Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5792
Alle har sett den filmsnutten, eller bildet av en dude som røyker en ekstra stor, xxxl, bigass, gambo, epic diger massiv joint, sant?

Mitt spørsmål er hvordan lage en sånn enklest mulig? Å teipe sammen og mekke selve papiret er greit nok. Og jeg har tenk på å bruke en slags fin rulletobakk (muligens lucky strike) som kanskje er litt knusk for å få den til å brenne jevnt og fint. Det er snakk om tørr marokk her, grønt hadde jo ikke vært så mye å diskutere.
Noen tanker rundt dette? Noen med first hand-experience?
Litt kjedelig å prøve å faile, siden jeg da mest sannsynelig waster 5g med hasj <_<



http://media.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/207153/673094.png

Takknemlig for alle tips og tanker
Standard medlem
Bombasa's Avatar
jesus mann. Den der kan neppe være sunn for lungene?
Tror kanskje jeg ville ha rullet papiret rundt en papprull e.l., for så å tre det forsiktig av når limet har størknet. Deretter er det "bare" å fylle på med det du skal ha inni.
Uansett hva du gjør, så vil jeg si det er waste of g. Ikke at jeg bryr meg, men bare for å få det sakt..
Har laget noen sjukt store før, og det beste er og ikke ha en ALT for stor, for det blir bare tulling og du kommer garantert til å angre på at du ikke lagde den hakke mindre.Men å lage litt mindre i lengden enn den på bilde og ha en typisk 'V' form, det pleier å funke ganske greit (Vertfall de jeg har vore mest fornøyd med..) Men du får prøve og kanskje må du feile ett par ganger før du finner den rette størrelsen til at det ligger på kanten til å bli for stor
Sist endret av Yoppl; 6. juli 2010 kl. 23:34.
Den på bildet var litt utenfor det jeg så som realistisk første forsøk :P
Jeg må lage meg en xxl cone, som jeg igjen ruller papiret rundt ja VinumSabbathi...Men jeg må klare å klippe det lappeteppet sånn at det bare blir akkurat en runde med papir rundt hele da, for å ikke få sideburns.
Og selvsagt må den ha V/cone form, det jeg lurer på er om jeg må lage filteret like mye større som jeg gjør med resten av jointen, for å få godt sug :P
5 g er altfor lite for en så stor joint, tror det vil bli bra tobaks kick, hadde noe kompiser som mekket en som var hakket større en den der på en bursdags fest, og de hadde vell omtrent 150g med bobble hasj i den...

en god ide er å bruke et shillum til "filter" og rulle en cone rundt denne...

http://www.youtube.com/results?searc...big+joint&aq=f
Sitat av Mbs Vis innlegg
5 g er altfor lite for en så stor joint, tror det vil bli bra tobaks kick, hadde noe kompiser som mekket en som var hakket større en den der på en bursdags fest, og de hadde vell omtrent 150g med bobble hasj i den...
Vis hele sitatet...
150 g i en joint ? er du klar over hvor stor den hadde blitt med tobakk?? (også uten forøvrig)

Jajaja, får håpe dere var mange da.
" Et innhold av 5% THC er normalt i hasj og en normal brukerdose er på rundt 0,2 til 0,5 gram."
Sitat av vikingbong Vis innlegg
150 g i en joint ? er du klar over hvor stor den hadde blitt med tobakk?? (også uten forøvrig)

Jajaja, får håpe dere var mange da.
" Et innhold av 5% THC er normalt i hasj og en normal brukerdose er på rundt 0,2 til 0,5 gram."
Vis hele sitatet...

Ja, den var faktisk endel større en den på bildet når jeg tenker meg om, mange år siden... men det er faktisk sant(belive it or not), disse kara er hardcore stoners og satt på store mengder på den tiden... og minimalt med tobakk er en selvfølge, dette var go hasj, og ikke noe standard "ese" hasj som utvider seg når du mekker, go hasj er jo mindre i volum en standard....og det var en god gjeng med folk som var med på den...
150g i en joint?
Er du sikker på at det ikke var 15g?

15g i en joint er i seg selv en ganske stor joint !
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
150g i en joint?
Er du sikker på at det ikke var 15g?

