Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 2266
Så filmen i går på Forum, men våkna ikke før i 11-tia -->rett inn på nff, men neida, ingen poster her om filmen. Er folk redde for å starte en slags krig?

Jaja, tilbake til filmen, den var nemlig råkul. Effektene var storslåtte og filemens lengde var perfekt. Det eneste minuset var at historien i det hele antageligvis blir litt uforståelig for de som ikke har sett de andre filmene, spesielt ep.1 (med andre ord, spring ut og lån på DVD). Men filmen var rett og slett deilig, og jeg som har venta siden ep.1, ble ikke skuffa noe særlig.

Til filmkritikerne som vender tommelen ned: bare gå å dø på badegulvet etter å ha fått dolokket i hodet.

Jeg gir filmen 10 av 10 døde kritikere.

PS! Bare Yodas rolle i filmen veier opp for alt negativ du overhode kan finne. GÅ PÅ KINO, NÅ!
ah, godt å høre!! gleder meg VILT til jeg skal på kino å se filmen!!

men en ting skjønner jeg ikke, VG gir filmen 3, dagbladet gir filmen 2...
Men vanlig folk som har sett den sier det er en kjempebra film og gir SW epi2 terningkast 6!! Hva er det egentlig med alle som slakter Star Wars? Det virker som de store avisene ikke skjønner seg på star wars...
http://www.ba.no/57/96/07/3.html der står akkurat hva jeg mener!!

Jeg sier det igjen!! gleder meg som en unge til å se episode 2!!!
eller kanskje de(avisene that is) også synes at sw har glidd på suksessen til 3-4-5 lenge nok? bare en mulighet..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Eller kanskje vanlige folk ikke er vanlige folk men hardbarka sw fans?
men en ting skjønner jeg ikke, VG gir filmen 3, dagbladet gir filmen 2...
Men vanlig folk som har sett den sier det er en kjempebra film og gir SW epi2 terningkast 6!! Hva er det egentlig med alle som slakter Star Wars? Det virker som de store avisene ikke skjønner seg på star wars...
Vis hele sitatet...
Eller kanskje det er slik at de som allerede har sett den filmen er fanatiske Star Wars fans, som ikke skjønner seg på hva som er god film?
..eller kanskje rett og slett star wars er som alle andre filmer, noen elsker den, andre hater den..

jeg personlig bryr meg ikke det gram om hva anmeldere mener og tror om filmer. det viktigste for meg er hvordan filmen er i seg selv, sett gjennom mine egne øyne, ikke gjennom andres øyne.

gleder meg til å ta med dama på epi2!
gleder meg sinsykt til 22 mai
så noe artig lesestoff på slashdot nettopp: link
at den får så dårlige karakterer, har vel gjerne noe å gjøre med at kritikerne er somregel voksne folk som ikke har peil / dilla på sw..

men siden når bryr man seg om kritikere? :>
MINST 12år
tore-'s Avatar
Opprinnelig postet av araziel
eller kanskje de(avisene that is) også synes at sw har glidd på suksessen til 3-4-5 lenge nok? bare en mulighet..
Vis hele sitatet...
gremt, 4 ,5 ,6 heter det din suppe
MINST 12år
tore-'s Avatar
jeg så den, self.! skal skrive om den idag og imorgen, så vent dere en omtale på www.filmanmelderen.com
man må ha sett litt star wars for å skjønne alt som foregår og når det sitter sånne nullhuer som hu dumma hora på absolutt og mener på at dette ikke er godt nok, kan hu suge kuk og dra til helvete.

star wars eier.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Eller omtalen SW fikk på Sone2, han sa jo Dart Vader rett frem... :/
SW episode 2 er jo ikke en film for de som ikke er interessert/har sett filmene av SW, så den burde heller ikke bli anmeldt av en som ikke liker SW.
Better than thou.
Den burde jo det. For alle som liker SW kommer mest sannsynlig til å se den uansett, mens anmeldelsene er for the general public som kanskje aldri har sett en SW film, ikke for oss som liker SW.
vell's Avatar
Trådstarter
Takker og bukker. Det finnes flere som meg altså, som ikke tror på kritikerne og som mener folk som anser seg selv som kritikere bør ha litt multivinkling/innsikt+forståelse.
Nei, filmen anbefales sterkt dersom du liker SW, og dersom du ikke liker SW; jaja, vi må jo ha noen utskudd
Hehe, ingen nedlatenhet ment.

