Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1820
Jeg er på ferie å har mistet lommeboken.
jeg lurer på hvordan jeg kan skaffe noe midlertidig legitimasjon for å kunne ta ut noe penger fra banken.
Jeg er ikke i hjemme, men på ferie så har ikke pass eller noe med meg (er i norge).
Du må bestille over banken din, men anbefale deg og sperre kortet også.
Sitat av Kain Vis innlegg
Du må bestille over banken din, men anbefale deg og sperre kortet også.
Vis hele sitatet...
ja det kjenner jeg til. men er på ferie så jeg har ikke noe penger nå. så lurte jeg på om politiet eller noe lignende kunne hjelpe med noe midlertig for å kunne få ta ut noe penger.
Venner eller noe der du er?
du må nok låne penger eller få noen hjemme til å sende deg legitimasjonen. du får ikke tatt ut penger fra banken uten. dessverre.
Mulig du kan ringe din bank å få de til å verifisere identiteten din når du er i den andre banken, hvis du f.eks. har en fast bankfunksjonær du forholder deg til vedr. lån osv.. Dette har i alle fall gått fint for meg. =)
oppgi person nr og konto nr? det skal funke fint?
det er alt som har trengtes om jeg har glemt kort iallefall.
får snakke med dem i morgen.
jeg kan huske kort nr. konto nr. person nr. så er det snille så går det kanskje
Tror ikke du kommer så langt med bare person nummer å kontonummer. All info som står på kortet ditt kan jo like greit jeg ringe å gi dem.
Du kan dra på posten og få legitimasjon der, så får du tak i konto nr ditt og går til bank/kiwi og viser legitimasjonen + konto nr ditt så får du tatt ut penger. Det er den måten jeg har tatt ut penger på de 3 siste mnd
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
Jeg er på ferie å har mistet lommeboken.
jeg lurer på hvordan jeg kan skaffe noe midlertidig legitimasjon for å kunne ta ut noe penger fra banken.
Jeg er ikke i hjemme, men på ferie så har ikke pass eller noe med meg (er i norge).
Vis hele sitatet...
Jeg er litt usikker på muligheten for å få skrevet ut et nødpass i denne sammenhengen. Jeg ville kontaktet det lokale politiet i forbindelse med den tapte lommeboka og samtidig forklare situasjonen. Det er mulig de kan skrive ut dokumentasjon fra passregisteret.