Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1333
Jeg har en kamerat som skal til usa, men han har nå noia for at han ikke skal komme inn nå.
grunnen er at han har en prikk på rullebladet for fyllekjøring pluss at han har en sak under behandling for vold.

kommer han inn nå eller blir det bare i drømmene han kan reise de neste årene framover?
tror de sjekker alle tilgjengelige register, eller vill ha oss til og tro det.

og er du domfelt er du i usa øyne moralsk forfallend , og de er ikke ønsket i usa
så da kommer han ikke inn mest sansynelig?
Det er umulig for oss å svare presist på spørsmålet ditt. Be han søke visum på ambasaden så fort som mulig så finner han ut av det...
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vis hele sitatet...
leste på den men siden han er tatt for litt "alvorligere" saker ville jeg ikke samenligne de 2

men får bare se hva som skjer med han når han søker
Det kommer vel gjerne opp spørsmål om dette når du fyller inn ESTA-søknadsskjema, husker ikke helt hva som må fylles ut her.

Det jeg derimot husker er at på det skjemaet du må fylle inn på flyet, hvor du må krysse av for at du ikke er terrorist etc, er det spørsmål om du er domfelt. Her står det at dersom dette er tilfelle så må/bør du kontakte ambassaden deres før avreise.

Ambasaden vil uansett ha den informasjonen du/han trenger, vil anbefale deg å ta en telefon dit.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Graps Vis innlegg
Det kommer vel gjerne opp spørsmål om dette når du fyller inn ESTA-søknadsskjema, husker ikke helt hva som må fylles ut her.

Det jeg derimot husker er at på det skjemaet du må fylle inn på flyet, hvor du må krysse av for at du ikke er terrorist etc, er det spørsmål om du er domfelt. Her står det at dersom dette er tilfelle så må/bør du kontakte ambassaden deres før avreise.

Ambasaden vil uansett ha den informasjonen du/han trenger, vil anbefale deg å ta en telefon dit.
Vis hele sitatet...
Du er nødt til å krysse av for at du ikke er terrorist?
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Du er nødt til å krysse av for at du ikke er terrorist?
Vis hele sitatet...
Nei slike vil de jo ikke ha inn i landet.. fra tull til alvor så må du krysse av på at du ikke har planer om å foreta terrorhandlinger, ikke deltok i nazi-Tyskland sine handlinger etc. Enig i at det er helt ufattelig men sånn er det nå en gang. Må si at om du blir sendt til Guantanamo så er anklage om feilaktig utfylling av offentlig dokument din minste bekymring..