Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 11227
Hei, fortiden har jeg fått dilla på dramafilmer. Jeg er ganske kritisk til film lyd/bilde kvalitet ettersom jeg har et monster av kino anlegg oppsett. Det må være filmer som er ute på DVD, er ikke noen kino fan hehe.

Filmene må være karakter bygd og smule trist/dyp, selvfølgelig med gode soundeffekter/tracks.

Filmer jeg er ut etter er filmer av typen;
1. The fault in our stars
2. We bought a zoo (komedie og dyp)

Gleder meg veldig til unbroken kommer ut på dvd, men akkurat nå vil jeg ha ei perfekt Lørdag med dype filmer. Setter utrolig pris på tips!!
Requiem for a Dream!

The perks of being a wallflower er også verdt å sjekke ut.

The perks of being a wallflower er også verdt å sjekke ut. Og den er ikke like mørk som førstnevnte.
Sist endret av Xaviuz; 31. januar 2015 kl. 15:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Children of Men. Jeg syns hvertfall den er knallbra!
Filmen Rush fra 2013 er veldig bra.
The Great Gatsby. Den skulle passe ganske godt til kriteriene dine, og er etter min mening en god dramafilm.
http://www.imdb.com/title/tt1230385/

http://www.imdb.com/title/tt0456912/ (a bittersweet life)

Kanskje du får smaken på koreansk kvalitet

http://www.imdb.com/title/tt1130884/ om du ikke har sett den
There will be blood

The master
Er ikke så veldig into drama/romance-sjangeren men Another Earth er drittbra. Tror også du kan like The Way Way Back.

Andre godfilmer innenfor drama(dog som kanskje mangler det lystige preget i eksempelfilmene dine);
21 grams
Traffic
Amores Perros
Million Dollar Baby
Gran Torino
No country for old men
The King's Speech
The Intouchables har ihvertfall jeg sett flere ganger og gir like mye bra følelse hver gang!
Sitat av crazyFox Vis innlegg
Vis hele sitatet...
+1 på denne. Fantastisk film.
The Green Mile har jeg og hørt mye bra om. Har hørt boka, som var særdeles bra, men ikke sett filmen enda. Stephen King er dyktig som ren drama-forfatter og.
Jeg er veldig glad i dramafilmer, så her er et knippe med de beste jeg har sett det siste året eller noe slikt:

Gone Girl (2014)
Vanskelig å fortelle mye om denne filmen uten å ødelegge spenningen, men det handler om en forsvinnelsen av en kone. I denne filmen er det mye som ikke henger på greip før du er kommet halvveis i filmen for å si det slik, meget god film!

Prisoners (2013)
To små jenter blir antatt kidnappet, og vi følger historien der politiet og familien leter jentene. Igjen vanskelig å fortelle om filmen uten å røpe noe.. Sånn er det vel bare med krim-filmer

Glory (1989)
Under den amerikanske borgerkrigen følger vi et kompani satt opp av slaver. Mange interessante karakterer, og ikke minst en god utvikling i filmen.

Her (2013)
En mann forelsker seg i et dataprogram som er lagd for enslige menn. Det er merkelig hvordan følelser kan utvikle seg. En veldig interessant film.

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
En klassiker om et galehus, med Jack Nicholson i en av hovedrollene. Det sier seg selv at dette er en film fylt med galskap, spesielle karakterer, og tulne påfunn.

Dallas Buyers Club (2013)
En kreftsyk mann oppdager at en medisin som ikke er tilgjengelig i USA fungerer meget godt mot kreften, og han må finne ut hvordan han skal kunne tjene penger og distribuere dette i USA.

12 Years a Slave (2013)
Historien om en utdannet, fri mann som blir frastjelt sin identitet, og sendes til slavedrift. Når ingen vet hvem han er, er han ikke fri lenger.

A Beautiful Mind (2001)
En veldig god filmatisering av et geni. Vi følger han fra et universitet, og utover i livet. DEN beste "en smart person" filmen om du spør meg.
Edit: Kanskje Good Will Hunting som er nevnt over her er en smule bedre, men denne stiller i samme klasse.

The Way Back (2013)
Under den andre verdenskrig flykter en gjeng med fanger fra en konsentrasjonsleir i Sibir. Vi følger dem mens de forsøker å gå til frihet i India. Det er ikke så lett for å si det sånn.

Captain Phillips (2013)
En kapring av et skip av pirater i sjøen rundt Somalia.

Flere av filmene som er nevnt over her er også meget gode, og burde vært i listen. Men siden de allerede er nevnt, så nevner jeg de ikke igjen
Sist endret av Flaskepost; 1. februar 2015 kl. 13:58.
Forrest Gump! Beste filmen noensinne.
Remember the titans
Ser at både Dead Poet Society og Good Will Hunting allerede er nevnt. Dette er litt eldre filmer, men så absolutt verdt å se!
Kan også anbefale filmen 50/50. Hadde ikke høye forventningene for denne filmen siden Seth Rogen har en stor rolle, men må si jeg ble mektig imponert! Relativt dyp og rørende film, med akkurat passende mengde humor.
"The way back" er veldig bra.
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
Requiem for a Dream!
Vis hele sitatet...
Vet ikke, har sett traileren 100 ganger, men alikavel virke den elendig.
Har aldri gitt den en sjanse, er den virkelig verdt det?
Sitat av KaiN Vis innlegg
Vet ikke, har sett traileren 100 ganger, men alikavel virke den elendig.
Har aldri gitt den en sjanse, er den virkelig verdt det?
Vis hele sitatet...
Ja, den er virkelig verdt det. Var selv skeptisk, men angret ikke et sekund på at jeg til slutt valgte å se den. Så er ikke noe å vurdere en gang.
ser du ser etter filmer, men serien Six Feet under http://www.imdb.com/title/tt0248654/?ref_=fn_al_tt_1 passer så bra til kriteriene dine at jeg nevner den selv om det er en serie på mange sesonger.



Sitat av KaiN Vis innlegg
Vet ikke, har sett traileren 100 ganger, men alikavel virke den elendig.
Har aldri gitt den en sjanse, er den virkelig verdt det?
Vis hele sitatet...
Den er virkelig verdt det ja men det er ikke noe nobrainer lettvekter som man sitter å slapper av i sofaen med. Ganske utfordrende å se, og om du ser den i feil humør vil jeg tro du slår den av underveis
Har sett American Beauty og American History X denne uka
og ikveld tenkte jeg å se Hjortejergeren

Eller er det noen andre som har noe godt filmtips
finding forester, What's Eating Gilbert Grape og Så som i himmelen er noen jeg kommer på i farta som er å anbefale
▼ ... over en uke senere ... ▼
"About Time" en av de beste Uk filmene på lang tid.