Forresten, har noen peiling på om det eksisterer en bra cam versjon av filmen der ute? Vet det finnes en veldig dårlig en....
Tror de fleste filmkritikere har sett Star Wars filmene, men jeg synes ikke egenlig det har noe å si... Star Wars bør anmeldes av akkurat de samme mennesken som anmelder alle andre filmer, ikke av Star Wars fans. Og når kritikkerne ser ut til å være enige i at denne filmen ikke er så veldig bra, så stoler jeg mer på dem enn en gjeng fanboys. Hadde ikke så veldig høye forventninger til denne filmen uansett... Episode 1 var en stor skuffelse.
joda, jeg er vel helt enig i hva folk sier om dette, men så elsker jeg SW da, og det er storyen som er bra!! Det er det som gjør SW til verdens beste filmer... (som jeg syns da..) Men smaken er som baken, delt...
Er vel ofte slik at når en stooor avis i USA med en kjent film kritiker gir terningkast 2 så følger alle de andre avisene med.
Better than thou.
En terning har seks flater, så det skal godt til å se alle avisene i hele verden gi en film forskjellig terningkast. Fy faen å dum du er.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Carlo da.. ikkeno grunn til aa drite ham ut selv om han er helt idiot
I de anmeldelsene jeg har sett der den får dårlig kritikk er det fordi man ikke forstår noe av den hvis man ikke har sett den første.

Men er ikke det egentlig meningen med oppfølgere? At den skal følge opp på historien og handlingen i forløperen? Det er derfor det ikke blir tre Star Wars filmer, men en Star Wars trilogi.
vell's Avatar
Trådstarter
Nettopp.

Hvem snakker du forresten om Carlo? Sorry dersom du ble sur for noe jeg sa.....
Better than thou.
Snakket om Svonna.
vell's Avatar
Trådstarter
Ok.
Dommen over «Star Wars - Episode II: Klonene angriper» er ikke nådig fra landets største aviser.

- Blodfattig

«En merkverdig kraftløs beretning, så blekt og blodfattig fremført at Kraften - i likhet med den livsviktige humor - i stedet synes å ha sovnet aldeles fredsommelig fredsomkmelig inn der oppe i de fjerne galakser», skriver VGs anmelder Ellen Margerethe Sand og gir terningkast 3 .

Dagbladets Kurt Hanssen konkluderer med at George Lucas og co er «på villspor i rommet».

«Filmen har lite nytt å fortelle. Jeg begynner å få en ekkel følelse av at Lucas kunne sagt det han har usagt om «Star Wars i løpet av én film, ikke i en trilogi», skriver anmelderen og gir to på terningen.

- Makkverk

Bergens Tidende går så langt som å stemple det nyeste «Star Wars»-eventyret som «makkverk».

«Historien er elendig, for ikke å si det reneste makkverk og skuespillerprestasjonene varierer mellom middels og helt håpløst», skriver Arild Berg Karlsen.

- Nedtur

Heller ikke Aftenpostens Kristoffer Nordvik lar seg imponere av stjernekrigen.

«Skuffelsen etter «Episode I» (1999), som var en slags blek variant av «Flåklypa Grand Prix», har riktignok lagt en liten demper på oppkjøringen denne gangen. Men dempet forventningspress gjør ikke nedturen mye mindre. Kraften som er så sentral i Star Wars-universet er definitivt ikke med filmskaperne», skriver han.

