Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1259
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei,
har siden oktober enten drukket rundt 8 øl eller en liter vodka hver kveld. skal nå slutte å drikke da jeg er dritt lei. men det jeg er redd for er at jeg kanskje kan få slike abstinenser som jeg leser om på nett hvor folk får spasmer og dør osv pga de slutta brått

tror dere det går bra å bare drikke bittelitt øl de neste 2-3 dagene også gi meg cold turkey?
Dette burde du virkelig ta opp med fagkyndige.

Nedtrapping virker fornuftig.
Ville no prøvd meg med 2-3 øl hver dag første uka for så annenhver dag osv. Og hatt kalender og notert når du skal drikke. Også hver trdjedag etter et par uker når du er trygg. Men du har et stort forbruk så lege er å anbefale
kutt ned det du klarer du, skal ekstremt mye til før det faktisk gir delir og kan være dødelig etc.
tenk heller at jo raskere du får det helt ut av systemet jo raskere kan du komme deg videre.

min erfaring er at "bare 1 øl", saklig nedtrapping osv er å leke med ilden.
må du trappe ned slik så kom deg til legen å få no sobril/valium for å komme over den siste kneika av den fysiske avhengigheten.
Ikke stopp cold turkey.

delirium tremens er livsfarlig. Det første du burde gjøre er å ringe fastlegen din, og være helt ærlig angående inntaket ditt (mengden) slik at dere får lagd en nedtrappings plan sammen.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
kutt ned det du klarer du, skal ekstremt mye til før det faktisk gir delir og kan være dødelig etc.
tenk heller at jo raskere du får det helt ut av systemet jo raskere kan du komme deg videre.

min erfaring er at "bare 1 øl", saklig nedtrapping osv er å leke med ilden.
må du trappe ned slik så kom deg til legen å få no sobril/valium for å komme over den siste kneika av den fysiske avhengigheten.
Vis hele sitatet...
så du tror jeg kan gi meg i morgen uten at jeg f.eks dauer av abstinenser? veit du ikke er lege liksom hehe men kanskje du har erfaring?

for jeg kan gi meg i morgen uten å drikke noe øl, trenger ikke noe valium eller noe sånt. er bare som sagt det at jeg er redd for å få spasmer og daue eventuelt
Hvordan vet du at du kan stoppe cold turkey imorgen? Når du sier du har drukket så mye hver dag helt siden oktober?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
jeg bare vet det hvorfor tviler du på det jeg skriver? kan gi deg en kort forklaring: jeg har funnet ro i deg tingene som jeg har gjort slik at jeg har drukket meg sanseløs hver dag og har nå en viss plan på hvordan jeg kan ordne opp, men det vil bli vanskelig hvis jeg drikker hver dag. sånn fyi drit kjedelig med sånne kommentarer når jeg spør om det er trygt for meg og slutte å drikke også skriver du HVORDAN VET DU AT DU KLARER Å SLUTTE Å DRIKKE???
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kompis drakk seg ihjel og før det påførte familie, samboer og venner mye smerte og fortvilelse så har lyst å gi deg en klem og heiarop blir glad i hjerterota av at du er bestemt på å slutte!
Det kan være greit å trappe ned eller ha to øl annenhver kveld for eksempel nå den siste uka før helt stopp. Det som er viktig med nedtrapping er at du ikke strekker det ut i månedsvis som en unnskyldning for å fortsette å drikke. Det er ikke farlig å gå cold turkey men det kan være forstyrrende for kroppen og psyken. Uansett kjempe bra valg av deg å stoppe, et liv i rennesteinen er ikke noe man vil havne i.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg bare vet det hvorfor tviler du på det jeg skriver? kan gi deg en kort forklaring: jeg har funnet ro i deg tingene som jeg har gjort slik at jeg har drukket meg sanseløs hver dag og har nå en viss plan på hvordan jeg kan ordne opp, men det vil bli vanskelig hvis jeg drikker hver dag. sånn fyi drit kjedelig med sånne kommentarer når jeg spør om det er trygt for meg og slutte å drikke også skriver du HVORDAN VET DU AT DU KLARER Å SLUTTE Å DRIKKE???
Vis hele sitatet...
Beklager hvis du oppfatter kommentaren min som kjip. Men når du har drukket deg dritings hver bidige dag siden oktober, enten med 8 øl eller en hel liter vodka, så er det ikke sånn at viljestyke om å slutte imorgen er nok. Kan godt være det er det, og at jeg tar feil, men etter så mye drikking over en så lang periode, så er faktisk mulig at kroppen din er avhengig av alkohol for å overleve.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke farlig å gå cold turkey men det kan være forstyrrende for kroppen og psyken.
Vis hele sitatet...
Jo, det er det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
så du tror jeg kan gi meg i morgen uten at jeg f.eks dauer av abstinenser? veit du ikke er lege liksom hehe men kanskje du har erfaring?

for jeg kan gi meg i morgen uten å drikke noe øl, trenger ikke noe valium eller noe sånt. er bare som sagt det at jeg er redd for å få spasmer og daue eventuelt
Vis hele sitatet...
ja det tror jeg, men fortsatt ikke klart å slutte med daglig alko selv.
men den angsten du kjenner på ang for alvorlige abstinenser har jeg kjent på mye og det forsinka prosessen min en god del.

nå kjenner jeg jo ikke deg og hva du mener er sterke/milde symptomer, men er personlig kommet dit at jeg kan la det gå (uten) til jeg er totalt forvirra og rastløs før jeg "bare må" fikse på det..
nå er ikke planen min å bli nyktrist, men definitvt å slutte all destruktiv misbruk.

fellene for min del er at jeg har det i kjøleskapet da det er så vanskelig å holde seg til 1 øl (som egentlig ville ha tatt vekk nok symptomer om man på det tidspunktet klarer vente), men blir fort 3-4 for å liksom fikse det (noe som allerede er mye mer enn man trenger for å ikke havne helt på bunn), og etter de 3-4 har jeg liksom allerde driti på draget og spiller ikke så stor rolle om jeg "bare" drikker ut den kvelden lengre for mitt påvirka hode da.

så ye, push deg selv til du omtrent stuper om du klarer det, bokstavelig talt. klarer du det så vurder å ha benzo liggende istedenfor alko for den siste fysiske kneika.

lykke til, og stå i det så hardt du kan samma fan så går detta fint til slutt! ^^

EDIT: ang bråstopp på heavy alkomisbruk, ja det bør skje i ordna former pga ting mange her er inne på, men fult mulig å gjøre det selv om man er hard nok med seg selv.
når man er fysisk avhengig og det er tomt så overkjører overlevelsesinstinktet viljestyrken lett, så så lenge man har en "rød knapp" langt i det fjerne å trykke på om det blir for jævlig, så når man den "knappen" ubevisst om det sku bli så ekstremt.
Sist endret av Munted Artist; 30. april 2020 kl. 01:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.