Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1360
Hvorfor er det sånn at når man tar ecstasy så får man bare noen halliser.

Liksom en tilfeldig pinne som svever f.eks.

Hvorfor får man ikke halliser av andre.

Fikk liksom 3 halliser på 1 trip.

Bare helt tilfeldige ting som svever. Men når jeg vil at en annen ting skal sveve så bare ligger den på bakken
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Studien av hvordan stoffer fungerer i kroppen heter farmakologi, og den har enda til gode å kartlegge hvordan hallusinasjoner faktisk oppstår på de forskjellige hallusinogene stoffene.

Kort fortalt: Vi vet ikke enda.
Anonym bruker
"Tilfreds Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man kan ikke bestemme hva man skal hallusinere.
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Studien av hvordan stoffer fungerer i kroppen heter farmakologi, og den har enda til gode å kartlegge hvordan hallusinasjoner faktisk oppstår på de forskjellige hallusinogene stoffene.

Kort fortalt: Vi vet ikke enda.
Vis hele sitatet...
Syntes fortsatt det er merkelig at en tilfeldig pinne svever, men en fotball som kikker 1m unna ligger helt stille.
Ren MDMA skal egentlig ikke gi halliser ihvertfall ikke på normale doser. "Hørsels-halliser" (ting man hører) ved høyere doser er vel mer vanlig enn å se ting sveve, har aldri opplevd det. Tracers derimot har det vært en del av...
"hallisene" på MDMA er mer som at det fiiiine fluffy hvit-grå gulvteppet puster og har puls, og forøvrig skiftet farge til lilla og rosa.

Farger blir sterkere eller kan bytte farge osv, men halliser får du ikke med mindre du har vært våken noen netter osv.
Trådstarter
Sitat av Lurifaks1 Vis innlegg
"hallisene" på MDMA er mer som at det fiiiine fluffy hvit-grå gulvteppet puster og har puls, og forøvrig skiftet farge til lilla og rosa.

Farger blir sterkere eller kan bytte farge osv, men halliser får du ikke med mindre du har vært våken noen netter osv.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg fikk i meg noe annet i den blå pilla med ecstasy da
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Brillert Vis innlegg
Mulig jeg fikk i meg noe annet i den blå pilla med ecstasy da
Vis hele sitatet...
Neida, det er fult mulig å få hallusinasjoner på mdma, spesielt ved litt høyere doser og på slutten av kvelden. Jeg har sett ansiktet til en venninne transformere seg til noe ut av en skrekkfilm, med en halvmeters lang spiss hake og øyne så store som appelsiner. På sett og vis så så hun ut en fugl hvor haken var nebbet. Jeg lo og ble redd og gjemte ansiktet mitt i puten, så opp og alt var bra etter det.

Noen minutter senere når jeg prøvde å sove så kjenner hun på ryggen min og sier at jeg brenner opp. Jeg beveger meg mot badet for å ta meg litt vann og jeg hører stemmen til en av de andre på stuen som spør nevøst: ''Hallo?'' iom. at det var to stykker som lå og koste seg på sofaen.

I mitt hodet er dette foreldrene til hun som lå i sengen uten at jeg en gang tenkte over hvor rart dette ville være. Jeg sto helt stille og tenkte at disse ''foreldrene'' bare ville tro det var lyder i gangen og jeg listet meg over til badet for å drikke vann. Drakk vann og gikk å la meg og var fin igjen morgenen etter.

Dette skjedde på rene mdma-krystaller.
Joda, det kan det godt tenkes at det var. Men jeg tror det skal litt mer enn bare 1 pille molly for at man skal komme til det stadiet at man ser ting man kan kalle "halliser" - når jeg har kommet dit har det alltid vært i sammenheng med lite søvn, speed, annet dop i tillegg. F.eks trodde jeg at jeg var på butikken en gang på "nedtur" av MDMA (når det begynnner å gå over). Jeg sa høyt "kan du betale for meg?" fordi jeg trodde jeg var der fysisk, sammen med kjæresten. Det var som å være i en levende drøm da, nesten litt psykose-lignende. Også i sammenheng med lite søvn og sliten kropp/hode pluss 3 xtc tabeletter. En kompis hadde lignende opplevelse samme kvelden, han trodde han var å kjørte på firfelten og skulle til å kræsje; da skvatt han "tilbake" til virkeligheten mens han klamret hendene til et ratt som ikke var der foran han.

Tror også kanskje folk har en del forskjellig syn på hva en "hallis" faktisk er. Det varierer nok fra person til person.

Jeg har vel egentlig aldri hatt en real hallis på noe som helst, verken LSD, MDMA, eller sopp. Heller ikke DMT eller ketamin. MEN jeg får mange nydelige (av og til stygge også, forsåvidt) synsforvrengninger i form av farger, mønstre, ting som beveger seg/renner osv. Men jeg har aldri sett noe som ikke er der.

ELLER JO! På salvia så jeg ting som ikke var der haha. Men det var nok mer som om å bli skutt ut i et annet univers i 10m for så å bli skutt rett tilbake i stolen i stua.
Sist endret av Lurifaks1; 28. mai 2020 kl. 01:52.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal man virkelig se hallusinasjoner i ordets rette betydning, så er datura stramonium tingen. Eller speed i ei uke uten søvn.
Har både selv opplevd halliser på molly, og har en kompis som opplevde helt sinnsyke halliser første gang han droppa. En av grunnene til at han hadde det vil jeg tro at han var med feil folk som fikk han til å ta 300mg dropper + redose senere.

Han fortalte at han så ene kompisen sin med 2 små jenter i prinsesse drakt stå vedsiden av senga og at klær osv på gulvet ble liksom "fylt" inn av mennesker som hadde anfall på bakken osv. Han sa han ble pissredd, men at hver gang han slo på lyset forsvant dette. Tror mørket + mye molly kan gjøre rare ting med hjernen.

Personlig har jeg bare opplevd at jeg f.eks på vei hjem fra en ture kveld at jeg går i mørket, også ser skilt ogsånt ut som helt andre ting på avstand. Autovernet ble om til en veldig lang hund haha. Jeg var jo 100% at dette var hjernen min som kødda, og var ikke noe skremmende med det i og med at jeg aldri kom "nærme" det jeg så før det ble normalt.

og med feil folk mener jeg altså at de fikk han til å ta så mye molly første gang. Ikke nødvendigvis at dem ga han en bad vibe.
Sist endret av Emilher1; 28. mai 2020 kl. 09:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ved stort inntak av mdma omgjøres 20% til MDA, det er her halliser osv kan oppstår ved høye doser. Mda kan ofte gi halisunajoner av objekter, ikke bare at ting beveger seg litt som lsd og sopp.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Ved stort inntak av mdma omgjøres 20% til MDA, det er her halliser osv kan oppstår ved høye doser. Mda kan ofte gi halisunajoner av objekter, ikke bare at ting beveger seg litt som lsd og sopp.
Vis hele sitatet...
Med nok LSD/sopp, så vil hele synsfeltet bli erstattet med visjoner av en utrolig karakter, men ja, MDA-hallusinasjoner er mer bizarre.
Det artige med MDMA-halliser er jo at man selv er klar over at det er halliser, og kan sette pris på dem. Hallusinerer som regel ting i ansiktene til folk rundt meg. De klassiske brille-hallisene, treskjæringer i ansiktet, tannregulering, kviser, bart og lignende. Er som regel når det begynner å dabbe av.