Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1276
Hei

Har en bærbar jeg bruker til skole og småting når jeg reiser, men ellers bruker jeg den lite. I kveld så oppdaga jeg at noen var inne på spotify kontoen min og ble litt nysgjerrig. Endra passord, logga ut alle enheter og alt det der.

Bestemte meg for å kjøre en malwarebyte scan, men den fant ingenting, men i unntakslista på malwarebytes så lå det to IP-adresser. 109.163.227.47 som tydeligvis er i Bucuresti, Romania og 213.55.114.29 fra Etiopia. Vanligvis ville jeg bare formatert og reinstallert windows, men har ikke noe mulighet for det akkurat nå.

Jeg er veldig forsiktig med hva jeg gjør på nett og ikke helt idiot når det kommer til nettsikkerhet, kan ikke huske sist jeg hadde noe virus eller problemer, men kanskje jeg har blitt litt sløv og lat med årene ettersom data interessen har dabbet litt av.

Så hvordan kan jeg best håndtere dette problemet? Er det noe mulighet til å finne ut årsaken eller hvordan de kom seg inn f.eks?
Anonym bruker
"Fortvilet Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begge de ip’adressene er vell noen malwarebytes bruker? (Ikke farlig)