Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1168
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kommer ikke til å skrive noe spesifikk pris i denne tråden her da jeg ikke ønsker den skal bli slettet.

--

Uansett, det er kommet mye grønning i byen min i det siste, noe som jeg synes er gøy siden jeg ikke har røyket noe annet enn hasj den siste stunden og derfor er det gøy med litt weed.

Tingen er at de fleste selgerne her holder det rundt den samme prisen, la oss kalle det for "pris 1". Denne prisen er den de fleste selgerne mine som jeg har kjøpt før av bruker.

For 2 dager siden så reklamerte en som jeg har kjøpt edibles tidligere av for en fyr som hadde kommet med en "pris 2" på denne grønningen som har kommet i byen her, jeg kan se på bildene han sender at det er det samme produktet som de andre har.

Men tingen er at "pris 2" er en tredjedel mindre enn "pris 1". Hvorfor i all verden selger han så billigere enn alle de andre? Er det for godt til å vær sant? Vil jeg bli svindlet, få dårlige kvalitet, eller hva tenker dere?

--

TL;DR: Person selger grønning for 1/3 mindre enn det de andre selgerene mine gjør. Er dette for godt til å vær sant, kan jeg stole på han?
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan kan du være sikker på at det er samme type utifra bilder bare?
Har 3 typer grønn nå, hadde det ikke vært for at de er merket med forskjellig navn og smaker/lukter forskjellig så hadde jeg ikke sett visst hva som var hva da de ser helt like ut.

Kan jo godt være personen som selger til 1/3 av prisen har mye og bare vil bli kvitt det, kanskje han dyrker eller kjenner noen som dyrker og derfor får det til en billig penge og at personen heller ikke gidder å utnytte Coronasituasjonen?
Ny på markedet, og vil få seg en stor kundebase fort?
Må kvitte seg med ting fort for å skaffe penger?
Dårligere kvalitet?

Er mange grunner til at man gjør noe sånt ��
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kan du være sikker på at det er samme type utifra bilder bare?
Vis hele sitatet...
Jeg burde nok nevne at selgeren merker grønningen med det samme navnet som de andre i byen her gjør, selv om jeg ikke akkurat har luktet på "pris 2", så er jeg rimelig sikker på at det er den samme grønningen.
Du kan ikke se at det er samme typen ut fra bilder.

Men jo større mengde man kjøper jo lavere pris får man det for og kan selge det for, så eksempelvis kan de som selger for pris 1 ha kjøpt 500 gram for pris A og han som selger for pris 2 kan ha kjøpt 20 kg for pris B som er mye lavere enn innkjøpspris A så det er fullt mulig å gå i profitt på å selge samme produkt til lavere pris om innkjøpsprisen for han har vært lavere.
Anonym bruker
"Nummen Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvem som vet hvorfor, kjøp litt av han og test varen selv da.