Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2609
Hei, en nøkkel har blitt låst inne i bagasjerommet på En Volvo 240. Får derfor ikke åpnet. Noen som har tips på hvordan å åpne uten noe spesielt med ødeleggelse? Kommer ikke til igjennom baksetene.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dirke opp låsen er vell det minst skadelige alternativet.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dirke opp låsen er vell det minst skadelige alternativet.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe peiling på det, har du noe å dele mtp fremgangsmåte?
Volvo 240. Er dette en litt eldre bil?
Jeg drev å åpnet en del gamle biler med en sag på en lommekniv jeg hadde.
Også, hvis du har en del random bilnøkler liggende, prøv de.
På mange av de er låsene så slitt at du kan bruke andre sine nøkler og nøkler som passer sånn ca. Må kanskje litt lirking til, dra dra den ut og inn samtidig som man vrir osv.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Jepp, ‘86 modell! Takk for tips!!
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Har ikke noe peiling på det, har du noe å dele mtp fremgangsmåte?
Vis hele sitatet...
Det er en av de få tingene som er lettere å få forklart av en video enn en tekst. Se på youtube; det finness masse materiale.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Volvo 240. Er dette en litt eldre bil?
Vis hele sitatet...


Jeg antar taxisjåføren har sedanvarianten siden han ikke kommer til fra innsiden.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Jeg drev å åpnet en del gamle biler med en sag på en lommekniv jeg hadde.
Også, hvis du har en del random bilnøkler liggende, prøv de.
Vis hele sitatet...
Det kan absolutt hende det fungerer å bare putte noe tilfeldig i låsen, ja! Jeg startet en gammel Saab med feil nøkkel en gang ved et uhell: Jeg hadde fått fortalt at den var litt vrang, så jeg fomlet litt et minutt eller så før det den samarbeidet, akkurat som forventa. Etterpå innså jeg at jeg hadde tatt feil bilnøkkel. Jeg vet ikke hvordan Volvo 240 er å sammenlige med en godt brukt Saab fra samme epoke, men det er ikke sikkert at den er så vond å få opp hvis man prøver.


TS: Sjekk også ut hva slags låsemekanisme det er. Det kan hende det er mulige å komme til med en ståltråd eller noe og bare hekte av kroken.
Sist endret av Myoxocephalus; 11. juni 2020 kl. 16:58.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Jeg har sjekket på YouTube, men denne har ikke bagasjeknapp i hanskerommet.

Det er ikke min bil heller, prøver å hjelpe lillebroren min. Han skal borre opp mener han. Jeg tror det finnes enklere måter. Har bedt han prøve alt han finner av nøkler, tegner egentlig med at det går etterhvert med litt knoting.


Mente den stasjonsvogna på bildet het 244, men jeg er ganske blank når det gjelder bil. Stor fan av filmen Taxi Driver bare.

Tok feil ang stasjonsvogna, sorry
Sist endret av Taxidriver; 11. juni 2020 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hør med en låsesmed eller noen som kan dirke før dere begynner å ødelegge; selv om det virker som en billigere løsning med å borre opp så vil det bli dyrere i lengden. Om han vil kunne låse luken må han jo kjøpe en ny lås. Kanskje det ikke er så dyrt med tanke på at det er en 240...
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Vi fikk øye på den lille nøkkelen fra baksetene og fikk dermed lirket den ut ved hjelp av et 17.mai flagg. Hurra hurra hurra!

Takk for gode råd alle sammen, ha en fin kveld!
Fint det løste seg uten å måtte bruke drillen på låsen.

Mente den stasjonsvogna på bildet het 244
Vis hele sitatet...
Stasjonsvogna ble vel kalt 245 om jeg ikke tar helt feil.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Jeg skal ikke uttale meg noe mer om biler. Men på grunn av dette tilfelle så tok jeg rådet jeg fikk av myoxo, fant ut mange måter å komme inn i låste biler. Kanskje det kommer til nytte en vakker dag. Slike problemstillinger er jo ganske artige.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Fint det løste seg uten å måtte bruke drillen på låsen.



Stasjonsvogna ble vel kalt 245 om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Stemmer det
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Volvo 240 passer nøkler til flere forskjellige biler. Ikke bare volvo sim