Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 9580
Har en gammel maskin med lisens på Windows 8. Jeg ønsker nå Windows 10 på den men ønsker ikke å betale over 1000 kr for windows 10.

Det finnes sider som selger billige Windows 10 lisensnøkkler, noen som har erfaring med disse? Har på følelse av at mange er scam.

Ønsker lovlig lisens, ikke pirat!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Har en gammel maskin med lisens på Windows 8. Jeg ønsker nå Windows 10 på den men ønsker ikke å betale over 1000 kr for windows 10.

Det finnes sider som selger billige Windows 10 lisensnøkkler, noen som har erfaring med disse? Har på følelse av at mange er scam.

Ønsker lovlig lisens, ikke pirat!
Vis hele sitatet...
Om du vil ha lovleg lisens må du ut med ein tusenlapp eller så.

Dei som sel billegare er stortsett MSDN-nøkler e.l. som funker - men altså er brot på lisensvilkåra for produktet. Risikoen ved å kjøpe og bruke dei er i praksis null; Microsoft har aldri gått etter privatpersoner for bruk i strid med lisensvilkåra.

I tillegg ser det ut til at Microsoft i praksis gir alle med Win8 tilgang til Win10. Det er antakeleg den minst tvilsomme måten å skaffe Win10 på utan å betale mykje for det, og er i tillegg den billegaste...
Du kan kjøpe Windows på plati.ru Koster 400-500kr , bruker å kjøpe mye forskjellig der

https://plati.ru/itm/windows-10-pro-...paypal/2494243
Sist endret av Sassawes; 13. juni 2020 kl. 12:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Om du vil ha lovleg lisens må du ut med ein tusenlapp eller så.

Dei som sel billegare er stortsett MSDN-nøkler e.l. som funker - men altså er brot på lisensvilkåra for produktet. Risikoen ved å kjøpe og bruke dei er i praksis null; Microsoft har aldri gått etter privatpersoner for bruk i strid med lisensvilkåra.

I tillegg ser det ut til at Microsoft i praksis gir alle med Win8 tilgang til Win10. Det er antakeleg den minst tvilsomme måten å skaffe Win10 på utan å betale mykje for det, og er i tillegg den billegaste...
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Da prøver jeg det først!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Du kan som Vidarlo nevner oppgradere uten ekstra kostnad. Du kan til og med installere Windows 7, pirat-aktivere det og deretter oppgradere...
Selv fikk jeg ikke til å oppgradere på den måten, var noe med at tidsfristen for å gjøre det hadde gått ut eller noe slikt.
Mener å huske at man måtte oppgradere innen en viss dato for at det skulle være gratis.
Husker ikke helt nøyaktig så mulig det er feil, men selv endte jeg opp med å leke sjørøver istedenfor.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Selv fikk jeg ikke til å oppgradere på den måten, var noe med at tidsfristen for å gjøre det hadde gått ut eller noe slikt.
Mener å huske at man måtte oppgradere innen en viss dato for at det skulle være gratis.
Husker ikke helt nøyaktig så mulig det er feil, men selv endte jeg opp med å leke sjørøver istedenfor.
Vis hele sitatet...
Microsoft har aldri brydd seg om piratkopiering med mindre man tar seg betalt for det man selger. For de er det bare en fordel at Windows har vært enkelt å være pirat på, for det har gjort at det er masse folk som er vant til å bruke det. Og de VIL ha folk over til W10, så de "tidsfristene" som har vært er ikke ekte. Det MS tjener penger på er bedrifter, ikke privatpersoner.

Det sagt, jeg har plenty med eksempler på maskiner som bare rett og slett ikke takler oppgradering fra W7 til W10. Mulig de ville klart en ren installasjon, men oppgraderingen feiler.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Microsoft har aldri brydd seg om piratkopiering med mindre man tar seg betalt for det man selger. For de er det bare en fordel at Windows har vært enkelt å være pirat på, for det har gjort at det er masse folk som er vant til å bruke det. Og de VIL ha folk over til W10, så de "tidsfristene" som har vært er ikke ekte. Det MS tjener penger på er bedrifter, ikke privatpersoner.

Det sagt, jeg har plenty med eksempler på maskiner som bare rett og slett ikke takler oppgradering fra W7 til W10. Mulig de ville klart en ren installasjon, men oppgraderingen feiler.
Vis hele sitatet...
Hmm, gjorde ett kjapt google søk nå og da sier MS faktisk selv at oppgradering kun var tilgjengelig frem til 29 Juli, 2016.
Men mulig det har kommet noe nyere opplegg rundt det hele siden da?

The Windows 10 free upgrade through the Get Windows 10 (GWX) app ended on July 29, 2016.
All upgrades must have completed and reached the "Welcome" screen by 11:59 PM UTC-10 (Hawaii) on July 29, 2016; this is one worldwide point in time.
Vis hele sitatet...
https://support.microsoft.com/en-us/...10-upgrade-faq
Allkeyshop.com her får du de ned til 200-300kr. Brukt de flere ganger, kanon side
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hmm, gjorde ett kjapt google søk nå og da sier MS faktisk selv at oppgradering kun var tilgjengelig frem til 29 Juli, 2016.
Men mulig det har kommet noe nyere opplegg rundt det hele siden da?
Vis hele sitatet...
https://www.bleepingcomputer.com/new...ree-heres-how/
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Da er det bare å glemme forrige kommentaren min
Kanskje jeg får oppgradert uten å være kaptein sabeltann da.
Uvaksinert 👍
Senest sist uke installerte jeg Windows 10 pro med en Windows 7 pro nøkkel, har gjort det flere ganger siste året. Ikke noe problem noen gang. Men ikke testet oppgradering, kun nyinstallasjon på eldre maskiner med Windows 7 pro nøkkel klistret på.
Finnes på finn til 150 kr.
Vet ingenting om lovligheten rundt det men vet det fungerer.

Gitt at selger ikke scammer.
Fikk ikke "overført" win10 da jeg bytta maskinvare. Kjøpte derfor en lisens på ebay til ca 30 kr.
Du kan fortsatt oppgradere fra Win7/8 til Windows 10 gratis - offisielt fra microsoft.
Åpne denne linken:
https://www.microsoft.com/en-us/soft...load/windows10

Og last ned media creation-tool - den lar deg oppgradere maskinen du sitter på samt lage minnepenn med nyeste iso.
Det krever kun at du har en gyldig win7/8-lisens, gjør dette for kunder mange ganger i uka - fristen til microsoft tilbake i 2016 var ikke så viktig med andre ord.
Sist endret av Bruskork1; 13. juni 2020 kl. 22:12.
Kjøpte min på kinguin når jeg bygde ny. Funker fjell den. Betalte 250ellernoe
Du trenger ikke hverken kjøpe eller piratkopiere Windows. Bare last ned, brenn til minnepenn og kjør installeringmedie. Når de ber deg om nøkkel er det bare å trykke "hopp over" eller noe lignende.
Det ordnet seg, la inn windows 10 og den ble aktivert automatisk. Fant nok windows 8 lisensen som ligger lagret i en chip.