Filmanmelder Einar Arvig skriver på TV2 sine nettsider:

«Sjarm, spenning og entusiasme er tre ikke helt uvesentlig elementer ved en vellykket eventyrfilm. Den femte Star Wars-filmen (eller kapittel to, for å være korrekt) mangler samtlige». Slaktet følges av terningkast 2.
Vis hele sitatet...
Dessuten fra Nettavisen:
En syltynn historie, dårlig replikkveksling og en sukkersøt klisjé av en romanse. Ja, da. Men «Star Wars: Episode II» vil nok tilfredsstille mange fans.
Vis hele sitatet...
Fra Dagsavisen:
Pompøs, tåpelig og minst én time for lang, men med visse imponerende effekter

Jeg har sett fem «Star Wars»-filmer, men jeg skjønner fremdeles ikke hva de egentlig handler om. Nå burde det være til hjelp at hver film starter med en rulletekst som forklarer hva som foregår, men setninger som «det er uro i republikken» og «separatistbevegelsen utgjør en fare», blandet med samtalene mellom jedi-rådet og senatet gjør at konflikten i Midtøsten virker enkel og oversiktlig.
Vis hele sitatet...
Filmmagasinet skriver:
Å anmelde Star Wars-filmene er å balansere på et knivegg. På den enes sider er filmene super underholdning med spektakulære effekter. På den andre siden består filmen av platt handling, gammelmodige dialoger og slett skuespill.
Vis hele sitatet...
Så moralen er : Ikke bli skuffet...
MINST 12år
tore-'s Avatar
Opprinnelig postet av mr_eff
Og når kritikkerne ser ut til å være enige i at denne filmen ikke er så veldig bra, så stoler jeg mer på dem enn en gjeng fanboys.
Vis hele sitatet...
kremt, Bergens avisen ga den 5
MINST 12år
tore-'s Avatar
alle skriver at du ikke forstår noe, noen som er DELVIS sant, før man ser en starwars film, dette gjelder ep.2 - 4, 5, og 6, så bør man ha sett ep.1 og kanskje bli fortalt litt hva det dreier seg om. Men hvis dem har sett ep. 1 og ikke skjønner noe sliter dem,
Når det gjelder ep. 4, 5 og 6 så får man liksom vite mesteparten ved å se alle filmene, man kan ikke bare se EN sw film for å få med seg hele handlingen. Det at man ikke får vite alt med en gang, er jo noe som "krydrer" filmene (synes jeg da).
MINST 12år
tore-'s Avatar
man kan jo ikke begynne midt i en film serie som star wars, og nå LOTR om ikke så lenge, og forvente å skjønne hele greia
Opprinnelig postet av tore-
man kan jo ikke begynne midt i en film serie som star wars
Vis hele sitatet...
ep. 4, 5 og 6 er jo en trilogi/filmserie i seg selv. det jeg mente var at man trenger ikke se ep. 1 for å få med seg innholdet i sw.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Opprinnelig postet av dromoz


ep. 4, 5 og 6 er jo en trilogi/filmserie i seg selv. det jeg mente var at man trenger ikke se ep. 1 for å få med seg innholdet i sw.
Vis hele sitatet...
jeg vil ikke si meg helt enig der, selvfølgelig mener jeg selv at man kan begynne på ep.4 og gå til 5 og så 6 og likevel forstå sammenhengen. Men å begynne på ep2 og ikke ha sett ep1 blir feil
Kritikerkarakterene burde jo egentlig bare være en slags "pekepin". For hvor mange ganger har vel ikke avisene slaktet filmer/bøker/CD'er som har vist seg å være steinbra? Filmkritikere har forøvrig en tendens til å være hardbarkede nostalgikere uten sans for nye sjangre. Sjekk f.eks. neste gang det går en western film fra 60-tallet på en av kanalene, minst en av de tre store avisene gir den 6.
Opprinnelig postet av dromoz
ep. 4, 5 og 6 er jo en trilogi/filmserie i seg selv. det jeg mente var at man trenger ikke se ep. 1 for å få med seg innholdet i sw.
Vis hele sitatet...
les bøkene, les tegneseriene, det er ufattelig mye star wars stoff som er å få tak i og jo mere du leser jo mere blir du imponert over filmene som kommer og som har vært. for øyeblikket leser jeg dark empire samleheftene offesiellt godkjent av george lucas, episode 7 og 8. luke turnes to the dark side

enten er du star wars fan eller så er du ikke. og disse terningkastene betyr lite for fansen.
og disse terningkastene betyr lite for fansen.
Vis hele sitatet...
Ser ikke sånn ut...

