Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1528
Jeg har reist alt for lite i norge, og tenkte kanskje derfor å prøve noe nytt i sommer. Har alltid vært fascinert av å haike, så hvorfor ikke slå to fluer i en smekk? Men jeg har ingen erfaring fra å haike eller reise i norge i det hele tatt egentlig. Har verken bil eller lappen så alt som har med avstander, veier og ligende er helt gresk for meg.

Så jeg lurer på
1) Hvor lang tid vil en sånn tur ta ca?
2) Hvordan veier og ruter bør jeg holde meg til?
3) Tips til steder å besøke eller sjekke ut?
4) Andre eventuelle haike/reise tips?

Planen er altså når jeg er ferdig med studiene i sommer, så vil jeg pakke en stor sekk med alt jeg trenger, telt, sovepose og prøve å haike meg fra elverumsområdet og opp til nordkapp.
I utgangspunktet har jeg lekt med tanken om å haike nedover igjen også, da langs vestlandet, sørlandet og opp igjen til oslo området, men spørs om jeg er like keen på den tanken etter å haiket til nordkapp.

Jeg har nødvendigvis ikke hastverk med å komme meg dit, så vil heller ta litt tid og oppleve norge og alt det har å tilby.

Hvis noen har erfaring fra samme eller lignende reiser så hadde det vært konge.
E6 er ihvertfall den veien i Norge du vil haike raskest etter.
E6, tommel ut og håp på lastebiler. Turen tar ca 18 timer.
Kanskje bedre å kjøre om Sverige? Er vel ganske dårlige veier fra Trondheim og videre.