor teit starwars er blitt:

DARTH VADER: "Obi Wan never told you what happened to your father."

LUKE: "He told me enough! He told me you killed him!"

DARTH VADER: "No! I am your father!"

LUKE: "No, it's not true! It's impossible."

DARTH VADER: "Search your feelings; you know it to be true."

LUKE: "NO!"

DARTH VADER: "Yes, it is true and you know what else? You know that brass droid of yours?"

LUKE: "Threepio?"

DARTH VADER: "Yes, Threepio, I built him when I was seven years old."

LUKE: "No."

DARTH VADER: "Seven years old? And what have you done? Look at yourself, no
hand, no job, and couldn't even levitate your own ship out of the swamp."

LUKE: "I destroyed your precious Death Star!"

DARTH VADER: "When you were 20! When I was 10, I single-handedly destroyed a
Trade Federation Droid Control ship!"

LUKE: "Well, it's not my fault."

DARTH VADER: "Oh, here we go. 'Poor me, my father never gave me what I
wanted for my birthday, boo hoo, my daddy's the Dark Lord of the Sith..
waahhh wahhh!'"

LUKE: "Shut up."

DARTH VADER: "You're a slacker! By the time I was your age, I had
exterminated the Jedi knights!"

LUKE: "I used to race my T-16 through Beggar's Canyon!"

DARTH VADER: "Oh, for the love of the Emperor, 10 years old, winner of the
Boonta Eve Open. Only human to ever fly a Pod Racer, right here baby!"

[Luke looks down the shaft. Takes a step toward it.]

DARTH VADER: "I was wrong. You're not my kid. I don't know whose you are,
but you sure ain't mine."

[Luke takes a step off the platform, hesitates, then plunges down the
shaft.]

[Darth Vader looks after him.]

DARTH VADER: "And get a haircut! .......Loser !!!!!"
nFF Marshall
morten's Avatar
Først og fremst, så vil jeg bare rette ut et spark til de som har teksta filmen på norsk. Herregud for feil oversettinger de hadde! F.eks i den ene sine sier dem at Ani etterhvert vil bli "invincible" (uovervinnelig) og klarer ufattelig nok og oversette dette med usynlig! Hele salen humret godt da.

R2 ble jo også til Artoo.... Fucka folk?


*SPOILER* Og etter at Anakin har lagt på gulvet uten arm i 5minutter, hvorfor er ikke gulvet en stor bloddam?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi at lightsaberen er så varm at alt av blodårer osv ble lukket av den overopphetede varmen, eller kanskje fordi lucas ikke ville ha høy aldersgrense. Alt er mulig, men det er jo ofte at dem "svir" blodårer for å lukke noen som er åpne.
Jeg skal ikke bli lege, kanskje noen her inne skal/er det, og kan komme med et medisinsk POV?
Opprinnelig postet av Xarion

*SPOILER* Og etter at Anakin har lagt på gulvet uten arm i 5minutter, hvorfor er ikke gulvet en stor bloddam?
Vis hele sitatet...
Fordi den blir kuttet av med en light-saber kanskje?
Har du fulgt med litt vet du at en light-saber svir seg gjennom ting, akkurat samme prinsipp som når folk stumper en røyk i et sår for å stoppe en blødning
Opprinnelig postet av morten

Kanskje fordi at lightsaberen er så varm at alt av blodårer osv ble lukket av den overopphetede varmen, eller kanskje fordi lucas ikke ville ha høy aldersgrense. Alt er mulig, men det er jo ofte at dem "svir" blodårer for å lukke noen som er åpne.
Jeg skal ikke bli lege, kanskje noen her inne skal/er det, og kan komme med et medisinsk POV?
Vis hele sitatet...
mulig det med blodet, men teorien stemmer ikke. I episode 4 A new hope kapper Obi Wan hånden av en bølle i baren på Tatooine i begynnelsen. Da ser man en blodig hånd ligge på gulvet.
ergo, det skulle vært blod
original reprint
xaff's Avatar
Fyren som Obi Wan kuttet armen av i Episode IV var av en annen rase, altså ikke menneske. Uansett, man kan dra denne diskusjonen frem og tilbake i evigheter, men nå tror jeg at jeg har sagt det jeg trenger å si.
det har vel ingenting å si om han var av en annen rase, så filmen for ikke så lenge siden. Hånda var bygget opp menneskelig og han hadde rødt blod, så virkningen skulle vært den samme, Darth Maul var en alien.
Sannheten er vel heller at Lucas er livredd for at aldersgrensen skal gå opp, derfor velger han å gjøre det på denne måten.

Når jeg skrev innlegget var ikke intensjonen at dette skulle bli en geeke diskusjon... og for å være helt ærlig så driter jeg i det...
Humre, humre......liker invincible til usynlig, men jeg husker jeg reagerte under premieren på mange totalt elendige oversettelser. Hehe, hørte forresten på en skikkelig geek, som mente Anakin hadde så pass kroppskontroll at han ikke blødde. Vel, vel; som Vader sa ovenfor: LOSER!!!!
Opprinnelig postet av Xarion
*SPOILER* Og etter at Anakin har lagt på gulvet uten arm i 5minutter, hvorfor er ikke gulvet en stor bloddam?
Vis hele sitatet...
Er.... Light sabers er veldig varme = Zerro Blood

Untat på firern altså den første, nei jeg mener den fjerde. Uansett dere vet hvem jeg mener. så Kutter Obi Wan over armen på en tulling og da er det blod!

Star Wars Rox, Babylon 5 Rewler, Star Trek Eier!
Star Wars ruler, Babylon 5 ruler, OG star trek ruler....