Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1277
det ble tatt en bærbar her i helgen . så lurte jeg på om det er noe mulighet for og spore opp dataen med de nummerene som står på eksen osv.?

skal andmeldes på mandagen eller iløpet av helga, men greit og funne ut av det nå.
Ofte er sånt ute av landet lenge før du får anmeldt forholdet.

Og slikt er bortimot umulig å spore såfremst det ikke er GPSmoduler integrert for tracking, mac-adresse o.l hjelper deg nada.

Beste man kan gjøre er å ha laptoper med hardwarekryptering ala TPM for å gjøre de ubrukelige for tyver (uten å bytte store deler av innmaten).
takker for svar.

det som er at den ble stlåenet av noen jeg kjenner og det er 3stk som var her..

1persnonen hadde migrene og var helt fuckt så han er det ikke iallfall.
så er det ei jente som mamma hørte var på do på mrgenen og en anna kis liksom.

veksa til hun jenta manglet det mye oppi som lå igjen som hun hentet før idag.
alle 3 blå nekter og skjønner ikke noe sier de.

men går det ikke ann å sperre microsoft lisensen og bruke noen av de kodene som står på dataen til å sperre den selve pc'en totalt? ikke at jeg kan mn snuten liksom.

ps- det er 99% sikkert at pc'en forstt er i kr.sand og en av de 3 hvet hvor!
Måten du forklarer sperre på er umulig såfremst du ikke har noe fjernstyringsprogramvare installert (som kan nås fra hvorsomhelst).
Vet du mac adressen på pc'n?

Hvis du gjør det, kan du jo dra på besøk til vedkommende, og komme deg inn på routeren dems. Der står det hvem som har vært/er tilkoblet nettet. Hvis din pc's mac, står der, har jo vedkomne brukt pc'n der.
Sitat av naxoz Vis innlegg
Vet du mac adressen på pc'n?

Hvis du gjør det, kan du jo dra på besøk til vedkommende, og komme deg inn på routeren dems. Der står det hvem som har vært/er tilkoblet nettet. Hvis din pc's mac, står der, har jo vedkomne brukt pc'n der.
Vis hele sitatet...
Tynt grunnlag mtp at man kan ha vært hos personen før med PC'en sin, uansett er det ikke alle routere som orker å holde på hvilke MAC's som har vært innom nettet sitt noe lengere enn 10 logentries.
Men det kan jo være en mulighet.
Kan det være mulig og lage et program som logger inn på routeren, og henter ut hvilke pc'er som har vært tilkoblet (hvis det er en router som samler på slik info) og lagrer det på en tekst fil? Eller vil dette være umulig?
Sitat av naxoz Vis innlegg
Men det kan jo være en mulighet.
Kan det være mulig og lage et program som logger inn på routeren, og henter ut hvilke pc'er som har vært tilkoblet (hvis det er en router som samler på slik info) og lagrer det på en tekst fil? Eller vil dette være umulig?
Vis hele sitatet...
Klart det, i de fleste språk, men forutsetter at du kan supplere login uansett.
Og spørs uansett hvilken router det er snakk om.
Han kan jo finne ut hvilken router vedkommende har, med litt "sosial engeneering". Kan feks si. "Du nevnte at routeren du hadde var driit bra, men jeg husker ikke hva den het.. Kan du si meg det?" Så kansje han sier det.

Så kan man jo bruke programmet til Ranvik, Program for late nerder, Så vips, så er man inne
Sist endret av naxoz; 11. desember 2009 kl. 22:20.
dataen er mamma sin så sjangsene for a hun har vært på et nett annet en det her hjemme er lik 0 liksom.
men noe sjangse må det jo være og spore opp dataen enten for meg eller snuten.
hvis ikke så kan jo vem som helst bare bøffe en data i en butikk å løpe uten at de skal kunne finne ut hvem det er uten at de har noen sekunder på filmkamraet om de har.
snuten bruker bare kreftene på å henlegge slike saker.
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
dataen er mamma sin så sjangsene for a hun har vært på et nett annet en det her hjemme er lik 0 liksom.
men noe sjangse må det jo være og spore opp dataen enten for meg eller snuten.
hvis ikke så kan jo vem som helst bare bøffe en data i en butikk å løpe uten at de skal kunne finne ut hvem det er uten at de har noen sekunder på filmkamraet om de har.
Vis hele sitatet...
PCene som er i butikker er alltid festet med vaiere til veggen av den grunn.

Det er ikke en magisk "finn min pc" funksjon integrert i vanlige pcer.
innstaller logmein.com FØR den blir rappa :-)
På Dlink ruteren jeg bruker så er det mulig å se navnene på datamaskinene som har vært logget på nettet,
så det du kan gjøre er å si til de at du enten får komme hjem til dem å se over dette, eller at du anmelder det.

Den som nekter deg å se, har sansynligvis stjelt den!
Sitat av bz3rker Vis innlegg
På Dlink ruteren jeg bruker så er det mulig å se navnene på datamaskinene som har vært logget på nettet,
så det du kan gjøre er å si til de at du enten får komme hjem til dem å se over dette, eller at du anmelder det.

Den som nekter deg å se, har sansynligvis stjelt den!
Vis hele sitatet...
Lite vits å si ifra, koster personen 2kalorier å slette logger uansett, og det er såpass tynt grunnlag for en politanmeldelse at det er ikke verdt det.