15g i en joint er i seg selv en ganske stor joint !
Vis hele sitatet...
Er fullt mulig å lage en joint med over et hekto hasj. Her har de laget en av 115g hasj: http://www.jointen.dk/bigjoint/115grams/115grams.html
kjedelig streiting
http://jointen.dk/bigjoint/115grams/115grams.html Her ser man en ganske greit joint med 115 g i.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
150g i en joint?
Er du sikker på at det ikke var 15g?

15g i en joint er i seg selv en ganske stor joint !
Vis hele sitatet...
Ja, er sikker, var der selv...den var svær!, sikkert 15 stk som røykte den, og de kom ikke mer en halveis ca før den ble slukket... er enig at det høres sykt ut men disse kara smoker MYE!,ganske latterlig egentlig...men men, 15g er jo en stor joint det og seff...blir selv slått bra ut av en0,3-0,5g joint med go bubble hasj, og jeg har røykt daglig i 16år...
Sitat av Mbs Vis innlegg
5 g er altfor lite for en så stor joint, tror det vil bli bra tobaks kick, hadde noe kompiser som mekket en som var hakket større en den der på en bursdags fest, og de hadde vell omtrent 150g med bobble hasj i den...

en god ide er å bruke et shillum til "filter" og rulle en cone rundt denne...

http://www.youtube.com/results?searc...big+joint&aq=f
Vis hele sitatet...
Du sier at du "hadde noen kompiser". Kreperte dem i løpet av festen eller?
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Du sier at du "hadde noen kompiser". Kreperte dem i løpet av festen eller?
Vis hele sitatet...
hehe, nei det gikk bra det...bare en liten skrive leif det der...er dyslektiker
Tips til hvordan man setter sammen papir som blir så stort mottas med stort takk!
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Tips til hvordan man setter sammen papir som blir så stort mottas med stort takk!
Vis hele sitatet...

Gå på din lokale headshop å kjøp en rull med papir, ikke de som er i pakker, men de som er rullet slik at du trekker papiret ut av boksen og river av...så er det vell bare å lime i vei Lykke til...have fun
Har sett at det er mulig å få kjøpt ferdig xxl cone.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Du sier at du "hadde noen kompiser". Kreperte dem i løpet av festen eller?
Vis hele sitatet...
Hvorfor syntes egentlig alle at det han sier er så sinnsvakt usannsynlig?
Har selv ved en anledning rullet opp en 40 grams joint, og den var ikke i nærheten av så stor som trådstartes bilde!
Øv deg med vanlig tobakk, så du ikke kaster bort hasjen. Tror egentlig det ikke skal være så vanskelig. Bare vær sikker på at papiret holder. Har opplevd før at papiret på litt store jointer har revnet og vi måtte tømme alt innholdet i en pipe.

Og forresten, 5G i en sånn diger joint? Man får jo plass til 2-3G (kanskje mer?) i ett enkelt rizla papir.
Sist endret av Mexxy; 7. juli 2010 kl. 17:18.
tviler sterkt på at en 3 med hasj går fint i ett enkelt RIZLA papir altså ;P
Sitat av DC89 Vis innlegg
tviler sterkt på at en 3 med hasj går fint i ett enkelt RIZLA papir altså ;P
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Bare selve hasjen tar liten plass i forhold til hvor stort sluttproduktet er, og når man får blandet det ut blir det ihvertfall plass.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Hvorfor? Bare selve hasjen tar liten plass i forhold til hvor stort sluttproduktet er, og når man får blandet det ut blir det ihvertfall plass.
Vis hele sitatet...
Et enkelt rizla papir, i tillegg til filter (hvis man bruker dette) gir rundt 2 cm til å ha mekket på. Å blande 2-3 gram i dette er mulig, men utrolig unødvendig. Blir så og si ingen tobakk, og brenner nok veldig veldig dårlig. I tillegg vil du nok miste mye ved at det rett og slett detter ut når du skal fjerne asken.
En joint av ren hasj ville jeg ikke lagd om jeg hadde nok hasj ut året.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Et enkelt rizla papir, i tillegg til filter (hvis man bruker dette) gir rundt 2 cm til å ha mekket på. Å blande 2-3 gram i dette er mulig, men utrolig unødvendig. Blir så og si ingen tobakk, og brenner nok veldig veldig dårlig. I tillegg vil du nok miste mye ved at det rett og slett detter ut når du skal fjerne asken.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet var om det gikk og ikke om dette var en god idé.
Sist endret av kengro; 8. juli 2010 kl. 03:12.
Det jeg ville gjort er å teipe en 5-6 Rizzla papir sammen, den første loddrett, deretter de andre vannrett i stigende rekkefølge (If you follow me).