man må ha sett litt star wars for å skjønne alt som foregår og når det sitter sånne nullhuer som hu dumma hora på absolutt og mener på at dette ikke er godt nok, kan hu suge kuk og dra til helvete.
Vis hele sitatet...
Hvis kritikkernes meninger ikke betyr noe for dere, hva er det dere hisser dere opp over?
hisser meg ikke opp. bare ber henne dra til helvete.
dra til helvete du og.

se jeg er ikke sur.
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Kritikerkarakterene burde jo egentlig bare være en slags "pekepin". For hvor mange ganger har vel ikke avisene slaktet filmer/bøker/CD'er som har vist seg å være steinbra?
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg, men vær helt ærlig; hvor lenge siden er det at så og si samtlige riksdekkende medier synes filmen suger

Jeg har ikke sett en eneste Star Wars film og må holde meg objektiv, men når en film slaktet av samtlige så vet jeg en ting; dette er ikke noe for meg.
nei. mitt poeng var nettopp det. er du ikke star wars fan får du ingen glede av denne filmen. synd for dere.
jeg har aldri sett en eneste star wars film, og har heller ikke planer om det. ikke fan @ all, men det er meg..

[internt]
sorath vet hvordan han skal få meg til å se en ;P
[/internt]
jeg har sett 2 filmer eller.no har ikke sett hele filmen(e) en gang, men de er ganske spennende så jeg får vel gå på kino og se den eller.no da
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
dere kan også lese tores omtale av filmen.
MINST 12år
tore-'s Avatar
så kan dere bedømme hva dere synes om omtalen min
vell's Avatar
Trådstarter
Flott omtale. Bra at SW-fans også får sagt sin mening. Ganske tydelig at det ikke er så mange i avisene som liker SW.
MINST 12år
tore-'s Avatar
håper oslokino legger denne omtalen ut på sin ekslusive star wars omtale seksjon, så er det hvertfall en høy karakters omtale

edit:
revelon, hva med å joine filmanmelderen forumet og si det du sa her ? hadde satt pris på det
Sist endret av tore-; 19. mai 2002 kl. 12:17.
vell's Avatar
Trådstarter
Ok. Forresten så husker jeg to dager tilbake at absolutt på tv2 ga filmen 5 !!! Bra av tv2!
Men sone2 gav filmen 2... (Tror kanskje de har hengt seg opp i det tallet)

Btw, har noen sett bildene fra Oslo premieren-->
Hva koster en sånn drakt? Er det ikke 4000$? Hvor får folk pengene fra..........
Btw, har noen sett bildene fra Oslo premieren-->
Hva koster en sånn drakt? Er det ikke 4000$? Hvor får folk pengene fra..........
Vis hele sitatet...
Så en side en gang med beskrivelser av hvordan du kan lage dine egne... Blir kanskje ikke like bra, men det er bedre enn å punge ut $4000.
Men hva med oss som likte 4, 5 og 6 men ikke kunne fordra 1?

Og utifra det jeg har hørt om 2ern så er det bare masse fanservice... Men skal nå se den en gang og gjøre opp min egen mening, også skal jeg hate den bare på trass!
Better than thou.
Skal ut og se den ikveld ja! Gleder meg som bare faen.
nFF Marshall
morten's Avatar
Den var veldig bra spør du meg
kommer fra kinoen nå. hælvetes fredrikstad kino klarer å få stopp i filmen 4 ganger. i de kuleste scenene
vi fikk igjen billett etter mye pes. så den skal sees igjen.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Opprinnelig postet av necro
Men hva med oss som likte 4, 5 og 6 men ikke kunne fordra 1?
Vis hele sitatet...
Enig, jeg "hater" ikke 1, men det er ikke den beste