Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2066
Jeg pleide alltid å være sjukt tynn, men magen min har alltid vært oppblåst / kulete.

Hadde som vane i mange mange år å holde magen inne.

Selv når jeg trente mye og tok steroider, så hadde jeg godt definert six pack, med forutsetning om at jeg holdt magen inne.

Spørsmålet mitt er:

Er det i det hele tatt å ha six pack, uten å måtte holde magen inne?

Altså at man slapper av 100% i magen og likevel har ruter.

Har trent meg selv til å slappe av helt med magen nå, men den eser ut.

Alle tips blir godt tatt i mot.

(Forresten: gratulerer med dagen.... hipp hipp )
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Kosthold kosthold og atter kosthold. Få ned fettprosenten din. Det er ikke mulig å punktslanke men den eneste måten å få sixpack på er og få ned fettprosent
Er problemet her flat mage eller sixpack? Jeg har litt problemer med å se hva det å skulle hjelpe å holde magen inne, da absa ikke flekteres ved at du trekker inn magen.

Hvis problemet er det førstnevnte, flat mage, er det flere faktorer som spiller inn. fettprosent som viktigste, men også struktur og muskelmasse. Se for eksempel på Hafthor Bjørnson, verdens sterkeste mann. Ikke snakk om at han vil kunne oppnå en flat mage da han har en ekstremt trent kjernemuskulatur. Alikevell har han synlig abs på høy fettprosent.

Skulle problemet være utelukkende sixpack er det som nevnt over fettprosenten som er avgjørende.
Oppblåst kulemage kan kanskje skyldes hva du spiser. Mye luft eller for mye luft og gass i tarmen kan gi kulemage har jeg hørt. Kanskje er det noe du spiser du egentlig ikke helt tåler? Altså tenker ikke ren mat-allergi. Men vi fordøyer jo ting forskjellig. Noen kan spise så mye løk de bare orker. Andre blir vandrende "prompe-puter" etter en liten karbonade med stekt løk eller en porsjon bacalao. Sikkert ikke bare løk som kan skape problemer for enkelte. Vet noen kan spise enkelte oster, men feks ikke gouda. Du får google og lese deg opp, kanskje finner du en måte å avdekke hvilken mat som gjør deg oppblåst? Et tips kan jo være at du forsøker noen måneder på knallhard keto-diett. Da har du valgt bort svært mye matvarer også kan du evt. legge til en og en type mat etterhvert slik at du kanskje fanger opp hva som gir deg kulemage.

Om du har hatt et bra kosthold når du trente så burde du vel strengt tatt hatt flat mage spesielt mtp at du hadde synlig six pack. Da har jo fettprosenten din vært ganske lav vil jeg anta. Så om buken er stram som et trommeskinn likevel så er det sikkert fordi tarmen er full av promp. For om det var underhudsfett så ville du vel hatt bilringer eller flesk andre steder på kroppen.

Akkurat på og rett under kuren så kan kanskje kulemagen skyldes økt veske i kroppen sin kurer ofte gir økt vann i kroppen? Men du hadde kanskje kulemage både før og etter?
Sist endret av _abc_; 17. mai 2020 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vær syltynn, dropp karbohydrater HELT og jeg lover deg sickpacken vises uansett hva.
Enten er du bloata (sukker, gluten, melk, for mye mat rett og slett).
Ellers ligger det vannvekt over (karbohydrater/salt^^^samme som above).
For å svare på det du spør om så tror jeg ikke man kan ha en heftig markert sixpack med forsvarlig fettprosent uten å flexe og stramme musklene så ikke la deg lure av poseringsbilder.

Kulemage kommer som regel av et kosthold med mye sukker og usunne karbohydrater. Kutt ut sukker, brus og hvit mat som pasta, loff og annen junk og bytt til fullkornspasta, du kan evn bruke sukrin som søtningsmiddel istedet for sukker.
Sist endret av Harek; 18. mai 2020 kl. 12:20.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Åsburgerbro Vis innlegg
Vær syltynn, dropp karbohydrater HELT og jeg lover deg sickpacken vises uansett hva.
Enten er du bloata (sukker, gluten, melk, for mye mat rett og slett).
Ellers ligger det vannvekt over (karbohydrater/salt^^^samme som above).
Vis hele sitatet...
Hverken gluten eller melk har noen spesielt skadelige virkninger jeg er klar over - med mindre man faktisk har en eller annen intoleranse, da. For eksempel den gluten-intoleransen som har blitt så trendy, men som bare 25% av selvangitte "pasienter" faktisk har.
Ja. Jeg gav opp å være superslank, men trener magen med tuunge vekter. Rutene vises året rundt selv om jeg lar den ese ut og har høy fettprosent. Dette er ikke noe du oppnår med kroppsvektøvelser