Da vil du få en fet størrelse, for stor og du klarer ikke trekke vett.

Sitat av Shizophrenia Vis innlegg
Det jeg ville gjort er å teipe en 5-6 Rizzla papir sammen, den første loddrett, deretter de andre vannrett i stigende rekkefølge (If you follow me).

Da vil du få en fet størrelse, for stor og du klarer ikke trekke vett.
Vis hele sitatet...
+ Filter så klart
Takk for alle informative svar, som linken til StewieGriffin.
Det jeg lurer mest på er hva som er best å bruke i mekket, rulletobakk(pipetobakk?) eller vanlig ferdigrøyk? Roasted eller ikke?
Tviler på at en stor joint vil brenne spesielt bra med pulvermekk, men lurer på om smaken blir litt i sterkeste laget hvis jeg bruker rulletobakk :P
Har planer om å bruke ca. 5g i jointen, og ca 7 sigg i mengde tobakk..Noen som kan anslå hvor stor denne blir? Hvor mange papir jeg vil bruke osv. jeg har ingen anelse :P
Sist endret av UncleSam; 8. juli 2010 kl. 21:25.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Spørsmålet var om det gikk og ikke om dette var en god idé.
Vis hele sitatet...
Dårligste forsvaret jeg noensinne har sett til et allerede dårlig argument

Jeg kjenner til en lokal kar som tok "rekorden" over jointen.dk ihvertfall med 145g... men jeg tror ikke de var ute etter å slå noen rekorder ettersom de ikke har publisert sitt verk.

Selv er jeg ikke fan av å lime sammen papir siden papiret lett blir ruglete og mekket ligger seg dårlige i jointen på grunn av det. Jeg vet at det finnes lange ruller med papir man kan bruke for å minimere den effekten her, f.eks den her.
Hvorfor snakker alle om å teipe sammen sigarettpapirene? Det er lim på de fleste, så man skal ikke trenge å bruke teip.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor snakker alle om å teipe sammen sigarettpapirene? Det er lim på de fleste, så man skal ikke trenge å bruke teip.
Vis hele sitatet...
Med 150g i en joint så tviler jeg på at papiret klarer og holde seg oppe av seg selv. Har aldri prøvd selv, men utifra at når vi lager L med kingsize paper, så blir den mye mer ustødig og knekker lett på bunnen.
Sitat av eXtazeh Vis innlegg
Med 150g i en joint så tviler jeg på at papiret klarer og holde seg oppe av seg selv. Har aldri prøvd selv, men utifra at når vi lager L med kingsize paper, så blir den mye mer ustødig og knekker lett på bunnen.
Vis hele sitatet...
Ville da heller funnet en måte å støttet jointen på. Tanken på å røyke teip frister ikke meg ihvertfall.
Kjøp en cone da, gjør livet så mye enklere
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Har planer om å bruke ca. 5g i jointen, og ca 7 sigg i mengde tobakk..Noen som kan anslå hvor stor denne blir? Hvor mange papir jeg vil bruke osv. jeg har ingen anelse :P
Vis hele sitatet...

Hvis du er ute etter hvordan man lager stor joint vil nok Dailysmoker kunne hjelpe deg

http://www.youtube.com/user/dailysmo.../2/HBLpn17skLU

I denne brukes 4 longpapers på 3 sigaretter. Vil tippe du kommer til å bruke 6-7 longpapers på din
Curiositas
eXtazeh's Avatar
Jeg mente også at du skulle kjøpt en cone, ikke røyk med teip, med mindre shang-ri-la selger noe organisk teip..