Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1956
Nå har det seg sånn at jeg vil bli kvitt følelser og seksuelt sjalusi for vil ikke ha noe mer forhold med hun jeg holder på med. Ond kjærlighet med andre ord.

Hva hjalp dere? Slutte å snakke gradvis, bare blokkere? Vil helst unngå å få en tung nedtur
Si til henne at det ikke kommer til å fungere, så sletter du henne på alt av sosiale medier, alle bilder osv. Sørg for at ingenting kan minne deg på henne i hverdagen. Det er den aller enkleste og raskeste måten å kvitte seg med følelser. Trening/ en hobby er også hjelpsomt, du må få tankene på noe annet.
Beste er å kutte kontakt helt, det har jeg gjort tidligere. Kjipt er det, men hvis det har gått like langt for deg som det gjorde for meg så er det lettere å slippe taket enn å tviholde i tauet
Gått lang tid ja. Holdt i tauet bare fordi jeg er forelsket og redd for å få sorg, men samtidig er det så mye usikkerhet
Sorg og nedtur er risken man tar, det betyr ikke at man skal være redd for å åpne seg og få følelser for det fins ikke noe bedre enn kjærlighet! Men om den kjærligheten er destruktiv eller ikke gjengjeldt er det bedre å kutte kontakt , rive av plasteret helt og bestemt selvom det gjør dritvondt, så såret kan få luft og gro. Uansett bedre enn å seigpine seg med mer kontakt og håp så såret aldri gror. Stopp helt å ha sex sammen og når du lurer på hva hun gjør så distraher deg, ikke sitt å la de tankene gro. Sprett opp av sofaen og tren på stuegulvet, åpne et spill på mobilen på bussen, ring en kompis å hør hvordan dagen hans har vært , sett igang med en cooking session og konsentrer deg om en matoppskrift og kokkelering, heng med familien og se/diskuter nyhetene med moren din, gjør hva som helst annet enn å sitte å tenke på henne når tankene kommer.

Det er en prosess og ingen quick fix på dette, men det beste tipset jeg kan gi deg er å ikke la det gå utover selvverdet ditt. Bygg opp igjen å være fornøyd med deg selv via aktiviterer, sport, bidra med noe for andre. Sørg for å være et godt eksempel og reflekter over om du er et bra kjærestemne, er du en hun kan være trygg med, er du godt farsemne, ansvarsfull og rusfri etc. Mange ganger er det helt tilfeldig og ikke noe personlig som gjør at det ikke funker, kjærligheten skal ikke klaffe med alle for da hadde det jo ikke vært noe spesielt med den. Men når den først kommer og det er kjærlighet ikke bare lyst og forelskelse, så skal den være lett og god, ikke vanskelig og vond. Ta med deg det så du ikke kjemper for forhold som ikke er ment å være! Det hjelper å ha noen gode kompiser eller venninner å snakke med når du har det kjipt! Ikke hold på det aleine og ikke prøv å lat som at du ikke bryr deg, det er faktisk lov å grine og si søren heller, men det er ikke ok eller hjelpsomt å bli en kødd å gå rundt å kalle henne hore bare fordi det ikke funka, eller utnytte andre jenter for å komme deg raskere over hun du likte. Jeg mener, det føles bra i øyeblikket å få ei annen på kroken men det leger ingen sår og det må man for å kunne bli klar for ny kjærlighet igjen.

Tl;dr Ja kutte kontakten, ikke følge med på profilene hennes osv tvert. Vondt og vanskelig, men det beste på sikt.
Sist endret av celtseus; 1. november 2019 kl. 12:05.
Har vært dær selv. Var kjæreste med en manipulerende syk person som gjorde at jeg følte jeg ikke kunne forlate henne. Etter mange runder med meg selv la jeg det frem slik jeg følte å forlot henne. Jeg angrer ikke et eneste sekund på det.

Prøv å sett ting litt i perspektiv. Om 5 år, har det noe å si? Livet er kort å ser ingen grunn for å kaste tiden vekk på noe du misliker...

I starten føles det nok ganske brutalt ut men prøv så godt du kan å hold deg opptatt med hobbyer, venner og familie, da skal du se det går kun en vei, og det er oppover

Høres litt sykt ut men faktisk så liker jeg kjærlighetssorg. Jeg har blitt så mye sterkere med årene, mye mer selvdisiplin og lærer hvordan du skal takle forskjellige vanskeligheter i livet

Vet dette høres så A4 å kjedelig ut, men husk; Det blir BEDRE fordeom alt ser håpløst ut akkurat nå. Det kan jeg skrive under på, bare gi det TID
Sist endret av esselte12; 1. november 2019 kl. 13:55.
Selv vært idiot pga forelskelse, i en gal dame. Begynte smått men til slutt sverget hun å ta selvmord om jeg dro fra henne.. Tror de føler seg "utspekulerte" som klarer å bruke folk slik

bare si hade ordentlig løp fort som faen aldri se tilbake, det er det eneste rette. Ikke vær "fortsatt venner" heller
Sist endret av Bluesky_; 1. november 2019 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.